Modernizรกcia trate Pรบchov โ ลฝilina, I. etapa
Hlavnรฝm cieฤพom stavby bolo modernizovaลฅ existujรบcu ลพelezniฤnรบ dopravnรบ cestu v รบseku Pรบchov โ ลฝilina v poลพadovanom rozsahu tak, aby boli dosiahnutรฉ parametre definovanรฉ v medzinรกrodnรฝch dohodรกch. ลฝelezniฤnรก traลฅ prechรกdza v danom รบseku okresmi Pรบchov a Povaลพskรก Bystrica v Trenฤianskom kraji a okresmi Bytฤa a ลฝilina v ลฝilinskom kraji v celkovej dฤบลพke asi 39 km.
Dosiahnutie traลฅovej rรฝchlosti 160 km/h, ktorรฉ je jednรฝm z hlavnรฝch kritรฉriรญ modernizรกcie, si vyลพiadalo zmenu trasovania ลพelezniฤnej trate, a to predovลกetkรฝm v รบseku Pรบchov โ Povaลพskรก Bystrica z dรดvodu nรกroฤnรฝch existujรบcich smerovรฝch pomerov.
V tomto traลฅovom รบseku bolo nutnรฉ premostenie Nosickรฉho kanรกla a koryta rieky Vรกh, prechod poza kรบpele Nimnica tunelom a nรกslednรฝ prechod ลพelezniฤnej trate ponad Nosickรบ priehradu do pรดvodnej trasy. Tento รบsek s dฤบลพkou takmer 16 km predstavuje zatiaฤพ historicky, investiฤne aj technicky najnรกroฤnejลกรญ projekt modernizรกcie ลพelezniฤnej trate.