Skupina MARTI GROUP so sídlom vo Švajčiarsku sa zameriava na podzemné staviteľstvo a pôsobí v mnohých krajinách Európy. Spoločnosť TuCon, a. s., bola od svojho vzniku súčasťou tejto skupiny, s ktorou spolupracovala na zahraničných projektoch. Od septembra 2024 zjednotila spoločnosť TuCon, a. s., obchodné meno s materskou spoločnosťou a ďalej bude vystupovať pod obchodným menom Marti a. s. Na slovenskom trhu sa ako podzhotoviteľ podieľala na výstavbe tunelov Považský Chlmec a Prešov.

Časopis Inžinierske stavby -

Len pred niekoľkými týždňami bol bratislavskej verejnosti predstavený nový hotel. Umiestnený je v dosiaľ nevyužívanej lokalite Prístavnej ulice, ktorá prejde v budúcnosti rozsiahlou transformáciou. Postavené tu budú nové moderné štvrte a medzi nimi aj nový hotel s pracovným názvom FT2. Svojím výrazom však nevyniká. Ako si projekt obhajuje maďarský developer?

Andrej Sárközi -
Prehľad developerských projektov

Projekt električkovej radiály v bratislavskej Petržalke, v úseku od Jungmannovej po Janíkov dvor, by mal byť úplne dokončený do 15. augusta. Vyplýva to z rozhodnutia Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) ako špeciálneho stavebného úradu pre mestské dráhy, ktorým povolil zmenu stavby pred dokončením.

TASR -

Poslanci Národnej rady (NR) SR definitívne schválili nový stavebný zákon. Jeho cieľom je profesionalizácia štátnej stavebnej správy, znižovanie administratívnej záťaže pri podnikaní, zjednodušenie stavebného konania, najmä pri rodinných domoch a malých bytových domoch.

TASR redakcia ASB -

Bratislavské brownfieldy v posledných rokoch urbanizujú najmä developeri. Deje sa tak nielen v novom downtowne, ale aj na okrajoch metropoly. Takúto zástavbu uskutoční developer Alto Real Estate v Rači, čím konečne zanikne starý priemyselný areál Benzinol. Developer dnes od prvých plánov výrazne pokročil a poukázal na prekonaný míľnik aj budúcu podobu svojho projektu.

Andrej Sárközi -

Modernizácia vodnej elektrárne Gabčíkovo bude strategickou investíciou. Návrh podpredsedu vlády a ministra životného prostredia Tomáša Tarabu schválila vláda. Plánovaný termín začiatku realizácie je január 2026 a plánovaný termín ukončenia inovácie a modernizácie je marec 2036. Investičné náklady na projekt sú v predpokladanej hodnote 360 miliónov eur bez DPH.

TASR -

Investície, ktoré boli veľmi dôležité pre štát, najprv upravoval zákon o významných investíciách z roku 2021, ale bol v podstate nevykonateľný. Preto sa nové vedenie rezortu dopravy po voľbách v roku 2023 rozhodlo, že pôjde cestou nového právneho predpisu, ktorý zrýchli prípravu a realizáciu takýchto stavieb.

Monika Voleková -