Nehovorme o trendoch
Povedzme si, čo je v kancelárii naozaj podstatné
Komerčné nehnuteľnosti zaznamenali v uplynulých rokoch značnú nálož zmien. Neistota spôsobená pandémiou COVID-19, práca z domu – predovšetkým u veľkých zamestnávateľov stále dosahuje úroveň viac ako 75 % – a zároveň meniaci sa pracovný trh okamžite ovplyvnili rozhodovanie spoločností pri pretváraní pracovného prostredia.
Aj vojnový konflikt na Ukrajine značne zasiahol naše odvetvie. Predovšetkým z pohľadu dodávok materiálov a tým celkovú finalizáciu jednotlivých projektov – najmä tých aktívne prebiehajúcich.
Nároky na pracovné prostredie sa však naďalej stupňujú. A to aj napriek vyššie spomenutým prekážkam. Práve tento prístup nás inšpiruje k neustálemu vzdelávaniu sa, ale tiež k spolupráci na rozvoji technológií.
Najčastejšie zmeny na „pracovnej pôde“
Maximálne využitie pracovného prostredia
Z nášho pohľadu sa najvýraznejšie zmeny dotkli využitia pracovného priestoru. Firmám prestalo dávať zmysel, aby mal každý zamestnanec vlastný stôl. Rozlohu prostredia zamestnávatelia zatiaľ dramaticky nemenia. „Ušetrenú plochu“ menia na alternatívne pracovné miesta, akými sú napríklad brainstormingové zóny, tiché zóny, telefónne búdky, ale tiež na atraktívne spoločné priestory, kde sa môžu zamestnanci stretávať a rozvíjať tak firemnú kultúru.
Dôraz na zdravé prostredie
Ergonomické stoličky, stoly na státie, balančné podložky, stojany na monitory, pomôcky na správne držanie tela či prítomnosť fyzioterapeuta priamo na pracovisku – to všetko už vidíme ako nutnú súčasť práce. Biodynamické osvetlenie, správna výmena vzduchu, ale tiež kvalitné akustické riešenia sú súčasťou zdravej kancelárie.
Je dôležité myslieť na jednotlivé komponenty už pri samotnom navrhovaní kancelárie. Komunikácia so zamestnancami v úvodnej fáze prípravy prostredia je tou najzákladnejšou metódou, ktorá nám pomôže dopracovať sa k výsledku, s ktorým budeme spokojní.
Otvorené prostredie
Kancelárie mysliace na well-being zamestnancov a udržateľnosť sa stávajú prevenciou syndrómu vyhorenia, ale aj celkovou firemnou filozofiou. Kancelárie sa pre zamestnancov stávajú priestorom, v ktorom sa môžu voľne pohybovať, prirodzene interagovať s ostatnými a kreatívne premýšľať. Pojem „byť zavretý v kancelárii“ sa stáva už minulosťou. Dochádza k potrebe vzájomnej komunikácie medzi kolegami, zvyšuje sa prepojenosť tímov a tým rýchlejšie dosiahnutie výsledku.
To všetko je možné zabezpečiť prostredníctvom mobilných priečok, prestaviteľného nábytku a kvalitne realizovaných akustických prvkov. Pojmy ako flexibilita a agilnosť už nie sú len frázy, ale nutnosť.
V spoločnosti CAPEXUS SK, rovnako ako v celej skupine ESCO Slovensko, pristupujeme ku klientom individuálne. Zaujíma nás samotná interná kultúra a potreby zamestnancov. Otvorená komunikácia je cestou k pracovnému prostrediu, ktoré teší nielen vedenie spoločnosti, ale tiež všetkých užívateľov pracovného prostredia. Výsledkom je vzájomná spokojnosť a motivácia k novým výzvam.
Zdroj: PR článok CAPEXUS SK a ESCO Slovensko, a. s.