prvy outlet na slovensku bude pri senci
Galéria(11)

Prvý outlet na Slovensku bude pri Senci

Pri Senci sa nedávno začala výstavba prvého outletu na Slovensku. Prvá etapa by mala byť dokončená v marci budúceho roku, pričom celkový projekt počíta s tromi etapami výstavby. D1 Outlet ako klasický Factory Outlet Center bude postavený v tzv. village style s parkoviskom umiestneným mimo centra. Spolu tu napokon bude 150 obchodov.

day1 filterlens flarelogovlajky big image
zdaleka2b big image
night2c big image
gate big image
day3 filterlogovlajky big image
nove01 big image
pohlad2 big image
pohlad z parkoviska2 big image

Komplexný rozvoj územia
Projekt rozvoja tejto lokality vypracovala Ing. arch. Ingrid Konrad ešte predtým, ako sa stala hlavnou architektkou Bratislavy. Architektom projektu je Ing. arch. Milan Škorupa. Hlavným cieľom bolo naplniť všetky atribúty urbanistického vývoja nového mestského sídla. Tým sa malo predísť nedostatkom a problémom, ktoré priniesla extenzívna výstavba iných okrajových častí Bratislavy či iných slovenských miest.

D1 Outlet sa bude rozprestierať na ploche 9 hektárov a poskytne do 23-tisíc štvorcových metrov predajnej plochy. Outlet je súčasťou rozvoja širšieho územia v katastri mesta Senec s názvom D1 Park s celkovou rozlohou až 310 hektárov. Cieľom investora je na tomto území postupne vybudovať regionálne centrum biznisu, obchodu, služieb, zábavy i bývania, pričom jadrom celého komplexu bude práve D1 Outlet.

D1 Outlet
 
D1 Outlet

Medzinárodný prevádzkovateľ
Manažment prevádzky D1 Outletu bude zabezpečovať holandská spoločnosť Stable, ktorá vzišla z medzinárodného výberového konania. V jej prípade rozhodla aj paralela s projektom pri Senci. Práve spoločnosť Stable priniesla koncept outletového predaja na holandský trh. V roku 2001 kompletne developovala a dodnes prevádzkuje prvý holandský outlet Batavia Stad, ktorý ročne navštívi viac ako 2 milióny zákazníkov.

Podľa riaditeľa spoločnosti IPEC Ivana Čarnogurského paralela z Holandska ponúka príklad toho, ako o úspechu outletového centra rozhoduje vhodný mix miestnych kultúrnych tradícií s moderným dizajnom medzinárodných odevných značiek.

D1 Outlet

D1 Outlet

D1 Outlet

D1 Outlet

„Toto spojenie priamo vedie k takzvanému zážitkovému nakupovaniu a účinne potláča chlad novodobých nákupných centier, ktoré sa navyše po architektonickej stránke stávajú už krátko po otvorení neaktuálnymi,“ vysvetľuje I. Čarnogurský.

Nakupujúci budú môcť navštíviť kino, priamo v nákupných pasážach budú prechádzať stálou expozíciou automobilových veteránov, vodným svetom starých lodí či unikátnou expozíciou kultúr rôznych národov nazvanou Obrazy sveta. Ivan Čarnogurský predpokladá, že takáto kombinácia nákupu a kultúrnych vnemov, situovaná na hlavnom diaľničnom ťahu, priláka okrem Slovákov aj zákazníkov spoza hraníc a osloví takisto turistov prechádzajúcich po autostráde do iných krajín.

D1 Outlet

D1 Outlet
D1 Outlet

Miesto: Senec
Investor: IPEC Group
Architekt projektu: Ing. arch. Milan Škorupa
Koncept urbanistického rozvoja lokality: Ing. arch. Ingrid Konrad
Manažment prevádzky: Stable
Celkové náklady na 1. etapu: 10 miliónov eur
Začiatok výstavby: február 2012
Ukončenie výstavby: jar 2013
Celková plocha: 9 ha 
Predajná plocha: 23 000 m2

(pet)
Vizualizácie: IPEC