Investičný dlh Bratislavy v oblasti mestskej hromadnej dopravy (MHD) a cyklotrás je obrovský. Hlavné mesto totiž v niektorých lokalitách patrí najmä autám, MHD a cyklisti sú tak zaradení na druhú kolaj. Okrem toho ale trpia aj peší či miestni obyvatelia ulíc, ktorí sú vystavení viacerým diskomfortom. Nedávno tak vznikli petície, ktoré žiadajú upokojenie dopravy Šancovej a Štefánikovej. To sa nakoniec udeje, ale na bratislavskom nábreží.
Urbanizmus
Územie nového centra hlavného mesta Slovenska, kam sa pomaly presúva moderný spôsob života a zvýšené nároky na dopravu, potrebuje jasné pravidlá rozvoja.
Od storočia priemyslu cez bombardovanie počas druhej svetovej vojny až po vybudovanie modernej štvrte s vežami a mrakodrapom, to je nové centrum Bratislavy, po vzore amerických miest nazývané aj downtown. Novovznikajúca panoráma hlavného mesta sa stáva ikonou metropoly, ktorú navštevujú tisíce ľudí a ďalšie desaťtisíce tu budú bývať či pracovať. Hlavné mesto sa tak mení pred zrakom svojich obyvateľov.
Hlavné mesto Južnej Kórey – Soul, je plné kontrastov. Rušné ulice obchodnej štvrte Myeong-dong, plné módnych značkových obchodov, kaviarní, široké bulváre časti Gangnam. Zdá sa akoby architektúrou a atmosférou ani nepatrili do Ázie.
Obchodná ulica v Bratislave nepatrí medzi najpríťažlivejšie v hlavnom meste. Taktiež je jednou z najrušnejších ulíc v metropole, pričom v nedávnej minulosti sa nevyhla prívlastku aj jednej z najnebezpečnejších. Živá pešia zóna sa za posledné roky dramaticky nezmenila, mesto ale v nedávnej minulosti uskutočnilo niekoľko menších opatrení, ktoré Obchodnej ulici pomohli. Ako to však vyzerá s komplexnou premenou tejto lokality a aká je budúcnosť Obchodnej?
Najväčšie slovenské sídlisko – Petržalku, začali stavať pred polstoročím. Vznikali prvé panelové domy a vízia bola postaviť na čo najmenšom území čo najviac bytov. Mestská časť však bola naplánovaná bez svojho jadra, čo sa mení až v súčasnosti. Petržalka postupne získava nové centrum, k čomu dopomôže aj projekt SOHO Petržalka – dobrý projekt, odmietaný Petržalčanmi.
New York je najľudnatejším mestom Spojených štátov amerických a jeho metropolitná oblasť patrí medzi najľudnatejšie na svete. Veľké jablko, ako sa mestu neoficálne hovorí, disponuje až šiestimi tisíckami výškových budov, pričom 274 stavieb sú mrakodrapy s výškou nad 150 metrov. Ako sa ukázalo v najnovšej štúdii, práve tie potápajú metropolu s vyše ôsmimi miliónmi obyvateľov.
Projekt prinesie do mestskej časti Nové Mesto takmer 1200 bytov a občiansku vybavenosť. Výstavba by sa mohla začať v roku 2026. Dominantou projektu je lineárny park, na ktorý nadviažu verejné a polosúkromné priestory s predzáhradkami.
Nevýrazný priemyselný areál v Dúbravke je blízko k dôležitej transformácii. O premenu sa postará spoločnosť Axxence Slovakia s.r.o., ktorá rozšíri svoje doterajšie sídlo o ďalšiu budovu. Spoločnosť požiadala o stavebné povolenie ešte ku koncu minulého roka, mestská časť však udelila atraktívnemu projektu zelenú až v súčasnosti.
Mesto Bratislava a investori JTRE a Penta Real Estate podpísali 4. apríla Memorandum o porozumení a spoločnom postupe pri vzniku celomestského centra v Bratislave. Informoval o tom vo štvrtok 6. apríla bratislavský magistrát.
Slovenská agentúra životného prostredia v spolupráci s Inštitútom Slovenskej komory architektov vyhlásila ideovú verejnú jednokolovú architektonickú súťaž návrhov.
Slovenská akadémia vied (SAV) sa rozhodla pre veľkú zmenu svojho rozsiahleho areálu na Patrónke, ktorá je aj významným dopravným uzlom na severozápade Bratislavy.
Projekt Sluishuis s verejnými strechami a riečnymi chodníkmi situovaný na okraji Amsterdamu reinterpretuje klasickú typológiu nádvorí pre život na vode.
Dôležití ľudia opäť dostali slovo. Zaujímali sme sa o to, čo si myslia o územnom pláne. Tu sú ich odpovede.
Ak sa snažíte prestať fajčiť, isto poznáte náplasti, ktoré by mali tlmiť chuť na cigaretku. V prípade vizuálneho smogu, áno, toho, ktorý vidíte skôr ako chodca, cyklistu alebo auto, to nie je také jednoduché.