Obchvat mesta Šaľa sa začne stavať najskôr v roku 2012
V priebehu prvého polroka 2009 by už malo byť vydané územné rozhodnutie na výstavbu dlho pripravovaného obchvatu mesta Šaľa. Hneď na to sa má začať s výkupom pozemkov a prípravou samotnej výstavby. Tá by sa mala podľa záverov prijatých na októbrovom rokovaní dotknutých obcí začať v rokoch 2012 až 2013.
O obchvate Šale sa hovorí už niekoľko rokov. Podľa pôvodných plánov sa s jeho výstavbou malo začať v roku 2010, neskôr sa termín začiatku výstavby posunul na roky 2011 a nakoniec na 2012 až 2013. Obchvat mesta má riešiť neustále hustnúcu dopravu v Šali, ktorá je predovšetkým v čase špičky neúnosná. Podľa štúdie ešte z roku 2000 prešlo najkritickejšími úsekmi denne 13 500 áut, v roku 2013 to má byť až dvojnásobok. Ak by nebol vybudovaný obchvat, hrozil by podľa magistrátu dopravný kolaps.
Výstavbu obchvatu brzdili aj rozdielne názory predstaviteľov dotknutých obcí na to, kadiaľ má komunikácia viesť. „Kameňom úrazu sú ťažkosti s trasovaním tohto obchvatu, nakoľko sa ťažko hľadá konsenzus medzi záujmami obcí tohto husto osídleného priestoru. Nitriansky samosprávny kraj je pripravený do svojho územného plánu Veľkého územného celku poňať také riešenie, ktoré bude vyhovovať všetkým zainteresovaným obciam,“ skonštatoval predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja Milan Belica.
Z piatich variantov budúceho obchvatu sa samospráve ako optimálny javil variant päť, ktorý sa začína za premostením odvodňovacieho kanála z vodného diela Kráľová nad Váhom, pokračuje cez Dlhú nad Váhom, Veču a Trnovec nad Váhom. Aj k tejto alternatíve však malo mesto Šaľa i niektoré obce výhrady. Navrhovaná trasa obchvatu meria 12,477 kilometra. Jej presná lokalizácia bude predmetom územného rozhodnutia a následne stavebného povolenia.
Predpokladané náklady na výstavbu obchvatu sú odhadované na 2 miliardy Sk (66,39 milióna eur), časť z investícií by mohli pokryť peniaze zo štrukturálnych fondov.
Zdroj: TASR