Diaฤพnica D3 ลฝilina (Strรกลพov) โ ลฝilina (Brodno): SO224-00 Most na D3 v km 10,800 nad preloลพkou cesty I/11 a Kysucou
Mostnรฝ objekt โSO224-00 Most na D3 v km 10,800 nad preloลพkou cesty I/11 a Kysucouโ je jednรฝm z nosnรฝch stavebnรฝch objektov stavby รบseku โD3 ลฝilina (Strรกลพov) โ ลฝilina (Brodno)โ. Hlavnou รบlohou tohto mostnรฉho objektu je previesลฅ dopravu na tomto รบseku diaฤพnice D3 ponad cestu na Vranie, rieku Kysucu a vetvu cesty I/11 budovanรบ v rรกmci tejto stavby.
รdaje o stavbe:
Zaฤiatok prรกc รบseku: 1.6.2014
Doba vรฝstavby รบseku: 41 mesiacov
Plรกnovanรก doba vรฝstavby mostnรฉho objektu: 24 mesiacov
Objednรกvateฤพ: Nรกrodnรก dialniฤnรก spoloฤnosลฅ, a.s.
Generรกlny projektant: Dopravoprojekt, a.s.
Projektant mostnรฉho objektu: Novรกk & Partner, s.r.o.
Stavebnรฝ dozor investora: Inลพinierske zdruลพenie EUTECH&ESP&MULLER&API-D3
Zhotoviteฤพ รบseku: Zdruลพenie D3 ลฝilina (Strรกลพov) โ ลฝilina (Brodno),
ฤlenovia zdruลพenia – Eurovia SK, a.s., Hochtief CZ, a.s., SMS a.s.
Zhotoviteฤพ mostnรฉho objektu: SMS a.s.
Prvรฝ betonรกลพny diel na ฤพavom moste
Opis mostnรฉho objektu:
Predmetnรฝ mostnรฝ objekt sa nachรกdza v ลฝilinskom kraji, v okrese ลฝilina, v katastrรกlnom รบzemรญ obcรญ Povaลพskรฝ Chlmec a Budatรญn. Mostnรฝ objekt je rozdelenรฝ na dva mosty, pre kaลพdรฝ dopravnรฝ smer je navrhnutรก samostatnรก konลกtrukcia. Prevรกdzanรก komunikรกcia na moste je kategรณrie D 24,5/80. Kaลพdรฝ most tvorรญ jeden dilataฤnรฝ celok. Dฤบลพka ฤพavรฉho mosta je 425,137 m a pravรฉho mosta je 416,280 m. Po statickej strรกnke sรบ oba mosty identickรฉ. Nosnรก konลกtrukcia (ฤalej len โNKโ) kaลพdรฉho mosta je navrhnutรก ako sedempoฤพovรฝ spojitรฝ nosnรญk z monolitickรฉho predpรคtรฉho betรณnu.
Pohฤพad na pravรฝ most z vetvy โBโ preloลพky komunikรกcie I/11
Prieฤny rez je navrhnutรฝ ako dvojtrรกmovรฝ konลกtantnej vรฝลกky s prechodom na komoru premennรฉho prierezu. Voฤพnรก ลกรญrka vozovky na obidvoch mostoch je rovnakรก 11,25 m. Celkovรก ลกรญrka NK je na obidvoch mostoch rovnakรก 13,1 m. Diaฤพnica je v smerovom ฤพavostrannom oblรบku na ฤพavom moste o pomere R=690,0 m a na pravom R=765,75 m. Vรฝลกkovo je vedenรก v pozdฤบลพnom spรกde 0,79%, ktorรฝ pokraฤuje vo vrcholovom oblรบku R=22 000 m. Prieฤny sklon na moste je premennรฝ 2,5 aลพ 4,5%. Spodnรก stavba mostov je tvorenรก z dvoch krajnรฝch opรดr a ลกiestich medziฤพahlรฝch podpier. Uloลพenie NK na spodnรบ stavbu je kolmรฉ prostrednรญctvom dvojice hrncovรฝch loลพรญsk na kaลพdej podpere, resp. opore. Spodnรก stavba je masรญvna ลฝB s vรฝnimkou krรญdel a stredovej steny na opore O8, ktorรฉ sรบ z ลฝB prefabrikรกtov kotvenรฝch geopรกsmi. Piliere tvoria pod dvojtrรกmom dve stojky s jednรฝm zรกkladom a pod komorovรฝm prierezom jeden stenovรฝ pilier. Zaloลพenie vลกetkรฝch pilierov a opory O8 oboch mostov je navrhnutรฉ ako hฤบbkovรฉ na veฤพkopriemerovรฝch vลtanรฝch pilรณtach s vรฝnimkou krรญdel a stredovej steny na opore O8, ktorรฉ sรบ zaloลพenรฉ ploลกne. Zaloลพenie opory O1 je ploลกnรฉ v kombinรกcii s mikropilรณtami.
Debnenie piatych betonรกลพnych dielov ฤพavรฉho aj pravรฉho mosta
Na moste sรบ navrhnutรฉ monolitickรฉ rรญmsy. Sluลพobnรฝ chodnรญk je navrhnutรฝ na oboch mostoch jednostrannรฝ, z vonkajลกej strany, po celej dฤบลพke mosta ลกรญrky 0,75 m. Na rรญmsach oboch mostov je navrhnutรฉ oceฤพovรฉ, jednostrannรฉ zรกbradelnรฉ zvodidlo pre รบroveล zachytenia H2. Mostnรฝ zvrลกok je navrhnutรฝ v zmysle platnej STN 73 6243 a TP VL4, s celoploลกnou izolรกciou z asfaltovรฝch pรกsov, konลกtrukciou vozovky v celkovej hrรบbke 90 mm. Na moste budรบ oceฤพovรฉ mechanickรฉ mostnรฉ zรกvery so znรญลพenou hluฤnosลฅou. Odvodnenie na mostoch je rieลกenรฉ pomocou mostnรฝch odvodลovaฤov so zaรบstenรญm do zbernรฉho potrubia s vyรบstenรญm do ลกachiet pri krajnรฝch oporรกch. Z dรดvodu ochrany priฤพahlรฝch oblastรญ pred nadmernรฝm hlukom z premรกvky je na mostnom objekte v zmysle aktualiz. hlukovej ลกtรบdie navrhovanรก protihlukovรก stena (ฤalej len โPHSโ). PHS je umiestnenรก na vonkajลกรญch rรญmsach oboch mostov s konลกtantnou vรฝลกkou 4,0 m na oboch mostoch.
Pohฤพad na NK k OP1, realizรกcia rรญms