Barbora Markechovรก: Najlepลกรญm marketingom pre architekta je dobrรก realizรกcia
Sociรกlne siete dnes tvoria zรกkladnรฝ kontakt architekta a jeho klientov, tvrdรญ Barbora Markechovรก, ktorรก je vo vedenรญ medzinรกrodnรฉho ateliรฉru Bogle Architects.
Markechovรก po ลกtรบdiu vysokej ลกkoly odiลกla do Veฤพkej Britรกnie, kde pracovala aj pre Foster + Partners. O svoje skรบsenosti sa podelila na jednom zo sรฉrie webinรกrov ASB โSoft skillsโ, ktorรก je urฤenรก najmรค zaฤรญnajรบcim architektom v praxi. Hlavnou tรฉmou bol marketing.ย
Aj keฤ neexistuje univerzรกlne pravidlo na efektรญvny marketing pre architektov, predsa sรบ veci, na ktorรฉ si treba daลฅ pozor. Podฤพa Markechovej je to predovลกetkรฝm kvalita projektov aย ich prezentรกcia na vlastnej webovej strรกnke.
โStrรกnka by mala byลฅ ฤistรก, prehฤพadnรก, malo by sa na nej daลฅ rรฝchlo orientovaลฅ. Nรกvลกtevnรญk nemรก ฤas na hry a hlavolamy, chce vidieลฅ vaลกe portfรณlio a nรกsledne vรกs kontaktovaลฅ,โ vysvetฤพuje architektka. Netreba zabudnรบลฅ na to, ลพe obrazovรฝ materiรกl musรญ byลฅ v dobrej kvalite a realizรกcie by mal fotiลฅ profesionรกl.ย
โProjekty a realizรกcie rozdeฤพte podฤพa typu alebo veฤพkosti. Urฤite je ฤasom potrebnรฉ urobiลฅ si chronolรณgiu projektov, aby klienti videli vรฝvoj architekta. Nemali by chรฝbaลฅ aktuรกlne sprรกvy aย novinky, predstavenie ฤlenov ateliรฉru, vลกetky kontaktnรฉ รบdaje a prรญpadne odkaz na recruiting,โ radรญ Markechovรก.ย
Facebook, alebo Linkedin?
Pri tvorbe marketingovej stratรฉgie je kฤพรบฤovรฉ to, akรก je veฤพkosลฅ vรกลกho ateliรฉru, ale aj o akรฝ typ zรกkaziek mรกte zรกujem. Jednotlivci a menลกie ateliรฉry spravidla siahajรบ po projektoch od sรบkromnรฝch investorov, vรคฤลกie firmy sa, prirodzene, orientujรบ aj na kฤพรบฤovรฝch developerov aย veฤพkรฉ zรกkazky.ย
To je podฤพa architektky vhodnรฉ zvรกลพiลฅ aj pri tom, keฤ sa rozhodujete, akรฉ sociรกlne mรฉdiรก budรบ vaลกรญm ลฅaลพiskom. Zatiaฤพ ฤo malรญ sรบkromnรญ klienti vรกs ฤพahลกie nรกjdu na Instagrame alebo Facebooku, veฤพkรฉ spoloฤnosti pouลพรญvajรบ viac Linkedin. โSociรกlne siete dnes tvoria kontakt sย klientom. Mali by sme na nich byลฅ aktรญvni, ukazovaลฅ, ฤo robรญme a akรฉ mรกme รบspechy,โ myslรญ si.ย ย
Pandemickรก situรกcia nรกm znemoลพnila navลกtevovaลฅ konferencie, no odhliadnuc od epidรฉmie sรบ pre architektov dรดleลพitรฝm zdrojom kontaktov. โZ mojej skรบsenosti je vรฝznam konferenciรญ skutoฤne veฤพmi veฤพkรฝ. Veฤพakrรกt mรดลพe byลฅ konferencia len sociรกlnou udalosลฅou a ฤlovek si zย nej domov nedonesie ลพiadnu zรกkazku, ale zรญska cennรฉ kontakty. Takรฝchto akciรญ sa zรบฤastลujรบ potenciรกlni klienti. Je dobrรฉ sa s nimi zoznรกmiลฅ a nรกsledne udrลพiavaลฅ kontakt. Jasnรฉ, za konferencie sa platรญ, lenลพe uลพ keฤ si z jednej z piatich navลกtรญvenรฝch donesiete domov projekt aย nรกsledne realizรกciu, oplatรญ sa to,โ dopฤบลa Markechovรก.ย ย ย ย
Pozrite si celรฝ webinรกr ASB a dozviete sa viac aj o architektonickรฝch sรบลฅaลพiach, verejnรฝch otรกzkach, vyuลพitรญ umelej inteligencie na marketingovรฉ รบฤely ฤi skรบsenostiach z Foster + Partners.