J&T REAL ESTATE: Vybudujeme električkovú trať v zóne Nové Lido
Spoločnosť je pripravená financovať vybudovanie električky v zóne Nové Lido a po diskusii s kompetentnými významne prispieť tiež na vybudovanie prepojenia trasy Šafárikovo námestie – Pribinova – Košická – Ružinov.
Spoločnosť J&T REAL ESTATE, ktorá stojí za zásadnými, súčasnými a budúcimi, developerskými projektmi v Bratislave, považuje za dôležité prispieť do aktuálnej diskusie k návrhom poslancov o smerovaní nosného dopravného systému konkrétnymi a uskutočniteľnými krokmi. J&T REAL ESTATE rešpektuje a rozumie koncepcii rozvoja mestskej hromadnej dopravy Bratislavy a cíti spoločenskú zodpovednosť investovať nielen prostriedky ale aj odborné znalosti do tohto rozvoja.
„Električku považujeme za dôležitý prvok v prepojení všetkých častí mesta. Naše aktuálne projekty Nové Lido, Panorama City, Klingerka a extenzia Eurovea vytvoria živé mestské štvrte na oboch stranách Dunaja. Ich prepojením čo najvýkonnejšou verejnou dopravou sa Bratislava už v blízkej budúcnosti stane skutočným mestom na Dunaji. Preto chceme vyjadriť verejný záväzok, že vybudujeme električkovú trať v zóne Nové Lido a na základe diskusie s kompetentnými významne prispejeme aj na vybudovanie prepojenia električky v trase Šafárikovo námestie – Pribinova – Košická – Ružinov,“ uviedol Peter Korbačka z J&T REAL ESTATE.
Električková sieť Bratislavy dnes predstavuje približne 40 kilometrov. Rozvinutá je v niekoľkých radiálach. Západná radiála (smer centrum – Karlova Ves – Dúbravka), a tri východné radiály (smer centrum – Rača, smer centrum – Ružinov a smer centrum – Zlaté piesky) sú v prevádzke už roky. Nedávno sa začalo s budovaním južnej radiály na Petržalku. Demografický vývoj a rozvoj Bratislavy ukázal v poslednom období presun ťažiska centrálnej časti mesta východne od Šafárikovho námestia smerom k prístavu, Prievozu a na petržalskú stranu Dunaja. Je nevyhnutné, aby sa pokračovalo s budovaním nových, predĺžením a prepojením existujúcich radiál smerom od centra mesta do mestských častí, ktoré vôbec nie sú, alebo sú nedostatočne obsluhované koľajovou dopravou. Za všetky smery sa ako najaktuálnejší javí dopravne preťažený smer centrum – Slovnaft – Vrakuňa.
„Nové východné centrum Bratislavy potrebuje električku. Čakať na metro nemá význam. Rozvoj električkovej siete je efektívnou cestou ako dostať ľudí do mestskej hromadnej dopravy a odbremeniť staré a nové centrum od automobilovej dopravy. Flexibilná a rýchla mobilita obyvateľov a návštevníkov musí byť prioritou. Električkové radiály smerujúce na okraj mesta musia ponúknuť aj pre návštevníkov štandardné možnosti presadnúť z auta na kvalitnú a rýchlu električku a konečne priniesť do Bratislavy skutočný systém P+R (zaparkuj a použi MHD),“ doplnil Peter Korbačka.
Električka by mala v budúcnosti prechádzať jadrom ľavobrežného centra mesta medzi Eurovea a SND, ako aj cez pravobrežné centrum na Novom Lide, a navzájom ich prepájať. Dobudovaním okružného systému električiek cez Pribinovu a Košickú ulicu smerom na radiálu centrum – Ružinov môže byť raz Nové Lido ako aj samotná Petržalka pohodlne prepojená nielen s centrom mesta, Dúbravkou, Račou, Ružinovom a Zlatými pieskami, ale v budúcnosti aj s areálom Slovnaftu a Vrakuňou.
Zdroj: J&T REAL ESTATE, a.s.