Avion Shopping Park investoval do nového foodcourtu milióny
Nákupné centrum v blízkosti bratislavského letiska funguje už od roku 2002. Počas rokov prešlo ako rozšíreniami, tak aj rekonštrukciami. Posledná predstavila priestory food courtu po značnom facelifte s cieľom spraviť z interiérov miesto stretnutí aj príjemného posedenia medzi nákupmi.
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
Cieľom prestavby najstaršej časti obchodného centra Avion Shopping Park bola redukcia plochy hypermarketu, využitie zostávajúcej plochy na iné komerčné účely (prenajímateľné obchodné jednotky, nový food court) a vznik novej centrálnej zóny, ktorá vytvorí miesto na oddych, stretávanie sa, posedenie s rodinou, resp. priateľmi, organizovanie podujatí.
Rekonštrukciou vzniká možnosť nového využitia tejto časti obchodného centra v súlade so snahou investora k posunu od klasického nákupného centra k centru poskytujúcemu zákazníkom miesto na stretávanie sa. Z plochy 13 500 m2 po novom hypermaket využíva iba 5 700 m2 a zvyšok predstavujú nové gastroprevádzky a obchody, detské ihriská či relaxačná zóna.
Napriek veľkorysosti priestoru bolo potrebné znásobiť komfort zákazníkov reštaurácií. Nová gastropasáž obsahuje 13 samostatných zón, ktoré sú odlišné svojou veľkosťou a materiálovým spracovaním a poskytuje 755 miest na sedenie.
UFO
Gastropasáž ponúka nevšedný a unikátny priestorový zážitok. Na prvý pohľad nie celkom čitateľný priestor v sebe skrýva materiálové variácie, rôznorodé priestory a výhľady. Dominantou pasáže je skulpturálny objekt „UFO“, ktorý je viditeľný aj pri pohľade z diaľky.
Výška priestoru umožňuje vytvoriť dve podlažia v zadnej časti a vpredu pri obchodnej pasáži realizovať „vyhliadkovú“ kaviareň formou samostatného tvarovo atraktívneho objektu. Stredová komunikačná os vťahuje návštevníkov dovnútra a pozýva ich objavovať zámerne na prvý pohľad nečitateľný priestor.
Átriová záhrada má navrhnutú bohatú vegetáciu. V celom vyvýšenom priestore je navrhnutý závesný podhľad. V rámci neho sú riešené všetky technické inštalácie – sprinklerové hlavice, ozvučenie, osvetlenie, hlásiče EPS atď. Tieto koncové zariadenia sú sústredené v zapustených inštalačných žľaboch.
Tribúna svojím tvarovaním vytvára perspektívnu skratku, ktorá približuje zadné priestory a vnímanie inak príliš dlhého priestoru. Oproti veľkolepej tribúne sa nachádza menšia tribúna vložená medzi dve gastronomické jednotky. Centrálny eventový priestor je vytvorený systémom tribún, medzi ktorými je centrálna komunikačná os v tvare S, ktorá umožňuje jednoduchý a vizuálne výrazný prechod z obchodnej pasáže do zadnej časti priestoru, kde sú situované detské herne a časť gastronomických prevádzok.
PROJEKTOVÁ DOKUMENTÁCIA, FOTO: Suchánek, architektonická kancelária