Bratislava opäť na veľtrhu nehnuteľností MIPIM v Cannes

Hlavné mesto SR Bratislava a jeho partnerské spoločnosti sa štvrtý raz zúčastnia na 19. medzinárodnom veľtrhu nehnuteľností a investičných príležitostí MIPIM, ktorý sa uskutoční od 11. do 14. marca vo francúzskom meste Cannes. V expozícii hlavného mesta budú zastúpení 5 developeri a investori najzaujímavejších projektov, ktoré sa pre ďalší rozvoj Bratislavy realizujú alebo sú v štádiu plánov.

Táto expozícia s rozlohou 136 štvorcových metrov v investičnom náklade 2,5 milióna Sk bude situovaná v susedstve miest Praha, Brno, Ostrava a Varšava. Vďaka tomu návštevníci získajú aktuálny prehľad o situácii a trendoch trhu nehnuteľností v celom stredoeurópskom regióne. Prezentácia pre potenciálnych investorov v réžii primátora Bratislavy Andreja Ďurkovského je na programe 13. marca.

Druhým významným podujatím pre Bratislavu bude panelová diskusia o spolupráci a konkurencii stredo- a západoeurópskych metropol za účasti primátorov hlavných miest SR, ČR a Poľska.

„S primátorom Prahy Pavlom Bémom a primátorkou Varšavy Hannou Gronkiewicz-Waltzovou budeme diskutovať o súčasnej investičnej politike, o trhu nehnuteľností, ale predovšetkým o konkurencii ako hlavnej témy na veľtrhu,“ oznámil Ďurkovský. „Je tu na jednej strane istá obava západoeurópskych miest z konkurencie miest strednej Európy. My ale hovoríme, že to, čoho sa obávame, je konkurencia perspektívne z východoeurópskych miest, z Rumunska, Srbska a Turecka,“ konkretizoval. „Možno sa to zdá ako predčasné,“ dodal, ale z hľadiska marketingu a prezentácie Bratislavy je to dôležité, keďže nám z týchto krajín reálne hrozí, že sa trhy presunú možno z hľadiska tvorby vyšších ziskov a ďalších benefitov.“

Podľa neho magistrát Bratislavy má záujem, aby sa pre veľtrh MIPIM aktivizovali aj ďalšie mestá SR, a preto víta v tomto smere terajšiu angažovanosť mesta Trenčín. „Chceme, aby aj ďalšie mestá zapojili do veľtrhu a bolo tak čo najviac miest vtiahnutých do investičného procesu. To je úloha Bratislavy, nie iba na lokálnej sfére zviditeľniť hlavné mesto, ale pomôcť aj iným mestám.“

Veľtrh MIPIM (Le Marché International des Professionnels de l`Immobilier) je v odvetví nehnuteľností najväčší v Európe. V roku 2007 registroval 26 210 účastníkov zo 67 krajín, z nich takmer 6 700 boli firmy z brandže. Vystavovatelia si prenajali plochu 24 464 m2.

Zdroj: TASR