Rail Baltica sa považuje za míľnik európskej dopravnej infraštruktúry. Do roku 2030 má dvojkoľajová vysokorýchlostná železničná trať s dĺžkou 870 km prepojiť pobaltské štáty so stredoeurópskou železničnou sieťou. Spoločnosť Doka zohráva v tomto projekte vďaka jej komplexným riešeniam kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní dodržiavania napätého harmonogramu stavby.

Časopis Inžinierske stavby -

Z poľnej cesty atraktívna vstupná brána do mesta. Taká bola Štefánikova ulica v ďalekej minulosti. Viedla tadeto električka, ulica získala honosné paláce, ale aj nájomné budovy a ďalšie nadštandardné stavby. Dnes ide o miesto s veľkým potenciálom, ktoré však trpí nedokonalým verejným priestorom a starými budovami, ktoré sa opravujú len pomaly. Jedna z pamiatok sa však obnovy môže predsa len dočkať.

Andrej Sárközi -
Prehľad developerských projektov

Správny návrh mostného objektu vrátane technológie jeho budovania je kľúčový pre budúceho realizátora. Pri výstavbe diaľničných úsekov v zložitých územných podmienkach, kde sa nachádzajú desiatky mostov, si to od projektanta vyžaduje vedomosti a skúsenosti. V článku sú stručne opísané mosty navrhnuté na úseku D3 Kysucké nové Mesto – Oščadnica.

Časopis Inžinierske stavby -

Ako môže bežná rekonštrukcia bytu premeniť priestor na moderný domov, ktorý zaujme aj odborníkov? Táto renovácia je dôkazom, že na ploche 92 m² možno vytvoriť pokojné bývanie pre väčšiu rodinu, kde má každý detail svoj význam. Projekt Tomáša Szökeho zo štúdia TOITO architekti získal nomináciu na prestížnu cenu CE ZA AR 2024 za premyslenú dispozíciu, minimalistickú estetiku a praktickosť.

Eunika Laščáková -

Využívanie riešení, ktoré smerujú k udržateľnosti, musí byť pre developera efektívne. Zvýšené náklady spojené so zelenými riešeniami sa majú premietnuť do zníženej energetickej náročnosti objektov, uhlíkovej stopy a atraktívnosti budovy pre klienta. Zároveň takéto riešenia majú byť odborne poctivé, nie „fejkové“.

Monika Voleková -

Z geologického hľadiska predstavuje územie pred západným portálom tunela Višňové mimoriadne komplikovaný komplex. Bezprostredne pred vstupom do tunela vedie diaľnica D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala v záreze s pravostranným zárubným múrom V222. Tento zárubný múr bol navrhnutý tak, aby v hlbokom blokovom zosuve stabilizoval celé územie nad diaľnicou D1.

Časopis Inžinierske stavby -