image 68894 25 v1
Galรฉria(7)

Debniace systรฉmy pouลพitรฉ na vรฝstavbe objektov rรฝchlostnej cesty S10 v Rakรบsku

Partneri sekcie:

Rรฝchlostnรก cesta S10 Mรผhlviertler SchnellstraรŸe, ktorรก je pokraฤovanรญm diaฤพnice A7 na sever smerom k ฤeskรฝm hraniciam, je jednรฝm z najvรฝznamnejลกรญch rakรบskych cestnรฝch projektov. Vรฝstavba rรฝchlostnej cesty prebieha momentรกlne na plnรฉ obrรกtky, priฤom spoloฤnosลฅ Doka sa podieฤพa na realizรกcii objektov v rรกmci stavebnรฉho รบseku dlhรฉho 22 km.

02 Tunnel Neumarkt  C  Helipix
04 Unterflurtrasse Walchshof  C  Helipix
05 Feldaisttalbrucke  C  Helipix
03 Unterflurtrasse Pernau
01 Ubersicht  C  Helipix
obr

Rakรบska spoloฤnosลฅ ASFINAG investuje do realizรกcie tohto gigantickรฉho dopravnรฉho projektu pribliลพne 718 miliรณnov โ‚ฌ. Rรฝchlostnรก cesta S10 sa buduje ako ฤasลฅ eurรณpskej cesty E55 โ€“ strategickรฉho napojenia centrรกlnej ฤasti hornรฉho Rakรบska na juลพnรฉ ฤŒechy a regiรณn Baltskรฉho mora. Dlhooฤakรกvanรก komunikรกcia mรก okrem toho priniesลฅ obyvateฤพstvu masรญvne odฤพahฤenie dopravy a vรคฤลกiu bezpeฤnosลฅ cestnej premรกvky. Na zรกklade lokรกlnej topografie je pri zriadenรญ S10 nevyhnutnรฉ premiestลˆovaลฅ zeminu a realizovaลฅ poฤetnรฉ stavebnรฉ opatrenia na prekonรกvanie prรญrodnรฝch prekรกลพok. Realizaฤnรฉ stavebnรฉ firmy realizujรบ 4 tunely, 4 podzemnรฉ komunikรกcie, 5 diaฤพniฤnรฝch pripojenรญ, 7 nadjazdov, 17 mostov, 6 priechodov, jednu galรฉriu a opornรฉ mรบry s cieฤพom zarovnaลฅ terรฉn na zhotovenie cesty S10 pre jej budรบcich uลพรญvateฤพov.  Projekt takรฝchto rozmerov vyฤnieva z radu beลพnรฝch projektov a prinรกลกa veฤพa vรฝziev. Jednou z nich bolo zrealizovaลฅ debnenie na ploche steny vรคฤลกej ako 13โ€ฏ000 m2. Oproti konvenฤnej ลกtandardnej metรณde tu mohla Doka prostrednรญctvom inovatรญvneho debniaceho rieลกenia uลกetriลฅ pribliลพne 4โ€ฏ900 kotiev. To umoลพnilo vรฝraznรบ รบsporu pracovnรฉho ฤasu aj nรกkladov a urรฝchlilo priebeh vรฝstavby.

Tunel Neumarkt โ€“ skombinoval sa tu modulรกrny podpernรฝ systรฉm SL-1 s nosnรญkovรฝm debnenรญm Top 50 a nasadila sa vรฝkonnรก hydraulika. ยฉ Helipix

Tunel Neumarkt

Realizaฤnรก firma skombinovala pri tunelovom debnenรญ obidvoch rรบr tunela Neumarkt modulรกrny podpernรฝ systรฉm SL-1 s nosnรญkovรฝm debnenรญm Top 50 a nasadila vรฝkonnรบ hydrauliku. Toto debniace rieลกenie ponรบka pri stiesnenรฝch priestorovรฝch podmienkach potrebnรบ flexibilitu prostrednรญctvom variabilnรฉho usporiadania systรฉmovรฝch nosnรญkov, vzpier a paลพdรญkov.

Pri tunelovom objekte Pernau sa รบspeลกne nasadilo tunelovรฉ debnenie DokaCC.

Podzemnรก komunikรกcia Pernau

Obe rรบry podzemnej komunikรกcie Pernau majรบ dฤบลพku 270 m a okrรบhly prierez. Pri tomto objekte sa รบspeลกne nasadilo tunelovรฉ debnenie DokaCC. Tunelovรฝ debniaci systรฉm sa koncipoval v รบzkej spoluprรกci stavebnรฝch firiem, projektantov a spoloฤnosti Doka tak, ลพe poฤas vรฝstavby sa moลพno prispรดsobiลฅ komplexnรฝm, mierne zaobฤพujรบcim sa tvarom stavebnรฝch objektov.

Podzemnรก komunikรกcia Walchshofen โ€“ steny s plochou 13 344 mยฒ sa zadebnia pomocou veฤพkoploลกnรฉho debnenia Top 50. Nasadenie uvoฤพลˆovacรญch matรญc uลกetrรญ oproti ลกtandardnรฉmu rieลกeniu takmer 4 900 kotiev, ฤรญm znaฤne zredukuje nรกklady a pracovnรฝ ฤas. ยฉ Helipix

Podzemnรก komunikรกcia Walchshofen

Steny s plochou 13 344 m2 sa zadebnia pomocou veฤพkoploลกnรฉho debnenia Top 50. Nasadenie uvoฤพลˆovacรญch matรญc, ktorรฉ sรบ vhodnรฉ na bezproblรฉmovรฉ rieลกenie ลฅahovรฝch sรญl kotiev aลพ do 220 kN, uลกetrรญ oproti ลกtandardnรฉmu rieลกeniu takmer 4 900 kotiev, ฤรญm znaฤne zredukuje nรกklady a pracovnรฝ ฤas.

Most cez รบdolie Feldaist โ€“ na vรฝrobu zรกkladov nasadila realizaฤnรก firma vรฝkonnรฉ rรกmovรฉ debnenie Framax Xlife. ยฉ Helipix

Most cez รบdolie Feldaist

Na vรฝrobu zรกkladov nasadila realizaฤnรก firma vรฝkonnรฉ rรกmovรฉ debnenie Framax Xlife. Aลพ 60 m vysokรฉ piliere mosta s dฤบลพkou 260 m vznikajรบ plynulo a bezpeฤne pomocou ลกplhacieho debnenia MF 240. Doka dodala na stavbu predmontovanรฉ ploลกiny a debniace panely na zhotovenie pilierov a ich hlavรญc. Realizaฤnรก firma sa tak mohla naplno sรบstrediลฅ na inรฉ stavebnรฉ ฤinnosti.

ฤŒlรกnok vznikol v spoluprรกci s firmou Doka.

ฤŒlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby/Inลพenรฝrskรฉ stavby.

Najฤรญtanejลกie