Stavebný sektor produkuje cca. 38 % celosvetových emisií CO2. Kľúčom k ich účinnému znižovaniu je hľadanie komplexných nízkoemisných palivových riešení. STRABAG testuje sľubné prístupy: namiesto nafty a benzínu chce v budúcnosti využívať hydrogenované rastlinné oleje, elektromobilitu a vodíkový pohon.
Cestná doprava na Slovensku čelí rastúcej intenzite premávky, čo zvyšuje nároky na infraštruktúru. Diaľničné úseky a cestné tunely sú kľúčovými prvkami dopravnej siete a ich technologické vybavenie musí spĺňať najprísnejšie bezpečnostné a prevádzkové normy. Spoločnosť PPA CONTROLL, a. s., zohráva významnú úlohu v tejto oblasti už od roku 2002, pričom jej prvým projektom bolo technologické vybavenie diaľničného tunela Branisko.
Dôsledky zmeny klímy pozorujeme všade. V mestách sa s horúčami snažia popasovať aj vďaka zeleným strechám, ktorých hlavným benefitom je zadržiavanie zrážkovej vody.
Súčasný stav Vysokých Tatier je pre niekoho alarmujúci, niekto je s ním súlade. Stavia sa málo, veľa, na vhodných miestach, malo by sa stavať viac či menej, viac kvalitnej architektúry?
Cement je po vode druhá najčastejšie používaná surovina vo svete. Vzhľadom na neustály rast svetovej spotreby betónu z dôvodu rastu svetovej populácie bude potreba cementu naďalej rásť. Výroba cementu je podľa expertov zodpovedná za vznik 7 – 8 % celkových emisií CO2 vo svete vyprodukovaných ľudskou činnosťou.
Tunely na novostavbách diaľnic aj železníc predstavujú spravidla nielen objekty s najvyššími nákladmi, ale aj s najdlhším časom výstavby, ktorý následne ovplyvňuje čas výstavby celého úseku príslušnej dopravnej infraštruktúry. Rýchlosť výstavby je okrem objektívnych faktorov, akými sú geologické a morfologické podmienky, podmienená aj subjektívnymi faktormi, najmä zvolenou metódou razenia a tiež počtom pracovísk – čelieb, z ktorých sa tunelové rúry razia.
„Ponorka, ryba, tisíce očí alebo maslový robot,“ tak zneli prvé reakcie žiakov v Madride, keď prvýkrát uviedli budovu svojej novej školy. V niekoľkoposchodovom chráme zvedavosti sa skĺbil neštandardný vzdelávací prístup s udržateľnosťou.
Ide o prvú etapu Nových viladomov na juhu bratislavskej Petržalky. Miestom výstavy bude tzv. kopec, ktorý vznikol navážkou zeminy počas výstavby pôvodného socialistického panelového sídliska.
Hovorí sa o nich ako o technológiách budúcnosti. Sú symbolom pre ekologickejšie vykurovanie a dokonalé pohodlie. Reč je o najmodernejších tepelných čerpadlách pre novostavby i obnovy vykurovania v starších domoch.
Radila britskej vláde v otázkach rozvoja infraštruktúry. Spoluzaložila ateliér mestotvorby a miestotvorby, pravidelne prednáša na medzinárodných fórach a dlhé roky žila v zahraničí, kde aj študovala. Od januára tohto roka prevzala naše hlavné mesto z pozície riaditeľky Metropolitného inštitútu Bratislavy.
Liberecký cintorín v Česku prešiel citlivým rozšírením, ktoré viedli architekti z ateliéru Mjölk. Projekt „Posledné miesto“ priniesol inovatívny prístup k pietnym priestorom, ktorý spája úctu k smútku, pokojné rozjímanie a nový pohľad na posledné rozlúčky.
Časť križovatky Triblavina bude čoskoro sprístupnená motoristom. Pre obyvateľov priľahlých satelitných obcí ako je Ivanka pri Dunaji, Bernolákovo alebo Chorvátsky Grob to znamená významné odľahčenie dopravy.