Finančné prostriedky Európskej únie (EÚ) sú pre Slovenskú republiku kľúčovým zdrojom financovania modernizácie železničnej infraštruktúry. V tomto článku sa pozrieme na prehľad projektov železničnej dopravy financovaných v aktuálnom programovom období z eurofondov.

Časopis Inžinierske stavby -

Dostavba D1, na ktorú sa roky čaká, má 10,1 km. Jej súčasťou sú tri mimoúrovňové križovatky, päť protihlukových stien, tri oporné múry a 14 mostov v celkovej dĺžke 1 907 m. D1, stavba 0136 Říkovice – Přerov predstavuje posledný úsek, ktorý chýba na dokončenie D1. Bez neho je Přerov dlhodobo zahltený tranzitnou dopravou. Vyvedením dopravy zo zastavaného územia preto dôjde k zásadnému zlepšeniu životného prostredia v tomto meste.

Časopis Inžinierske stavby -
Prehľad developerských projektov

Skupina MARTI GROUP so sídlom vo Švajčiarsku sa zameriava na podzemné staviteľstvo a pôsobí v mnohých krajinách Európy. Spoločnosť TuCon, a. s., bola od svojho vzniku súčasťou tejto skupiny, s ktorou spolupracovala na zahraničných projektoch. Od septembra 2024 zjednotila spoločnosť TuCon, a. s., obchodné meno s materskou spoločnosťou a ďalej bude vystupovať pod obchodným menom Marti a. s. Na slovenskom trhu sa ako podzhotoviteľ podieľala na výstavbe tunelov Považský Chlmec a Prešov.

Časopis Inžinierske stavby -

Len pred niekoľkými týždňami bol bratislavskej verejnosti predstavený nový hotel. Umiestnený je v dosiaľ nevyužívanej lokalite Prístavnej ulice, ktorá prejde v budúcnosti rozsiahlou transformáciou. Postavené tu budú nové moderné štvrte a medzi nimi aj nový hotel s pracovným názvom FT2. Svojím výrazom však nevyniká. Ako si projekt obhajuje maďarský developer?

Andrej Sárközi -