Urbanizmus

Vajanského nábrežie sa stalo pred niekoľkými týždňami miestom výraznej premeny. Magistrát hlavného mesta tu vytvoril cyklotrasy, aké v Bratislave nemajú obdobu. Od automobilovej dopravy sú fyzicky oddelené a ich šírka dosahuje až tri metre. Z tohto dôvodu boli výrazne obmedzené najmä autá, keďže cyklotrasy im jeden pruh vzali. Dnes sa projekt stretáva s viacerými protichodnými názormi, či už laickej alebo odbornej verejnosti.

Andrej Sárközi -

Zámer rozšírenia Harmincovej v Dúbravke niesol od minulého roka status jedného z najvýznamnejších dopravných projektov v Bratislave. Frekventovaná komunikácia bola pre svoju šírku nedostatočnou dopravnou tepnou, nakoľko sa tu tvorili kolóny a trpela aj mestská hromadná doprava. Týmto problémom bude čoskoro koniec, Magistrát hlavného mesta v týchto dňoch ohlásil finalizáciu komplexnej rekonštrukcie Harmincovej ulice.

Andrej Sárközi -
Rozhovor

Opustila renomovanú právnickú firmu a pracovala na kampani Davida Dinkinsa, prvého afroamerického starostu NYC. Vyhral. Vtedy jej položili otázku, na akom oddelení chce pracovať. Zavolala mame a povedala jej, že chce robiť niečo, čo ovplyvňuje a dotýka sa každodenného života ľudí. Mama jej odpovedala: „Zlatko, máš dve možnosti – dopravu alebo odpadové hospodárstvo.“

Broňa Tarnócy -

Investičný dlh Bratislavy v oblasti mestskej hromadnej dopravy (MHD) a cyklotrás je obrovský. Hlavné mesto totiž v niektorých lokalitách patrí najmä autám, MHD a cyklisti sú tak zaradení na druhú kolaj. Okrem toho ale trpia aj peší či miestni obyvatelia ulíc, ktorí sú vystavení viacerým diskomfortom. Nedávno tak vznikli petície, ktoré žiadajú upokojenie dopravy Šancovej a Štefánikovej. To sa nakoniec udeje, ale na bratislavskom nábreží.

Andrej Sárközi -

Od storočia priemyslu cez bombardovanie počas druhej svetovej vojny až po vybudovanie modernej štvrte s vežami a mrakodrapom, to je nové centrum Bratislavy, po vzore amerických miest nazývané aj downtown. Novovznikajúca panoráma hlavného mesta sa stáva ikonou metropoly, ktorú navštevujú tisíce ľudí a ďalšie desaťtisíce tu budú bývať či pracovať. Hlavné mesto sa tak mení pred zrakom svojich obyvateľov.

Andrej Sárközi -

Obchodná ulica v Bratislave nepatrí medzi najpríťažlivejšie v hlavnom meste. Taktiež je jednou z najrušnejších ulíc v metropole, pričom v nedávnej minulosti sa nevyhla prívlastku aj jednej z najnebezpečnejších. Živá pešia zóna sa za posledné roky dramaticky nezmenila, mesto ale v nedávnej minulosti uskutočnilo niekoľko menších opatrení, ktoré Obchodnej ulici pomohli. Ako to však vyzerá s komplexnou premenou tejto lokality a aká je budúcnosť Obchodnej?

Andrej Sárközi -

Najväčšie slovenské sídlisko – Petržalku, začali stavať pred polstoročím. Vznikali prvé panelové domy a vízia bola postaviť na čo najmenšom území čo najviac bytov. Mestská časť však bola naplánovaná bez svojho jadra, čo sa mení až v súčasnosti. Petržalka postupne získava nové centrum, k čomu dopomôže aj projekt SOHO Petržalka – dobrý projekt, odmietaný Petržalčanmi.

Andrej Sárközi -