Rail Baltica sa považuje za míľnik európskej dopravnej infraštruktúry. Do roku 2030 má dvojkoľajová vysokorýchlostná železničná trať s dĺžkou 870 km prepojiť pobaltské štáty so stredoeurópskou železničnou sieťou. Spoločnosť Doka zohráva v tomto projekte vďaka jej komplexným riešeniam kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní dodržiavania napätého harmonogramu stavby.
Štátny fond rozvoja bývania (ŠFRB) v roku 2024 podporil kúpu bytu alebo rodinného domu takmer 50 mil. eurami, obstaranie nájomného bývania pre samosprávy vyše 42 mil. eur, do obnovy bytových domov išlo 228 mil. eur a z eurofondov vyčerpal prvú tranžu vo výške 112 mil. eur.
Z poľnej cesty atraktívna vstupná brána do mesta. Taká bola Štefánikova ulica v ďalekej minulosti. Viedla tadeto električka, ulica získala honosné paláce, ale aj nájomné budovy a ďalšie nadštandardné stavby. Dnes ide o miesto s veľkým potenciálom, ktoré však trpí nedokonalým verejným priestorom a starými budovami, ktoré sa opravujú len pomaly. Jedna z pamiatok sa však obnovy môže predsa len dočkať.
Správny návrh mostného objektu vrátane technológie jeho budovania je kľúčový pre budúceho realizátora. Pri výstavbe diaľničných úsekov v zložitých územných podmienkach, kde sa nachádzajú desiatky mostov, si to od projektanta vyžaduje vedomosti a skúsenosti. V článku sú stručne opísané mosty navrhnuté na úseku D3 Kysucké nové Mesto – Oščadnica.
Ako môže bežná rekonštrukcia bytu premeniť priestor na moderný domov, ktorý zaujme aj odborníkov? Táto renovácia je dôkazom, že na ploche 92 m² možno vytvoriť pokojné bývanie pre väčšiu rodinu, kde má každý detail svoj význam. Projekt Tomáša Szökeho zo štúdia TOITO architekti získal nomináciu na prestížnu cenu CE ZA AR 2024 za premyslenú dispozíciu, minimalistickú estetiku a praktickosť.
Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP), ktorá spravuje program Obnov dom, vyplatila od januára 2024 doteraz 100 miliónov eur na účty viac ako 6 600 majiteľov rodinných domov. Informoval odbor komunikácie Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR.
Využívanie riešení, ktoré smerujú k udržateľnosti, musí byť pre developera efektívne. Zvýšené náklady spojené so zelenými riešeniami sa majú premietnuť do zníženej energetickej náročnosti objektov, uhlíkovej stopy a atraktívnosti budovy pre klienta. Zároveň takéto riešenia majú byť odborne poctivé, nie „fejkové“.
Z geologického hľadiska predstavuje územie pred západným portálom tunela Višňové mimoriadne komplikovaný komplex. Bezprostredne pred vstupom do tunela vedie diaľnica D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala v záreze s pravostranným zárubným múrom V222. Tento zárubný múr bol navrhnutý tak, aby v hlbokom blokovom zosuve stabilizoval celé územie nad diaľnicou D1.
Výhodná ponuka pre začínajúcich i zabehnutých podnikateľov. K dispozícii máme priestory, v ktorých dokáže vaša spoločnosť ďalej rásť.
Bonusový obsah vytvorený exkluzívne pre členov Klubu ASB: Analýza trhu stavebných materiálov a mechanizácie v roku 2023 a rebríčky najväčších firiem podľa segmentov.
Starostovia ôsmich bratislavských mestských častí nesúhlasia s legalizáciou tzv. čiernych stavieb podľa novely stavebného zákona z dielne Ministerstva dopravy SR. Spolu s hlavným architektom Bratislavy Jurajom Šujanom žiadajú verejného ochrancu práv Róberta Dobrovodského o preskúmanie a zhodnotenie jej ústavnosti.
Od 15. januára 2025 sú platné Zmeny a doplnky č. 9 Územného plánu mesta Trenčín. Ešte predtým v decembri s nimi súhlasila väčšina poslancov mestského zastupiteľstva. Zmeny, ktoré sú už zapracované v územnom pláne, zohľadňujú aktuálne rozvojové zámery v mestských častiach Zámostie, Biskupice a Opatová.