image 86348 25 v2
Galéria(23)

Ako navrhnúť prívetivé, útulné priestory zubnej kliniky?

Partneri sekcie:

Ako urobiť z miesta, ktoré sa často spája s bolesťou, obavami či nedôverou, priestor, kde sa budú klienti cítiť príjemne? Dá sa vôbec interiérovým dizajnom preraziť pach dezinfekčných prostriedkov, prehlušiť ustarostená vrava pacientov a zahnať strach z bielych plášťov?

02 plan
04 entrance facade
05 front desk area
06 a lot of circles
07 more circles
09 kids area
10 space within space
11 the world of geometry

Zubná klinika rozhodne nie je miestom, kde zablúdite náhodou, len tak zo zvedavosti. Pacienti sem prichádzajú s jasným cieľom a najmä so zložitým psychickým rozpoložením, o detských pacientoch nehovoriac. S takýmto zadaním sa popasoval tím dizajnérov zo štúdia RIGI Design pod vedením zakladateľa Kaia Liua.

Investor už mal interiérové plány hotové, keď do procesu vstúpil RIGI Design. Podarilo sa mu presvedčiť investora, že pôvodný návrh nerieši zásadné problémy medicínskeho prostredia a vypracoval nový dizajnový koncept interiéru.

Korporátne logo je oranžové a má kruhový tvar. Tieto dva elementy dizajnéri zapracovali do návrhu, kruh či oblúk sa nesie exteriérom aj interiérom ako poznávacie znamenie, mix farieb zladený s oranžovou vytvára mäkké prívetivé vzory.


Vylúčenie náhodných návštevníkov umožnilo vypracovať upokojujúci vizuálny koncept bez krikľavých nápisov či iných rušivých pútačov. Autori sa snažili zotrieť hranicu medzi odborným personálom, cudzím prostredím a klientmi kliniky. Veselé, ale nie neviazané, útulné, ale zároveň usporiadané, také sú kompozície farieb, materiálov a tvarov.

Textúra dreva na rôznych doplnkoch pôsobí upokojujúco, dokonca chýbajú aj stresujúce popisy miestností, všetko funguje vďaka číselnej navigácii na podlahe kliniky.

Hlavným cieľom dizajnérov bolo vybudovať prostredie, ktoré posilní dôveru medzi lekármi a klientmi. Pozornosť venovali aj deťom, pre ktoré navrhli veľkú miestnosť na hranie a skrátenie dlhej chvíle. Držali sa hesla, že tam, kde svoju pozornosť venujú deťom, sú schopní ju rovnako venovať aj dospelým.

Zvláštnosťou čakacej zóny je usporiadanie stoličiek okolo stola, klienti nečakajú v klasickej čakárni, skôr to vyzerá, ako by končili spoločný obed a musia sa pobrať za svojimi povinnosťami.

Dizajnér: LIU Kai
Návrh: RIGI Design (www.rigi-design.com)
Rozloha: 250 m2
Použité materiály: maľovka, mozaika, tabuľová farba, perforované platne, betónové nosníky, fa-rebné sklo
Realizácia: November, 2015
Miesto: Tiencin, Čína

Text: Mária Nováková

Fotografie: BIAN Huan-Ming