Rozhovor

Spoločnosť ENGIE Services je súčasťou medzinárodnej Skupiny ENGIE a poskytuje komplexné energetické riešenia so zameraním na dekarbonizáciu. Pomáha klientom zvyšovať energetickú efektívnosť prevádzok, optimalizovať náklady a znižovať uhlíkovú stopu. S Milanom Pavlem, manažérom divízie obchodných činností ENGIE Services, sme sa rozprávali o dekarbonizačných riešeniach v energetike a ich využití napríklad aj pre developerský segment.

Monika Voleková -

Nevyhovujúce budovy pre súdy, ich pracoviská, sudcov a súdnych úradníkov sú starou bolesťou slovenskej justície. Pri riešení tohto nevyhovujúceho stavu majú pomáhať peniaze z Plánu obnovy a odolnosti SR. Keďže štát dlhodobo nestavia kancelárske budovy, je odkázaný na nákup budov, prenájom alebo obnovu svojich starších objektov súdov.

Monika Voleková -
Prehľad developerských projektov

Slovenský architekt Tomáš Rausz uspel v silnej konkurencii a zvíťazil v medzinárodnej súťaži s projektom Data Island - Oceľový oblak. V rámci neho navrhol koncept dátového centra s ponorným chladením serverov ako druhotné využitie ropných plošín. Na prácu dohliadali špičkoví odborníci z dánskeho ateliéru BIG.

Adriána Henčeková -

O niekoľko týždňov sa popredný svetový veľtrh architektúry, materiálov a systémov vráti k svojmu tradičnému zimnému času. V čase od 13. do 17. januára 2025 bude BAU v Mníchove medzinárodným miestom stretnutia pre architektov, inžinierov, investorov, obchodníkov a remeselníkov. Dôraz sa bude klásť na riešenia a produkty týkajúce sa budúcnosti stavebníctva.

Z októbrového prieskumu českej spoločnosti CEEC Research medzi stavebnými a inžinierskymi spoločnosťami vyplynulo, že na Slovensku sa dlhodobo nedarí vytvoriť kontinuálnu stratégiu v príprave kľúčových stavieb. Na budúci rok očakávajú slovenské stavebné spoločnosti pokles tržieb o 0,6 % , mierne sa zníži aj využitie stavebných kapacít a trh poklesne o 1,8 %.

Monika Voleková -

Rok 2023 bol pre skupinu KLIMAK mimoriadne úspešný. V jej 30-ročnej histórii je to jeden z najúspešnejších rokov. V týchto dňoch zároveň prechádza zásadnými zmenami z pohľadu identity značky. Čo stojí za úspechom firmy, kam sa za tri desiatky rokov posunula a kam smeruje, sme sa opýtali Ľuboša Laboša, konateľa, a Mareka Vaška, výkonného riaditeľa.