image 84425 25 v1
Galรฉria(9)

Martin Porada: Viac ako 40 % bytov si kupujรบci vyberรบ cez mobil

Mnoลพstvo developerskรฝch projektov sa dnes predรกva z papiera. O tom, ako sprรกvne  komunikovaลฅ s budรบcimi zรกkaznรญkmi, keฤ na mieste stavby eลกte rastie burina, hovorรญ Martin Porada, riaditeฤพ agentรบry 2CREATE. Pri predaji pomรกha dokonca ลกpeciรกlny softvรฉr.

Vyrez zivotopis
01 Walenrod
02 Jarabinky
03 Male Krasnany
04 Ceresne
05 Mamapapa
06 Novy haj
Porada Martin 02 velka fotka

Ako vznikol nรกpad vyvinรบลฅ program na monitorovanie developerskรฝch projektov?

Ak chcete navrhovaลฅ klientom efektรญvnu marketingovรบ stratรฉgiu, potrebujete kvalitnรฉ dรกta. Na trhu doteraz neboli dรกta, ktorรฉ by boli aktuรกlne na dennej bรกze aย dokรกzali by ste ich vyuลพรญvaลฅ napr. len pri konkrรฉtnej lokalite, ktorรก vรกs ako klienta zaujรญma. Prรกve preto sme vytvorili Parser, ktorรฝ na dennej bรกze sleduje aลพ 21 parametrov pre kaลพdรบ bytovรบ jednotku (napr. celkovรก predajnรก cena bytu, zmeny stavov predaja, vรฝmera, cena za m2, poฤet izieb, poschodie, balkรณn, terasa, lokalita, etapa atฤ.) aย ktorรฝ tieto dรกta dokรกลพe spรคtne analyzovaลฅ. Aktuรกlne je vย systรฉme takmer 6โ€ฏ000โ€ฏbytov zย ponรบk viac ako 40-tich developerskรฝch projektov. Ich poฤet ale rastie kaลพdรฝm dลˆom.

Systรฉm zaznamenรกva vลกetky monitorovanรฉ zmeny na trhu aย pouลพรญvateฤพ mรก celรฝ prehฤพad do najmenลกieho zvolenรฉho detailu kย dispozรญcii najneskรดr na druhรฝ deลˆ. Reรกlne dรกta zย trhu, ktorรฝ je takto monitorovanรฝ uลพ viac ako 6 mesiacov, je moลพnรฉ veฤพmi jednoducho ลกtruktรบrovaลฅ aj pre konkrรฉtne lokรกlne potreby aลพ na รบroveลˆ bytovej jednotky. Na zรกklade tรฝchto dรกt dokรกลพe predajca alebo investor realizovaลฅ nielen operatรญvne dennรฉ rozhodnutia, ale aj dรดleลพitรฉ strategickรฉ rozhodnutia potrebnรฉ pre obchodnรบ, marketingovรบ ฤi akviziฤnรบ stratรฉgiu.

Vย developerskรฝch projektoch mรดลพu pri akvizรญciรกch pozemkov prejsลฅ aj roky od kรบpy kย predaju. Aktuรกlne dรกta vย ฤase, keฤ pรดjde projekt do vรฝstavby, budรบ รบplne inรฉ. Robรญte aj analรฝzu trhu sย istou predikciou?

Nie je to urฤovanie budรบcnosti, je to analรฝza minulosti aย sรบฤasnosti. Na zรกklade dรกt viete urobiลฅ predikciu trhu aย sย nastavenou stratรฉgiou nรกsledne aj operatรญvne pracovaลฅ.

ฤŒiลพe nerobรญte konzultaฤnรบ ฤinnosลฅ, ale viete poskytnรบลฅ balรญk dรกt.

Poskytujeme kompletnรฝ marketingovรฝ servis, no ak si klient ลพelรก napr. len prรญstup kย dรกtam, je to na dohode sย klientom, vieme pripraviลฅ aj jednorazovรฝ vรฝstup. Moลพnostรญ je veฤพmi veฤพa, je veฤพmi dรดleลพitรฉ vedieลฅ, na akรบ otรกzku hฤพadรกte vย dรกtach odpoveฤ. Veฤพmi silnou tรฉmou je naprรญklad nastavenie cien pred predajom ฤi rozhodnutie oย akvizรญcii na zรกยญklade analรฝzy projektu vโ€ฏporovnanรญ sย aktuรกlยญnym stavom trhu.

WALLENROD Ako odovzdaลฅ odkaz oย vรฝhodnej kรบpe vlastnรฝch firemnรฝch priestorov cieฤพovej skupine, t. j. majiteฤพovi malej firmy, ktorรฝ platรญ nรกjomnรฉ vย biznis centre? 2โ€ฏplochy = 10 000 priamych nรกvลกtev webu.

WALLENROD – Ako odovzdaลฅ odkaz oย vรฝhodnej kรบpe vlastnรฝch firemnรฝch priestorov cieฤพovej skupine, t. j. majiteฤพovi malej firmy, ktorรฝ platรญ nรกjomnรฉ vย biznis centre? 2โ€ฏplochy = 10 000 priamych nรกvลกtev webu.

Developeri zvyลกujรบ ceny aj tรฝch bytov, ktorรฉ uลพ dali do predaja?

รno. Aj tu vลกak platรญ, ลพe je dobrรฉ maลฅ premyslenรฝch niekoฤพko krokov dopredu aย vedieลฅ operatรญvne, ale nie bezhlavo, reagovaลฅ na vzniknutรฉ reakcie trhu.

Robia developeri beลพne blafy sย predajom?

Developeri pracujรบ sย ponukou rรดzne aย ak je zย dvadsiatich voฤพnรฝch bytov na druhรฝ deลˆ voฤพnรฝch iba 5, my tento jav okamลพite vidรญme. Potom je uลพ na zvรกลพenรญ viacerรฝch faktorov, ฤi vieme alebo nevieme povedaลฅ, ลพe ลกlo oย predajnรฝ blaf. Uvaลพovali sme, ลพe tieto รบdaje by mohli byลฅ uลพitoฤnรฉ aj pre bankovรฝ sektor alebo pre risk manaลพรฉrov, ktorรญ vyhodnocujรบ predajnรฉ postupy developerov.

Akรฝ starรฝ je tento nรกpad?

Zaฤali sme na tom pracovaลฅ pred rokom, pretoลพe sme dosลฅ akรบtne potrebovali dรกta. Najprv sme to robili prรกcne, analyzovali, dokumentovali, ale vลพdy bol problรฉm, ลพe sme mali len aktuรกlne stavy. Maximรกlne vย horizonte dvoch tรฝลพdลˆov sme zbierali dรกta aย potom sme priลกli za klientom aย vedeli sme povedaลฅ, ลพe konkurencia sa vyvรญja takto aย takto, ale to nรกm nestaฤilo. Hฤพadali sme rieลกenia, ako monitorovaลฅ aย vyhodnocovaลฅ dlhodobejลกie aย hlavne realizovaลฅ rรดzne cross analรฝzy. Najzloลพitejลกe bolo vytvoriลฅ systรฉm. Ten je teraz hotovรฝ aย momentรกlne mรกme ambรญciu dostaลฅ program aj na ฤalลกie trhy. Aktuรกlne rokujeme oย viacerรฝch moลพnostiach vstupu na ฤeskรฝ, poฤพskรฝ aย maฤarskรฝ trh, no vย hre sรบ aj ฤalลกie trhy.

ฤŒo konkurencia?

Aj inรฉ spoloฤnosti robia zber dรกt aย analรฝzy, ale nevieme oย nikom, ลพe by to robil vย takejto podobe. Konkurenฤnรฉ dรกta hovoria oย pohฤพade na celรฝ trh alebo nie sรบ na dennej bรกze alebo kย nim klient nemรก takรฝ prรญstup, aby si ich vedel vzรกjomne korelovaลฅ. Ale developera zaujรญma len jeho lokalita aย ฤo najaktuรกlnejลกรญ stav. Dokรกลพeme รญsลฅ aลพ do detailov konkrรฉtneho bytu.

JARABINKY Sรบฤasลฅou celkovej marketingovej komunikรกcie bola aj virtuรกlna prehliadka nielen bytov, ale aj okolia projektu.

JARABINKY – Sรบฤasลฅou celkovej marketingovej komunikรกcie bola aj virtuรกlna prehliadka nielen bytov, ale aj okolia projektu.

ฤŒรญ to bol nรกpad?

Vyplynulo to zo spoloฤnej prรกce, sme tรญm, nepodpisuje sa pod to jedna osoba.

Koฤพkรญ ฤพudia sa tomu softvรฉru venujรบ?

V sรบฤasnosti je uลพ systรฉm automatizovanรฝ. Vรฝvoj bol nรกroฤnou prรกcou niekoฤพkรฝch programรกtorov, dizajnรฉrov aย stratรฉgov. Dnes vลพdy, keฤ pribudne novรฝ projekt, tak ho len zapojรญme do systรฉmu.

Akรก je reakcia developerov na to, ลพe mรกte tieto dรกta?

Veฤพmi pozitรญvna. Tรญ klienti, ktorรญ majรบ zรกujem len oย dรกta aย analรฝzy, sรบ vรคฤลกinou aลพ milo zaskoฤenรญ, do akej รบrovne vieme sย dรกtami pracovaลฅ aย ฤasto si aลพ na stretnutรญ uvedomia, akรฉ vลกetky rozhodnutia vedia na zรกklade dรกt zย Parsera realizovaลฅ. Klienti, ktorรฝm rieลกime aj marketingovรฝ servis, sรบ pri nรกs zvyknutรญ, ลพe idey aย stratรฉgie, ktorรฉ im navrhujeme, vieme aj podporiลฅ jasnรฝmi argumentmi.

Dokรกลพete teda ovplyvniลฅ cenotvorbu developerov?

Nielen cenotvorbu. Vฤaka nรกลกmu prรญstupu ALAS (After launch analytic service) vyhodnocujeme naลกu prรกcu prakticky okamลพite po spustenรญ. Je to spรดsob, akรฝm pracujeme. Jednรฉmu zย naลกich klientov sme hneฤ po spustenรญ analyzovali predaj. Spustila sa kampaลˆ, predaj sa rozbehol, developer bol sย celkovรฝm predajom veฤพmi spokojnรฝ. Aย my sme priลกli sย tรฝm, ลพe urฤitรก ฤasลฅ projektu nie je รบplne ideรกlne nastavenรก, reรกlne sa nepretavรญ do konverziรญ na kupujรบcich. Klient si nechal poradiลฅ, nastali รบpravy aย predaj sa rozbehol aj vย tejto ฤasti. Prรกca kvalitnej marketingovej agentรบry nie je oย tom, ลพe prรญde developer aย povie: โ€žTu mรกm 200 bytov, tu sรบ moje ceny, urobte bilbordy.โ€œ To vie urobiลฅ kaลพdรฝ. Developer musรญ braลฅ agentรบru ako partnera, sย ktorรฝm diskutuje aย nechรก si aj poradiลฅ.

MAMAPAPA Zamieste na novรฉ bรฝvanie. To vรกลพne? รno, aย vysoko efektรญvne na cieฤพovรบ skupinu: (budรบce) rodiny aย mladรฉ pรกry, ktorรฉ aj po 30-ke ลพijรบ uย rodiฤov alebo sa potrebujรบ presลฅahovaลฅ.

MAMAPAPA – Zamieste na novรฉ bรฝvanie. To vรกลพne? รno, aย vysoko efektรญvne na cieฤพovรบ skupinu: (budรบce) rodiny aย mladรฉ pรกry, ktorรฉ aj po 30-ke ลพijรบ uย rodiฤov alebo sa potrebujรบ presลฅahovaลฅ.

Vย ฤom spoฤรญvala รบprava?

Boli tam architektonickรฉ รบpravy, vรฝmery bytov, izbovosลฅ…

Potrebuje vย sรบฤasnosti developerskรฝ projekt marketing?

Poฤรบvam nรกzory, ลพe ak je projekt dobrรฝ, tak sa predรกva aj sรกm aย marketing vraj netreba. Na to hovorรญm: tak potom mรกte nรญzku cenu. Pรฝtam sa: nechcete na tom zarobiลฅ viac? Marketing je tรฝm preklenovacรญm nรกstrojom medzi veฤพmi nรญzkou cenou, ลพe sa to predรก aj samรฉ, aย tรฝm, ลพe sa to dรก predรก za cenu, ktorรบ trh prijme. Aย uลพ je to len oย tom, ako nastavรญte marketing, aby investรญcia do marketingu ten rozdiel navรฝลกila ฤo najviac.

Kedy je podฤพa vรกs najlepลกie zaฤaลฅ sย marketingom projektu?

Developerskรฝ marketing nie je len oย marketingu samotnรฉho projektu. Vย zรกvislosti od konkrรฉtnych cieฤพov je nutnรฉ rieลกiลฅ aj otรกzku korporรกtneho marketingu developera ฤi samotnej lokality, kde projekt vyrastie. Na ฤรญslach vidรญme, ลพe ฤพudia sa stรกle viac zaujรญmajรบ oย projekt, kto je za nรญm, akรฝ je jeho vรฝvoj. To mnohรญ developeri veฤพmi podceลˆujรบ. Nestaฤรญ maลฅ dobrรฝ projekt aย hodiลฅ ho na trh. Dnes, keฤ je veฤพa predajov zย papiera, je tรกto tรฉma oย to aktuรกlnejลกia. Uย koncovรฉho zรกkaznรญka potrebujete vzbudiลฅ dรดveru aย presvedฤiลฅ ho, aby veril viac vรกm ako konkurencii. Len zopรกr subjektov to robรญ dobre. Potreba komunikovaลฅ dobrรฉ meno developera je jednoznaฤnรก.

Kedy teda zaฤaลฅ?

Ideme na to opaฤne. Pรฝtame sa developera, akรฉ sรบ jeho ciele, koฤพko aย kedy chce predaลฅ aย tomu prispรดsobรญme marketing projektu. Kฤพรบฤovou vecou je dostaลฅ sa do povedomia svojej cieฤพovej skupiny. Keฤ sme sa niektorรฝch klientov pรฝtali, komu chcรบ projekt predaลฅ, tak odpoveฤ bola: vลกetkรฝm. To je hlรบposลฅ. Marketing musรญme prispรดsobiลฅ tomu, komu chce developer projekt predaลฅ. Prvรฉ rozhovory sย developerom sรบ oย cieฤพovej skupine aย do toho vstupujeme sย naลกimi analรฝzami. To je fรกza, keฤ zisลฅujeme silnรฉ strรกnky aย diverzifikaฤnรฉ prvky projektu. To sรบ debaty sย architektmi, keฤ spoloฤne tvorรญme marketingovรฉ aj technickรฉ vizualizรกcie. Prรญpravnรก fรกza je veฤพmi dรดleลพitรก. Oveฤพa ลฅaลพลกie je, keฤ developer donesie 5 vizualizรกciรญ, pรดdorysy aย povie: zaฤnime to predรกvaลฅ. Sme oveฤพa radลกej, keฤ sme vย predaji oveฤพa skรดr. Ideรกlne je, keฤ sa marketing zaฤne pripravovaลฅ zhruba ลกtyri mesiace pred zaฤiatkom predaja.

ฤŒEREล NE Aj vฤaka รบspeลกnรฉmu marketingu najpredรกvanejลกรญ projekt vย Dรบbravke vย roku 2015. Od vytvorenie nรกzvu po celkovรบ komunikaฤnรบ stratรฉgiu, ktorรก vย sebe spรกja odvรกลพnu drzosลฅ sย jasnรฝmi benefitmi.

ฤŒEREล NE – Aj vฤaka รบspeลกnรฉmu marketingu najpredรกvanejลกรญ projekt vย Dรบbravke vย roku 2015. Od vytvorenie nรกzvu po celkovรบ komunikaฤnรบ stratรฉgiu, ktorรก vย sebe spรกja odvรกลพnu drzosลฅ sย jasnรฝmi benefitmi.

ฤŒo vย marketingu funguje najviac?

Marketing je oย synergii. Zaลพili sme situรกcie, ลพe si klienti chceli vyskรบลกaลฅ nejakรบ oblasลฅ, tak dva tรฝลพdne robili len jednu vec. Potom ฤalลกie dva tรฝลพdne inรบ. To je veฤพmi zlรฝ pohฤพad. Uvediem prรญklad: zรกkaznรญk vnรญma bilborยญdy, vytvรกra si povedomie oย znaฤke, projekt zรญskava kredibilitu. Oย pรกr dnรญ sa vฤaka reklame na internete dostane na vรกลก projekt. Keฤ sa ho spรฝtate, ako sa oย vรกs dozvedel, odpovie vรกm vรคฤลกinou poslednรบ formu kontaktu sย vaลกรญm projektom. Na zรกklade toho je veฤพkou chybou vyhodnotiลฅ bilbordy ako nefungujรบce.

Vrรกลฅme sa ku komunikรกcii sย architektmi. Akรก je ich reakcia na spoluprรกcu sย vami aย ฤo najviac rieลกite?

Snaลพรญme sa im povedaลฅ, ako vnรญmame silnรฉ aย slabรฉ strรกnky, vieme sa na projekt pozrieลฅ oฤami koncovรฉho zรกkaznรญka, to architekt moลพno nevie. Ale tento problรฉm nie je len pri architektoch ฤi developeroch. Ak na nieฤom robรญte desaลฅ hodรญn denne, ste tรฝm zahltenรญ mesiace aย celรก vaลกa rodina vie, ลพe toto teraz rieลกite, tak mรกte pocit, ลพe to vedia vลกetci. Ale to nie je pravda. Klientom to hovorรญme stรกle. Mnohรญ totiลพ majรบ pocit, ลพe oย ich projekte uลพ vลกetci vedia, veฤ vลกetci kolegovia vo firme uลพ ho poznajรบ. No ale tรฝch tridsaลฅ kolegov vo firme nie sรบ vลกetci aย nie sรบ to ani tรญ, ktorรญ ten projekt budรบ kupovaลฅ. Potrebujete vย projekte hovoriลฅ oย silnรฝch strรกnkach aย tie slabรฉ potrebujete poznaลฅ aย pripraviลฅ sa na ne. Toto je to, ฤo preberรกme sย architektmi. Druhรก rovina je realizaฤnรก. Ako majรบ byลฅ pรดdorysy bytov pripravenรฉ na ฤalลกiu komunikรกciu na webe, vย predajnej knihe aย podobne. Aย vizualizรกcie. Ich prรญprava nie je otรกzkou dnรญ, niekedy trvรก tรฝลพdne, neลพ sรบ pripravenรฉ, aย tam treba รบzko trojstranne spolupracovaลฅ. Ideรกlne si klient vย spoluprรกci sย obchodom aย architektmi musรญ povedaลฅ silnรฉ strรกnky, ฤi ide oย vรฝhฤพad, lokalitu, dvor… Podฤพa toho nastavujeme pohฤพady vo vizualizรกciรกch aย  intenzรญvne sa to rieลกi niekoฤพko tรฝลพdลˆov.

ฤŒiลพe nehovorรญte architektom do ich tvorivej prรกce, ale do toho, ako ju majรบ prezentovaลฅ.

Architekti sรบ ฤasto pyลกnรญ na nejakรบ konkrรฉtnu ฤasลฅ stavby aย tรบ zdรดrazลˆujรบ. Ale to nemusรญ byลฅ รบplnรก priorita pri predaji. Vย marketingu mรกte niekoฤพko sekรบnd, aby ste ฤloveka zaujali, prvรฝ veฤพmi dobrรฝ dojem je dรดleลพitรฝ aย detail, na ktorรฝ je architekt hrdรฝ, ฤasto nie je to, ฤo presvedฤรญ klienta.

MALร‰ KRASล‡ANY Od identity, spoluprรกce sย architektami pri vizualizรกciach aย 3D videรกch aลพ po celkovรฉ zastreลกenie marketingovej komunikรกcie.

MALร‰ KRASล‡ANY – Od identity, spoluprรกce sย architektami pri vizualizรกciach aย 3D videรกch aลพ po celkovรฉ zastreลกenie marketingovej komunikรกcie.

Architekt svoj projekt vidรญ inak ako koncovรฝ zรกkaznรญk…

Je to รบplne prirodzenรฝ jav. Vtedy netreba byลฅ samoฤพรบby aย treba sa pozeraลฅ vลพdy na ciele klienta. Ak je cieฤพom klienta predaj projektu koncovรฉmu zรกkaznรญkovi, musรญme sa tomu prispรดsobiลฅ vลกetci, ktorรญ na projekte pracujeme. Aj architekti.

Uลพ si architekti na takรบto komunikรกciu zvykli?

Je to veฤพmi rรดzne. Niektorรญ to berรบ รบplne prirodzene aย chรกpu, ลพe nie sme ich konkurenti, naopak, vzรกjomne sa potrebujeme. Keฤ je spoluprรกca od zaฤiatku nastavenรก kvalitne, tak aj oni si uvedomujรบ, ลพe uลกetria veฤพa ฤasu. Aj developerom zdรดrazลˆujeme, ลพe hneฤ ako sa rozhodnรบ sย nami spolupracovaลฅ, treba ฤo najskรดr urobiลฅ trojstrannรฉ stretnutie. Totiลพ rieลกite vizualizรกcie aย podklady, keฤ uลพ sรบ hotovรฉ, bรฝva to veฤพkรฝ boj. Pri projekte, ktorรฝ dรกva do predaja desiatky ฤi stovky bytov, nie je pripraviลฅ podklady otรกzkou niekoฤพkรฝch dnรญ.

Akรฉ percento nรกkladovย  na projekt tvoria marketingovรฉ nรกklady?

Nรกklady na naลกu agentรบrnu prรกcu โ€“ stratรฉgia, grafickรฉ prรกce, accountยญing, programovanie, sociรกlne siete aย pod. โ€“ netvoria veฤพmi vysokรบ poloลพku vย pomere kย celkovรฝm nรกkladom na marketing. Zรกsadnou poloลพkou sรบ mediรกlne nรกklady. Tie zรกvisia od typu aย veฤพkosti projektu. Vรฝลกka investรญcie sa odvรญja aj od toho, ฤi developer projekt predรกva sรกm alebo cez realitku. Keฤ prรญde klient aย povie, ลพe na marketing mรก vyฤlenenรฉ toฤพko aย toฤพko, my mu vieme povedaลฅ, ฤi je to mรกlo alebo veฤพa. Uลพ sa stalo, ลพe sme povedali, ลพe rozpoฤet je vysokรฝ, mรดลพe sa to prepรญsknuลฅ aย dosiahne sa opaฤnรฝ efekt. ฤฝudia mรดลพu maลฅ pocit, ลพe sa to nepredรกva, ลพe je tam nejakรฝ problรฉm. Rozpoฤet treba sprรกvne rozdeliลฅ aj vย ฤase. Naprรญklad nie je vhodnรฉ, aby informรกcia vย โ€˜nadlinkรกchโ€˜ (outdoor, rรกdio, printy…) beลพala prรญliลก dlho. Po ฤase treba posolstvo obmieลˆaลฅ, komunikรกcia nie je dobrรก, ak je stรกle rovnakรก. Koncovรฝ zรกkaznรญk musรญ vidieลฅ, ลพe projekt sa vyvรญja. Projekty sa predรกvajรบ zย papiera, klient sa prรญde pozrieลฅ na stavbu, ฤasto vidรญ len jamu aย niekedy ani to nie. Treba daลฅ koncovรฉmu zรกkaznรญkovi pocit, ลพe projekt sa posรบva dopredu.

Je rozdiel medzi Bratislavou aย zvyลกยญkom Slovenska?

รno aย veฤพkรฝ. Zรกkaznรญk mimo Bratislavy je viac cenovo senzibilnรฝ aย nemรก toฤพko moลพnostรญ na vรฝber. To zรกroveลˆ vย Bratislave vytvรกra aj silnรฝ tlak na kvalitnรบ digitรกlnu ฤasลฅ developerskรฉho marketingu.

NOVร HรJ Jedna zย naลกich prvรฝch kampanรญ pre developerskรฝ projekt aย hneฤ sme vลกetkรฝch poslali do hรกja. Do Novรฉho hรกja na Starohรกjskej. Od vytvorenia nรกzvu po celkovรบ komunikaฤnรบ stratรฉgiu.

NOVร HรJ – Jedna zย naลกich prvรฝch kampanรญ pre developerskรฝ projekt aย hneฤ sme vลกetkรฝch poslali do hรกja. Do Novรฉho hรกja na Starohรกjskej. Od vytvorenia nรกzvu po celkovรบ komunikaฤnรบ stratรฉgiu.

ฤŒo tรฝm myslรญte?

Vลกetko od kvalitnรฉho webu aลพ po vลกetky formy vรฝkonnostnรฉho marketingu. Napr. keฤย porovnรกvame situรกciu pred 1,5 rokom a teraz, mรกme 3x viac konkurenฤnรฝch projektov vย platenรฝch reklamรกch na Googli. Developeri si stรกle viac uvedomujรบ dรดleลพitosลฅ kvalitnej digitรกlnej komunikรกcie. Web tvorรญ ฤasto aj viac ako 50 % vลกetkรฝch prejavenรฝch zรกujmov oย byty.

Veฤพmi teda zรกleลพรญ na tom, ako je spracovanรก webovรก strรกnka.

Jednoznaฤne. Nielen to, ลพe si dnes viac ako polovica koncovรฝch zรกkaznรญkov skรดr vyberie svoj byt online, ako by si ลกla byt vyberaลฅ na predajnรฉ miesto osobne alebo zavolala predajcovi. Pri naลกich projektoch dosahujeme 40 aลพ 60 % prejavenรฉho zรกujmu cez mobilnรฉ zariadenia aย takรฉto ฤรญsla by sme nedosahovali, ak by sme tomu nemali prispรดsobenรฝ kvalitnรฝ web.

Existujรบ vย marketingu aj nejakรฉ mรณdne vlny?

Intenzรญvne sledujeme, ฤo sa deje vย inรฝch krajinรกch, no vลพdy sa snaลพรญme prinรกลกaลฅ nieฤo novรฉ, originรกlne, ฤรญm sa danรฝ projekt vie aj marketingovo odlรญลกiลฅ od konkurencie. Pamรคtรกm si reakcie ฤพudรญ, keฤ sme pred rokmi spรบลกลฅali Novรฝ Hรกj vย Petrลพalke. Vย rรกmci teasingu sme posielali vลกetkรฝch do hรกja. Bolo to na tรบ dobu inรฉ, odvรกลพne. Poslali sme ฤพudรญ do hรกja aย oni si vย projekte kรบpili byty. Bola to sprรกvna miera drzosti, no hlavne to prinieslo vรฝsledky.

ฤŒasto vo svojich kampaniach vyuลพรญvate teasing?

To zรกvisรญ od celkovรฉho nastavenia projektu. Nikdy nerobรญme teasing bezรบฤelne. Niekedy som veฤพmi prekvapenรฝ, ako dokรกลพu niektorรฉ kampane premrhaลฅ potenciรกlom teasingu aย ide im len oย prvoplรกnovรฉ zaujatie, aย nie oย to, oย ฤom je marketing โ€“ oย generovanie leadov aย oย nรกslednรบ prรกcu sย nimi. My uลพ poฤas teasingu dokรกลพeme vygenerovaลฅ veฤพmi kvalitnรฉ leady.

Stรกva sa vรกm, ลพe keฤ vidรญte nepodarenรบ kampaลˆ, skontaktujete developera sย ponukou, ลพe to viete urobiลฅ lepลกie?

Nie, nerobรญme to. Aย vรคฤลกinou by uลพ bolo aj neskoro. Stรกva sa vลกak, ลพe developer spustil komunikรกciu, zistil, ลพe nefunguje aย chce poฤuลฅ nรกลก nรกzor. Vtedy sa snaลพรญme objektรญvne hodnotiลฅ. Potom treba hraลฅ sย otvorenรฝmi kartami, je to oย dรดvere, ลพe nรกm klient dovolรญ pozrieลฅ sa na ich ฤรญsla. Stalo sa uลพ aj to, ลพe po niekoฤพkรฝch stretnutiach sme povedali klientovi, ลพe sย danรฝm nastavenรญm projektu, rozpoฤtom ฤi fungovanรญm predajcov nemรดลพe oฤakรกvaลฅ vรฝraznรฉ zmeny aย zo spoluprรกce nebolo niฤ.

Ako sรบ klienti nielen zย developmentu, ale aj zo stavebnรฝch firiem pripravenรญ na marketingovรบ komunikรกciu?

Zรกvisรญ to od toho, akรฝ veฤพkรฝ je klient. Mรกme รบspeลกnรฝch klientov, ktorรญ fungujรบ bez marketingovรฉho oddelenia aย celรฉ to nechajรบ na nรกs. Je to normรกlne. Klient sa sรบstredรญ na svoj biznis aย my mu robรญme servis, aby sa naลˆ mohol sรบstrediลฅ. Dnes je obdobie projektovรฉho marketingu. Dnes nemรก zmysel nastavovaลฅ komunikรกciu na niekoฤพko rokov dopredu. Vรญzie sรบ fajn, ale spoluprรกca sย klientom je jednoznaฤne postavenรก na projektoch aย my musรญme kaลพdรฝ deลˆ dokazovaลฅ klientovi, ลพe sme preลˆho tรญ najlepลกรญ. Riziko diverzifikujeme. Mรกme aktรญvnych viac ako 25โ€ฏklientov zย rรดznych oblastรญ biznisu aย stรกva sa, ลพe povieme klientovi, ลพe niektorรบ vec jednoducho nemรดลพeme robiลฅ. Klienti to ocenia. Vedieลฅ povedaลฅ klientovi โ€˜nieโ€˜ je podstatnรก ฤasลฅ dlhodobej prรกce sย klientmi.

Martin Porada

Martin Porada – Vyลกtudoval Ekonomickรบ univerzitu vย Bratislave. Vย roku 2005 zaloลพil fullservisovรบ reklamnรบ agentรบru 2CREATE sย integrovanรฝch digitรกlnym oddelenรญm, ktorรก sa vย roku 2013 stala najrรฝchlejลกie rastรบcou agentรบrou na Slovensku aย zaradila sa medzi TOP 10 agentรบr. รšspech agentรบry pripisuje Martin Porada jej zรกkladnej filozofii: โ€žMarketing je sluha obchoduโ€œ. 2CREATE pracuje pre desiatky znรกmych znaฤiek zย rรดznych odvetvรญ biznisu. Vย developerskom marketingu pracovali uลพ na viac ako 25 marketingovรฝch komunikรกciรกch.

Text: Mรกria Novรกkovรก

Foto aย dokumentรกcia: 2CREATE

ฤŒlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise ASB.

Najฤรญtanejลกie