
Hluk za mostom Lanfranconi treba riešiť, upozorňuje Staré mesto
Bratislavské Staré Mesto vyzýva na riešenie neúnosnej hlučnosti diaľnice D2 v úseku od Mosta Lanfranconi po Tunel Sitina, na ktorú dlhodobo miestni obyvatelia upozorňujú.
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
Výzvu mestská časť adresuje predstavenstvu Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) ako vlastníkovi diaľnice i Ministerstvu dopravy SR ako jej akcionárovi. Chýbajúcu protihlukovú bariéru považujú občania za výsmech voči nim.
„Miestne zastupiteľstvo vyzýva predstavenstvo Národnej diaľničnej spoločnosti a Ministerstvo dopravy SR, aby bezodkladne a účinne riešili hlučnosť diaľnice D2 v úseku od Mosta Lanfranconi po Tunel Sitina, ktorá dlhodobo obťažuje obyvateľov dotknutého územia s dosahom na ich zdravie,“ konštatuje sa v uznesení, ktoré prijali staromestskí poslanci na ostatnom zasadnutí.
Na pre nich neúnosnú situáciu a dlhodobé prekračovanie noriem upozorňujú obyvatelia už roky, v minulosti vznikla v tejto veci aj petícia. To, že D2 vedie centrom mesta a nemá protihlukovú bariéru, aby chránila ľudí v okolí, pričom po nej denne prejdú desiatky tisíc áut, označujú za raritu v strednej Európe. Tvrdenia o tom, že na jej výstavbu nie sú financie, považujú za výsmech, hovoria o zanedbaní povinností.
Výzvou chce mestská časť pomôcť obyvateľom pri riešení situácie a „v boji“ s kompetentnými inštitúciami. Témou sa chcú na svojich zasadnutiach zaoberať aj komisia pre dopravu i komisia pre bezpečnosť a verejný poriadok, ktoré pôsobia pri miestnom zastupiteľstve. Verejný prísľub o snahu pomôcť nájsť riešenie dal aj starosta Starého Mesta Matej Vagač, ktorý je podľa vlastných slov pripravený na rokovanie s vedením NDS i rezortu dopravy.
Ministerstvo dopravy SR v reakcii pre TASR uviedlo, že výzvy miestneho poslaneckého zboru nedostalo, takže jej konkrétny obsah zatiaľ nepozná. Spolu s NDS je však toho názoru, že na základe vykonaných meraní hluku je v danej lokalite viacero zdrojov hlukovej záťaže. „Ide teda o kumulovanú hlukovú záťaž, ktorú je potrebné riešiť komplexne v spolupráci NDS ako vlastníka diaľnice D2 a magistrátu ako vlastníka a správcu ďalších komunikácií v lokalite,“ uviedla Miriama Švikruhová z odboru komunikácie rezortu dopravy.