Dizajn a kvalita na ekologickom základe
Rozhovor s konateľmi spoločnosti DREVAR.
Začnime po stavbársky, od bodu nula, keď sa začal písať príbeh vašej firmy… Aká bola jeho genéza?
Firmu sme založili na zelenej lúke. Od skromných začiatkov v prenajatých priestoroch sme sa však postupne dopracovali k tomu, čo nás skutočne baví. Vyrábať dizajnové okná a dvere založené na kvalite, priateľských vzťahoch a rešpekte k životnému prostrediu. Už od začiatku podnikania sme mali jasno v tom, že chceme vyrábať trvalo udržateľné produkty, ktoré budú zákazníkom roky bezproblémovo slúžiť a prispejú k ekologickejšej budúcnosti nás všetkých.
Aktuálny stav značky – kam ste sa za tú takmer trojdekádu existencie posunuli?
V súčasnosti sa sústredíme takmer výlučne na dizajn a výrobu high-end produktov. Základom nášho portfólia sú drevohliníkové okná či hliníkové okná a dvere, ktoré sú v našom biznise tým najkvalitnejším, čo si zákazník môže vybrať. Pri výrobe používame primárne lokálne materiály, čím minimalizujeme uhlíkovú stopu a podporujeme dodávateľov z regiónov.
Progresívne však nepristupujeme len k výrobe, ale k celému fungovaniu firmy. Náš areál je totiž kompletne vykurovaný vlastným dreveným ekoodpadom a napojený na fotovoltickú elektráreň, ktorá zabezpečuje jeho energetickú sebestačnosť. Prakticky pri všetkom, čo robíme, kladieme vysoký dôraz na „zelenú produkciu“, keďže ide o kľúčovú časť filozofie našej značky.
Pre stavebné a realizačné firmy neboli posledné dva roky úplne jednoduché. Ako to ovplyvnilo chod vaše spoločnosti?
Spočiatku sme mali obavy, keďže rast cien materiálu bol doteraz nevídaný. Prudké zvýšenie sme však kompenzovali, ako to len šlo, k čomu nám dopomohla práve energetická sebestačnosť výroby, ale aj optimalizácia vnútropodnikových procesov, automatizácia a digitalizácia.
Najväčšiu zásluhu na prekonaní týchto neľahkých časov má však najmä náš skvelo zladený tím, ktorý situáciu zvládol na jednotku a opäť potvrdil, že šikovní ľudia sú naším najcennejším aktívom. Napriek vysokému rastu cien surovín sa nám totiž podarilo udržať produkty na konkurencieschopnej úrovni, a to pri zachovaní bezchybného dizajnu i kvality.
Naším poslaním je a vždy bude tvoriť domov, na ktorý budú naši zákazníci skutočne hrdí
Leitmotívom vašej firmy je dizajn, slušnosť, udržateľný prístup, tolerancia a rešpekt k životnému prostrediu.
Dizajn pre nás znamená omnoho viac ako len atraktívny vzhľad. Predstavuje aj perfektnú užívateľskú skúsenosť s výrobkami a hlavne filozofiu, ktorá nám umožňuje pochopiť potreby zákazníkov a inšpirovať okolie. Dizajn a kvalita sú pre nás všetkým, pretože veríme, že ak je produkt navrhnutý nadčasovo a predovšetkým kvalitne, nie je nutné ho často meniť. Práve schopnosť dlhodobo napĺňať estetické a funkčné očakávania zákazníkov vnímame ako základ našej produkcie a skutočné vyjadrenie toho, čo znamená pojem ekodizajn.
Myslíte si, že okrem materiálov a technológií zrejú aj vaši klienti?
Za posledné roky cítime, že klienti venujú čoraz väčšiu pozornosť estetickým detailom. Sú náročnejší a v tematike okien omnoho vzdelanejší, keďže majú k dispozícii obrovské množstvo informácií. Ukazuje sa, že aj v našom segmente je nevyhnutné myslieť na každý detail už vo fáze projektovania, pretože len tak môžeme docieliť výnimočné výsledky, ktoré zákazníci očakávajú.
Teší nás, že aj na Slovensku v posledných rokoch vznikajú skutočne fenomenálne projekty, za ktoré sa nemusíme hanbiť ani v zahraničí. Vždy, keď nás oslovia šikovní architekti alebo projektanti s podobnou filozofiou, ako je tá naša, je to pre nás výzva a veľký posun k svetovým štandardom. Práve zo spoluprác, pri ktorých môžeme využiť najnovšie riešenia a netradičné dizajny, totiž vznikajú tie najkrajšie realizácie a to nás motivuje čoraz intenzívnejšie spolupracovať s odbornou verejnosťou.
Ktorý materiál v oblasti okenných rámov považujete momentálne za najprogresívnejší?
Drevo aj hliník sú z tohto pohľadu skutočne tie najlepšie materiály pre výrobu drevohliníkových či hliníkových okien. Drevo má úžasné izolačné vlastnosti, je lokálne z našich lesov, v interiéri dokážeme použiť nádherné prírodné lazúry a ekologické oleje a finálny produkt je potom skutočne magnetom na pohľady. Hliník zas zabezpečuje úplnú bezúdržbovosť i trvácnosť, a čo sa týka udržateľnosti, má takmer nekonečný recyklačný cyklus. Je to skrátka to najlepšie z oboch svetov..
Aké sú ambície vašej značky do najbližších rokov?
Naším poslaním je a vždy bude tvoriť domov, na ktorý budú naši zákazníci skutočne hrdí. Chceme, aby bol každý produkt, jeho dizajn aj kvalita na najvyššej úrovni a tomu podriaďujeme všetko od výroby až po komunikáciu. Dlhodobo sa zároveň angažujeme aj v zahraničných projektoch. Naše dizajnové okná už robia radosť zákazníkom v USA, vo Švédsku aj na Novom Zélande a toto globálne pôsobenie chceme posilniť aj v budúcnosti.
Zdroj: PR článok DREVAR