Tunely na novostavbách diaľnic aj železníc predstavujú spravidla nielen objekty s najvyššími nákladmi, ale aj s najdlhším časom výstavby, ktorý následne ovplyvňuje čas výstavby celého úseku príslušnej dopravnej infraštruktúry. Rýchlosť výstavby je okrem objektívnych faktorov, akými sú geologické a morfologické podmienky, podmienená aj subjektívnymi faktormi, najmä zvolenou metódou razenia a tiež počtom pracovísk – čelieb, z ktorých sa tunelové rúry razia.

Prehľad developerských projektov

Nároky na tepelnú izoláciu budov sa neustále zvyšujú, s tým rastie aj potrebná hrúbka tepelnoizolačnej vrstvy. Zároveň je kvôli efektívnemu využitiu stavebného pozemku vhodné voliť skladby stien budov s čo najmenšou hrúbkou. Vhodným riešením je zateplenie obvodových stien účinným tepelným izolantom.

Betón s nízkou uhlíkovou stopou zaznamenáva v súčasnej dobe na Slovensku rozmach. Tento materiál je synonymom moderného bývania, vyššej kvality života a ponúka aj významnú výhodu pre budúce generácie. Spĺňa pritom rovnaké prísne kvalitatívne normy ako jeho tradičné alternatívy.

Rekonštrukcia dvojice železničných mostov prevádzajúcich trať ŽSR cez rieku Váh je súčasťou projektu modernizácie železničného uzla Žilina. Spoločnosť STRABAG, s. r. o., je vedúcim členom Združenia pod Dubňom, teda zhotoviteľa stavebných prác v rámci projektu Uzol Žilina, a zároveň zhotoviteľom predmetného mostného objektu.

Časopis Inžinierske stavby -

Za pätnásť rokov existencie sa Proxenta etablovala v developerskej špičke a poľaviť rozhodne neplánuje. Po úspešnom exite projektu Kesselbauer chce opäť nakupovať, nové príležitosti pritom hľadá v regiónoch. O úspechoch skupiny, plánoch na najbližšie obdobie a nových akvizíciách sme sa rozprávali s Martinom Škodáčkom, riaditeľom developmentu skupiny Proxenta.

Divadlo Aréna slúži ľuďom už takmer 200 rokov a dnes zažíva jeden z najdôležitejších momentov od svojho vzniku. Bratislavský samosprávny kraj oficiálne dokončil generálnu rekonštrukciu kultúrneho stánku a otvára ho verejnosti. Vyše dvojročná obnova priniesla špičkové technológie, novú nadstavbu, ale aj návrat architektonického stavu z roku 1939 a mnoho ďalšieho.

Andrej Sárközi -