Bratislava stavia obchvat
Bratislava nie je โibaโ hlavnรฝm mestom Slovenskej republiky, ale aj medzinรกrodnรฝm dopravnรฝm uzlom, cez ktorรฝ prechรกdzajรบ denne tisรญcky รกut smerujรบce z ฤeskej republiky, Rakรบska, Maฤarska a Poฤพska alebo do tรฝchto krajรญn. Bratislava je aj centrom vnรบtroลกtรกtnej dopravy, lebo je medzinรกrodnรฝm prรญstavom na Dunaji, mรก medzinรกrodnรฉ letisko a je dรดleลพitรฝm ลพelezniฤnรฝm uzlom. Vลกetky tieto skutoฤnosti majรบ pozitรญvny vplyv na ekonomiku nรกลกho hlavnรฉho mesta, ale negatรญvny na dopravnรบ situรกciu v meste.
Rieลกenie tranzitnej dopravy, najmรค nรกkladnej, sa v sรบฤasnosti rieลกi diaฤพnicou D1. Tรก je vลกak v ฤasoch dopravnรฝch ลกpiฤiek veฤพmi preลฅaลพenรก a v budรบcnosti nebude schopnรก zvlรกdnuลฅ rastรบcu intenzitu dopravy. Na zlepลกenie tejto nepriaznivej situรกcie je preto nevyhnutnรฉ vypracovaลฅ celรฝ rad opatrenรญ, priฤom jednรฝm z prvรฝch je vytvoriลฅ diaฤพniฤnรฝ obchvat a odviesลฅ tranzitnรบ dopravu mimo mesto.
Celรฝ diaฤพniฤnรฝ obchvat Bratislavy tvorenรฝ diaฤพnicou D4 mรก dฤบลพku pribliลพne 47 km. Zaฤรญna sa na hraniฤnom priechode Jarovce โ Kittsee na ลกtรกtnej hranici s Rakรบskom. Pokraฤuje smerom k Jarovciam, Ivanke pri Dunaji a Stupave a konฤรญ sa opรคลฅ na ลกtรกtnej hranici s Rakรบskom pri bratislavskej mestskej ฤasti Devรญnska Novรก Ves. Vรฝstavba prvรฉho รบseku diaฤพnice (ลกtรกtna hranica AT/SK โ Jarovce) sa zaฤala uลพ v roku 1996, do prevรกdzky bola uvedenรก v roku 1999. Celรก dokonฤenรก diaฤพnica D4 mรก kompletne prevziaลฅ tranzitnรบ dopravu medzi Rakรบskom, Maฤarskom, ฤeskou Republikou a Poฤพskom, ktorรก v sรบฤasnosti prechรกdza diaฤพnicami D1 a D2 zastavanรฝm รบzemรญm mesta. Vรฝstavba projektu D4/R7 vรฝrazne pomรดลพe aj dopravnej obsluhe dotknutรฉho รบzemia a odฤพahฤรญ okolitรฉ obce a existujรบcu cestnรบ sieลฅ.
Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky pripravuje v sรบฤasnosti spoloฤne s NDS juลพnรบ ฤasลฅ tohto obchvatu spolu s ฤasลฅou juลพnรฉho ลฅahu rรฝchlostnรฝch ciest spรกjajรบcich zรกpad a vรฝchod Slovenska. Ide o รบseky D4 Jarovce โ Ivanka sever, D4 Ivanka sever โ Raฤa, R7 Prievoz โ Ketelec, R7 Ketelec โ Dunajskรก Luลพnรก a R7 Dunajskรก Luลพnรก โ Holice. Spolu ide o 59,1 km diaฤพnic a rรฝchlostnรฝch ciest. Ako nevyhnutnรฉ sa javรญ zaradiลฅ do projektu aj dve preloลพky cesty II/572 v รบseku Most pri Bratislave a v รบseku predฤบลพenia Galvaniho ulice, ktorรฉ prepoja existujรบcu dopravnรบ sieลฅ na D4 a celkovo zvรฝลกia รบฤinnosลฅ budovanej infraลกtruktรบry.
Uvedenรฉ รบseky diaฤพnice D4 sรบ sรบฤasลฅou doplnkovej siete transeurรณpskych koridorov TEN-T. Nadvรคznรฝ รบsek diaฤพnice D4 sa plรกnuje vybudovaลฅ aลพ v rรกmci ฤalลกej etapy, spoloฤne s tunelom Karpaty, v stavbe Diaฤพnica D4 Raฤa โ Zรกhorskรก Bystrica.
รsek D4 Jarovce โ Ivanka sever
Situรกcia tohto รบseku je zrejmรก z obr. 1. Zaฤiatok รบseku je umiestnenรฝ v napojenรญ na existujรบcu diaฤพnicu D2 v MรK Jarovce, pokraฤuje severne od Jaroviec do MรK Rusovce, kde vedie na moste ponad preloลพku cesty I/2, pokraฤuje ponad Jarovskรฉ rameno a rieku Dunaj. Na ฤพavom brehu prechรกdza na estakรกde aลพ po km 5,5 chrรกnenรฝm รบzemรญm eurรณpskeho vรฝznamu Biskupickรฉ Luhy (NATURA 2000) popri prรญrodnej rezervรกcii Gajc.
V ฤalลกom รบseku kriลพuje trasa diaฤพnice v MรK Ketelec plรกnovanรบ rรฝchlostnรบ cestu R7, pokraฤuje v k. รบ. Podunajskรฉ Biskupice, kde kriลพuje starรบ dunajskรบ hrรกdzu. V priestore MรK Rovinka kriลพuje preloลพku cesty I/63, mostom prechรกdza ponad ลพel. traลฅ ฤ. 124 Bratislava โ Komรกrno a kriลพuje preloลพku Vinohradnรญckej ulice medzi P. Biskupicami a Miloslavovom. Pri ฤalลกej obci, Most pri Bratislave, kriลพuje zรกpadne od obce v MรK Podunajskรฉ Biskupice preloลพku cesty II/572, prechรกdza mostom ponad rieku Malรฝ Dunaj, obchรกdza letisko M. R. ล tefรกnika a pokraฤuje v sรบbehu so ล รบrskym kanรกlom zรกpadne od obce Ivanka pri Dunaji. V MรK Ivanka zรกpad kriลพuje cestu I/61 Bratislava โ Senec, mostom prechรกdza ลพel. traลฅ ฤ. 120 Bratislava โ ล tรบrovo a konฤรญ sa v MรK Ivanka sever napojenรญm na existujรบcu diaฤพnicu D1. Technickรฉ parametre รบseku D4 Jarovce โ Ivanka sever sรบ uvedenรฉ v tab. 1.
Poznรกmka: **รsek je v kategรณrii D 33,5 so ลกtvorpruhovรฝm ลกรญrkovรฝm usporiadanรญm s รบzemnou rezervou v strednom deliacom pรกse, t. j. so ลกirลกรญm strednรฝm deliacim pรกsom tak, aby bolo v budรบcnosti moลพnรฉ vรฝhฤพadovรฉ rozลกรญrenie na ลกesลฅpruh smerom k osi diaฤพnice D4.
Obr. 2 รsek D4 โ Ivanka sever โ Raฤa
รsek D4 โ Ivanka sever โ Raฤa
Situรกcia tohto รบseku je zrejmรก z obr. 2. Zaฤiatok รบseku D4 Ivanka sever โ Raฤa je v mieste kriลพovania s existujรบcou diaฤพnicou D1 v MรK Ivanka sever na hranici k. รบ. Vajnory/k. รบ. Ivanka pri Dunaji v blรญzkosti ล รบrskeho kanรกla. Diaฤพnica D4 pokraฤuje severozรกpadnรฝm smerom v k. รบ. Svรคtรฝ Jur, kriลพuje Vajnorskรฝ potok, obchรกdza jazero Lysec zo zรกpadnej strany, mimoรบrovลovo kriลพuje cestu III/5021 (Vajnory โ ฤierna voda), pribliลพne 300 m od vรฝchodnรฉho okraja existujรบcej zรกstavby Mฤ BAโVajnory, ฤalej pokraฤuje sรบbeลพne so ล รบrskym kanรกlom a mimoรบrovลovo kriลพuje mostom Raฤiansky potok.
V zรกvereฤnej ฤasti smeruje trasa na รบzemie vinohradov na vรฝchodnom okraji Malรฝch Karpรกt, kde v mimoรบrovลovej kriลพovatke Raฤa kriลพuje mostom ลพel. traลฅ Bratislava โ ลฝilina a cestu II/502. Koniec predmetnรฉho รบseku diaฤพnice D4 je v MรK Raฤa, kde sa napรกja na II/502 a kde bude v budรบcnosti pokraฤovaลฅ severnรก ฤasลฅ diaฤพniฤnรฉho obchvatu D4. Nadvรคzujรบci รบsek diaฤพnice D4 sa plรกnuje vybudovaลฅ aลพ v rรกmci ฤalลกej etapy, spoloฤne s tunelom Karpaty, v stavbe Diaฤพnica D4 Bratislava-Raฤa โ Zรกhorskรก Bystrica. Technickรฉ parametre รบseku D4 Ivanka sever โ Raฤa sรบ uvedenรฉ v tab. 2.
Obr. 3 รsek R7 Prievoz โ Ketelec
Rรฝchlostnรก cesta R7
R7 je rรฝchlostnรฝ ลฅah navrhovanรฝ v รบseku Bratislava-Prievoz โ Luฤenec (obr. 3) podฤพa uznesenia vlรกdy ฤ. 882/2008, ktorรฝ bude po dobudovanรญ hlavnou spojnicou hlavnรฉho mesta a juลพnรฝch centier Trnavskรฉho, Nitrianskeho a Banskobystrickรฉho kraja. V tejto etape sa rรกta s vรฝstavou 3 รบsekov rรฝchlostnej cesty R7.
Zaฤiatok รบseku R7 Prievoz โ Ketelec je v dotyku s existujรบcou diaฤพniฤnou sieลฅou, konkrรฉtne cez D1 v existujรบcej MรK Prievoz, ako pokraฤovanie Bajkalskej ulice. ฤalej prechรกdza lokalitou Malรฉ Pรกlenisko, kriลพuje Malรฝ Dunaj a vedie pozdฤบลพ zรกpadnรฉho okraja Slovnaftu aลพ po jeho juhozรกpadnรฝ roh. Tu medzi km 4,350 aลพ 4,700 trasa ฤiastoฤne vchรกdza na chrรกnenรฉ รบzemia Biskupickรฉ Luhy a Dunajskรฉ Luhy. Koniec potom nadvรคzuje cez poฤพnohospodรกrsky vyuลพรญvanรฉ รบzemie v MรK Ketelec na diaฤพnicu D4 a nasledujรบci รบsek R7 (Ketelec โ Dunajskรก Luลพnรก).
Na dotknutom รบzemรญ je hustรก sieลฅ miestnych ciest vลกetkรฝch kategรณriรญ. Priamo dotknutรฉ sรบ ulice Bajkalskรก, Prรญstavnรก, Slovnaftskรก, Komรกrลanskรก, Lรบฤna, Malรฉ Pรกlenisko, Vlฤie hrdlo atฤ. Vรฝลกkovรฉ rieลกenie trasy je optimalizovanรฉ s dรดrazom na minimรกlne naruลกenie krajinnรฉho rรกzu pri zohฤพadnenรญ minimรกlnej investiฤnej nรกroฤnosti. Najmenลกรญ pouลพitรฝ polomer vรฝลกkovรฉho vypuklรฉho oblรบka je
Rv = 5 000 m, ฤo vyhovuje nรกvrhovej rรฝchlosti 80 km/h. Tento polomer je pouลพitรฝ medzi km 0,0 aลพ 2,0 v oblasti MรK Slovnaftskรก v blรญzkosti kriลพovatky s D1 (MรK Prievoz). Zvyลกnรก trasa je navrhnutรก s polomermi Rv โฅ 12โฏ000 m a Ru โฅ 10โฏ000 m, ฤo vyhovuje vn = 120 km/h.
V sรบvislosti s realizรกciou tohto รบseku sa predpokladรก zvรฝลกenie kapacity Prรญstavnรฉho mosta na diaฤพnici D1. Varianty rieลกenia sรบ opรญsanรฉ v technickej ลกtรบdii Rรฝchlostnรก cesta R7 Prievoz โ Ketelec, รบsek diaฤพnica D1 Bratislava Prรญstavnรฝ most โ zvรฝลกenie kapacity. Technickรฉ parametre รบseku R7 Prievoz โ Ketelec sรบ uvedenรฉ v tab. 3.
Obr. 4 รsek R7 Ketelec โ Dunajskรก Luลพnรก
รsek R7 Ketelec โ Dunajskรก Luลพnรก
Zaฤiatok รบseku R7 Ketelec โ Dunajskรก Luลพnรก (obr. 4) je v plรกnovanej mimoรบrovลovej kriลพovatke Ketelec (R7 s diaฤพnicou D4), v blรญzkosti รบzemia ลฅaลพby ลกtrkopieskov Podunajskรฉ Biskupice, pribliลพne 1,8 km juลพne od Slovnaftu, kde nadvรคzuje na รบsek projektu rรฝchlostnej cesty R7 v รบseku Prievoz โ Ketelec.
Trasa rรฝchlostnej cesty R7 ฤalej obchรกdza chrรกnenรฉ รบzemie eurรณpskeho vรฝznamu NATURA 2000, Ramsarskej lokality Dunajskรฉ Luhy a CHKO Dunajskรฉ Luhy vo vzdialenosti pribliลพne 159 aลพ 200 m, pokraฤuje juhovรฝchodnรฝm smerom juhozรกpadne od obcรญ Rovinka a Dunajskรก Luลพnรก. Trasa zรกroveล obchรกdza biocentrum miestneho vรฝznamu Luฤina a jazierko Kamennรฝ pasienok.
Medzi Dunajskou Luลพnou a obcou Kalinkovo kriลพuje pozostatok bรฝvalรฉho dunajskรฉho ramena, starรบ dunajskรบ hrรกdzu a existujรบcu cestu III/0635. Predmetnรฝ รบsek rรฝchlostnej cesty R7 sa konฤรญ v MรK Dunajskรก Luลพnรก (R7 s cestou I/63) medzi Dunajskou Luลพnou a ล amorรญnom, kde sa napojรญ na ฤalลกรญ รบsek projektu rรฝchlostnej cesty R7 v รบseku Dunajskรก Luลพnรก โ Holice.
Na dotknutom รบzemรญ vedie dvojpruhovรก cesta I. triedy I/63 Bratislava โ Dunajskรก Streda โ Komรกrno, ktorej kapacita je v รบseku od Dunajskej Stredy do Bratislavy vรฝrazne prekroฤenรก. Technickรฉ parametre รบseku R7 Ketelec โ Dunajskรก Luลพnรก sรบ uvedenรฉ v tab. 4.
Poznรกmka: **รsek so ลกirลกรญm strednรฝm deliacim pรกsom tak, aby bolo moลพnรฉ jej vรฝhฤพadovรฉ rozลกรญrenie na ลกesลฅpruh smerom k osi rรฝchlostnej cesty.
Obr. 5 R7 Dunajskรก Luลพnรก โ Holice
R7 Dunajskรก Luลพnรก โ Holice
Zaฤiatok รบseku R7 Dunajskรก Luลพnรก โ Holice (obr. 5) je medzi obcou Dunajskรก Luลพnรก a mestom ล amorรญn, kde stavba nadvรคzuje na รบsek projektu rรฝchlostnej cesty R7 v รบseku Ketelec โ Dunajskรก Luลพnรก hneฤ za kriลพovatkou Dunajskรก Luลพnรก. R7 vedie po celej dฤบลพke rieลกenรฉho รบseku po ฤพavej strane cesty I/63 (severne) prevaลพne po poฤพnohospodรกrsky vyuลพรญvanรฝch pozemkoch tak, aby obiลกla mesto ล amorรญn zo severnej strany.
Pribliลพne v km 0,800 kriลพuje trasa regionรกlny biokoridor Dunaj โ Malรฝ Dunaj, ฤรญm sa vytvรกra priestor na to, aby sa mimoรบrovลovo previedol popod R7. ฤalej sa trasa dostรกva do priestoru medzi mestom ล amorรญn a obcou Kvetoslavov (bliลพลกie k obci Kvetoslavov). V tomto mieste kriลพuje cestu II/503, na ktorรบ je pripojenรก cez mimoรบrovลovรบ kriลพovatku ล amorรญn. Pokraฤuje severne okolo osady ล amot, juลพne okolo obce ฤukรกrska Paka. Pribliลพne v km 9,000, pri lokalite zvanej Tarnoki, je navrhnutรฝ ekodukt nad R7 na zabezpeฤenie moลพnosti migrรกcie zveri cez R7.
V tomto mieste prechรกdza trasa aj hranicou ochrannรฉho pรกsma II. stupลa prรญrodnรฝch lieฤivรฝch vรดd v ฤilistove (v km 0,000 โ 0,900 je trasa v spomรญnanom ochrannom pรกsme). ฤalej prechรกdza pomedzi obce Trnรกvka a Macov, kde sa na pravej strane R7 nachรกdza ลกportovo-rekreaฤnรฝ areรกl (strelnica), ktorรฝ vลกak nie je stavbou zasiahnutรฝ (nachรกdza sa iba v ochrannom pรกsme R7). Nakoniec trasa vedie severne od obce Blatnรก na Ostrove a opรคลฅ sa pribliลพuje k ceste I/63. Trasa tohto รบseku R7 sa konฤรญ medzi obcami Holice a ฤechovรก v mimoรบrovลovej kriลพovatke Holice s napojenรญm na cestu III/06324 a cestu I/63. Koniec รบseku rรฝchlostnej cesty R7 je v km 17,380 R7, kde sa bude napรกjaลฅ na pripravovanรบ stavbu R7 Holice โ Dunajskรก Streda. Technickรฉ parametre รบseku R7 Dunajskรก Luลพnรก โ Holice sรบ uvedenรฉ v tab. 5.
Preloลพka cesty II/572 v รบseku predฤบลพenia Galvaniho ulice
Rozvoj bytovej vรฝstavby v obciach okolo hlavnรฉho mesta SR Bratislavy spรดsobil vysokรฝ nรกrast intenzity automobilovej dopravy, ktorรฝ je vรฝsledkom dennej dochรกdzky do hlavnรฉho mesta za prรกcou a ลกkolou a prejavuje sa kapacitnรฝmi problรฉmami na cestรกch vstupujรบcich do hlavnรฉho mesta SR Bratislavy. Jednou z nich je aj cesta II/572 od obce Most pri Bratislave do Bratislavy. Zaฤiatok preloลพky cesty II/572 v predฤบลพenรญ Galvaniho ulice je na existujรบcej ceste II/572 pribliลพne 600 m od vรฝchodnรฉho okraja obytnej zรกstavby Vrakune, ฤalej preloลพka prechรกdza cez poฤพnohospodรกrsky vyuลพรญvanรฉ รบzemie medzi cestou II/572 a ลพel. traลฅou Bratislava โ Dunajskรก Streda, kriลพuje cestu III/06359 a konฤรญ sa napojenรญm na diaฤพnicu D4 v MรK Podunajskรฉ Biskupice. Technickรฉ parametre preloลพky cesty II/572 v รบseku predฤบลพenia Galvaniho ulice sรบ uvedenรฉ v tab. 6.
Preloลพka cesty II/572 je navrhnutรก v poloviฤnom profile kategรณrie C 24,5, ฤo znamenรก dvojpruh C 11,25, smerovรฉ a vรฝลกkovรฉ vedenie a pripojovacie pruhy v MรK Podunajskรฉ Biskupice navrhnutรฉ na vn = 100 km/h, ostatnรฉ parametre preloลพky cesty II/572 na vn = 80 km/h a na zรกvereฤnom รบseku doฤasnรฉho napojenia v kriลพovatke Vrakuลa na vn = 60 km/h.
V budรบcnosti sa uvaลพuje, ลพe sa cesta rozลกรญri na ลกtvorpruhovรบ zbernรบ MK FT B1 kategรณrie C 24,5/100 a dobuduje sa aลพ po Galvaniho ulicu. Kriลพovatky na preloลพke cesty II/572 sรบ v tejto etape navrhnutรฉ ako รบrovลovรฉ.
Preloลพka cesty II/572 v รบseku diaฤพnice D4 โ Most pri Bratislave
Dรดvodom preloลพky je kaลพdodennรฉ preลฅaลพenie cesty II/572 v dopravnรฝch ลกpiฤkรกch. Cesta vedie zastavanรฝm รบzemรญm v intravilรกne obce Most pri Bratislave.
Zaฤiatok รบseku je od MรK Podunajskรฉ Biskupice, ฤalej pokraฤuje preloลพka cesty II/572 juลพne od obce Most pri Bratislave a konฤรญ sa napojenรญm na existujรบcu cestu II/572 รบrovลovou stykovou kriลพovatkou Most pri Bratislave. Keฤลพe proces prรญpravy stavby Rรฝchlostnรก cesta R1 Most pri Bratislave โ Vlฤkovce bol podฤพa NDS v sรบฤasnosti ukonฤenรฝ, platรญ dohoda, ลพe preloลพka cesty II/572 v รบseku diaฤพnice D4 โ Most pri Bratislave bude vyuลพรญvaลฅ koridor pรดvodne urฤenรฝ na rรฝchlostnรบ cestu R1. Technickรฉ parametre preloลพky cesty II/572 v รบseku diaฤพnice D4 โ Most pri Bratislave sรบ uvedenรฉ v tab. 7.
Preloลพka cesty II/572 je navrhnutรก v poloviฤnom profile kategรณrie C 24,5, ฤo znamenรก dvojpruh C 11,25, smerovรฉ a vรฝลกkovรฉ vedenie a pripojovacie pruhy v MรK Podunajskรฉ Biskupice navrhnutรฉ na vn = 120 km/h, ostatnรฉ parametre preloลพky cesty II/572 na vn = 100 km/h a na zรกvereฤnom รบseku doฤasnรฉ napojenie na vn = 60 km/h.
V budรบcnosti sa uvaลพuje, ลพe sa cesta rozลกรญri na ลกtvorpruhovรบ kategรณrie C 24,5/120. Realizรกcia tohto รบseku projektu zabezpeฤรญ odklon tranzitnej dopravy z cesty II/572 mimo intravilรกn obce Most pri Bratislave, kde sa oฤakรกva znรญลพenie dopravnรฉho zaลฅaลพenia, ฤo bude maลฅ priaznivรฝ vplyv na ลพivotnรฉ prostredie, predovลกetkรฝm znรญลพenie hluku a exhalรกtov v obci. ฤalej prepojenie preloลพky cesty II/572 s diaฤพnicou D4 umoลพnรญ prerozdelenie ฤasti dopravy z cesty II/572 na diaฤพnicu D4.
Spรดsob vรฝstavby, vรฝberovรฉ konanie, vรฝstavba a prevรกdzka
Diaฤพnica D4, uvedenรฉ รบseky rรฝchlostnej cesty R7 a sรบvisiace preloลพky cesty II/572 sรบ samostatnรฉ projekty, ktorรฉ vลกak spolu dopravne sรบvisia. Okrem geografickej blรญzkosti majรบ aj jeden spoloฤnรฝ bod โ MรK Ketelec. Napojenie R7 na dopravnรฝ systรฉm Bratislavy v MรK Ketelec moลพno z dopravno-inลพinierskeho hฤพadiska zdรดvodniลฅ jedine s podmienkou sรบฤasnรฉho vybudovania D4 minimรกlne v รบseku MรK Ketelec โ MรK Rovinka alebo sรบฤasnรฝm dobudovanรญm vลกetkรฝch รบsekov projektu R7 vrรกtane รบseku Prievoz โ Ketelec, ktorรฝ tvorรญ mestskรบ radiรกlu rieลกiacu komplexnรฉ napojenie R7 na dopravnรบ sieลฅ Bratislavy.
Vzhฤพadom na rozsah projektu a vรฝrazne obmedzenรบ moลพnosลฅ financovaลฅ D4/R7 z eurรณpskych ลกtrukturรกlnych fondov a ลกtรกtneho rozpoฤtu sa projekt pripravuje formou PPP. V sรบฤasnosti prebieha vรฝberovรฉ konanie na koncesionรกra, ktorรฝ postavรญ a bude ฤalej prevรกdzkovaลฅ pripravovanรฉ stavby poฤas trvania koncesnej zmluvy, ฤiลพe 30 rokov. V tomto ฤase (aprรญl 2015, pozn. redakcie) prebieha predkolo kvalifikรกcie uchรกdzaฤov, v jรบni tohto roku sa podฤพa harmonogramu prรญpravy sรบลฅaลพe zaฤne sรบลฅaลพnรฝ dialรณg. Po vรฝbere koncesionรกra sa oฤakรกva zaฤatie vรฝstavby rรฝchlostnej cesty R7 v priebehu roka 2016 a vลกetky zmieลovanรฉ รบseky by mali byลฅ vodiฤom k dispozรญcii na prelome rokov 2019 a 2020.
TEXT: Peter Podstupka
OBRรZKY: Ministerstvo dopravy, vรฝstavby a regionรกlneho rozvoja SR
Peter Podstupka pรดsobรญ na Odbore komunikรกcie Ministerstva dopravy, vรฝstavby a regionรกlneho rozvoja SR.
Literatรบra
1. ล tรบdia uskutoฤniteฤพnosti projektu PPP D4/R7.
2. Dokumentรกcia pre รบzemnรฉ rozhodnutia jednotlivรฝch รบsekov.
ฤlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby/Inลพenรฝrskรฉ stavby.