Rozšírená Optima expanduje do obchodu a zábavy
Galéria(4)

Rozšírená Optima expanduje do obchodu a zábavy

Medzinárodná organizácia CoreNet Global priniesla nedávno zaujímavú správu, že Košice lákajú firmy z oblasti IT a priemyslu solídnou infraštruktúrou, zásobárňou dvojjazyčných pracovných síl s univerzitnou základňou produkujúcou vychádzajúce talenty. Je preto len prirodzené, že súčasťou čoraz väčšej stavebnej expanzie vo východoslovenskej metropole budú aj obchodné centrá. Akousi vlajkovou loďou je aj rozšírenie nákupného a zábavného centra Optima II, ktoré sa po svojom dokončení stane najväčším mimobratislavským obchodným domom.

Práce na projekte rozšírenia košického nákupného a zábavného centra Optima II odštartovali v polovici novembra 2007, pričom súčasných 32 400 m2 plôch na prenájom sa po dostavbe objektu rozrastie o ďalších 16 300 m2. Súčasťou projektu je aj susediaci obchodný dom nábytkárskeho reťazca spoločnosti kika.

Cieľom súčasných dokončovacích prác je vyriešenie dopravnej cirkulácie v objekte, ako i zabezpečenie dopravných vstupov a výstupov, ktoré umožnia zákazníkom komfortný prístup k nakupovaniu. Podľa výkonného riaditeľa pre development spoločnosti Manhattan Real Estate Management Sk, s. r. o., (MREM SK) Mariána Sekulu v súčasnosti finišujú práce na skelete, strešnom a obvodovom plášti, ako aj na dizajne interiéru vrátane povrchových úprav. „Veľký dôraz sme kládli tiež na architektonické spracovanie a pre zákazníka veľmi dôležité atribúty moderného nákupného centra – vzdušnosť, svetlosť a prehľadnú orientáciu v interiéri,“ dodáva Marián Sekula.

Pod architektúrou stavby je podpísaný Ing. arch. Martin Drahovský, významný košický architekt a pedagóg, ktorý bol svojho času ako prvý Slovák v histórii vymenovaný za viceprezidenta Medzinárodného zväzu architektov so sídlom v Paríži.

Na prvom poschodí novej budovy nákupného centra sa nachádza spojovacia časť s existujúcou obchodnou pasážou a priestory pre menšie prevádzky značkových obchodov. Hlavným uzlom novej časti nákupnej galérie bude unikátne presklené átrium, ktoré ponúkne aj zázemie pre reštaurácie a prevádzky rýchleho občerstvenia. Na prízemí dvojpodlažného objektu budú v prevažnej väčšine jednotky určené pre významných nájomcov z oblasti značkovej módy.

Výkonný riaditeľ českého a slovenského zastúpenia  Meinl European Land (MEL) Oldřich Špurek predstavuje rozšírenú Optimu ako moderné nákupné centrum s rôznymi možnosťami v oblasti nákupov a zábavy pre celú rodinu.  „V spolupráci so slovenským prevádzkovateľom v ňom sprístupníme aj najväčšie multikino v regióne,“ poznamenáva Oldřich Špurek. „Na filmových priaznivcov čaká ponuka filmových noviniek spolu s viac než 1 400 sedadlami v siedmich klimatizovaných sálach. Filmy budú premietané na veľkých plátnach s použitím modernej obrazovej a zvukovej techniky.“

Nová časť obchodného centra Optima II by mala byť dokončená v novembri tohto roku a celkové investície sa budú pohybovať okolo 1 miliardy Sk.

Obchodné centrum Optima II

Miesto: Moldavská ulica, Košice
Investor: Meinl European Land / Manhattan Real Estate Management
Autor: Ing. arch. Martin Drahovský
Celková plocha: 16 300 m2
Počet parkovacích miest: 600
Celkove investície: približne 1 miliarda Sk
Začiatok výstavby: november 2007
Ukončenie výstavby: november 2008
Generálny dodávateľ: Metrostav, a. s.

(pet)
Vizualizácie: Architektonická kancelária dpa