Naลกou prioritou je stabilizรกcia spoloฤnosti (profil spoloฤnosti Doprastav, a. s.)
Galรฉria(3)

Naลกou prioritou je stabilizรกcia spoloฤnosti (profil spoloฤnosti Doprastav, a. s.)

Spoloฤnosลฅ Doprastav sย viac ako polstoroฤnou histรณriou realizuje stavby akรฉhokoฤพvek druhu na Slovensku iย vย zahraniฤรญ. Oย vyhodnotenie jej ฤinnosti vย poslednom obdobรญ aย nadchรกdzajรบcich prรญleลพitostรญ sme poลพiadali obchodnรฉho riaditeฤพa Ing.ย Jรกna Zรกhradnรญka.

Ako by ste zย pohฤพadu spoloฤnosti Doprastav zhodnotili rok 2009, ktorรฝ neprial svetovej ekonomike aย vo veฤพkej miere zasiahol stavebnรญctvo?
Pri hodnotenรญ roka 2009 nemoลพno nespomenรบลฅ slovo krรญza, ktorรก neobiลกla ani Slovensko aย negatรญvne ovplyvnila celรฝ stavebnรฝ priemysel. Podobne ako vย inรฝch spoloฤnostiach, ani vย Doprastave sme poฤas prรญpravy plรกnu na prelome rokov neodhadli jej vplyv do dรดsledkov. Najciteฤพnejลกie bol postihnutรฝ segment pozemnรฉho staviteฤพstva, takmer vรฝluฤne financovanรฝ zo sรบkromnรฝch zdrojov. Viacerรฉ rozsiahle projekty sa zastavili aย rozostavanรฉ stavby konzervovali sย nรกslednou รบpravou projektu. Zaฤiatok vรฝstavby pripravovanรฝch projektov sa odsunul alebo รบplne zruลกil. Ak kย tomu pripoฤรญtame fakt, ลพe aลพ 80 percent stavebnรฝch firiem je zameranรฝch na tento segment, vรฝsledok si isto viete predstaviลฅ.

Veฤพmi nevรฝrazne aย pomaly sa profiloval aj trh ekologickรฝch aย vodohospodรกrskych stavieb, aย to napriek tomu, ลพe mnohรฉ stavby tohto segmentu sa zaradili do operaฤnรฝch programov pre spolufinancovanie zย fondov Eรš. Tรกto oblasลฅ zรกpasila sย legislatรญvnymi nedostatkami, ale najmรค problรฉmami so zabezpeฤenรญm spolufinancovania vlastnรฝmi zdrojmi vodรกrenskรฝch spoloฤnostรญ. Situรกciu nezachrรกnil ani segment inลพinierskych stavieb, ktorรฝ sa napriek niektorรฝm rozostavanรฝm stavbรกm niesol vย duchu prรญpravy PPP projektov. Po prรญpravรกch aย rozbehu vรฝstavby PPP projektu rรฝchlostnej cesty R1 sme registrovali predovลกetkรฝm procesy sรบvisiace sย finalizรกciou financovania prvรฉho balรญka PPP projektov โ€“ ลฅahu D1. Zodpovedne vลกak mรดลพeme potvrdiลฅ, ลพe stavebnรฉ kapacity firiem zameranรฝch na tento segment neboli vย roku 2009 ani zฤaleka naplnenรฉ.
ย 
Akรฝm spรดsobom sa to odrazilo na konkrรฉtnych stavbรกch aย projektoch?

Vย segmente pozemnรฝch stavieb sme museli ukonฤiลฅ prรกce na troch rozsiahlych projektoch sย nรกkladom nad 50 miliรณnov eur. Vย sรบฤasnosti sรบ tieto projekty korigovanรฉ so snahou zabezpeฤiลฅ ich financovanie. Je zaujรญmavรฉ, ลพe vย roku 2009 neprebehla vย segmente vodohospodรกrskych stavieb nijakรก verejnรก sรบลฅaลพ na zรกkazku nad 15 miliรณnov eur aย pri takzvanรฝch malรฝch stavbรกch kanalizรกciรญ aย รบprav ฤŒOV sa viac sรบลฅaลพรญ zruลกilo, ako vyhodnotilo. Zostรกval jedine segment inลพinierskych stavieb, kde sme predkladali ponuky na stavby รบsekov diaฤพnic D1 Jablonov โ€“ Studenec aย D1 Studenec โ€“ Behรกrovce, ฤi รบseky ลพeleznรญc Modernizรกcia trate Novรฉ Mesto nad Vรกhom โ€“ Zlatovce aย Trenฤianska Teplรก โ€“ Beluลกa.

Zย dรดvodu niลพลกieho poฤtu novรฝch projektov sme sa vย minulom roku mohli plne koncentrovaลฅ na pokraฤovanie prรกc na stavbรกch, ktorรฉ odovzdรกvajรบ do pouลพรญvania vo volebnom roku 2010. Ide predovลกetkรฝm oย prvรบ etapu stavby D1 Sverepec โ€“ Vrtiลพer sย nรกroฤnou estakรกdou typu extradosed vย meste Povaลพskรก Bystrica, druhรบ etapu stavby R1 ลฝarnovica โ€“ ล รกลกovskรฉ Podhradie ฤi pravรบ polovicu diaฤพnice D1 Jablonov โ€“ Studenec sย extrรฉmne krรกtkym ฤasom vรฝstavby. Zo stavieb ลพeleznรญc bude takmer kompletne ukonฤenรก modernizรกcia trate ลฝilina โ€“ Krรกsno nad Kysucou.

Vidรญte rozdiely vo vรฝvoji zรกkaziek na Slovensku aย vย zahraniฤรญ?

Pri porovnรกvanรญ by som sa zameral len na situรกciu na trhoch krajรญn V4 aย segment inลพinierskych stavieb, priฤom vย kaลพdej krajine registrujeme rozdielny vรฝvoj. Na slovenskom stavebnom trhu sa vย priebehu roka vypisuje maximรกlne pรคลฅ sรบลฅaลพรญ na รบseky diaฤพnic ฤi rรฝchlostnรฝch komunikรกciรญ (projekty nad 15 miliรณnov eur) aย na dve aลพ tri sรบลฅaลพe stavieb ลพeleznรญc, pritom ฤerpanie fondov Eรš aj vย Operaฤnom programe Doprava rozhodne nie je na maximรกlnej รบrovni. Vย roku parlamentnรฝch aย primรกtorskรฝch volieb sa podฤพa naลกich skรบsenostรญ niekoฤพko mesiacov sรบลฅaลพe nevypisujรบ ani nezaฤรญnajรบ. Na porovnanie je asi najvรฝstiลพnejลกรญ ukazovateฤพ รบฤasti vo verejnรฝch sรบลฅaลพiach โ€“ na Slovensku sรบลฅaลพรญme (okrem PPP) vย zรกkazkรกch sย pribliลพne poloviฤnรฝm objemom ako vย zahraniฤรญ.

Vย ฤŒeskej republike bola situรกcia horลกia ako na Slovensku, vย minulom obdobรญ sa vzhฤพadom na politickรบ situรกciu sรบลฅaลพilo menej, respektรญve stavby sa ani po vyhodnotenรญ sรบลฅaลพรญ nezaฤali realizovaลฅ. ฤŒo je ale zaujรญmavรฉ, vย ฤŒR vynakladajรบ na rekonลกtrukcie povrchov ciest niekoฤพkonรกsobne viac finanฤnรฝch prostriedkov ako uย nรกs. Vย beลพnom roku ide oย niekoฤพkomiliardovรฉ sumy vย ฤeskรฝch korunรกch, kรฝm na Slovensku objem realizovanรฝch rekonลกtrukciรญ povrchov nepresiahne ฤiastku 50 miliรณnov eur.

Maฤarsko moลพno charakterizovaลฅ ako krajinu sย neลกtandardnรฝm verejnรฝm obstarรกvanรญm. Nie je nezvyฤajnรฉ, ak vo verejnรฝch sรบลฅaลพiach nezvรญลฅazรญ ponuka sย najniลพลกou cenou, ak je viacero uchรกdzaฤov vylรบฤenรฝch alebo โ€“ ฤo je najฤastejลกie โ€“ sa sรบลฅaลพ zruลกรญ. Vย obdobรญ od jรบna 2009 do termรญnu parlamentnรฝch volieb sa vย Maฤarsku nevyhodnotila ani jedna verejnรก sรบลฅaลพ diaฤพnice ฤi ลพeleznice, priฤom vย tomto obdobรญ sme podali 19 ponรบk na projekty vย hodnote asi 493 miliรณnov eur.

Pozitรญvnym prรญkladom, ako pristupovaลฅ kย vyuลพitiu zdrojov zo ลกtrukturรกlnych fondov Eรš, je poฤพskรฝ investor vรฝstavby diaฤพnic aย rรฝchlostnรฝch komunikรกciรญ (GDDKA). Vย Poฤพsku je pripravenรฝch do verejnรฝch sรบลฅaลพรญ vysokรฝ poฤet รบsekov diaฤพnic ฤi rรฝchlostnรฝch komunikรกciรญ. Doprastav po รบspeลกnom ukonฤenรญ vรฝstavby tunela Emรญlia vย Lalikoch vย roku 2009 momentรกlne realizuje stavby A1 Soล›nica โ€“ Maciejow, A4 Szarow โ€“ Brzeszko aย Krakow, trasa Novohuckiej.

Ako je to podฤพa vรกs zatiaฤพ vย roku 2010? Moลพno hovoriลฅ oย oลพivenรญ stavebnรฉho trhu alebo pretrvรกvajรบ problรฉmy sย nedostatkom zรกkaziek?

Do roku 2010 vstรบpila naลกa firma so zmluvnรฝmi zรกkazkami pribliลพne na รบrovni zaฤiatku minulรฉho roka, vย objeme asi 190 miliรณnov eur. Vย porovnanรญ sย predchรกdzajรบcim rokom vลกak existujรบ dve podstatnรฉ odliลกnosti. Po prvรฉ, vย tomto roku vรคฤลกinu veฤพkรฝch stavieb nezaฤรญname, ale ukonฤujeme. Tou druhou je skutoฤnosลฅ, ลพe vย roku 2010 sa zatiaฤพ nevyhodnotila ani jedna zย vypรญsanรฝch verejnรฝch sรบลฅaลพรญ vรคฤลกรญch stavieb โ€“ ฤi uลพ ide oย Most Trenฤรญn, D3 ลฝilina Strรกลพov โ€“ ลฝilina Brodno, R4 Koลกice โ€“ Milhosลฅ, alebo oย modernizรกciu trate ลฝSR Zlatovce โ€“ Trenฤianska Teplรก.

Mรดลพem teda opakovane konลกtatovaลฅ, ลพe vลกetky stavebnรฉ firmy pociลฅujรบ viac alebo menej deficit zรกkaziek aย oย oลพivenรญ trhu nemoลพno hovoriลฅ. Sรบลฅaลพรญ je mรกlo aย pri neschopnosti obstarรกvateฤพov vypรญsaลฅ aย vyhodnotiลฅ sรบลฅaลพe bez chรฝb zostรกvajรบ naลกou prรญleลพitosลฅou sรบลฅaลพe na zรกkazky vย zahraniฤรญ aย vo finรกlnej fรกze pripravovanรฉ PPP projekty.

Bude sa vย tomto roku rozvรญjaลฅ prรกca na poฤพskom aย maฤarskom trhu?

Ako som naznaฤil, je to jedna zย moลพnostรญ, ako doplniลฅ chรฝbajรบce objemy. Nebude to vลกak samozrejmรฉ aย vzhฤพadom na to, ลพe na tรฝchto trhoch nie sme domรกcou firmou, ani jednoduchรฉ. Stavebnรฝ trh vย Maฤarsku, konkrรฉtne segment inลพinierskych stavieb, je netransparentnรฝ aย bude asi neฤitateฤพnรฝ aj vย najbliลพลกรญch mesiacoch. Zdรก sa, ลพe maฤarskรก strana rieลกi viac politickรฉ otรกzky ako rozvoj aย naลกtartovanie stavebnรฉho trhu. Pozitรญvom by bolo aspoลˆ obnovenie zruลกenรฝch aย nevyhodnotenรฝch verejnรฝch sรบลฅaลพรญ za ostatnรฝch devรคลฅ mesiacov.

Vย Poฤพsku je situรกcia priaznivejลกia, tu prebiehali verejnรฉ sรบลฅaลพe na รบseky diaฤพnic nepretrลพite vย priebehu rokov 2009 aj 2010. Spoluprรกca bude pokraฤovaลฅ aj naฤalej sย naลกรญm doterajลกรญm partnerom Polimex โ€“ Mostostal aย verรญm, ลพe รบspeลกne.

Oย ktorรฝch konkrรฉtnych zรกkazkรกch mรดลพeme vย sรบฤasnosti hovoriลฅ?

Na Slovensku sa zรบฤastลˆujeme na kaลพdej verejnej sรบลฅaลพi na dopravnรฉ stavby, teda diaฤพnice, cesty, tunely ฤi ลพeleznice. Viacerรฉ zรกkazky vย procese sรบลฅaลพe som uลพ vymenoval, zaujรญmame sa aj oย ฤalลกie pripravenรฉ zรกkazky na vรฝstavbu ciest, ako sรบ R2 ลฝiar nad Hronom โ€“ obchvat, I/75 Galanta โ€“ obchvat, I/68 ล kultรฉtyho โ€“ ZVL Preลกov, Zvolen โ€“ Pustรฝ Hrad โ€“ Neresnica aย ฤalลกie stavby, naprรญklad rekonลกtrukcie povrchov ciest. Okrem toho, pochopiteฤพne, sรบลฅaลพรญme aj vย segmente vodohospodรกrskych aย ekologickรฝch stavieb, predovลกetkรฝm vย stavbรกch odkanalizovania obcรญ aย ฤŒOV. Vย tomto segmente je, ลพiaฤพ, poฤet vyhodnotenรฝch sรบลฅaลพรญ vย nepriaznivom pomere kย zruลกenรฝm. Vย menลกom rozsahu sa uchรกdzame aj oย zรกkazky vย segmente pozemnรฝch stavieb, tu je vลกak konkurencia mimoriadne ลกirokรก aย vรคฤลกรญch stavieb je minimum.

Vย zahraniฤรญ ide najmรค oย veฤพkรฉ projekty dopravnรฝch stavieb, vย Maฤarsku sรบ to rekonลกtrukcie ลพelezniฤnรฝch tratรญ aย budovanie รบsekov M3 ฤi M0. Vย Poฤพsku sรบ to stavby รบsekov diaฤพnic A1, A4, A8, ako aj projekty rรฝchlostnรฝch komunikรกciรญ, naprรญklad รบseky S69 Bielsko Biaล‚a โ€“ ลนywiec โ€“ Laliky aย S17 Kurรณw
โ€“ Lublin โ€“ Piaski.

Akรฝ mรกte nรกzor na predkladanie cenovรฝch ponรบk โ€“ zmenil sa vย porovnanรญ sย minulosลฅou prรญstup stavebnรฝch spoloฤnostรญ?
Urฤite sa zmenil, aย to vรฝrazne. Spoloฤnosti sรบ nรบtenรฉ vzhฤพadom na nedostatok zรกkaziek aย nรกplne pre svoje stavebnรฉ kapacity hฤพadaลฅ vลกetky moลพnosti, ako zefektรญvniลฅ ฤinnosลฅ, aย teda aj korigovaลฅ cenovรฉ ponuky. Tu ale treba rozliลกovaลฅ medzi racionรกlnymi nรกvrhmi na zefektรญvnenie vรฝroby ฤi zniลพovanie nรกkladov aย medzi odvรกลพnym predloลพenรญm cenovej ponuky bez ohฤพadu na nevyhnutnรฉ nรกklady stavebnรฝch prรกc. Po รบspechu sย takouto cenou zostรกva zhotovovateฤพovi zadaลฅ stavebnรฉ prรกce menลกรญm firmรกm sย niลพลกรญmi cenami prรกc, ฤo mรก fatรกlne dรดsledky zย hฤพadiska kvality stavebnรฉho diela. Nechcem vลกak oย tejto otรกzke polemizovaลฅ, zรกkon oย verejnom obstarรกvanรญ nezadefinoval neprimerane nรญzku cenu, preto nie je pre obstarรกvateฤพa jednoduchรฉ odhaliลฅ takรฉto pokusy zรญskania zรกkazky aย uchรกdzaฤa vylรบฤiลฅ. Pri viacerรฝch sรบฤasnรฝch cenovรฝch ponukรกch vลกak niektorรฝm spoloฤnostiam odvaha zjavne nechรฝba.

ฤŽalลกou problรฉmovou oblasลฅou sรบ dodatky kย zmluve oย dielo, ktorรฉ zvyลกujรบ cenu stavebnรฝch prรกc. Pri financovanรญ projektov zย fondov Eรš je to vลกak zloลพitรฉ, pretoลพe na prรกce navyลกe vย zmysle dodatkov musรญ investor zvรคฤลกa zabezpeฤiลฅ vlastnรฉ zdroje, ktorรฉ nemรก. Na tomto mieste je nevyhnutnรฉ povedaลฅ, ลพe dopravnรบ stavbu nemoลพno realizovaลฅ รบplne bez dodatkov, aj keฤ si mnohรญ analytici myslia, ลพe je to len otรกzkou sprรกvne nastavenej zmluvy. To by platilo len za predpokladu, ลพe sรกm investor nebude maลฅ poฤas vรฝstavby nijakรฉ nรกroky na zmeny. Rozhodujรบce dodatky sรบ nevyhnutnรฉ zย dรดvodu zmien na zรกklade nevykonanรฉho podrobnรฉho hydrogeologickรฉho prieskumu aย nekvalitnej projektovej dokumentรกcie, vย ktorej nie je dorieลกenรฝch viacero podstatnรฝch otรกzok. Takลพe oย zmluvรกch bez dodatkov budeme mรดcลฅ hovoriลฅ aลพ po tom, ฤo investori predloลพia bezchybnรฉ podklady aย kvalitnรบ projektovรบ dokumentรกciu.

Spoloฤnosลฅ Doprastav je hrรกฤom aj vย oblasti pozemnรฉho staviteฤพstva. Keฤลพe sa spomalila bytovรก vรฝstavba, akรฝ bude ฤalลกรญ postup vย tejto oblasti aj vo vzลฅahu kย Metrostavu?

Vzhฤพadom na to, ลพe spoloฤnosti skupiny Doprastav aย Metrostav tvoria DDM Group, postupujeme vย tomto segmente koordinovane. Koordinรกciaยญ sa tรฝka pomerne vysokรฉho poฤtu stavieb, ide vลกak oย menลกie projekty, respektรญve doslova oย malรฉ projekty, oย ktorรฉ sme sa pred rokom-dvoma neuchรกdzali. Aj to, ลพe dnes sรบลฅaลพรญme oย zรกkazku sย firmami, ktorรฉ boli donedรกvna naลกimi subdodรกvateฤพmi, je vรฝsledok krรญzy.

Vรคฤลกรญch projektov pozemnรฝch stavieb je na trhu minimum, developeri zastavili alebo redukovali vลกetky veฤพkรฉ projekty. Oย projekty ako Juลพnรฉ mesto, Lamaฤskรก brรกna, Centrรกl ฤi Petrลพalka City sa sรญce sรบลฅaลพรญ, aลพ najbliลพลกie obdobie vลกak ukรกลพe, ฤi sรบ investori schopnรญ zabezpeฤiลฅ ich financovanie vย ฤase, keฤ dopyt po bytoch stagnuje.

Vaลกa spoloฤnosลฅ preลกla istรฝmi ลกtrukturรกlnymi zmenami, ako aj รบsilรญm vo vyuลพรญvanรญ synergickรฝch efektov jednotlivรฝch dcรฉrskych spoloฤnostรญ. Ako sa osvedฤili tieto rozhodnutia? Priniesli pozitรญvne ekonomickรฉ vรฝsledky?

Na vyhodnotenie je priskoro, novรฝ model funguje len nieฤo vyลกe roka. Spolupracujeme sย dcรฉrskymi spoloฤnosลฅami PK Doprastav, TBG Doprastav, Geostatik aย ฤalลกรญmi vย personรกlnej oblasti, marketingovej ฤinnosti aย pri prรญprave ponรบk, vย predvรฝrobnej aย vรฝrobnej prรญprave po zรญskanรญ zรกkazky sย cieฤพom zefektรญvniลฅ vรฝrobu aย pritom vyuลพiลฅ ฤo najลกirลกรญ okruh vlastnรฝch kapacรญt. Nie vลพdy musรญ รญsลฅ oย najlacnejลกie rieลกenie, ale urฤite nรกm ide oย rieลกenie najefektรญvnejลกie. Zodpovedne kvantifikovaลฅ skutoฤnรฉ prรญnosy tejto synergie spoloฤnostรญ vย novej ลกtruktรบre budeme mรดcลฅ najskรดr oย rok.

ฤŒo je momentรกlne vaลกou prioritou, akรฝ vรฝvoj oฤakรกvate aย vย ktorej oblasti vidรญte najlepลกie prรญleลพitosti?
Naลกou zรกkladnou prioritou je stabilizovaลฅ spoloฤnosลฅ vย ฤase prebiehajรบcej krรญzy. Stabilizรกcia spoloฤnosti โ€“ finanฤnรก, ฤพudskรฝch zdrojov ฤi vyuลพitia vlastnรฝch technologickรฝch kapacรญt za predpokladu aspoลˆ zรกkladnรฉho rozsahu zmluvne zabezpeฤenรฝch zรกkaziek โ€“ to je zรกkladnรก lรญnia spoloฤnosti vย roku 2010.

Nerobรญme si ilรบzie, krรญza nie je ani zaลพehnanรก aย ani na รบstupe. Vรฝvoj vย tomto roku bude podฤพa mรดjho nรกzoru omnoho zloลพitejลกรญ, pretoลพe rozhodujรบci investori segmentu inลพinierskych stavieb avizujรบ obmedzenรฝ poฤet pripravenรฝch projektov. Predpokladรกm, ลพe sa zaฤnรบ vรฝraznejลกie prejavovaลฅ obmedzenรฉ moลพnosti na spolufinancovanie projektov financovanรฝch zย prostriedkov Eรš, zย ฤoho vyplynie niลพลกรญ poฤet sรบลฅaลพรญ aย zaฤรญnanรฝch stavieb. ฤŽalลกรญm negatรญvnym faktorom ovplyvลˆujรบcim zaฤรญnanie projektov sรบ parlamentnรฉ voฤพby, ktorรฉ podฤพa naลกich skรบsenostรญ proces obstarรกvania na niekoฤพko mesiacov zastavia.

Rok 2010 vลกak je aj rokom ukonฤovania stavieb. Vย predchรกdzajรบcichย  dลˆoch sme odovzdali do pouลพรญvania vรฝznamnรฉ stavby diaฤพnice D1 Sverepec โ€“ Vrtiลพer aย D1 Jablonov โ€“ Studenec. Vย najbliลพลกรญch mesiacoch odovzdรกme aj stavbu R1 ลฝarnovica โ€“ ล รกลกovskรฉ Podhradie, II. etapa. Predovลกetkรฝm odovzdanรก estakรกda ponad mesto Povaลพskรก Bystrica je unikรกtnou mostnou konลกtrukciou, budovanou technolรณgiou letmej betonรกลพe sย montรกลพnymi vozรญkmi na celรฝ prierez konลกtrukcie. Neprimerane krรกtky ฤas vรฝstavby, stanovenรฝ investorom, napokon nebol pre zdruลพenie Doprastav โ€“ Skanska takou prekรกลพkou, ako sa to javilo na zaฤiatku stavby. Celรก stavba vย Povaลพskej Bystrici je dielom, ktorรฉ bude pรบtaลฅ pozornosลฅ odbornej aย laickej verejnosti eลกte dlho po jej odovzdanรญ do uลพรญvania.

Ak by som mohol upriamiลฅ svoj pohฤพad na najbliลพลกiu budรบcnosลฅ, hlavnรฝ zdroj na zรญskanie potrebnรฝch objemov stavebnรฝch prรกc na naplnenie vรฝrobnรฉho programu spoloฤnosti vidรญm pochopiteฤพne vย projektoch PPP, prvom balรญku diaฤพnice D1, presnejลกie piatich รบsekov na ลฅahu Martin โ€“ Preลกov vย celkovej dฤบลพke 75,1 km. Vย tomto mesiaci predpokladรกm uzatvorenie financovania aย nรกsledne zaฤatie definitรญvnych stavebnรฝch prรกc na jednotlivรฝch sekciรกch. Tento projekt pokladรกm za kฤพรบฤovรฝ nielen na rok 2010, ale hlavne na roky nasledujรบce. Balรญk 1 diaฤพnice D1 PPP projektov je rozvrhnutรฝ na obdobie rokov 2010 aลพ 2013 aย vย tomto obdobรญ by sme mohli plne vyuลพiลฅ naลกe vlastnรฉ stavebnรฉ technolรณgie, dopravu aย mechanizรกciu, ako aj kvalitnรฝch ลกpecializovanรฝch zamestnancov. Vlastnรฉ technolรณgie aย kvalitnรญ ฤพudia sรบ naลกimi silnรฝmi strรกnkami, ฤo nรกs predurฤuje na budovanie zloลพitรฝch projektov vย oblasti inลพinierskeho staviteฤพstva โ€“ รบsekov diaฤพnic vย nรกroฤnom terรฉne aย sย nimi sรบvisiacich mostov ฤi tunelov. Verรญm, ลพe naลกe kapacity onedlho vย tomto projekte รบspeลกne uplatnรญme.

Ing. Jรกn Zรกhradnรญk

Rozhovor pripravila Magdalรฉna Lukรกฤovรก
FOTO: Doprastav, archรญv Jรกna Zรกhradnรญka

ฤŒlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby/Inลพenรฝrskรฉ stavby.

Najฤรญtanejลกie