Prípravné práce na výstavbe obchvatu pokračujú

Vďaka priaznivému počasiu pokračujú prípravné práce na výstavbe obchvatu Svidníka s nákladmi vyše 790 miliónov Sk, ktorý bude súčasťou rýchlostnej cesty R4 spájajúcej v budúcnosti dve najväčšie východoslovenské mestá - Prešov a Košice s poľskou a maďarskou hranicou.

V týchto dňoch došlo k vytýčeniu odvodu a úprave staveniska. Nasleduje výrub krovín a stromov. Prvé ťažké stroje by na stavbe mali rozbehnúť práce už koncom februára. Počíta sa tak so začatím zemných prác na stavbe mostných objektov.

„Obchvat Svidníka, ktorý nahradí súčasný úsek frekventovanej cesty I/73, bude mať dĺžku 4573 metrov. Je navrhnutý ako štvorprúdová rýchlostná cesta, ktorá sa bude v prvej etape budovať v polovičnom profile. Súčasťou stavby bude aj osem mostných objektov, najdlhší z nich má merať vyše 209 metrov,“ uviedol pre TASR Pavol Peško z Inžinierskych stavieb.

Projekt zároveň počíta aj s mimoúrovňovou križovatkou Svidník – juh a úrovňovou križovatkou Svidník – sever. Po technickej stránke si stavba vyžiada doviezť takmer 200 000 m3 zeminy a plocha obrusnej vrstvy vozovky dosiahne takmer 75 000 m2. Pod vedením investora – Národnej diaľničnej spoločnosti by mala byť stavba obchvatu ukončená v máji 2009. Podstatná časť nákladov na jej realizáciu poplynie z fondov Európskej únie.

Obchvat, ktorý odbremení Svidník od hustej premávky a kamiónov smerujúcich z Poľska na juh Európy a naspäť, buduje Združenie R4 Svidník – Inžinierske stavby, a.s., EUROVIA – Cesty. a.s., a STRABAG, s.r.o.

Investor stavby Národná diaľničná spoločnosť očakáva od nového obchvatu zníženie počtu dopravných nehôd. Predstavitelia samosprávy, ale aj samotní Svidníčania sú presvedčení, že realizácia tejto stavby a jej odovzdanie do užívania skvalitní životné prostredie v centre Svidníka.

Zdroj: TASR