Kancelárie Czech Promotion Vol. 2
Galéria(16)

Kancelárie Czech Promotion Vol. 2: Dizajn s ohľadom na funkčnosť a ekologickú udržateľnosť

Partneri sekcie:

Po šiestich rokoch sa architekti z ateliéru KURZ architects opäť vrátili do Paláca Karlín, kde pre marketingovú agentúru Czech Promotion vytvorili dynamický a výrazný kancelársky priestor.

S cieľom podporiť rast a úspechy agentúry navrhli architekti pracovné prostredie, ktoré nielenže dopĺňa pôvodný koncept z roku 2017, ale tiež verne odráža hodnoty a filozofiu spoločnosti. Nový priestor, rozprestierajúci sa na ploche presahujúcej 1 000 m², bol zámerne navrhnutý tak, aby sa odlišoval od bežných dizajnových trendov. Vyznačuje sa vzdušnosťou, rozmanitými štruktúrami a používaním recyklovaných materiálov.

Priestor usporiadali s ohľadom na dve kľúčové požiadavky: pohyb a komunikáciu. Hlavným prvkom openspace priestoru je dynamický multifunkčný koridor, ktorý je vyplnený okrúhlymi mini zasadačkami. Steny týchto zasadačiek sú pokryté vankúšmi, ktoré zabezpečujú vhodné akustické podmienky pre prácu.

Kancelárie Czech Promotion Vol. 2
Kancelárie Czech Promotion Vol. 2 | Zdroj: Lucie Fenclová

Dôraz na recykláciu

Kľúčovým prvkom projektu bola recyklácia. Cieľom bolo nájsť udržateľné, logisticky a ekonomicky dostupné materiály, ktoré by odrážali jednu z najdôležitejších filozofií agentúry – navrhnúť funkčné riešenia, ktoré maximalizujú žiadaný efekt pri najnižších možných nákladoch. „A tak sme prechádzali bazáre s nábytkom a objavovali krásne staré veci s príbehom, ktorým sme nachádzali nový domov,“ vyjadrili sa architekti na svojej instagramovej stránke.

V interiéri nájdeme množstvo kreatívnych a recyklovaných prvkov, ako je okno z vínových fliaš, presklené steny zo starých okien Paláca Karlín, bazárové dvere, drevené obklady stien zo starých trámov a stropy z kari sietí obopínajúce aj stĺpy. Priestor je vybavený zreštaurovaným starožitným nábytkom v kombinácii s modernými kúskami od českých výrobcov a nábytkom na mieru, vrátane takmer deväť metrov dlhého pracovného stola.

Kancelárie Czech Promotion Vol. 2
Kancelárie Czech Promotion Vol. 2 | Zdroj: Lucie Fenclová

Estetika a živá zeleň

Biela farba je jednotiacim prvkom, ktorý spája surovú textúru materiálov, ako sú tehlové steny, protipožiarne nátery a technické vybavenie budovy. Celým interiérom sa rozširuje živá zeleň, ktorá postupne ovláda biely priestor. Tento prvok zelene vnáša do prostredia život a sviežosť, a tiež symbolizuje dynamiku firmy a jej prirodzený rast. Zelené rastliny vytvárajú kontrast s čistými bielymi plochami.

Kancelárie Czech Promotion Vol. 2
Kancelárie Czech Promotion Vol. 2
Kancelárie Czech Promotion Vol. 2
Kancelárie Czech Promotion Vol. 2
Kancelárie Czech Promotion Vol. 2
Kancelárie Czech Promotion Vol. 2
Kancelárie Czech Promotion Vol. 2
Kancelárie Czech Promotion Vol. 2

Kancelárie Czech Promotion Vol. 2, Thámova 289, Praha

Architekt: KURZ architects (Autor Zuzana a Jan Kurz)
Spoluautor: Jakub Fišera, Johanna Nováková
Rok dokončení: 2023
Užitková plocha: 1000 m²