Tunely na novostavbách diaľnic aj železníc predstavujú spravidla nielen objekty s najvyššími nákladmi, ale aj s najdlhším časom výstavby, ktorý následne ovplyvňuje čas výstavby celého úseku príslušnej dopravnej infraštruktúry. Rýchlosť výstavby je okrem objektívnych faktorov, akými sú geologické a morfologické podmienky, podmienená aj subjektívnymi faktormi, najmä zvolenou metódou razenia a tiež počtom pracovísk – čelieb, z ktorých sa tunelové rúry razia.
Hovorí sa o nich ako o technológiách budúcnosti. Sú symbolom pre ekologickejšie vykurovanie a dokonalé pohodlie. Reč je o najmodernejších tepelných čerpadlách pre novostavby i obnovy vykurovania v starších domoch.
Liberecký cintorín v Česku prešiel citlivým rozšírením, ktoré viedli architekti z ateliéru Mjölk. Projekt „Posledné miesto“ priniesol inovatívny prístup k pietnym priestorom, ktorý spája úctu k smútku, pokojné rozjímanie a nový pohľad na posledné rozlúčky.
Časť križovatky Triblavina bude čoskoro sprístupnená motoristom. Pre obyvateľov priľahlých satelitných obcí ako je Ivanka pri Dunaji, Bernolákovo alebo Chorvátsky Grob to znamená významné odľahčenie dopravy.
Nároky na tepelnú izoláciu budov sa neustále zvyšujú, s tým rastie aj potrebná hrúbka tepelnoizolačnej vrstvy. Zároveň je kvôli efektívnemu využitiu stavebného pozemku vhodné voliť skladby stien budov s čo najmenšou hrúbkou. Vhodným riešením je zateplenie obvodových stien účinným tepelným izolantom.
Betón s nízkou uhlíkovou stopou zaznamenáva v súčasnej dobe na Slovensku rozmach. Tento materiál je synonymom moderného bývania, vyššej kvality života a ponúka aj významnú výhodu pre budúce generácie. Spĺňa pritom rovnaké prísne kvalitatívne normy ako jeho tradičné alternatívy.
Mesto Senica má v pláne zrekonštruovať areál mestského amfiteátra. Celková hodnota zákazky je 1,9 milióna eur. Rada partnerstva Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) schválila spolufinancovanie projektu z európskych štrukturálnych fondov vo výške 1,6 milióna eur.
Rekonštrukcia dvojice železničných mostov prevádzajúcich trať ŽSR cez rieku Váh je súčasťou projektu modernizácie železničného uzla Žilina. Spoločnosť STRABAG, s. r. o., je vedúcim členom Združenia pod Dubňom, teda zhotoviteľa stavebných prác v rámci projektu Uzol Žilina, a zároveň zhotoviteľom predmetného mostného objektu.
Za pätnásť rokov existencie sa Proxenta etablovala v developerskej špičke a poľaviť rozhodne neplánuje. Po úspešnom exite projektu Kesselbauer chce opäť nakupovať, nové príležitosti pritom hľadá v regiónoch. O úspechoch skupiny, plánoch na najbližšie obdobie a nových akvizíciách sme sa rozprávali s Martinom Škodáčkom, riaditeľom developmentu skupiny Proxenta.
Divadlo Aréna slúži ľuďom už takmer 200 rokov a dnes zažíva jeden z najdôležitejších momentov od svojho vzniku. Bratislavský samosprávny kraj oficiálne dokončil generálnu rekonštrukciu kultúrneho stánku a otvára ho verejnosti. Vyše dvojročná obnova priniesla špičkové technológie, novú nadstavbu, ale aj návrat architektonického stavu z roku 1939 a mnoho ďalšieho.
Dlho sa na ňu čakalo. Spustená mala byť už na jar 2024. Ministerstvo životného prostredia SR a Slovenská agentúra životného prostredia ohlásili ďalšiu, v poradí šiestu štandardnú výzvu Obnov dom. Registrácia žiadostí sa začne 13. decembra.
Za skupinu Penta odkúpi túto nemocnicu s poliklinikou spoločnosť SI REAL za 11,3 milióna eur bez DPH, v stredu to schválila vláda. Železnice majetok ponúkli na predaj ako nepotrebný.