Developer najväčšieho nákupného centra na Slovensku plánuje ďalšiu expanziu

Napriek kríze developer Inter IKEA Centre Group (IICG), ktorý stavia a prevádzkuje nákupné centrá AVION Shopping Park, plánuje do troch rokov investovať do rozvoja v Česku a na Slovensku 300 miliónov eur (9,04 miliardy Sk).

„Tretina z týchto zdrojov pripadne na projekty na Slovensku, pričom pre región mimo Bratislavy sa vynaloží 50 miliónov eur (1,51 miliardy Sk),“ informoval riaditeľ expanzie spoločností Inter IKEA centre (IIC) ČR a IIC SR Vladimír Bereš na tlačovej konferencii.

Podľa neho IIC SR pokračuje v spolupráci s predajcom nábytku IKEA rozšíriť nákupné centrum Avion s cieľom priniesť zákazníkom nový tovar a pre zvyšujúci sa počet návštevníkov nové parkovacie miesta. Developér zvažuje aj prenájom pozemku na neďalekej Galvaniho ulice, kde by mal vyrásť obchodný reťazec, prípadne kancelárske priestory.

„Principiálne sa hovorí buď o rozširovaní existujúcich nákupných centier Avion, ale hovoríme aj o nových lokalitách, o rozširovaní centier spolu s obchodnými domami (OD) IKEA v rámci ich expanznej politiky a stratégie,“ upozornil. V rámci Bratislavy pripravujeme dva menšie projekty na roky 2010 až 2011, z nich sa jeden týka napr. redukcie plochy hypermarketu tak, že v Avione vznikne 15 nových obchodných jednotiek.

„Projekty, ktoré pripravujeme, zohľadňujú synergický efekt spolupráce IKEA a AVION a návratnosť investície,“ doplnil generálny riaditeľ spoločností IIC ČR a IIC SR Pavel Hradec. V štádiu výberu lokalít a rokovaní je aj situovanie výstavby nového OD IKEA v SR. V hre sú viaceré lokality vrátane v okolí Košíc, ale nič nie je rozhodnuté, potvrdil. „Ak sa rozhodneme pre Košice, otvoríme OD IKEA v rokoch 2014 až 2015, ak padne rozhodnutie pre iný slovenský región, otvoríme tam OD IKEA o rok neskôr,“ povedal. Ide nám o to, „aby bol projekt dlhodobo funkčný a úspešný a aby sa dosiahla návratnosť investície na výstavbu nákupného centra.“

Obe spoločnosti IIC ČR a IIC SR vznikli v roku 2001 a patria do skupiny IICG, ktorá spravuje vyše milión m2 predajnej plochy v 13 krajinách Európy. V nákupnom centre AVION v Bratislave sa medziročne zvýšila návštevnosť o 10 %, ale obrat klesol o 10 %.

Zdroj: TASR