image 73640 25 v2
Galรฉria(7)

Bratislava stavia obchvat

Partneri sekcie:

Bratislava nie je โ€žibaโ€œ hlavnรฝm mestom Slovenskej republiky, ale aj medzinรกrodnรฝm dopravnรฝm uzlom, cez ktorรฝ prechรกdzajรบ denne tisรญcky รกut smerujรบce z ฤŒeskej republiky, Rakรบska, Maฤarska a Poฤพska alebo do tรฝchto krajรญn. Bratislava je aj centrom vnรบtroลกtรกtnej dopravy, lebo je medzinรกrodnรฝm prรญstavom na Dunaji, mรก medzinรกrodnรฉ letisko a je dรดleลพitรฝm ลพelezniฤnรฝm uzlom. Vลกetky tieto skutoฤnosti majรบ pozitรญvny vplyv na ekonomiku nรกลกho hlavnรฉho mesta, ale negatรญvny na dopravnรบ situรกciu v meste.

01 mapa D4Jarovce
02 mapa D4Raca
03 mapa R7Prievoz
04 mapa R7Luzna
05 mapa R7Holice
06 vizualizacia mosta cez Dunaj

Rieลกenie tranzitnej dopravy, najmรค nรกkladnej, sa v sรบฤasnosti rieลกi diaฤพnicou D1. Tรก je vลกak v ฤasoch dopravnรฝch ลกpiฤiek veฤพmi preลฅaลพenรก a v budรบcnosti nebude schopnรก zvlรกdnuลฅ rastรบcu intenzitu dopravy. Na zlepลกenie tejto nepriaznivej situรกcie je preto nevyhnutnรฉ vypracovaลฅ celรฝ rad opatrenรญ, priฤom jednรฝm z prvรฝch je vytvoriลฅ diaฤพniฤnรฝ obchvat a odviesลฅ tranzitnรบ dopravu mimo mesto.
Celรฝ diaฤพniฤnรฝ obchvat Bratislavy tvorenรฝ diaฤพnicou D4 mรก dฤบลพku pribliลพne 47 km. Zaฤรญna sa na hraniฤnom priechode Jarovce โ€“ Kittsee na ลกtรกtnej hranici s Rakรบskom. Pokraฤuje smerom k Jarovciam, Ivanke pri Dunaji a Stupave a konฤรญ sa opรคลฅ na ลกtรกtnej hranici s Rakรบskom pri bratislavskej mestskej ฤasti Devรญnska Novรก Ves. Vรฝstavba prvรฉho รบseku diaฤพnice (ลกtรกtna hranica AT/SK โ€“ Jarovce) sa zaฤala uลพ v roku 1996, do prevรกdzky bola uvedenรก v roku 1999. Celรก dokonฤenรก diaฤพnica D4 mรก kompletne prevziaลฅ tranzitnรบ dopravu medzi Rakรบskom, Maฤarskom, ฤŒeskou Republikou a Poฤพskom, ktorรก v sรบฤasnosti prechรกdza diaฤพnicami D1 a D2 zastavanรฝm รบzemรญm mesta. Vรฝstavba projektu D4/R7 vรฝrazne pomรดลพe aj dopravnej obsluhe dotknutรฉho รบzemia a odฤพahฤรญ okolitรฉ obce a existujรบcu cestnรบ sieลฅ.

Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky pripravuje v sรบฤasnosti spoloฤne s NDS juลพnรบ ฤasลฅ tohto obchvatu spolu s ฤasลฅou juลพnรฉho ลฅahu rรฝchlostnรฝch ciest spรกjajรบcich zรกpad a vรฝchod Slovenska. Ide o รบseky D4 Jarovce โ€“ Ivanka sever, D4 Ivanka sever โ€“ Raฤa, R7 Prievoz โ€“ Ketelec, R7 Ketelec โ€“ Dunajskรก Luลพnรก a R7 Dunajskรก Luลพnรก โ€“ Holice. Spolu ide o 59,1 km diaฤพnic a rรฝchlostnรฝch ciest. Ako nevyhnutnรฉ sa javรญ zaradiลฅ do projektu aj dve preloลพky cesty II/572 v รบseku Most pri Bratislave a v รบseku predฤบลพenia Galvaniho ulice, ktorรฉ prepoja existujรบcu dopravnรบ sieลฅ na D4 a celkovo zvรฝลกia รบฤinnosลฅ budovanej infraลกtruktรบry.

Uvedenรฉ รบseky diaฤพnice D4 sรบ sรบฤasลฅou doplnkovej siete transeurรณpskych koridorov TEN-T. Nadvรคznรฝ รบsek diaฤพnice D4 sa plรกnuje vybudovaลฅ aลพ v rรกmci ฤalลกej etapy, spoloฤne s tunelom Karpaty, v stavbe Diaฤพnica D4 Raฤa โ€“ Zรกhorskรก Bystrica.

รšsek D4 Jarovce โ€“ Ivanka sever

Situรกcia tohto รบseku je zrejmรก z obr. 1. Zaฤiatok รบseku je umiestnenรฝ v napojenรญ na existujรบcu diaฤพnicu D2 v MรšK Jarovce, pokraฤuje severne od Jaroviec do MรšK Rusovce, kde vedie na moste ponad preloลพku cesty I/2, pokraฤuje ponad Jarovskรฉ rameno a rieku Dunaj. Na ฤพavom brehu prechรกdza na estakรกde aลพ po km 5,5 chrรกnenรฝm รบzemรญm eurรณpskeho vรฝznamu Biskupickรฉ Luhy (NATURA 2000) popri prรญrodnej rezervรกcii Gajc.

V ฤalลกom รบseku kriลพuje trasa diaฤพnice v MรšK Ketelec plรกnovanรบ rรฝchlostnรบ cestu R7, pokraฤuje v k. รบ. Podunajskรฉ Biskupice, kde kriลพuje starรบ dunajskรบ hrรกdzu. V priestore MรšK Rovinka kriลพuje preloลพku cesty I/63, mostom prechรกdza ponad ลพel. traลฅ ฤ. 124 Bratislava โ€“ Komรกrno a kriลพuje preloลพku Vinohradnรญckej ulice medzi P. Biskupicami a Miloslavovom. Pri ฤalลกej obci, Most pri Bratislave, kriลพuje zรกpadne od obce v MรšK Podunajskรฉ Biskupice preloลพku cesty II/572, prechรกdza mostom ponad rieku Malรฝ Dunaj, obchรกdza letisko M. R. ล tefรกnika a pokraฤuje v sรบbehu so ล รบrskym kanรกlom zรกpadne od obce Ivanka pri Dunaji. V MรšK Ivanka zรกpad kriลพuje cestu I/61 Bratislava โ€“ Senec, mostom prechรกdza ลพel. traลฅ ฤ. 120 Bratislava โ€“ ล tรบrovo a konฤรญ sa v MรšK Ivanka sever napojenรญm na existujรบcu diaฤพnicu D1. Technickรฉ parametre รบseku D4 Jarovce โ€“ Ivanka sever sรบ uvedenรฉ v tab. 1.

Poznรกmka: **รšsek je v kategรณrii D 33,5 so ลกtvorpruhovรฝm ลกรญrkovรฝm usporiadanรญm s รบzemnou rezervou v strednom deliacom pรกse, t. j. so ลกirลกรญm strednรฝm deliacim pรกsom tak, aby bolo v budรบcnosti moลพnรฉ vรฝhฤพadovรฉ rozลกรญrenie na ลกesลฅpruh smerom k osi diaฤพnice D4.

Obr. 2  Úsek D4 – Ivanka sever – Raฤa

Obr. 2  รšsek D4 โ€“ Ivanka sever โ€“ Raฤa

รšsek D4 โ€“ Ivanka sever โ€“ Raฤa

Situรกcia tohto รบseku je zrejmรก z obr. 2. Zaฤiatok รบseku D4 Ivanka sever โ€“ Raฤa je v mieste kriลพovania s existujรบcou diaฤพnicou D1 v MรšK Ivanka sever na hranici k. รบ. Vajnory/k. รบ. Ivanka pri Dunaji v blรญzkosti ล รบrskeho kanรกla. Diaฤพnica D4 pokraฤuje severozรกpadnรฝm smerom v k. รบ. Svรคtรฝ Jur, kriลพuje Vajnorskรฝ potok, obchรกdza jazero Lysec zo zรกpadnej strany, mimoรบrovลˆovo kriลพuje cestu III/5021 (Vajnory โ€“ ฤŒierna voda), pribliลพne 300 m od vรฝchodnรฉho okraja existujรบcej zรกstavby MฤŒ BAโ€“Vajnory, ฤalej pokraฤuje sรบbeลพne so ล รบrskym kanรกlom a mimoรบrovลˆovo kriลพuje mostom Raฤiansky potok.

V zรกvereฤnej ฤasti smeruje trasa na รบzemie vinohradov na vรฝchodnom okraji Malรฝch Karpรกt, kde v mimoรบrovลˆovej kriลพovatke Raฤa kriลพuje mostom ลพel. traลฅ Bratislava โ€“ ลฝilina a cestu II/502. Koniec predmetnรฉho รบseku diaฤพnice D4 je v MรšK Raฤa, kde sa napรกja na II/502 a kde bude v budรบcnosti pokraฤovaลฅ severnรก ฤasลฅ diaฤพniฤnรฉho obchvatu D4. Nadvรคzujรบci รบsek diaฤพnice D4 sa plรกnuje vybudovaลฅ aลพ v rรกmci ฤalลกej etapy, spoloฤne s tunelom Karpaty, v stavbe Diaฤพnica D4 Bratislava-Raฤa โ€“ Zรกhorskรก Bystrica. Technickรฉ parametre รบseku D4 Ivanka sever โ€“ Raฤa sรบ uvedenรฉ v tab. 2.

Obr. 3  Úsek R7 Prievoz – Ketelec

Obr. 3  รšsek R7 Prievoz โ€“ Ketelec

Rรฝchlostnรก cesta R7

R7 je rรฝchlostnรฝ ลฅah navrhovanรฝ v รบseku Bratislava-Prievoz โ€“ Luฤenec (obr. 3) podฤพa uznesenia vlรกdy ฤ. 882/2008, ktorรฝ bude po dobudovanรญ hlavnou spojnicou hlavnรฉho mesta a juลพnรฝch centier Trnavskรฉho, Nitrianskeho a Banskobystrickรฉho kraja. V tejto etape sa rรกta s vรฝstavou 3 รบsekov rรฝchlostnej cesty R7.

Zaฤiatok รบseku R7 Prievoz โ€“ Ketelec je v dotyku s existujรบcou diaฤพniฤnou sieลฅou, konkrรฉtne cez D1 v existujรบcej MรšK Prievoz, ako pokraฤovanie Bajkalskej ulice. ฤŽalej prechรกdza lokalitou Malรฉ Pรกlenisko, kriลพuje Malรฝ Dunaj a vedie pozdฤบลพ zรกpadnรฉho okraja Slovnaftu aลพ po jeho juhozรกpadnรฝ roh. Tu medzi km 4,350 aลพ 4,700 trasa ฤiastoฤne vchรกdza na chrรกnenรฉ รบzemia Biskupickรฉ Luhy a Dunajskรฉ Luhy. Koniec potom nadvรคzuje cez poฤพnohospodรกrsky vyuลพรญvanรฉ รบzemie v MรšK Ketelec na diaฤพnicu D4 a nasledujรบci รบsek R7 (Ketelec โ€“ Dunajskรก Luลพnรก).

Na dotknutom รบzemรญ je hustรก sieลฅ miestnych ciest vลกetkรฝch kategรณriรญ. Priamo dotknutรฉ sรบ ulice Bajkalskรก, Prรญstavnรก, Slovnaftskรก, Komรกrลˆanskรก, Lรบฤna, Malรฉ Pรกlenisko, Vlฤie hrdlo atฤ. Vรฝลกkovรฉ rieลกenie trasy je optimalizovanรฉ s dรดrazom na minimรกlne naruลกenie krajinnรฉho rรกzu pri zohฤพadnenรญ minimรกlnej investiฤnej nรกroฤnosti. Najmenลกรญ pouลพitรฝ polomer vรฝลกkovรฉho vypuklรฉho oblรบka je
Rv = 5 000 m, ฤo vyhovuje nรกvrhovej rรฝchlosti 80 km/h. Tento polomer je pouลพitรฝ medzi km 0,0 aลพ 2,0 v oblasti MรšK Slovnaftskรก v blรญzkosti kriลพovatky s D1 (MรšK Prievoz). Zvyลกnรก trasa je navrhnutรก s polomermi Rv โ‰ฅ 12โ€ฏ000 m a Ru โ‰ฅ 10โ€ฏ000 m, ฤo vyhovuje vn = 120 km/h.

V sรบvislosti s realizรกciou tohto รบseku sa predpokladรก zvรฝลกenie kapacity Prรญstavnรฉho mosta na diaฤพnici D1. Varianty rieลกenia sรบ opรญsanรฉ v technickej ลกtรบdii Rรฝchlostnรก cesta R7 Prievoz โ€“ Ketelec, รบsek diaฤพnica D1 Bratislava Prรญstavnรฝ most โ€“ zvรฝลกenie kapacity. Technickรฉ parametre รบseku R7 Prievoz โ€“ Ketelec sรบ uvedenรฉ v tab. 3.

Obr. 4  Úsek R7 Ketelec – Dunajská Luลพná

Obr. 4  รšsek R7 Ketelec โ€“ Dunajskรก Luลพnรก

รšsek R7 Ketelec โ€“ Dunajskรก Luลพnรก

Zaฤiatok รบseku R7 Ketelec โ€“ Dunajskรก Luลพnรก (obr. 4) je v plรกnovanej mimoรบrovลˆovej kriลพovatke Ketelec (R7 s diaฤพnicou D4), v blรญzkosti รบzemia ลฅaลพby ลกtrkopieskov Podunajskรฉ Biskupice, pribliลพne 1,8 km juลพne od Slovnaftu, kde nadvรคzuje na รบsek projektu rรฝchlostnej cesty R7 v รบseku Prievoz โ€“ Ketelec.

Trasa rรฝchlostnej cesty R7 ฤalej obchรกdza chrรกnenรฉ รบzemie eurรณpskeho vรฝznamu NATURA 2000, Ramsarskej lokality Dunajskรฉ Luhy a CHKO Dunajskรฉ Luhy vo vzdialenosti pribliลพne 159 aลพ 200 m, pokraฤuje juhovรฝchodnรฝm smerom juhozรกpadne od obcรญ Rovinka a Dunajskรก Luลพnรก. Trasa zรกroveลˆ obchรกdza biocentrum miestneho vรฝznamu Luฤina a jazierko Kamennรฝ pasienok.

Medzi Dunajskou Luลพnou a obcou Kalinkovo kriลพuje pozostatok bรฝvalรฉho dunajskรฉho ramena, starรบ dunajskรบ hrรกdzu a existujรบcu cestu III/0635. Predmetnรฝ รบsek rรฝchlostnej cesty R7 sa konฤรญ v MรšK Dunajskรก Luลพnรก (R7 s cestou I/63) medzi Dunajskou Luลพnou a ล amorรญnom, kde sa napojรญ na ฤalลกรญ รบsek projektu rรฝchlostnej cesty R7 v รบseku Dunajskรก Luลพnรก โ€“ Holice.

Na dotknutom รบzemรญ vedie dvojpruhovรก cesta I. triedy I/63 Bratislava โ€“ Dunajskรก Streda โ€“ Komรกrno, ktorej kapacita je v รบseku od Dunajskej Stredy do Bratislavy vรฝrazne prekroฤenรก. Technickรฉ parametre รบseku R7 Ketelec โ€“ Dunajskรก Luลพnรก sรบ uvedenรฉ v tab. 4.

Poznรกmka: **รšsek so ลกirลกรญm strednรฝm deliacim pรกsom tak, aby bolo moลพnรฉ jej vรฝhฤพadovรฉ rozลกรญrenie na ลกesลฅpruh smerom k osi rรฝchlostnej cesty.

Obr. 5  R7 Dunajská Luลพná – Holice

Obr. 5  R7 Dunajskรก Luลพnรก โ€“ Holice

R7 Dunajskรก Luลพnรก โ€“ Holice

Zaฤiatok รบseku R7 Dunajskรก Luลพnรก โ€“ Holice (obr. 5) je medzi obcou Dunajskรก Luลพnรก a mestom ล amorรญn, kde stavba nadvรคzuje na รบsek projektu rรฝchlostnej cesty R7 v รบseku Ketelec โ€“ Dunajskรก Luลพnรก hneฤ za kriลพovatkou Dunajskรก Luลพnรก. R7 vedie po celej dฤบลพke rieลกenรฉho รบseku po ฤพavej strane cesty I/63 (severne) prevaลพne po poฤพnohospodรกrsky vyuลพรญvanรฝch pozemkoch tak, aby obiลกla mesto ล amorรญn zo severnej strany.

Pribliลพne v km 0,800 kriลพuje trasa regionรกlny biokoridor Dunaj โ€“ Malรฝ Dunaj, ฤรญm sa vytvรกra priestor na to, aby sa mimoรบrovลˆovo previedol popod R7. ฤŽalej sa trasa dostรกva do priestoru medzi mestom ล amorรญn a obcou Kvetoslavov (bliลพลกie k obci Kvetoslavov). V tomto mieste kriลพuje cestu II/503, na ktorรบ je pripojenรก cez mimoรบrovลˆovรบ kriลพovatku ล amorรญn. Pokraฤuje severne okolo osady ล amot, juลพne okolo obce ฤŒukรกrska Paka. Pribliลพne v km 9,000, pri lokalite zvanej Tarnoki, je navrhnutรฝ ekodukt nad R7 na zabezpeฤenie moลพnosti migrรกcie zveri cez R7.

V tomto mieste prechรกdza trasa aj hranicou ochrannรฉho pรกsma II. stupลˆa prรญrodnรฝch lieฤivรฝch vรดd v ฤŒilistove (v km 0,000 โ€“ 0,900 je trasa v spomรญnanom ochrannom pรกsme). ฤŽalej prechรกdza pomedzi obce Trnรกvka a Macov, kde sa na pravej strane R7 nachรกdza ลกportovo-rekreaฤnรฝ areรกl (strelnica), ktorรฝ vลกak nie je stavbou zasiahnutรฝ (nachรกdza sa iba v ochrannom pรกsme R7). Nakoniec trasa vedie severne od obce Blatnรก na Ostrove a opรคลฅ sa pribliลพuje k ceste I/63. Trasa tohto รบseku R7 sa konฤรญ medzi obcami Holice a ฤŒechovรก v mimoรบrovลˆovej kriลพovatke Holice s napojenรญm na cestu III/06324 a cestu I/63. Koniec รบseku rรฝchlostnej cesty R7 je v km 17,380 R7, kde sa bude napรกjaลฅ na pripravovanรบ stavbu R7 Holice โ€“ Dunajskรก Streda. Technickรฉ parametre รบseku R7 Dunajskรก Luลพnรก โ€“ Holice sรบ uvedenรฉ v tab. 5.

Preloลพka cesty II/572 v รบseku predฤบลพenia Galvaniho ulice

Rozvoj bytovej vรฝstavby v obciach okolo hlavnรฉho mesta SR Bratislavy spรดsobil vysokรฝ nรกrast intenzity automobilovej dopravy, ktorรฝ je vรฝsledkom dennej dochรกdzky do hlavnรฉho mesta za prรกcou a ลกkolou a prejavuje sa kapacitnรฝmi problรฉmami na cestรกch vstupujรบcich do hlavnรฉho mesta SR Bratislavy. Jednou z nich je aj cesta II/572 od obce Most pri Bratislave do Bratislavy. Zaฤiatok preloลพky cesty II/572 v predฤบลพenรญ Galvaniho ulice je na existujรบcej ceste II/572 pribliลพne 600 m od vรฝchodnรฉho okraja obytnej zรกstavby Vrakune, ฤalej preloลพka prechรกdza cez poฤพnohospodรกrsky vyuลพรญvanรฉ รบzemie medzi cestou II/572 a ลพel. traลฅou Bratislava โ€“ Dunajskรก Streda, kriลพuje cestu III/06359 a konฤรญ sa napojenรญm na diaฤพnicu D4 v MรšK Podunajskรฉ Biskupice. Technickรฉ parametre preloลพky cesty II/572 v รบseku predฤบลพenia Galvaniho ulice sรบ uvedenรฉ v tab. 6.

Preloลพka cesty II/572 je navrhnutรก v poloviฤnom profile kategรณrie C 24,5, ฤo znamenรก dvojpruh C 11,25, smerovรฉ a vรฝลกkovรฉ vedenie a pripojovacie pruhy v MรšK Podunajskรฉ Biskupice navrhnutรฉ na vn = 100 km/h, ostatnรฉ parametre preloลพky cesty II/572 na vn = 80 km/h a na zรกvereฤnom รบseku doฤasnรฉho napojenia v kriลพovatke Vrakuลˆa na vn = 60 km/h.

V budรบcnosti sa uvaลพuje, ลพe sa cesta rozลกรญri na ลกtvorpruhovรบ zbernรบ MK FT B1 kategรณrie C 24,5/100 a dobuduje sa aลพ po Galvaniho ulicu. Kriลพovatky na preloลพke cesty II/572 sรบ v tejto etape navrhnutรฉ ako รบrovลˆovรฉ.

Preloลพka cesty II/572 v รบseku diaฤพnice D4 โ€“ Most pri Bratislave

Dรดvodom preloลพky je kaลพdodennรฉ preลฅaลพenie cesty II/572 v dopravnรฝch ลกpiฤkรกch. Cesta vedie zastavanรฝm รบzemรญm v intravilรกne obce Most pri Bratislave.

Zaฤiatok รบseku je od MรšK Podunajskรฉ Biskupice, ฤalej pokraฤuje preloลพka cesty II/572 juลพne od obce Most pri Bratislave a konฤรญ sa napojenรญm na existujรบcu cestu II/572 รบrovลˆovou stykovou kriลพovatkou Most pri Bratislave. Keฤลพe proces prรญpravy stavby Rรฝchlostnรก cesta R1 Most pri Bratislave โ€“ Vlฤkovce bol podฤพa NDS v sรบฤasnosti ukonฤenรฝ, platรญ dohoda, ลพe preloลพka cesty II/572 v รบseku diaฤพnice D4 โ€“ Most pri Bratislave bude vyuลพรญvaลฅ koridor pรดvodne urฤenรฝ na rรฝchlostnรบ cestu R1. Technickรฉ parametre preloลพky cesty II/572 v รบseku diaฤพnice D4 โ€“ Most pri Bratislave sรบ uvedenรฉ v tab. 7.

Preloลพka cesty II/572 je navrhnutรก v poloviฤnom profile kategรณrie C 24,5, ฤo znamenรก dvojpruh C 11,25, smerovรฉ a vรฝลกkovรฉ vedenie a pripojovacie pruhy v MรšK Podunajskรฉ Biskupice navrhnutรฉ na vn = 120 km/h, ostatnรฉ parametre preloลพky cesty II/572 na vn = 100 km/h a na zรกvereฤnom รบseku doฤasnรฉ napojenie na vn = 60 km/h.

V budรบcnosti sa uvaลพuje, ลพe sa cesta rozลกรญri na ลกtvorpruhovรบ kategรณrie C 24,5/120. Realizรกcia tohto รบseku projektu zabezpeฤรญ odklon tranzitnej dopravy z cesty II/572 mimo intravilรกn obce Most pri Bratislave, kde sa oฤakรกva znรญลพenie dopravnรฉho zaลฅaลพenia, ฤo bude maลฅ priaznivรฝ vplyv na ลพivotnรฉ prostredie, predovลกetkรฝm znรญลพenie hluku a exhalรกtov v obci. ฤŽalej prepojenie preloลพky cesty II/572 s diaฤพnicou D4 umoลพnรญ prerozdelenie ฤasti dopravy z cesty II/572 na diaฤพnicu D4.

Spรดsob vรฝstavby, vรฝberovรฉ konanie, vรฝstavba a prevรกdzka

Diaฤพnica D4, uvedenรฉ รบseky rรฝchlostnej cesty R7 a sรบvisiace preloลพky cesty II/572 sรบ samostatnรฉ projekty, ktorรฉ vลกak spolu dopravne sรบvisia. Okrem geografickej blรญzkosti majรบ aj jeden spoloฤnรฝ bod โ€“ MรšK Ketelec. Napojenie R7 na dopravnรฝ systรฉm Bratislavy v MรšK Ketelec moลพno z dopravno-inลพinierskeho hฤพadiska zdรดvodniลฅ jedine s podmienkou sรบฤasnรฉho vybudovania D4 minimรกlne v รบseku MรšK Ketelec โ€“ MรšK Rovinka alebo sรบฤasnรฝm dobudovanรญm vลกetkรฝch รบsekov projektu R7 vrรกtane รบseku Prievoz โ€“ Ketelec, ktorรฝ tvorรญ mestskรบ radiรกlu rieลกiacu komplexnรฉ napojenie R7 na dopravnรบ sieลฅ Bratislavy.

Vzhฤพadom na rozsah projektu a vรฝrazne obmedzenรบ moลพnosลฅ financovaลฅ D4/R7 z eurรณpskych ลกtrukturรกlnych fondov a ลกtรกtneho rozpoฤtu sa projekt pripravuje formou PPP. V sรบฤasnosti prebieha vรฝberovรฉ konanie na koncesionรกra, ktorรฝ postavรญ a bude ฤalej prevรกdzkovaลฅ pripravovanรฉ stavby poฤas trvania koncesnej zmluvy, ฤiลพe 30 rokov. V tomto ฤase (aprรญl 2015, pozn. redakcie) prebieha predkolo kvalifikรกcie uchรกdzaฤov, v jรบni tohto roku sa podฤพa harmonogramu prรญpravy sรบลฅaลพe zaฤne sรบลฅaลพnรฝ dialรณg. Po vรฝbere koncesionรกra sa oฤakรกva zaฤatie vรฝstavby rรฝchlostnej cesty R7 v priebehu roka 2016 a vลกetky zmieลˆovanรฉ รบseky by mali byลฅ vodiฤom k dispozรญcii na prelome rokov 2019 a 2020.

TEXT: Peter Podstupka
OBRรZKY: Ministerstvo dopravy, vรฝstavby a regionรกlneho rozvoja SR

Peter Podstupka pรดsobรญ na Odbore komunikรกcie Ministerstva dopravy, vรฝstavby a regionรกlneho rozvoja SR.

Literatรบra
1. ล tรบdia uskutoฤniteฤพnosti projektu PPP D4/R7.
2. Dokumentรกcia pre รบzemnรฉ rozhodnutia jednotlivรฝch รบsekov.

ฤŒlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby/Inลพenรฝrskรฉ stavby.

Najฤรญtanejลกie