ing. jan sedivy podpora vedy avyskumu na slovensku stale nie je dostatocna
Galรฉria(4)

Ing. Jรกn ล edivรฝ: Podpora vedy aย vรฝskumu na Slovensku stรกle nie je dostatoฤnรก

Partneri sekcie:

Vลพdy obdivoval ฤพudรญ, ktorรญ nieฤo vรฝznamnรฉ dosiahli aย preslรกvili tรฝm svoju krajinu. Duลกou je cestรกr aย ฤlovek, ktorรฝ je doma vย oblasti vzdelรกvania, vedy aย vรฝskumu. Upevลˆuje cestรกrsku komunitu aย vo svete ho poznajรบ nielen ako odbornรญka, ale aj ako ฤloveka, ktorรฝ neustรกle podporuje medzinรกrodnรบ spoluprรกcu aย presadzuje รบฤasลฅ Slovenska vย medzinรกrodnรฝch projektoch aย organizรกciรกch. Predseda Slovenskej cestnej spoloฤnosti Ing. Jรกn ล edivรฝ, CSc.

02 rokovanie predsednictva big image
05 exkurzia millau big image
03 cestarske rodeo1 big image
Kde ste ลกtudovali?
Vลพdy som inklinoval kย technike aย mal som rรกd dopravu. Vย ฤase, keฤ som konฤil zรกkladnรบ ลกkolu, otvรกrali na Strednej priemyselnej ลกkole stavebnej vย Trenฤรญne odbor dopravnรฉ stavby aย presne to som chcel. Tam som zรญskal prvรฉ poznatky oย dopravnรฝch stavbรกch โ€“ cestรกch, ลพelezniciach, letiskรกch atฤ. Na Stavebnej fakulte STU vย Bratislave som potom pokraฤoval vย odbore konลกtrukcie aย dopravnรฉ stavby.

Spomรญnate si na profesorov, ktorรญ vรกs poฤas ลกtรบdia ovplyvnili?
Osobne ma veฤพmi ovplyvnili najmรค prof. ล .ย Choยญchol, ale aj Ing. I. Poliaฤek, doc. V. Medelskรก aย prof. ฤฝ. Rondoลก, vลกetko uznรกvanรญ odbornรญci. Sย prof. ล .ย Chocholom sa doteraz veฤพmi rรกd stretรกvam. Ku koncu ลกtรบdia mi ponรบkol, aby som pokraฤoval ฤalej ako internรฝ vedeckรฝ aลกpirant. Po krรกtkej รบvahe som sa rozhodol venovaลฅ vede aย vรฝskumu. Vedeckรบ aลกpirantรบru som konฤil veฤพmi zaujรญmavou prรกcou na tรฉmu, ktorรก bola vย tom ฤase vย naลกich podmienkach novรก โ€“ Vedenie trasy cestnej komunikรกcie aย bezpeฤnosลฅ premรกvky zย hฤพadiska psychofyziologickรฉho stavu vodiฤov. Iลกlo oย interdisciplinรกrnu tรฉmu vย oblasti cestnej problematiky, ale aj lekรกrskych vied aย psycholรณgie. Prรกca sa vtedy stretla sย veฤพkรฝm ohlasom, najmรค vo vedenรญ spoloฤnosti Dopravoprojekt, pretoลพe zย jej vรฝsledkov vyplรฝvali aj moลพnรฉ nรกvrhy na รบpravu technickรฝch noriem aย predpisov na projektovanie ciest.

To bola vedeckรก aลกpirantรบra. Kde ste potom zaฤali pracovaลฅ?
Uลพ vย priebehu aลกpirantรบry som mal dohodu sย รšstavom cestnรฉho hospodรกrstva aย dopravy (รšCHD), kam som potom vย roku 1990 nastรบpil. Vย tom ฤase bol รบstav doslova pravou rukou ministerstva dopravy. Teda vรฝznamnรก organizรกcia, ktorรก pripravovala koncepฤnรฉ materiรกly, analรฝzy, ลกtatistiky aย rรดzne odbornรฉ podklady aย rieลกila viacerรฉ vรฝznamnรฉ รบlohy pre cestnรฉ hospodรกrstvo. Prรกve vย ฤase, keฤ som nastรบpil, sa rozbiehala ลกtรกtna vรฝskumnรก รบloha sย nรกzvom Zvyลกovanie vรฝkonnosti aย kvality dopravy na cestnej sieti SR. Jednou zย hlavnรฝch tรฉm bol informaฤnรฝ systรฉm oย cestnej sieti. Odbornรบ problematiku som ovlรกdal, kย poฤรญtaฤom som mal blรญzko, preto som sa oduลกevnene pustil do prรกce. Na tรบ dobu to bola skutoฤne ลกiroko zameranรก aย pomerne dobre koncipovanรก vรฝskumnรก รบloha. Prebiehala tri roky. Spolupracovali sme so ลฝilinskou univerzitou vย ลฝiline, konkrรฉtne sย kolektรญvom doc. J. Mikolaja, ktorรฝ sa stal neskรดr profesorom, aย so Stavebnou fakultou STU vย Bratislave, najmรค sย prof.ย I.ย Gschwendtom. Doteraz si nesmierne vรกลพim spoluprรกcu sย tรฝmito vysokรฝmi ลกkolami. Vฤaka nej som sa dostal kย mnohรฝm novรฝm informรกciรกm aย poznatkom aย veฤพa som sa nauฤil. Vย roku 1993 sa รบloha skonฤila โ€“ dosiahli sme sluลกnรฉ vรฝsledky, ale boli len vย polohe teรณrie. Chรฝbalo ich zavedenie do praxe, ฤo sa ale podarilo neskรดr.

Rok 1993 bol plnรฝ zmien, vznikla samostatnรก Slovenskรก republika. Ako sa tieto zmeny prejavili vo vaลกej profesii?
Vย roku 1994 vznikla Slovenskรก sprรกva ciest (SSC), vย ktorej sa spojili vtedajลกie รšCHD aย Riaditeฤพstvo diaฤพnic. Postupne sa zย nej vytvorila veฤพkรก organizรกcia sย centrรกlnym riadenรญm, ktorรก spravovala celรบ cestnรบ sieลฅ od diaฤพnic aลพ po cesty III.ย triedy. Malo to svoj vรฝznam, pretoลพe cestnรก sieลฅ je jeden celok, jeden organizmus. Prรกve tu bolo vhodnรฉ aย potrebnรฉ implementovaลฅ vรฝsledky nรกลกho vรฝskumu aย uplatniลฅ ich vย praxi, aย tak bola zaloลพenรก Cestnรก databanka. Generรกlnym riaditeฤพom sa stal vtedy uลพ prof. J. Mikolaj aย vytvoril sa tu veฤพkรฝ priestor na realizรกciu zanietenรฝch ฤพudรญ. Vย tom ฤase bolo moลพnรฉ vyuลพiลฅ aj vรฝhodnรฉ pรดลพiฤky na rekonลกtrukcie aย opravy cestnej siete zย rรดznych bรกnk, naprรญklad zย Eurรณpskej banky pre obnovu aย rozvoj. Keฤ sme sa vลกak oย ne uchรกdzali, vznikol problรฉm, lebo banky poลพadovali, aby sme projekty oprรกv podloลพili exaktnรฝmi รบdajmi oย stave ciest.

Dospeli sme vtedy kย rozhodnutiu, ลพe radลกej neopravรญme niekoฤพko kilometrov ciest, ale zย pรดลพiฤky najskรดr zaobstarรกme techniku, pomocou ktorej budeme vedieลฅ kvalifikovanejลกie zistiลฅ, ฤo treba sย naลกimi vozovkami robiลฅ, aย na zรกklade toho predloลพiลฅ kvalitnรฉ projekty. Vrhli sme sa teda na nรกkup techniky na diagnostiku vozoviek aย mรดลพem povedaลฅ, ลพe vย roku 1998 sme patrili kย eurรณpskej ลกpiฤke zย hฤพadiska vybavenia diagnostickou technikou aย vo vyuลพรญvanรญ nameranรฝch รบdajov vย praxi vย tzv. systรฉme hospodรกrenia sย vozovkami.

Ako bola na tom ฤŒeskรก republika โ€“ nรกลก veฤnรฝ rival?
Vย tejto oblasti mali ฤŒesi bohatลกiu histรณriu aย vo vรฝvoji databanky boli pred nami. Vย spomรญnanom ฤase sme sa vลกak stรกle viac venovali zรญskavaniu aย uplatลˆovaniu poznatkov zo zahraniฤia aย postupne sme sa vย tejto oblasti ฤŒeskej republike vyrovnali. Vย oblasti diagnostiky vozoviek sme ich dokonca predbiehali. Na Slovensko prichรกdzali konzultaฤnรฉ firmy zo Spojenรฉho krรกฤพovstva aย ล vรฉdska, ktorรฉ oceลˆovali naลกu prรกcu. Pracovisko Cestnej databanky dokonca hodnotili ako excelentnรฉ pracovisko SSC.

Akรก bola vaลกa pozรญcia vย Slovenskej sprรกve ciest?
Vย SSC som pracoval ako vedรบci odboru Cestnej databanky, keฤ priลกiel pre mลˆa prelomovรฝ rok 2002 aย zย veฤera do rรกna som sa stal generรกlnym riaditeฤพom. Na krรกtke obdobie som prijal tรบto pozรญciu vย zรกujme stabilizovaลฅ tรบto organizรกciu aย preklenรบลฅ jej zloลพitรฉ obdobie. ฤŽalej som potom pokraฤoval ako nรกmestnรญk generรกlneho riaditeฤพa aย bol som zodpovednรฝ za dopravnรฉ plรกnovanie aย technickรฝ rozvoj.

Po ฤase sa zaฤalo ลกtiepenie SSC. Nesรบhlasil som ani sย jej rozdelenรญm na viacerรฉ celky, ani sย decentralizรกciou cestnรฉho hospodรกrstva, aย to zย odbornรฝch aย ekonomickรฝch dรดvodov. Poznal som totiลพ aj dobrรฉ modely sprรกvy ciest naprรญklad vย ลกkandinรกvskych krajinรกch, kde si rozsiahlu cestnรบ sieลฅ ponechal ลกtรกt vo svojich rukรกch, lebo ju povaลพuje za strategicky dรดleลพitรบ. Nepovaลพoval som za dobrรฝ krok prechod vlastnรญctva aย sprรกvy ciest II. aย III.ย triedy na samosprรกvne kraje. Aย to aj napriek tomu, ลพe sme oฤakรกvali, ลพe samosprรกvne kraje sa budรบ snaลพiลฅ vย rรกmci svojich moลพnostรญ ฤo najlepลกie pracovaลฅ. Obavy vyplรฝvali aj zย toho, ลพe nebola dostatoฤne pripravenรก legislatรญva na zabezpeฤenie niektorรฝch prierezovรฝch ฤinnostรญ vย cestnom hospodรกrstve. Preto sme urรฝchlene museli pripraviลฅ dodatky kย cestnรฉmu zรกkonu, aby sa podarilo naprรญklad zabezpeฤiลฅ prรญsun dรกt do databanky aย vykonรกvanie potrebnรฝch ฤinnostรญ na zabezpeฤenie kontinuity jej prevรกdzky.

Nรกsledne priลกiel druhรฝ krok โ€“ rozdelenie cestnej sprรกvy medzi SSC aย Nรกrodnรบ diaฤพniฤnรบ spoloฤnosลฅ. Takisto som bol zรกsadne proti, pretoลพe to bol podฤพa mรดjho nรกzoru รบฤelovรฝ aย zle pripravenรฝ aย nekoncepฤnรฝ krok. Tรฝm sa ฤalej skomplikovali podmienky vykonรกvania prierezovรฝch ฤinnostรญ vย cestnom hospodรกrstve, aย teda aj ฤalลกej prevรกdzky cestnej databanky. Rozhodol som sa, ลพe moja kariรฉra vย SSC sa konฤรญ, aย vyuลพil som ponuku pracovaลฅ vo Vรฝskumnom รบstave dopravnom (VรšD).

Vrรกtili ste sa teda opรคลฅ kย vรฝskumu. Mal vtedajลกรญ VรšD dobrรบ kvalitatรญvnu รบroveลˆ?
VรšD nebol vย tom ฤase vย najlepลกej situรกcii, ale na jeho ฤele uลพ stรกl ฤlovek, ktorรฉho povaลพujem za schopnรฉho, pragmatickรฉho aย komunikatรญvneho manaลพรฉra โ€“ Ing. ฤฝ. Palฤรกk. Dokรกzal postupne nรกjsลฅ priestor na aktivity aย uplatnenie potenciรกlu VรšD. Ja som poznal cestnรฉ hospodรกrstvo, mal som veฤพa nรกmetov na rieลกenie problรฉmov, aย preto som zaฤal pripravovaลฅ projekty aย snaลพil sa zรญskavaลฅ financie na ich rieลกenie. Pripravili sme naprรญklad legislatรญvny zรกmer novรฉho cestnรฉho zรกkona. Veฤพkรฝ priestor na svoju realizรกciu som videl najmรค vย budovanรญ informaฤnรฉho systรฉmu miestnych komunikรกciรญ, pretoลพe lokalizรกcia รบdajov aย รบdaje oย tรฝchto komunikรกciรกch boli nedostatoฤnรฉ. Snaลพil som sa pri tom vyuลพiลฅ svoje poznatky nadobudnutรฉ pri budovanรญ Cestnej databanky. Zรกroveลˆ som rozbiehal spoluprรกcu so zahraniฤรญm vย rรกmci Eurรณpy, ale aj sย USA, aย hฤพadal moลพnosti รบฤasti na medzinรกrodnรฝch projektoch.

ฤŒo ovplyvnilo vaลกe rozhodnutie odรญsลฅ zย VรšD?
Vย roku 2006 sa zmenila vlรกda aย prof. J. Mikolaj sa stal ministrom ลกkolstva. Presvedฤila ma jeho ponuka riadiลฅ Agentรบru na podporu vรฝskumu aย vรฝvoja, ฤo bola grantovรก agentรบra podporujรบca vedu aย vรฝskum zo ลกtรกtnych zdrojov. Netรฝkalo sa to len dopravy, ale vลกetkรฝch oblastรญ vedy aย vรฝskumu. Okrem toho sa tu podporovala medzinรกrodnรก spoluprรกca โ€“ รบฤasลฅ Slovenska vย medzinรกrodnรฝch organizรกciรกch, grantovรฝch programoch โ€“ aย popularizovala sa veda aย vรฝskum vย spoloฤnosti.

Tu som sa zo zaฤiatku zameral na vytvorenie inลกtitucionรกlneho systรฉmu organizรกcie aย spracovanie smernรญc aย predpisov na jej ฤinnosลฅ. Postupne sa podarilo zvรฝลกiลฅ roฤnรฝ rozpoฤet zย 20 na 40 miliรณnov eur aย vytvoriลฅ novรฉ grantovรฉ schรฉmy, naprรญklad na podporu vรฝskumu vย malรฝch aย strednรฝch podnikoch, podporu mladรฝch vedeckรฝch pracovnรญkov aย podobne.

Napriek tomu podpora vedy aย vรฝskumu na Slovensku vย porovnanรญ sย inรฝmi krajinami stรกle nie je dostatoฤnรก. Je to ลกkoda, pretoลพe sme krajina sย dobrรฝmi vรฝskumnรฝm potenciรกยญlom, aย myslรญm si, ลพe naลกa รบloha aย moลพnosti sรบ niekde inde, ako len poskytovaลฅ pracovnรบ silu na montรกลพ รกut alebo elektrotechniky. ล tรกt nesmie zabรบdaลฅ, ลพe veda aย vรฝskum potrebujรบ vรคฤลกiu prioritu, lebo mรดลพu byลฅ motorom, ktorรฝ dokรกลพe generovaลฅ vรฝznamnรฝ ekonomickรฝ rast krajiny.

Nedรกvno ste sa vrรกtili zย Bruselu, kde ste pรดsobili ako radca pre vedu aย vรฝskum. ฤŒo bolo vaลกou รบlohou?
Na miesto ataลกรฉ pre vedu aย vรฝskum vย Bruseli som nastรบpil vย mรกji 2010, pretoลพe som chcel vyuลพiลฅ svoje poznatky zย tejto oblasti zรญskanรฉ poฤas mรดjho pรดsobenia vย agentรบre. Mojou รบlohou bolo presadzovaลฅ zรกujmy SR vย oblasti vedy aย techniky vย Rade Eรš, pripomienkovaลฅ materiรกly, ktorรฉ pripravila Eurรณpska komisia, aย podporovaลฅ medzinรกrodnรบ spoluprรกcu aย รบฤasลฅ Slovenska vย medzinรกrodnรฝch projektoch, rรกmcovรฝch programoch aย podobne. Po urฤitom ฤase sa zmenila vlรกda aย ja som sa opรคลฅ vrรกtil do Vรฝskumnรฉho รบstavu dopravnรฉho.

Zรกroveลˆ ste predsedom Slovenskej cestnej spoloฤnosti. Ako vnรญmate tรบto organizรกciu?
Vย momente, keฤ som sa zaฤal venovaลฅ cestรกrskej problematike, akosi automaticky som bol hneฤ aj ฤlenom Slovenskej cestnej spoloฤnosti (SCS). Postupne som sa stal predsedom poboฤky, ฤlenom predsednรญctva, podpredsedom aย nakoniec aj predsedom, aย to aลพ do roku 2010. Odchodom do Bruselu som sa rozhodol preruลกiลฅ svoje pรดsobenie vo vedenรญ tejto spoloฤnosti. Po nรกvrate zย Bruselu sa mi ale dostalo veฤพkej dรดvery aย cti aย bol som opรคลฅ zvolenรฝ za jej predsedu. Som presvedฤenรฝ, ลพe SCS je ideรกlnou platformou na vytvรกranie jednotnej cestรกrskej komunity aย zvyลกovanie povedomia oย nej. Cez ลˆu sa vlastne snaลพรญm aj ja realizovaลฅ svoje predstavy vย tejto oblasti. Dรดleลพitรฝmi รบlohami spoloฤnosti sรบ ลกรญrenie novรฝch poznatkov aย zvyลกovanie odbornej รบrovne ฤlenskej zรกkladne, rozvoj medzinรกrodnej spoluprรกce aย podpora vedecko-technickรฉho rozvoja vย oblasti cestnรฉho hospodรกrstva aย cestnรฉho staviteฤพstva. Raz za ลกtyri roky sa konajรบ svetovรฉ cestnรฉ kongresy aย treba ukรกzaลฅ svetu, ลพe sme tu. Mรกme preto vytvorenรฉ odbornรฉ sekcie, ktorรฉ sa venujรบ parยญciรกlnym odbornรฝm tรฉmam aย ich cieฤพom je prezentovaลฅ dosiahnutรฉ vรฝsledky na tรฝchto kongresoch.

Vย poslednom ฤase sa ale zaoberรกm รบvahami, ลพe SCS potrebuje zmenu. Vย sรบฤasnosti je to totiลพ neziskovรฉ stavovskรฉ zdruลพenie aย vลกetko sa tu deje na bรกze dobrovoฤพnosti. ฤŒas, keฤ vย pรคลฅdesiatych rokoch minulรฉho storoฤia dobrovoฤพnรญci budovali veฤพkรฉ priehrady aย ลพeleznice, je uลพ nenรกvratne preฤ aย otvorene hovorรญm, ลพe je najvyลกลกรญ ฤas zaoberaลฅ sa zmenou filozofie aย ekonomickรฉho modelu tejto organizรกcie.

Akรฉ sรบ vaลกe รบvahy vย tomto smere?
Mรดลพem ลฅaลพiลฅ zย toho, ลพe som mal moลพnosลฅ veฤพa cestovaลฅ. Videl som, ako fungujรบ cestnรฉ spoloฤnosti vย mnohรฝch krajinรกch. Netreba รญsลฅ ฤaleko. Naprรญklad aj vย Rakรบsku ฤi Maฤarsku uลพ tieลพ odiลกli zย bรกzy neziskovosti aย dobrovoฤพnosti. Konkrรฉtne Rakรบลกania pripravujรบ technickรฉ normy aย predpisy. Majรบ vytvorenรบ sieลฅ odbornรญkov na urฤitรฉ tรฉmy, aย keฤ sa objavรญ potreba pripraviลฅ predpis alebo rieลกiลฅ odbornรฝ problรฉm, oslovia podฤพa zamerania svojich expertov aย pripravia nezรกvislรฝ dokument alebo stanovisko. Na finanฤnรฉ ocenenie majรบ vytvorenรฝ presnรฝ model. To im umoลพลˆuje zรญskavaลฅ finanฤnรฉ prostriedky aย รบฤinnejลกie napฤบลˆaลฅ svoje poslanie aย dosiahnuลฅ aj nรกroฤnejลกie ciele aย predstavy.

ฤŒo robรญte alebo by ste chceli robiลฅ pre to, aby ste dvรญhali povedomie oย cestรกroch?
Oย cestรกroch na Slovensku, ale ani vo svete nie je dobrรก mienka. Historicky bol ale cestรกr โ€žniektoโ€œ โ€“ mal uniformu, preukaz, poลพรญval rรดzne vรฝhody aย mal podporu vย legislatรญve. Vย sรบฤasnosti to povedomie chรฝba. My sa to snaลพรญme zmeniลฅ naprรญklad tรฝm, ลพe kaลพdรฝ rok na jar organizujeme Cestnรบ konferenciu, kde vytvรกrame priestor na otvorenรบ diskusiu oย zรกsadnรฝch otรกzkach cestnรฉho hospodรกrstva. Na jeseลˆ zasa organizujeme Dni slovenskรฝch cestรกrov, vย rรกmci ktorรฝch sa okrem odbornej ฤasti konรก futbalovรฝ turnaj aย aj takzvanรฉ cestรกrske rodeo, ktorรฉ sme priniesli zย USA. Usilujeme sa spojiลฅ odbornรบ strรกnku so zรกbavou aย ลกportom. Cestรกrske rodeo je vlastne sรบลฅaลพ vodiฤov vozidiel zimnej รบdrลพby โ€“ sypaฤov. Ide oย to ukรกzaลฅ aj verejnosti, ลพe riadiลฅ takรฉto vozidlo vรดbec nie je jednoduchรฉ aย vyลพaduje si to veฤพkรบ jazdeckรบ zruฤnosลฅ.

ฤŽalลกou aktivitou na zviditeฤพลˆovanie cestรกrskej profesie je oceลˆovanie najlepลกรญch diplomovรฝch aย doktorandskรฝch prรกc sย udelenรญm finanฤnej odmeny aย moลพnosลฅou prezentovaลฅ svoju prรกcu na vรฝznamnej konferencii. Myslรญm si tieลพ, ลพe SCS by sa mala aktรญvnejลกie vyjadrovaลฅ kย aktuรกlnym tรฉmam aย problรฉmom cestnรฉho hospodรกrstva ako nezรกvislรก aย objektรญvna stavovskรก organizรกcia.

Kย cestรกrskej profesii treba aj vychovรกvaลฅ โ€“ aย to uลพ deti odmaliฤka. Vย USA naprรญklad organizujรบ letnรฉ tรกbory, kde deลฅom jednoduchรฝm spรดsobom vysvetฤพujรบ rรดzne odbornรฉ veci. Deti si naprรญklad vedia sย pouลพitรญm jednoduchรฉho softvรฉru naprojektovaลฅ most aย potom si aj poskladaลฅ jeho model aย vyskรบลกaลฅ jeho รบnosnosลฅ. Pre stredoลกkolskรบ mlรกdeลพ organizujรบ tzv. kariรฉrne dni, kde sa ich zรกbavnou formou tieลพ snaลพia pritiahnuลฅ kย tejto profesii. Uvaลพujem oย tom, ลพe by som nieฤo podobnรฉ zorganizoval aj na Slovensku. Oย predstavรกch by som vลกak mohol veฤพa hovoriลฅ.

Akรฝm zรกฤพubรกm sa venujete vo svojom voฤพnom ฤase?
Mojรญm konรญฤkom je cestovanie, ลกport, hudba aย chalupa. Vลกetko sa snaลพรญm robiลฅ naplno. Mojou zรกฤพubou je aj organizaฤnรก prรกca โ€“ skrรกtka, rรกd nieฤo organizujem. Momentรกlne naprรญklad pripravujem stretnutie spoluลพiakov zo strednej ลกkoly aย aj zย vysokej ลกkoly aย rรกd na to obetujem nejakรฝ svoj voฤพnรฝ ฤas. Bola by veฤnรก ลกkoda nestretnรบลฅ sa, neporozprรกvaลฅ aย nezabaviลฅ len preto, ลพe vย tejto uponรกhฤพanej dobe nemรกme ฤas.

Ing. Jรกn ล edivรฝ, CSc.
Narodenรฝ:ย ย ย  3. 5. 1962 vย Trenฤรญne

Vzdelanie:
1977 โ€“ 1981ย ย ย  Strednรก priemyselnรก ลกkola vย Trenฤรญne, odbor dopravnรฉ stavby
1981 โ€“ 1986ย ย ย  Stavebnรก fakulta STU vย Bratislave, odbor konลกtrukcie aย dopravnรฉ stavby
1986 โ€“ 1990ย ย ย  Internรก vedeckรก aลกpirantรบra, Katedra dopravnรฝch stavieb SvF STU vย Bratislave

Priebeh zamestnania:
1990 โ€“ 1994ย ย ย  รšstav cestnรฉho hospodรกrstva aย dopravy, Bratislava (odbornรฝ referent, vedรบci odboru)
1994 โ€“ 2004ย ย ย  Slovenskรก sprรกva ciest, Bratislava (vedรบci odboru, nรกmestnรญk generรกlneho riaditeฤพa, generรกlny riaditeฤพ)
2005 โ€“ 2006ย ย ย  Vรฝskumnรฝ รบstav dopravnรฝ, a. s., ลฝilina, pracovisko Bratislava (vedรบci pracoviska)
2006 โ€“ 2010ย ย ย  Agentรบra na podporu vรฝskumu aย vรฝvoja, Bratislava (riaditeฤพ)
2010 โ€“ 2011ย ย ย  Ministerstvo zahraniฤnรฝch vecรญ SR, Stรกle zastรบpenie SR pri Eรš vย Bruseli (radca pre vedu aย vรฝskum)
sรบฤasnosลฅย ย ย  Vรฝskumnรฝ รบstav dopravnรฝ, a. s. ลฝilina, pracovisko Bratislava (vedรบci pracoviska)
ย ย ย  Slovenskรก cestnรก spoloฤnosลฅ, Bratislava (predseda)

Rozhovor pripravila Magdalรฉna Lukรกฤovรก
FOTO: archรญv Jรกna ล edivรฉho

ฤŒlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby/Inลพenรฝrskรฉ stavby.

Najฤรญtanejลกie