Bratislava chce pokračovať v modernizácii a výstavbe električkových tratí
Hlavné mesto pripravuje projektovú dokumentáciu na modernizáciu Ružinovskej a Vajnorskej radiály.
Hlavné mesto chce aj v ďalších rokoch pokračovať v modernizácii a výstavbe električkových tratí.
„Momentálne sa realizuje príprava projektovej dokumentácie na modernizáciu električkových tratí Ružinovská radiála a Vajnorská radiála. Tiež sa pripravujú nové trolejbusové trate a modernizácia križovatiek,“ uviedol pre agentúru SITA primátor Bratislavy Matúš Vallo.
„Financovanie električkovej trate Pribinova – Miletičova či električkovej trate do Podunajských Biskupíc z programov európskych fondov sú podmienené prípravou dokumentácií,“ vysvetlil primátor.
Najdlhší úsek dokončený
V tomto roku hlavné mesto ukončilo rekonštrukciu Dúbravsko-Karloveskej radiály za viac ako 66 miliónov eur. Projekt bol financovaný s podporou európskych fondov. „Po rekonštrukcii najdlhšieho a najzložitejšieho úseku Dúbravsko-Karloveskej radiály sa nám ju podarilo spustiť a dnes ju ľudia môžu využívať rýchlejšiu, pohodlnejšiu a aj zelenšiu,“ hovorí Vallo.
„Rovnako sme dokončili rekonštrukciu električkovej trate a okolia v uzle Americké námestie a Blumentál. V rámci reorganizácie električiek sme znížili intervaly medzi spojmi na všetkých električkových radiálach,“ vymenoval Matúš Vallo projekty a zlepšenia mesta v rámci električkovej dopravy.
„V súčasnosti prebieha verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby Nosného systému MHD, prevádzkový úsek Šafárikovo námestie – Janíkov dvor v Bratislave, 2. časť Bosákova ulica – Janíkov dvor. Odovzdaná do užívania by mala byť do konca roku 2023,“ uzavrel primátor.
Petržalská trať odbremení dopravu
Predĺženie petržalskej električkovej trate za 90,6 milióna eur vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej bratislavskej mestskej časti. Nová električková trať bude mať dĺžku zhruba 4,2 kilometra a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os.
Súbežne s radiálou chce mesto vybudovať cyklotrasy, cesty aj chodníky k zastávkam. Projekt druhej etapy električkovej trate do Petržalky musí byť dokončený do roku 2023, kým trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskeho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.