Budeme maลฅ novรฝ najdlhลกรญ diaฤพniฤnรฝ tunel na Slovensku? Teraz je to v rukรกch procesu EIA, ale aj moลพnostรญ financovania
Realizรกcia tunela Karpaty zรกvisรญ od procesu posudzovania vplyvov na ลพivotnรฉ prostredie EIA, ako aj od moลพnostรญ financovania. Bratislavskรฝ samosprรกvny kraj (BSK) informuje o stave prรญpravy stavby na svojej webovej strรกnke.
โHoci novรก diaฤพnica D4 z bratislavskรฝch Jaroviec do Raฤe je v prevรกdzke od novembra 2021, stรกle jej chรฝba spojnica cez Malรฉ Karpaty medzi Raฤou a Stupavou, kde by sa mala napojiลฅ na diaฤพnicu D2 vedรบcu do Brna,“ konลกtatuje samosprรกva.
Minister dopravy a vรฝstavby SR Andrej Doleลพal pre BSK uviedol, ลพe podporuje tรบto myลกlienku. โSpomeลme si, akรฉ problรฉmy boli pri vรฝstavbe obchvatu, alebo skรดr polobchvatu D4/R7. Ak by bol bรฝval sรบฤasลฅou tohto polobchvatu aj tunel Karpaty, tak tรบ rรบbaninu z tunela sme รบplne ideรกlne mohli pouลพiลฅ do nรกsypu D4 tak, ako to robia vลกade inde vo svete,“ uviedol minister.
Na druhej strane vลกak podฤพa neho treba reลกpektovaลฅ, ลพe eลกte stรกle nie je platnรฝ proces posudzovania vplyvov na ลพivotnรฉ prostredie (EIA). โKeฤ budeme maลฅ ลกtรบdiu EIA hotovรบ, potom to bude v รบvodzovkรกch uลพ len otรกzka peลazรญ,โ dodal.
โPrรญpravu celรฉho รบseku diaฤพnice D4 vrรกtane tunela Karpaty mรกme rozpracovanรบ. Aktuรกlne ฤakรกme od ministerstva ลพivotnรฉho prostredia sprรกvu k zรกvereฤnรบ hodnoteniu EIA. Ministerstvu sme uลพ zaslali aj odbornรฝ posudok. ฤakรกme na jeho stanovisko,“ poznamenala hovorkyลa Nรกrodnej diaฤพniฤnej spoloฤnosti (NDS) Eva ลฝgravฤรกkovรก.
Technickรก ลกtรบdia predpokladรก dฤบลพku tunela 10 980 metrov. Ak sa tunel vybuduje, bude najdlhลกรญm diaฤพniฤnรฝm tunelom na Slovensku a zรกroveล druhรฝm najdlhลกรญm dvojrรบrovรฝm tunelom v Eurรณpe. Predpokladanรฉ nรกklady sรบ viac ako miliarda eur.
โRealizรกcia je zรกvislรก od ฤalลกieho priebehu prรญpravy, najmรค posudzovania vplyvov stavby na ลพivotnรฉ prostredie, ako aj od moลพnosti financovania,“ uzavrel samosprรกvny kraj.