Melrose Petržalka: Prednosťou voľba medzi kúpou a dlhodobým prenájmom
Popri realitných produktoch sprevádzaných intenzívnou reklamnou kampaňou sa v oblasti novostavieb z času na čas objavia i také, ktoré sa na rezidenčnom trhu presadia bez hlučných fanfár, pretože cieľová klientela si ich vďaka niektorým špecifikám vyhľadá sama. K takýmto patria aj dva nesporne úspešné bratislavské projekty, ktoré pod spoločným názvom Melrose uviedla, respektíve uvádza do života developerská spoločnosť Neobau, s. r. o.
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
Podľa slov konateľa developerskej firmy Neobau, s. r. o., Ing. Petra Chovanca koncepcia investičného zámeru vznikala v čase vrcholiaceho stavebného boomu, ešte pred vypuknutím realitnej krízy. Už vtedy nepochyboval o tom, že v množstve začínajúcich sa stavieb musí tú svoju niečím odlíšiť a potenciálneho klienta upútať tak, aby sa „tešil na každý príchod domov“. Popri možnosti voľby medzi kúpou do osobného vlastníctva a dlhodobým prenájmom jej takýto predpoklad vytvoril celý rad vonkajších i vnútorných charakteristík. Lužné lesy, Chorvátske rameno a hrádza v blízkom okolí – reštaurácia s lobby barom, sezónny bazén s protiprúdom v átriu, fitnes, sauna, jacuzzi, thajská masáž či kozmetický salón priamo v areáli Melrose.
Nový háj: individualizácia interiéru aj exteriéru podľa vlastných potrieb
Greefin: Návrat k skromnejšiemu formátu bývania esom v boji o klienta
Ako P. Chovanec doplnil, ďalšou pridanou hodnotou petržalského projektu je, že ceny nájmov sú porovnateľné s bytmi či rodinnými domami, ktoré však uvedené nadštandardné služby neposkytujú. Oproti penziónom sú nastavené nižšie, a oproti hotelom dokonca neporovnateľne nižšie. Cieľovú skupinu tohto projektu adresovaného strednej vrstve tak môžu tvoriť firmy hľadajúce primerané ubytovanie pre svojich zamestnancov, strední manažéri pracujúci dlhodobo v metropole (možnosť zriadiť si v tu v kombinácii s bývaním kanceláriu alebo firmu), ale aj študenti, ktorým sa nepodarilo nájsť ubytovanie v internáte.
Vo svojej podstate ide skôr o akúsi parafrázu na klasickú formu nájomného bývania, ktorej sa v podmienkach Slovenska stále nedarí širšie rozvinúť. Projekt totiž nevznikol v spolupráci so štátnou správou, samosprávou, ba ani s finančnou participáciou eurofondov, ale komerčnej Privatbanky, ktorá na rozdiel od väčšiny konkurencie prejavila tesne po páde globálneho trhu s nehnuteľnosťami odvahu financovať niečo, čo na domácom realitnom trhu predstavovalo jednoznačné nóvum. Pokus o vyplnenie diery na trhu vyšiel teda developerovi vysoko nad jeho očakávanie: ten, kto do komplexu Melrose vstúpi, nemôže odškriepiť jeho pôvodnosť a zároveň aj prvenstvo v založení u nás netradičného štýlu rezidencie.
Juraj Pokorný
FOTO: Neobau
–>–>