Melrose Petržalka: Prednosťou voľba medzi kúpou a dlhodobým prenájmom
Popri realitných produktoch sprevádzaných intenzívnou reklamnou kampaňou sa v oblasti novostavieb z času na čas objavia i také, ktoré sa na rezidenčnom trhu presadia bez hlučných fanfár, pretože cieľová klientela si ich vďaka niektorým špecifikám vyhľadá sama. K takýmto patria aj dva nesporne úspešné bratislavské projekty, ktoré pod spoločným názvom Melrose uviedla, respektíve uvádza do života developerská spoločnosť Neobau, s. r. o.
Starší Melrose Apartments na Betliarskej ulici v Petržalke, dokončený v roku 2009 a dnes už kompletne predaný, predstavuje komplex s apartmánmi typu classic, business a luxury na krátkodobý aj dlhodobý prenájom (70 %) a bytmi určenými do osobného vlastníctva (30 %). Tvoria ho dva samostatné objekty určené na prechodné aj trvalé bývanie: apartmánová budova (65 apartmánov, služobných bytov a štúdií) so štyrmi a bytový dom (24 bytov) so siedmimi nadzemnými podlažiami.Podľa slov konateľa developerskej firmy Neobau, s. r. o., Ing. Petra Chovanca koncepcia investičného zámeru vznikala v čase vrcholiaceho stavebného boomu, ešte pred vypuknutím realitnej krízy. Už vtedy nepochyboval o tom, že v množstve začínajúcich sa stavieb musí tú svoju niečím odlíšiť a potenciálneho klienta upútať tak, aby sa „tešil na každý príchod domov“. Popri možnosti voľby medzi kúpou do osobného vlastníctva a dlhodobým prenájmom jej takýto predpoklad vytvoril celý rad vonkajších i vnútorných charakteristík. Lužné lesy, Chorvátske rameno a hrádza v blízkom okolí – reštaurácia s lobby barom, sezónny bazén s protiprúdom v átriu, fitnes, sauna, jacuzzi, thajská masáž či kozmetický salón priamo v areáli Melrose.
Nový háj: individualizácia interiéru aj exteriéru podľa vlastných potrieb
Greefin: Návrat k skromnejšiemu formátu bývania esom v boji o klienta
Ako P. Chovanec doplnil, ďalšou pridanou hodnotou petržalského projektu je, že ceny nájmov sú porovnateľné s bytmi či rodinnými domami, ktoré však uvedené nadštandardné služby neposkytujú. Oproti penziónom sú nastavené nižšie, a oproti hotelom dokonca neporovnateľne nižšie. Cieľovú skupinu tohto projektu adresovaného strednej vrstve tak môžu tvoriť firmy hľadajúce primerané ubytovanie pre svojich zamestnancov, strední manažéri pracujúci dlhodobo v metropole (možnosť zriadiť si v tu v kombinácii s bývaním kanceláriu alebo firmu), ale aj študenti, ktorým sa nepodarilo nájsť ubytovanie v internáte.
Vo svojej podstate ide skôr o akúsi parafrázu na klasickú formu nájomného bývania, ktorej sa v podmienkach Slovenska stále nedarí širšie rozvinúť. Projekt totiž nevznikol v spolupráci so štátnou správou, samosprávou, ba ani s finančnou participáciou eurofondov, ale komerčnej Privatbanky, ktorá na rozdiel od väčšiny konkurencie prejavila tesne po páde globálneho trhu s nehnuteľnosťami odvahu financovať niečo, čo na domácom realitnom trhu predstavovalo jednoznačné nóvum. Pokus o vyplnenie diery na trhu vyšiel teda developerovi vysoko nad jeho očakávanie: ten, kto do komplexu Melrose vstúpi, nemôže odškriepiť jeho pôvodnosť a zároveň aj prvenstvo v založení u nás netradičného štýlu rezidencie.
Juraj Pokorný
FOTO: Neobau
–>–>