Investície, ktoré boli veľmi dôležité pre štát, najprv upravoval zákon o významných investíciách z roku 2021, ale bol v podstate nevykonateľný. Preto sa nové vedenie rezortu dopravy po voľbách v roku 2023 rozhodlo, že pôjde cestou nového právneho predpisu, ktorý zrýchli prípravu a realizáciu takýchto stavieb.
Združenie EPS SR spúšťa prieskum zameraný na izolačné materiály, aby lepšie porozumelo potrebám odborníkov v stavebníctve. Vaše odpovede pomôžu zlepšiť služby a priniesť nové riešenia. Prieskum je anonymný a spracovanie údajov zabezpečuje agentúra 2muse. Ako poďakovanie za Vašu účasť máte šancu vyhrať skvelé ceny – stačí si len nájsť pár minút na vyplnenie dotazníka.
Na základe 30-ročných skúseností s plánovaním a realizáciou geotechnického monitoringu si v tomto príspevku dovolíme upozorniť na najčastejšie chyby, ktorých sa dopúšťajú geológovia, projektanti geotechniky či investori, no, samozrejme, najmä samotné firmy realizujúce tento monitoring.
Prvá budova Európskej komisie s nulovými emisiami bude postavená v španielskej Seville. Pôjde o spoločné výskumné centrum z dielne známeho dánskeho štúdia BIG. Má sa stať mekkou udržateľnosti a inovácií.
Hvezdáreň a planetárium Milana Rastislava Štefánika v Hlohovci bolo založené pred 52 rokmi. V súčasnosti prechádza obnovou a vďaka komplexnej modernizácii má šancu stať sa vzdelávacím centrom nielen pre širší región a Slovensko, ale aj okolité krajiny.
Chorvátske mesto Koprivnica sa dočkalo rekonštrukcie námestia Zrinski, ktoré teraz pri pohľade zhora pôsobí ako farebná križovatka ciest a peších trás, ktoré sa tiahnu medzi ulicami a menšími námestiami. Farba samotných dlaždíc je výsledkom starostlivej analýzy fasád okolitých budov a historického dedičstva lokality.
Elektromobilita predstavuje príležitosť pre najväčšiu revolúciu v doprave najmenej za posledných sto rokov. Táto transformácia však musí prebiehať naraz na viacerých frontoch: v automobilkách, vo firmách, na cestách, ale aj v nastavení a mysliach koncových užívateľov – teda vodičov.
Rail Baltica sa považuje za míľnik európskej dopravnej infraštruktúry. Do roku 2030 má dvojkoľajová vysokorýchlostná železničná trať s dĺžkou 870 km prepojiť pobaltské štáty so stredoeurópskou železničnou sieťou. Spoločnosť Doka zohráva v tomto projekte vďaka jej komplexným riešeniam kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní dodržiavania napätého harmonogramu stavby.
Mestská časť Bratislava-Záhorská Bystrica sa vďaka potenciálu Malých Karpát na voľnočasové aktivity aj zámerom architektov a developerov citlivo nadviazať na okolitú prírodu zaraďuje medzi vyhľadávané lokality na život.
Štátny fond rozvoja bývania (ŠFRB) v roku 2024 podporil kúpu bytu alebo rodinného domu takmer 50 mil. eurami, obstaranie nájomného bývania pre samosprávy vyše 42 mil. eur, do obnovy bytových domov išlo 228 mil. eur a z eurofondov vyčerpal prvú tranžu vo výške 112 mil. eur.
Z poľnej cesty atraktívna vstupná brána do mesta. Taká bola Štefánikova ulica v ďalekej minulosti. Viedla tadeto električka, ulica získala honosné paláce, ale aj nájomné budovy a ďalšie nadštandardné stavby. Dnes ide o miesto s veľkým potenciálom, ktoré však trpí nedokonalým verejným priestorom a starými budovami, ktoré sa opravujú len pomaly. Jedna z pamiatok sa však obnovy môže predsa len dočkať.
Správny návrh mostného objektu vrátane technológie jeho budovania je kľúčový pre budúceho realizátora. Pri výstavbe diaľničných úsekov v zložitých územných podmienkach, kde sa nachádzajú desiatky mostov, si to od projektanta vyžaduje vedomosti a skúsenosti. V článku sú stručne opísané mosty navrhnuté na úseku D3 Kysucké nové Mesto – Oščadnica.