Avion Shopping Park investoval do nového foodcourtu milióny
Nákupné centrum v blízkosti bratislavského letiska funguje už od roku 2002. Počas rokov prešlo ako rozšíreniami, tak aj rekonštrukciami. Posledná predstavila priestory food courtu po značnom facelifte s cieľom spraviť z interiérov miesto stretnutí aj príjemného posedenia medzi nákupmi.
Cieľom prestavby najstaršej časti obchodného centra Avion Shopping Park bola redukcia plochy hypermarketu, využitie zostávajúcej plochy na iné komerčné účely (prenajímateľné obchodné jednotky, nový food court) a vznik novej centrálnej zóny, ktorá vytvorí miesto na oddych, stretávanie sa, posedenie s rodinou, resp. priateľmi, organizovanie podujatí.
Rekonštrukciou vzniká možnosť nového využitia tejto časti obchodného centra v súlade so snahou investora k posunu od klasického nákupného centra k centru poskytujúcemu zákazníkom miesto na stretávanie sa. Z plochy 13 500 m2 po novom hypermaket využíva iba 5 700 m2 a zvyšok predstavujú nové gastroprevádzky a obchody, detské ihriská či relaxačná zóna.
Napriek veľkorysosti priestoru bolo potrebné znásobiť komfort zákazníkov reštaurácií. Nová gastropasáž obsahuje 13 samostatných zón, ktoré sú odlišné svojou veľkosťou a materiálovým spracovaním a poskytuje 755 miest na sedenie.
UFO
Gastropasáž ponúka nevšedný a unikátny priestorový zážitok. Na prvý pohľad nie celkom čitateľný priestor v sebe skrýva materiálové variácie, rôznorodé priestory a výhľady. Dominantou pasáže je skulpturálny objekt „UFO“, ktorý je viditeľný aj pri pohľade z diaľky.
Výška priestoru umožňuje vytvoriť dve podlažia v zadnej časti a vpredu pri obchodnej pasáži realizovať „vyhliadkovú“ kaviareň formou samostatného tvarovo atraktívneho objektu. Stredová komunikačná os vťahuje návštevníkov dovnútra a pozýva ich objavovať zámerne na prvý pohľad nečitateľný priestor.
Átriová záhrada má navrhnutú bohatú vegetáciu. V celom vyvýšenom priestore je navrhnutý závesný podhľad. V rámci neho sú riešené všetky technické inštalácie – sprinklerové hlavice, ozvučenie, osvetlenie, hlásiče EPS atď. Tieto koncové zariadenia sú sústredené v zapustených inštalačných žľaboch.
Tribúna svojím tvarovaním vytvára perspektívnu skratku, ktorá približuje zadné priestory a vnímanie inak príliš dlhého priestoru. Oproti veľkolepej tribúne sa nachádza menšia tribúna vložená medzi dve gastronomické jednotky. Centrálny eventový priestor je vytvorený systémom tribún, medzi ktorými je centrálna komunikačná os v tvare S, ktorá umožňuje jednoduchý a vizuálne výrazný prechod z obchodnej pasáže do zadnej časti priestoru, kde sú situované detské herne a časť gastronomických prevádzok.
PROJEKTOVÁ DOKUMENTÁCIA, FOTO: Suchánek, architektonická kancelária