image 94876 25 v2
Galรฉria(7)

Diaฤพnica D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec

Partneri sekcie:

Diaฤพnica D3 vrรกtane รบseku ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec je sรบฤasลฅou eurรณpskeho multimodรกlneho koridoru ฤ. VI.: Gdansk โ€“ Grudziadz/Warszawa โ€“ Katowice โ€“ Skalitรฉ โ€“ ฤŒadca โ€“ ลฝilina. Tento koridor je podฤพa projektu TINA (Transport Infrastructure Needs Assesment) jednรฝm z troch koridorov, ktorรฉ tvoria nosnรบ sieลฅ na Slovensku, a okrem vnรบtroลกtรกtnej prepravy zabezpeฤuje aj vรฝznamnรบ tranzitnรบ medziลกtรกtnu prepravu v smere sever โ€“ juh s napojenรญm na ฤŒeskรบ republiku (cez vรฝhฤพadovรบ R5) a Poฤพsko.

01 Strabag
02 Strabag
03 Strabag
04 Strabag
05 estakada Podzavoz
06 krizovatka Bukov

Hlavnou budovanou komunikรกciou stavby je diaฤพnica D3, ktorรก je navrhnutรก v kategรณrii D 24,5/80. Jej hlavnou funkciou bude predovลกetkรฝm previesลฅ tranzitnรบ osobnรบ a nรกkladnรบ dopravu v severojuลพnom smere na trase eurรณpskeho dopravnรฉho koridoru, odฤพahฤiลฅ sรบฤasnรบ hlavnรบ severojuลพnรบ dopravnรบ spojnicu na รบzemรญ Slovenska medzi hraniฤnรฝmi priechodmi Trstenรก โ€“ ล ahy, odฤพahฤiลฅ hraniฤnรฝ priechod Trstenรก od nรกkladnej dopravy a vyuลพiลฅ kapacitne hraniฤnรฝ priechod Skalitรฉ. Trasa diaฤพnice pretรญna existujรบci dopravnรฝ systรฉm miestnych a รบฤelovรฝch komunikรกciรญ (resp. poฤพnรฝch a lesnรฝch ciest). ฤŽalลกiu kategรณriu komunikรกciรญ tvoria preto preloลพky a รบpravy spomรญnanรฝch ciest v takรฝch trasรกch a rozsahu, aby umoลพnili zachovaลฅ vลกetky doterajลกie komunikaฤnรฉ prepojenia na รบzemรญ a zรกroveลˆ aj prรญstupy na pozemky rozdelenรฉ diaฤพnicou.

Zaฤiatok úseku – miesto napojenia mostných objektov SO 201-00 a SO 202-00 na existujúcu komunikáciu

Zaฤiatok รบseku โ€“ miesto napojenia mostnรฝch objektov SO 201-00 a SO 202-00 na existujรบcu komunikรกciu

Diaฤพniฤnรฝ รบsek ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec je sรบฤasลฅou diaฤพniฤnรฉho ลฅahu D3, ktorรฝ sa v kriลพovatke Hriฤovskรฉ Podhradie napรกja na diaฤพnicu D1, tvoriacu v Slovenskej republike zรกkladnรฝ ลฅah v smere vรฝchod โ€“ zรกpad. Rieลกenรฝ รบsek D3 dopฤบลˆa diaฤพniฤnรบ sieลฅ v smere ลฝilina โ€“ Kysuckรฉ Novรฉ Mesto โ€“ ฤŒadca โ€“ Skalitรฉ, ฤรญm vytvรกra s รบsekom D1 od Bratislavy jednu zo severojuลพnรฝch dopravnรฝch osรญ Slovenska. Na celom รบseku D3 vedie doprava v sรบฤasnosti po existujรบcich cestรกch I/11 a I/12, ktorรฉ sa vyuลพรญvajรบ aj tranzitnou medziลกtรกtnou prepravou. V sledovanom รบseku prechรกdzajรบ tieto komunikรกcie intravilรกnom mesta ฤŒadca a obce Svrฤinovec, ฤo vรฝrazne zniลพuje plynulosลฅ a rรฝchlosลฅ dopravy, znehodnocuje ลพivotnรฉ prostredie nadmernรฝm hlukom a exhalรกtmi, ohrozuje bezpeฤnosลฅ a zdravie ich obyvateฤพov. Obe komunikรกcie vyรบsลฅujรบ na hraniฤnรฝch priechodoch: cesta I/11 na priechode SR/ฤŒR โ€“ Svrฤinovec/Mosty u Jablunkova a cesta I/12 na priechode SR/PR โ€“ Skalitรฉ/Zwardoล„. Samotnรก cesta I/11 je v sรบฤasnosti preลฅaลพovanรก najmรค tranzitnou nรกkladnou dopravou, ktorej poลพiadavkรกm uลพ nevyhovuje.

Koniec úseku – miesto napojenia na existujúcu diaฤพnicu D3 Svrฤinovec – Skalité

Koniec รบseku โ€“ miesto napojenia na existujรบcu diaฤพnicu D3 Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ

Rieลกenie

Rieลกenรญm nepriaznivej dopravnej situรกcie na รบzemรญ je vybudovaลฅ novรบ sรบbeลพnรบ kapacitnรบ komunikรกciu. Diaฤพnica D3 bude maลฅ vรฝznam aj z hฤพadiska tranzitnej medziลกtรกtnej dopravy. Na zaฤiatku รบseku je napojenie navrhnutรฉ na existujรบcu cestu oznaฤovanรบ ako I/11A, ktorรก sa v budรบcnosti po postavenรญ ฤalลกรญch รบsekov zaradรญ do diaฤพnice D3. Napojenรญm na konci na v sรบฤasnosti uลพ prevรกdzkovanรฝ รบsek Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ โ€“ hranica SR/PR a vyuลพรญvanรญm sรบvisiaceho hraniฤnรฉho priechodu sa umoลพnรญ aj priechod nรกkladnej dopravy v smere do Poฤพska a spรคลฅ. Navrhovanรฝ รบsek diaฤพnice D3 je sรบฤasลฅou diaฤพniฤnรฉho ลฅahu D3 Hriฤovskรฉ Podhradie โ€“ ลกtรกtna hranica SR/PR, ktorรฝ mรก zabezpeฤiลฅ dopravnรฉ prepojenie hlavnรฉho mesta a juhozรกpadnรฝch oblastรญ Slovenska s Kysucami a nadvรคzne s Poฤพskou republikou. รšฤelom navrhovanej stavby diaฤพnice je zlepลกiลฅ dopravnรบ situรกciu v ลกirลกom okolรญ nielen na momentรกlne dotknutom รบzemรญ โ€“ vybudovanie tejto stavby pozitรญvne ovplyvnรญ dopravnรบ situรกciu na celom severojuลพnom ลฅahu na รบzemรญ Slovenska. Odstrรกnia sa tรฝm straty ฤasu vodiฤov a cestujรบcich a podstatne sa zlepลกรญ dopravnรฝ komfort รบฤastnรญkov premรกvky. Celรฝ รบsek diaฤพnice D3 skrรกti ฤas jazdy o 5 minรบt (v dopravnej ลกpiฤke aลพ o 17 minรบt). Zรกroveลˆ sa pozitรญvne ovplyvnรญ ลพivotnรฉ prostredie v blรญzkosti existujรบcich komunikรกciรญ.

Opis a celkovรฝ rozsah stavby

Stavba diaฤพnice D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec je situovanรก v ลฝilinskom kraji, v okrese ฤŒadca, prechรกdza katastrรกlnymi รบzemiami ฤŒadce a obce Svrฤinovec. Stavba vedie po รบpรคtรญ a okrajovรฝch ฤastiach svahov, ktorรฝch sklon dosahuje miestami aj viac ako 25ยฐ. Na zaฤiatku รบseku vedie trasa diaฤพnice zastavanรฝm รบzemรญm mesta ฤŒadca a v svahovitรฝch terรฉnoch miestnych ฤastรญ Bukov, Manฤovci, U ล evca, U ล pindli. Ide o รบzemie znaฤne poznaฤenรฉ svahovรฝmi deformรกciami rรดzneho charakteru. Od km 39,200 prechรกdza trasa do alรบvia rieky ฤŒierลˆanky, pokraฤuje k vyvรฝลกenine ฤŒupeฤพ a nรกsledne stรบpa do รบpรคtรญ kopca Furmanec a do riedko osรญdlenรฉho รบzemia v katastri obce Svrฤinovec.

Rozsah stavby
โ€ข Celkovรก dฤบลพka รบseku D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec: 5 673 m.
โ€ข ล รญrkovรฉ usporiadanie (kategรณria diaฤพnice): D 24,5/80.
โ€ข Celkovรฝ poฤet stavebnรฝch objektov: 282.
โ€ข Mimoรบrovลˆovรฉ kriลพovatky: 2 (Bukov a Podzรกvoz).
โ€ข Mostnรฉ objekty: 19 (spolu dฤบลพka 3 563 m).
โ€ข Mรบry na diaฤพnici a ostatnรฝch cestรกch: 27 (spolu dฤบลพka 4 826 m).
โ€ข Dฤบลพka protihlukovรฝch stien na diaฤพnici: 11 130 m.
โ€ข Dฤบลพka privรกdzaฤa Podzรกvoz: 56 m.
โ€ข รšprava cesty I. triedy: 368 m.
โ€ข Poฤet preloลพiek a รบprav ostatnรฝch komunikรกciรญ: 14.
โ€ข Demolรกcie objektov: 33.

Materiรกly
โ€ข Asfaltovรฉ zmesi: 92 206 t.
โ€ข Betรณnovรฉ zmesi: 173 203 m3.
โ€ข Betonรกrska vรฝstuลพ: 22 803 t.
โ€ข Plocha izolรกcie mostov: 64 869 m2.
โ€ข Predpรญnacia vรฝstuลพ mostnรฝch objektov: 2 368 t.
โ€ข Predpรญnacia vรฝstuลพ na ลกpeciรกlnych zรกkladovรฝch prรกcach: 73 491 m.

Zemnรฉ prรกce

Niveleta diaฤพnice je navrhnutรก s ohฤพadom na minimalizรกciu zemnรฝch prรกc, samostatnรฉ vรฝลกkovรฉ vedenie jazdnรฝch pรกsov bolo navrhnutรฉ v รบseku nad stanicou ฤŒadca v km 37,574 โ€“ 38,880 vzhฤพadom na lepลกie zaฤlenenie diaฤพnice do veฤพmi zloลพitรฉho geologickรฉho prostredia. Aj na ostatnรฝch รบsekoch sa niveleta navrhovala s ohฤพadom na minimalizรกciu zemnรฝch prรกc pri dodrลพanรญ podmienok danรฝch v STN 73 6101, pri danom smerovom nรกvrhu a zohฤพadnenรญ poลพiadaviek vlastnรญkov susednรฝch pozemkov sa vลกak musela prispรดsobiลฅ aj inรฝm okolnostiam. Preto je zรกvereฤnรก bilancia zemnรฝch prรกc nevyrovnanรก a na celej trase je prebytok zeminy.

Špeciálne zakladanie na mostnom objekte SO 215-00 – opora ฤ. 1

ล peciรกlne zakladanie na mostnom objekte SO 215-00 โ€“ opora ฤ. 1

Pri vรฝstavbe diaฤพnice dรดjde k rozsiahlym zemnรฝm prรกcam, oฤakรกvajรบ sa takรฉto hlavnรฉ objemy zemnรฝch prรกc:
โ€ข vรฝkop: 618 358 m3, z toho do nรกsypov 247 389 m3 a do depรณnie 370 969 m3,
โ€ข nรกsyp: 504 499 m3, z toho z trasy 247 389 m3 a dovezenรฝ materiรกl 260 110 m3.

Vhodnรก vรฝkopovรก zemina sa pouลพije do nรกsypu, prebytoฤnรก zemina zรญskanรก z รบzemia sa uskladnรญ na medzidepรณniu zeminy. Zosuvnรฉ delรบvium (sutiny a pieskovce s รญlovcami) bude z 80 % vyuลพiteฤพnรฉ do vrstevnatรฝch nรกsypov cestnรฝch telies a prรญpadne na nezaลฅaลพenรฉ svahovรฉ kuลพele a ostatnรฉ zemnรฉ prรกce (naprรญklad pracovnรฉ ploลกiny a pod.).

Špeciálne zakladanie na mostnom objekte SO 215-00 – opora ฤ. 2

ล peciรกlne zakladanie na mostnom objekte SO 215-00 โ€“ opora ฤ. 2

Vozovky

Pri nรกvrhu diaฤพniฤnej vozovky sa zvolili vrstvy ลกtandardne pouลพรญvanรฉ a overenรฉ na inรฝch diaฤพniฤnรฝch stavbรกch v podobnรฝch klimatickรฝch podmienkach. Na zjednotenie pouลพitรฝch technologickรฝch postupov bola zรกkladnรก diaฤพniฤnรก vozovka navrhnutรก aj na vetvรกch kriลพovatky Bukov a Podzรกvoz a rovnako aj na privรกdzaฤi. Konลกtrukcia vozovky รบpravy cesty I/11 sa navrhuje vzhฤพadom na rovnakรฉ dopravnรฉ podmienky totoลพne s diaฤพniฤnou vozovkou. Celkovรก hrรบbka diaฤพniฤnej vozovky je 0,59 m. Konลกtrukcia ostatnรฝch vozoviek miestnych komunikรกciรญ, poฤพnรฝch a รบฤelovรฝch ciest mรก hrรบbku 0,36 m. Pri spevnenรฝch plochรกch ORL je vzhฤพadom na mnoลพstvo poklopov vhodnou konลกtrukciou na vozovke cementobetรณnovรก vozovka.

Odvodnenie
Odvodnenie povrchovรฝch vรดd je navrhnutรฉ v zรกsade dvomi spรดsobmi. V prvom rade treba zabezpeฤiลฅ odvedenie povrchovรฝch vรดd z priฤพahlรฉho รบzemia a z telesa diaฤพnice a ostatnรฝch komunikรกciรญ. To zabezpeฤรญ systรฉm nadzรกrezovรฝch priekop a priekop, ktorรฉ sรบ sรบฤasลฅou zรกrezovรฝch, prรญpadne aj nรกsypovรฝch รบsekov. Do nich sa budรบ odvรกdzaลฅ daลพฤovรฉ vody z terรฉnu, telesa a z nespevnenรฝch plรดch komunikรกciรญ. V zรกsade sa budรบ tieto vody sรบstrediลฅ vลพdy na konci prรญsluลกnรฉho รบseku medzi diaฤพniฤnรฝmi mostmi a potom odvรกdzaลฅ popod prรญsluลกnรฝ diaฤพniฤnรฝ most do priฤพahlรฉho recipientu. Inรฉ je rieลกenie odvodnenia v km 37,0 โ€“ 38,6, kde je odvedenie vรดd z priekop popod diaฤพnicou zabezpeฤenรฉ odvodลˆovacรญmi zariadeniami, ktorรฉ sรบ vzhฤพadom na svoju zloลพitosลฅ a technickรบ nรกroฤnosลฅ rieลกenรฉ v samostatnรฝch objektoch SO 515-01 aลพ 515-07. Klasickรฝ rรบrovรฝ priepust DN 800 mm prevรกdza vodu len na vetve PB.

ฤŽalลกie povrchovรฉ vody budรบ vody zo spevnenรฝch plรดch vozoviek diaฤพnice a kriลพovatiek. V tรฝchto prรญpadoch bude voda z vozovky jej prieฤnym sklonom odvedenรก do rigolov ฤi pozdฤบลพnych ลกtrbinovรฝch ลพฤพabov a z nich potom prostrednรญctvom uliฤnรฝch vpustov do diaฤพniฤnej kanalizรกcie. Pred kaลพdรฝm mostom je kanalizรกcia vybavenรก odluฤovaฤom ropnรฝch lรกtok, v ktorom budรบ daลพฤovรฉ vody preฤistenรฉ a zbavenรฉ ropnรฝch lรกtok a aลพ nรกsledne vyรบstenรฉ kanalizaฤnou stokou do prรญsluลกnรฉho recipienta. Aby sa zabrรกnilo sรบstredenรฉmu vรฝtoku vody z diaฤพniฤnej kanalizรกcie pri prudkรฝch daลพฤoch, uvaลพovalo sa pri nรกvrhu diaฤพniฤnej kanalizรกcie o vyuลพรญvanรญ retencie kanalizaฤnรฝch stรดk, vลกetky vodnรฉ toky sa z tohto dรดvodu tieลพ upravovali.

Bezpeฤnostnรฉ zariadenia
Bezpeฤnosลฅ dopravy poฤas prevรกdzky diaฤพnice budรบ zabezpeฤovaลฅ tieto prvky a systรฉmy:
โ€ข stabilnรฉ vodorovnรฉ a zvislรฉ dopravnรฉ znaฤenie,
โ€ข dopravnรฉ znaฤenie s premenlivou symbolikou najmรค s ohฤพadom na tunely, ktorรฉ sa nachรกdzajรบ tesne za hranicou stavby (Horelica, Svrฤinovec),
โ€ข zรกchytnรฉ a vodiace bezpeฤnostnรฉ zariadenia (zvodidlรก, smerovรฉ stฤบpiky, vodiace prรบลพky),
โ€ข informaฤnรฝ systรฉm diaฤพnice (telefรณny nรบdzovรฉho volania, kamerovรฝ dohฤพad, meteozariadenie, sledovanie dopravy dispeฤingom napojenรฝm na jednotlivรฉ zloลพky integrovanรฉho zรกchrannรฉho systรฉmu a dopravnรบ polรญciu),
โ€ข osvetlenie diaฤพnice v kriลพovatke Bukov; zรกroveลˆ budรบ osvetlenรฉ aj mosty SO 201-00 a SO 202-00, ktorรฉ patria do tejto kriลพovatky.

Mostnรฉ objekty

Pribliลพne 40 % z celkovej trasy diaฤพnice tvoria mosty. Na diaฤพnici sa nachรกdza dvanรกsลฅ mostov, z toho tri sรบ na mimoรบrovลˆovรฝch vetvรกch kriลพovatiek a dva sรบ na miestnych komunikรกciรกch nad diaฤพnicou. Na ostatnรฝch cestรกch je potom eลกte sedem menลกรญch mostov. Najvรฝznamnejลกie mosty na trase diaฤพnice sรบ estakรกda Podzรกvoz (SO 205 s dฤบลพkou 832 m), most v kriลพovatke Podzรกvoz (SO 206 s dฤบลพkou 511 m) a most Furmanec (SO 209 s dฤบลพkou 477 m). Pri nรกvrhu mostov sa vychรกdzalo najmรค z รบzemnรฝch a z inลพinierskogeologickรฝch podmienok. รšzemnรฉ podmienky sรบ zohฤพadnenรฉ pri smerovom a vรฝลกkovom nรกvrhu ciest, na ktorรฝch sa mosty nachรกdzajรบ. Inลพinierskogeologickรฉ podmienky sรบ veฤพmi zloลพitรฉ s mnoลพstvom geodynamickรฝch javov.

205-00 Estakรกda Podzรกvoz v km 39,600 D3
Objekt je umiestnenรฝ v katastri mesta ฤŒadca. Most prevรกdza ลกtvorpruhovรบ, smerovo rozdelenรบ diaฤพnicu D3 kategรณrie D24,5/80 v km 39,150 โ€“ 40,000 cez รบdolie riek ฤŒierลˆanka a ฤŒadeฤanka, cez cestu I/11, ลพelezniฤnรบ traลฅ ลฝSR, miestnu komunikรกciu a prรญstupovรบ komunikรกciu do priemyselnej zรณny ฤŒadca โ€“ Podzรกvoz. Mostnรฝ objekt mรก voฤพnรบ ลกรญrku komunikรกcie 11,25 m + 11,25 m. Mostnรฝ objekt je ฤlenenรฝ na tri dilataฤnรฉ celky. Nosnรบ konลกtrukciu prvรฉho dilataฤnรฉho celku tvoria dvojtrรกmovรฉ nosnรญky z predpรคtรฉho betรณnu s rozpรคtiami beลพnรฝch polรญ 45,0 m, s celkovรฝmi rozpรคtiami 160,0/115,0 m a vรฝลกkou prierezu 2,5 m. Nosnรบ konลกtrukciu druhรฉho dilataฤnรฉho celku tvoria komorovรฉ letmo budovanรฉ nosnรญky z predpรคtรฉho betรณnu s rozpรคtiami beลพnรฝch polรญ 75,0 m, s celkovรฝmi rozpรคtiami 340,0/395,0 m a vรฝลกkou prierezu 2,5 โ€“ 4,5 m. Nosnรบ konลกtrukciu tretieho dilataฤnรฉho celku tvoria poฤพovรฉ dvojtrรกmovรฉ nosnรญky z predpรคtรฉho betรณnu s rozpรคtiami beลพnรฝch polรญ 45,0 m, s celkovรฝmi rozpรคtiami 250,0/250,0 m a s vรฝลกkou prierezu 2,5 m. ล รญrka nosnej konลกtrukcie je 13,150 m s vyloลพenรฝmi konzolami so ลกรญrkou 3,05 m. Zaลฅaลพenie nosnej konลกtrukcie sa prenรกลกa na spodnรบ stavbu pomocou hrncovรฝch loลพรญsk. Spodnรบ stavbu tvorรญ pritom dvojica krajnรฝch opรดr.

Medzi najvýznamnejšie mosty na trase diaฤพnice patrí estakáda Podzávoz s dฤบลพkou 832 m.

Medzi najvรฝznamnejลกie mosty na trase diaฤพnice patrรญ estakรกda Podzรกvoz s dฤบลพkou 832 m.

Poฤiatoฤnรก opora mรก predฤบลพenรฉ krรญdla tvorenรฉ uhlovรฝmi mรบrmi (stenami). Medziฤพahlรฉ podpery tvoria v DC 1 a 3 dvojice pilierov s obdฤบลพnikovรฝm prierezom a v DC 2 stenovรฉ piliere s obdฤบลพnikovรฝm prierezom. Most je zaloลพenรฝ hlbinne na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach s priemerom 1 200 mm. Prรญstup k stavbe mosta bude z existujรบcej cesty I/11.

Dฤบลพka premostenia ฤฝM/PM: 754,0/764,0 m.
Dฤบลพka mosta ฤฝM/PM: 803,0/832,0 m.
ล ikmosลฅ mosta: ฮฑ = 100 g (kolmรก).
ล รญrka medzi obrubnรญkmi ฤฝM/PM: 11,25/11,25 m.
ล รญrka sluลพobnรฉho chodnรญka ฤฝM/PM: 1,05/1,05 m.
ล รญrka medzi zรกbradliami: 27,9 m (medzi PHS).
Vรฝลกka mosta: pribliลพne 15,0 m.
Stavebnรก vรฝลกka DC 1, 2, 3: 2,59 m, 2,59 โ€“ 4,59 m, 2,59 m.
Plocha mosta ฤฝM + PM: 754,0 ร— 13,95 + 764,0 ร— 13,95 = 21 176,1 m2.

Zรกver

Stavba diaฤพnice D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec je spolufinancovanรก Eurรณpskou รบniou a na jej vรฝstavbu sรบ pouลพitรฉ prostriedky z Kohรฉzneho fondu (OP Integrovanรก infraลกtruktรบra 2014 โ€“ 2020) a z fondu CEF. Ukonฤenie vรฝstavby je naplรกnovanรฉ na koniec roka 2020.

Nรกzov stavby: Diaฤพnica D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec
Miesto: VรšC ลฝilinskรฝ samosprรกvny kraj, okres ฤŒadca
Katastrรกlne รบzemie: ฤŒadca, Svrฤinovec
Kategรณria diaฤพnice: D 24,5/80
Stupeลˆ dokumentรกcie: dokumentรกcia na stavebnรฉ povolenie
Stavebnรญk: Nรกrodnรก diaฤพniฤnรก spoloฤnosลฅ, a. s.
Nadriadenรฝ orgรกn: Ministerstvo dopravy, vรฝstavby a regionรกlneho rozvoja SR
Zhotoviteฤพ: Zdruลพenie D3 ฤŒadca, Bukov zastรบpenรฉ vedรบcim ฤlenom zdruลพenia STRABAG, s. r. o. (podiel 44 %) a ฤlenmi zdruลพenia PORR, s. r. o. (podiel 34 %) a HOCHTIEF CZ a. s., organizaฤnรก zloลพka Slovensko (podiel 22 %)
Zahรกjenie stavby: 15. 12. 2016
Ukonฤenie stavby: 14. 12. 2020

TEXT: Ing. ฤฝubomรญr Michaloviฤ

FOTO: Strabag, s. r. o.
ฤฝubomรญr Michaloviฤ pรดsobรญ v spoloฤnosti Strabag, s. r. o., ako ekonรณm oblasti Veฤพkรฉ projekty.

Najฤรญtanejลกie