image 92182 25 v1
Galรฉria(6)

Diaฤพnica D3 Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ

Partneri sekcie:

Predmetnรฝ รบsek diaฤพnice D3 je sรบฤasลฅou zรกkladnรฉho komunikaฤnรฉho systรฉmu Slovenskej republiky a jeho รบฤelom je zabezpeฤiลฅ bezpeฤnรฉ, kapacitnรฉ a rรฝchle cestnรฉ odvedenie tranzitnej osobnej a nรกkladnej dopravy z รบzemia Kysรบc smerom od severu na juh. Diaฤพniฤnรฝ รบsek D3 Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ je sรบฤasลฅou diaฤพniฤnรฉho ลฅahu D3 Hriฤovskรฉ Podhradie ลกtรกtna hranica SR/PR. V รบseku katastrรกlnych รบzemรญ obcรญ Svrฤinovec, ฤŒierne a Skalitรฉ viedla doprava po cestรกch 1/11 a 1/12 a takmer v celom รบseku prechรกdzala zastavanรฝm รบzemรญm tรฝchto obcรญ.

01b  101 02 b.Dialnica
03  241.Most nad dialnicou
04d  245 00 d.Most Cadecka
05  Vozovka tunela Svrcinovec
NEW SO 240 00 01

Novostavba D3 Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ pozitรญvne ovplyvnรญ dopravnรบ situรกciu na celom severojuลพnom ลฅahu na รบzemรญ Slovenska. Bonusom po ukonฤenรญ vรฝstavby vลกak bude aj ponechanรฝ a pred odovzdanรญm do sprรกvy obcรญ zrekonลกtruovanรฝ komunikaฤnรฝ systรฉm prรญstupov na stavenisko, ktorรฝ bude prรญnosom pri rieลกenรญ dopravnej situรกcie tรฝchto obcรญ.

รšฤel a ciele stavby

รšฤelom novostavby diaฤพnice D3 bolo vybudovanie novej cestnej komunikรกcie (vrรกtane mostnรฝch a tunelovรฝch objektov) v parametroch zodpovedajรบcich dopravnej intenzite, ktorรก vytvorรญ podmienky na odklon tranzitnej dopravy mimo zastavanรฉ รบzemie obcรญ Svrฤinovec, ฤŒierne a Skalitรฉ s cieฤพom zlepลกenia ลพivotnรฉho prostredia a zvรฝลกenia bezpeฤnosti obyvateฤพov tรฝchto obcรญ, ako aj poskytnutia vyลกลกieho dopravnรฉho komfortu uลพรญvateฤพom komunikรกcie.

Napojenรญm diaฤพnice D3 na ลกtรกtnu hranicu SR/PR a vyuลพitรญm terajลกieho hraniฤnรฉho priechodu sa umoลพnรญ prechod nรกkladnej dopravy v smere do Poฤพska a spรคลฅ, ฤรญm sa odฤพahฤรญ najbliลพลกรญ hraniฤnรฝ priechod Trstenรก. Mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka Svrฤinovec umoลพnรญ jednak prepojenie samotnรฉho รบseku D3 Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ, ale zรกroveลˆ vyrieลกi aj prepojenie diaฤพnice D3 a ลกtรกtnej cesty 1/11 vo vลกetkรฝch dopravnรฝch smeroch, ฤรญm vznikne prepojenie troch eurรณpskych ลกtรกtov โ€“ Poฤพska, ฤŒeska a Slovenska. Tรกto skutoฤnosลฅ len podmieลˆovala vรฝstavbu diaฤพnice D3.

Rieลกenie

Odklon dopravy mimo zastavanรฉho รบzemia obcรญ, zlepลกenie ลพivotnรฉho prostredia a zvรฝลกenie bezpeฤnosti obyvateฤพov a dopravy v intravilรกne obcรญ, ktorรฝm prechรกdzajรบ cesty 1/12 a 1/11, a zvรฝลกenie dopravnรฉho komfortu uลพรญvateฤพov komunikรกcie sa umoลพnilo dosiahnuลฅ vybudovanรญm diaฤพnice D3 s dฤบลพkou 12,282 km, na ktorรบ nadviazal รบsek s dฤบลพkou 3,5 km vybudovanรฝ v predchรกdzajรบcich obdobiach. Na voฤพnej trase mรก diaฤพnica kategรณrie D 24,5/80, v poloviฤnom profile R 11,5/80 a v tuneli 2T 8 s doฤasnou obojsmernou prevรกdzkou.

Hlavnรฉ stavebnรฉ prรกce

Zemnรฉ prรกce
Priestorovรก poloha diaฤพnice cesty je navrhnutรก s ohฤพadom na konfigurรกciu terรฉnu a geologickรฉ podmienky na trase obchvatu. Prebytoฤnรก zemina z vรฝkopov na trase komunikรกcie bola v objeme 1 150 000 m3. Vzhฤพadom na mรกlo vhodnรฉ aลพ nevhodnรฉ zeminy z ฤasti zรกrezov sa teleso preloลพky cesty a ostatnรฝch cestnรฝch objektov navrhlo ako vrstevnatรฉ, t. j. so striedanรญm vrstiev mรกlo vhodnรฝch zemรญn a veฤพmi vhodnรฝch ลกtrkovitรฝch materiรกlov.

Celkovรฝ objem zemnรฝch prรกc (vรฝkop a nรกsyp spolu) predstavoval pribliลพne 555 000 m3. Stavba zemnรฝch telies si vyลพadovala podฤพa predpokladov objem 450 000 m3 materiรกlu do nรกsypovรฉho telesa, รบpravy podloลพia zemnรฉho telesa, odvodลˆovacรญch rebier a mrazovรฉho prรญsypu.

Vozovky
Komunikรกcia mรก polotuhรบ vozovku s povrchom spevnenรฝm asfaltom. Celkovรก hrรบbka vozovky komunikรกcie a kriลพovatkovรฝch vetiev je 0,59 m. Vozovka ciest prรญstupovรฝch komunikรกciรญ mรก hrรบbku 0,36 m.

Podzemnรก voda
Na vylรบฤenie รบฤinkov podzemnej vody na stabilitu telesa preloลพky cesty sa realizovali tieto opatrenia:
โ€ข v zรกrezoch obojstrannรฝ hฤบbkovรฝ trativod,
โ€ข stabilizaฤno-odvodลˆovacie rebrรก a protimrazovรฉ prรญsypy na zabezpeฤenie stability zรกrezovรฝch svahov,
โ€ข upravenรฝ reลพim hladiny podzemnej vody jej znรญลพenรญm subhorizontรกlnymi odvodลˆovacรญmi vrtmi s dฤบลพkou 122 m a hฤบbkovรฝm trativodom na zabezpeฤenie stability zemnรฉho telesa komunikรกcie, najmรค v รบsekoch, kde trasa vedie v mieste stabilizovanรฝch alebo potenciรกlnych zosuvnรฝch รบzemรญ.

Odvodnenie
Odvedenie zrรกลพkovรฝch vรดd, prรญpadne lรกtok uniknutรฝch pri nehodรกch z vozovky komunikรกcie diaฤพnice je rieลกenรฉ cez povrchovรฝ betรณnovรฝ rigol alebo ลพฤพaby a vpusty do diaฤพniฤnej kanalizรกcie so zachytenรญm neextrahovateฤพnรฝch lรกtok v odluฤovaฤoch ropnรฝch lรกtok a s vyรบstenรญm do najbliลพลกรญch recipientov. V ostatnรฝch รบsekoch cesty sa odvodnenie zrรกลพkovรฝch vรดd z plochy vozovky rieลกi prostrednรญctvom prieฤneho a pozdฤบลพneho sklonu vozovky na teleso cesty a do pozdฤบลพnych priekop s vyรบstenรญm na voฤพnรฝ terรฉn alebo do existujรบcich vodnรฝch tokov.

Bezpeฤnostnรฉ zariadenia
Vzhฤพadom na funkciu cesty a nรกvrhovรบ rรฝchlosลฅ sรบ pozdฤบลพ vozovky zrealizovanรฉ zรกchytnรฉ a vodiace bezpeฤnostnรฉ zariadenia. Z vodiacich bezpeฤnostnรฝch zariadenรญ ide o vodiace prรบลพky (sรบฤasลฅ vodorovnรฉho dopravnรฉho znaฤenia), smerovรฉ stฤบpiky, vodiace tabule a smerovacie dosky. Smerovรฉ stฤบpiky sรบ osadenรฉ v nespevnenej krajnici alebo na zรกchytnom bezpeฤnostnom zariadenรญ.

Zo zรกchytnรฝch bezpeฤnostnรฝch zariadenรญ je pouลพitรฉ oceฤพovรฉ zvodidlo รบrovne zachytenia H1.  Dopravnรฉ znaฤenie Dopravnรฉ znaฤenie predstavujรบ vodorovnรฉ a zvislรฉ dopravnรฉ znaฤky. Vodorovnรฉ znaฤenie obsahuje vodiace prรบลพky, deliace ฤiary a dopravnรฉ tiene. Znaฤenie je vyhotovenรฉ v retroreflexnej รบprave, v bielej farbe. V rรกmci zvislรฝch znaฤiek sรบ navrhnutรฉ tieto typy:

โ€ข prรญzemnรฉ zvislรฉ dopravnรฉ znaฤky,
โ€ข portรกlovรฉ zvislรฉ dopravnรฉ znaฤky,
โ€ข zvislรฉ dopravnรฉ znaฤky s premenlivou symbolikou.

ฤŒlenenie stavby
Stavba zahล•ลˆala 357 stavebnรฝch objektov. Medzi najvรฝznamnejลกie sa radili:
โ€ข mosty โ€“ 17 mostnรฝch diaฤพniฤnรฝch objektov,
โ€ข komunikรกcie โ€“ SO 101-02, 103,
โ€ข tunely โ€“ Poฤพana (898 m โ€“ pravรก rรบra + รบnikovรก ลกtรดlลˆa), Svrฤinovec (420 m โ€“ pravรก rรบra + รบnikovรก ลกtรดlลˆa),
โ€ข kriลพovatky โ€“ mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka Svrฤinovec,
โ€ข protihlukovรฉ steny โ€“ na znรญลพenie vplyvov hlukovรฉho zaลฅaลพenia na jestvujรบcu zรกstavbu sรบ pozdฤบลพ diaฤพnice D3 a na mostnรฝch objektoch protihlukovรฉ steny s celkovou plochou 11 800 m2.

Vozovky
Vรฝstavba diaฤพnice (obr. 1) vรฝznamne ovplyvnรญ existujรบci komunikaฤnรฝ systรฉm, keฤลพe svojรญm telesom naruลกรญ miestne รบฤelovรฉ komunikรกcie. Na zabezpeฤenie prรญstupu k priฤพahlรฝm pozemkom, ktorรฉ kriลพuje novovybudovanรฉ teleso diaฤพnice, sรบ vybudovanรฉ prรญstupovรฉ komunikรกcie so ลกรญrkou 4,0 m tak, ลพe ลพiaden z pozemkov na severnej strane nezostane po ukonฤenรญ jej vรฝstavby neprรญstupnรฝ.

Obr. 1 Novostavba D3 Svrฤinovec – Skalité

Obr. 1 Novostavba D3 Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ

Komunikaฤnรฝ systรฉm obcรญ sa tak vรฝznamne doplnรญ a vylepลกรญ. Samotnรก diaฤพnica je na existujรบci systรฉm ลกtรกtnych ciest napojenรก v mieste kriลพovatky Svrฤinovec prostrednรญctvom vetiev kriลพovatky na cestu 1/11, zรกroveลˆ rieลกi prepojenia v smeroch Slovensko โ€“ ฤŒesko โ€“ Poฤพsko a na konci รบseku sa napรกja na ukonฤenรฝ รบsek diaฤพnice D3 Skalitรฉ โ€“ SR/PR. Hlavnรฉ diaฤพniฤnรฉ teleso komunikรกcie mรก polotuhรบ vozovku s povrchom spevnenรฝm asfaltom.

Teleso diaฤพnice je konลกtrukฤne navrhnutรฉ na danรบ hydrogeologickรบ stavbu รบzemia, dopravnรฉ zaลฅaลพenie a klimatickรฉ podmienky a mรก takรบto skladbu:
โ€ข Asfaltovรฝ betรณn modifikovanรฝ AKMS 40 mm
โ€ข Spojovacรญ postrek
โ€ข Asfaltovรฝ betรณn ABVHm 70 mm
โ€ข Spojovacรญ postrek
โ€ข Obaฤพovanรฉ kamenivo OKH I 80 mm
โ€ข Stabilizรกcia cementom CBGM 200 mm
โ€ข ล trkodrvina ล D 200 mm Spolu: 590 mm
Spolu: 590 mm

SO 240 Most Markov v km 23,995
Dฤบลพka mostnรฉho objektu: 405 m
ล รญrka medzi obrubnรญkmi: 11,25 m
Stavebnรก vรฝลกka NK: 3,20 โ€“ 6,50 m
Plocha mosta: 4 936 m2
Zloลพenie vozovky: AKMS 40 mm, ABS mod. 45 mm, ochrana izolรกcie
Izolรกcia: Supermost IV, hr. 5 mm

SO 240-00 Most Markov
Premostenie je rieลกenรฉ kolmรฝmi monolitickรฝmi, vรฝลกkovo zakrivenรฝmi poฤพami. Niveleta mosta je v stรบpanรญ a menรญ sa od 1,43 % po 2,30 %. Prieฤny sklon sa menรญ z +2,50 % na โ€“ 2,5 %. Mostnรฝ objekt (obr. 2) prevรกdza diaฤพnicu ponad รบdolie Markovho potoka vo vรฝลกke 54 m. รšzemie pod mostom je zalesnenรฉ, so strmรฝmi svahmi. Pod mostom sa nachรกdzajรบ tri poฤพnรฉ cesty. Prรญstup na stavenisko mosta je zabezpeฤenรฝ prรญstupovou komunikรกciou v รบdolรญ potoka, na prรญstup sa bude vyuลพรญvaลฅ aj preloลพka lesnej cesty a รบprava existujรบcej poฤพnej cesty.

Obr. 2 SO 240-00 Most Markov

Obr. 2 SO 240-00 Most Markov

Mostnรฝ objekt je navrhnutรฝ ako ลกesลฅpoฤพovรฝ zdruลพenรฝ rรกm z monolitickรฉho predpรคtรฉho betรณnu C 30/37 XC4,XD1,XF2 โ€“ Sk, vystuลพenรฝ je betonรกrskou vรฝstuลพou 10 505(R). Prieฤny rez tvorรญ jednokomorovรฝ trรกmovรฝ nosnรญk s premennou vรฝลกkou od 3,2 do 6,5 m. Spodnรบ stavbu tvoria krajnรฉ opory a pรคลฅ medziฤพahlรฝch podpier. Krajnรฉ opory sรบ navrhnutรฉ ako gravitaฤnรฉ, zaloลพenรฉ sรบ na mikropilรณtach s priemerom 156 mm.

Opory zo ลพelezobetรณnu C 30/37 XC4,XD1,XF2 โ€“ Sk sรบ rieลกenรฉ ako ลพelezobetรณnovรฝ รบloลพnรฝ prah so zรกvernรฝm mรบrikom a s monoliticky spojenรฝmi krรญdlami. Drieky podpier tvoria rรกmovรฉ ลพelezobetรณnovรฉ stojky s obdฤบลพnikovรฝm prierezom. Driek kaลพdej podpery je votknutรฝ do zรกkladovej pรคtky zaloลพenej na mikropilรณtach s priemerom 156 mm.

SO 241-00 Most nad diaฤพnicou v km 24,780
Tento objekt (obr. 3) predstavuje cestnรฝ dvojpoฤพovรฝ most s jednรฝm dilataฤnรฝm celkom ponad diaฤพnicu. Stavebnรก vรฝลกka mosta je od 1,1 do 3,5 m, most prepรกja severnรบ ฤasลฅ pozemkov v extravilรกne obce ฤŒierne. Jeho okolie tvorรญ mierne svahovitรฝ terรฉn, preto sรบ podpery zaloลพenรฉ na mikropilรณtach s priemerom 76 mm, votknutรฝch do poloskalnรฉho podloลพia.

Obr. 3 SO 241-00 Most nad diaฤพnicou v km 24,780

Obr. 3 SO 241-00 Most nad diaฤพnicou v km 24,780

Nosnรก konลกtrukcia je poloลพenรก na hrncovรฝch loลพiskรกch. Konลกtrukciu mostovky predstavuje trรกmovรฝ monolitickรฝ predpรคtรฝ betรณn s dฤบลพkovรฝm rozpรคtรญm polรญ 32,8 + 9,0 m. Nosnรก konลกtrukcia je votknutรก do opory ฤ. 1, s ktorou tvorรญ rรกmovรฝ roh. Podpera ฤ. 2 je plnostennรก. ลฝB konลกtrukcia s obdฤบลพnikovรฝm prierezom je navrhnutรก ako kyvnรก stojka s vrubovรฝmi kฤบbmi v mieste spojenia so zรกkladom a nosnou konลกtrukciou. Na krajnej opore ฤ. 3 je nosnรก konลกtrukcia uloลพenรก pomocou dvojice hrncovรฝch loลพรญsk. Sรบฤasลฅou spodnej stavby sรบ aj samostatnรฉ nadvรคzujรบce ลฝB opornรฉ mรบry (rovnobeลพnรฉ krรญdla).

SO 245 Most ฤŒadeฤka v km 29,380
Dฤบลพka mostnรฉho objektu: 705 m
ล รญrka medzi obrubnรญkmi: 11,25 m
Stavebnรก vรฝลกka NK: 4,40 m
Plocha mosta: 8 635 m2
Zloลพenie vozovky: AKMS 40 mm, ABS mod. 45 mm, ochrana izolรกcie
Izolรกcia: Supermost IV, hr. 5 mm

SO 245 Most ฤŒadeฤka
Mostnรฝ objekt (obr. 4) prevรกdza diaฤพnicu ponad รบdolie potoka ฤŒadeฤka vo vรฝลกke 64 m. รšzemie pod mostom charakterizujรบ strmรฉ svahy, nachรกdzajรบ sa tam tri poฤพnรฉ cesty. Prรญstup na stavenisko mosta je zabezpeฤenรฝ prรญstupovou komunikรกciou (819-11, 820-11, 818-11) v รบdolรญ potoka, na prรญstup sa bude vyuลพรญvaลฅ aj preloลพka poฤพnej cesty (153-00, 154- 00) a รบprava existujรบcej poฤพnej cesty (819-13). Mostnรฝ objekt je navrhnutรฝ ako devรคลฅpoฤพovรฝ.

Obr. 4 SO 245 Most ฤŒadeฤka

Obr. 4 SO 245 Most ฤŒadeฤka

Nosnรก konลกtrukcia je navrhnutรก ako spriahnutรก oceฤพovo-betรณnovรก, vรฝstavba prebehla vysรบvanรญm oceฤพovej konลกtrukcie z oboch opรดr a nรกslednรฝm dobetรณnovanรญm spriahajรบcej ลพelezobetรณnovej dosky. Medziฤพahlรฉ podpery boli navrhnutรฉ ako ลกtรญhle steny s pรดdorysnรฝm tvarom pรญsmena I. Niveleta diaฤพnice je v รบdolnicovom zakruลพovacom oblรบku so sklonom โ€“4,50 %, v stรบpanรญ so sklonom +2,55 %. Prieฤny sklon mosta sa menรญ z pravostrannรฉho (+3,0 %) na ฤพavostrannรฝ (+2,5 %). Opory sรบ rieลกenรฉ ako ลพelezobetรณnovรฝ รบloลพnรฝ prah so zรกvernรฝmi mรบrikmi a monoliticky spojenรฝmi krรญdlami.

Medziฤพahlรฉ podpery boli zaloลพenรฉ na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach s priemerom 900 mm. Prieฤny rez mosta tvorรญ dvojica oceฤพovรฝch zvarovanรฝch nosnรญkov v tvare I s konลกtantnou vรฝลกkou 4,40 m a spriahnutรก ลฝB doska. Pri oporรกch sรบ navrhnutรฉ ลฝB ukonฤujรบce prieฤniky na ukotvenie dilataฤnรฝch zรกverov. Na ochranu oceฤพovej konลกtrukcie sรบ navrhnutรฉ systรฉmy protikorรณznej ochrany.

Nad oporami sรบ povrchovรฉ mostnรฉ dilataฤnรฉ zรกvery pre celkovรฝ posun 640, resp. 720 mm. Mostnรฉ zรกvery majรบ znรญลพenรบ hluฤnosลฅ min. o 3 dB v porovnanรญ s beลพnรฝmi. Na rรญmsach je umiestnenรฉ oceฤพovรฉ zvodidlo pre รบroveลˆ zachytenia H2 a mostnรฉ oceฤพovรฉ zรกbradlie, medzi nimi je obsluลพnรฝ chodnรญk. Svahy potoka ฤŒadeฤka pod mostom a na dฤบลพku 5 m pred a za mostom sรบ spevnenรฉ zรกhozom s pรคtkou z lomovรฉho kameลˆa do 80 kg.

Tunel Svrฤinovec a tunel Poฤพana
Stavba tunelov sa realizovala na poloviฤnรฝ profil. V pravom jazdnom pรกse diaฤพnice sa vybudoval tunel kategรณrie 2T-8 s doฤasnou obojsmernou premรกvkou. V ฤพavom jazdnom pรกse diaฤพnice sa vybudovala รบnikovรก ลกtรดlลˆa. Sรบฤasลฅou tunelov je jedno prieฤne prepojenie medzi tunelovou rรบrou a รบnikovou chodbou, ktorรฉ slรบลพi ako chrรกnenรก รบnikovรก cesta. ฤฝavรก tunelovรก rรบra (รบnikovรก ลกtรดlลˆa) kopรญruje smerovo aj vรฝลกkovo os budรบcej ฤพavej tunelovej rรบry.

Vรฝลกkovรฉ vedenie trasy tunela:
Svrฤinovec + 1,39 %
Poฤพana + 2,00 %
Prieฤny sklon jazdnรฉho pรกsu tunela:
Svrฤinovec + 2,00 %
Poฤพana + 3,50 % (po km 32,469), โ€“3,00 % (od km 32,561)
ล รญrka vozovky medzi obrubami je 8,0 m. Po stranรกch sa vozovka napรกja na betรณnovรฝ obrubnรญk, resp. odvodลˆovacรญ prvok, ktorรฝm je ลกtrbinovรฝ ลพฤพab.
Vozovka objektov sa skladรก z krytu (CB), podkladovej vrstvy (CBGM) a ochrannej vrstvy (ล D) a mรก takรฉto zloลพenie:
CB I (H) 50 mm betรณn C 30/37 โ€“ XF4,XC3, Dmax 8
CBI (S) 210 mm betรณn C 30/37 โ€“ XF4,XC3,Dmax32
CBGM C5/6 22 180 mm
ล trkodrvina ล D 31,5 min. 270 mm S
polu: min. 710 mm

Po kladenรญ cementom stmelenej zmesi CBGM C 5/6 22 sa na tejto vrstve zrealizovali kontrakฤnรฉ ลกkรกry v miestach budรบcich prieฤnych spรกr v CB kryte, aby sa prediลกlo kopรญrovaniu ลกkรกr do krytu. Protiลกmykovรก รบprava krytu je realizovanรก obnaลพenรฝm kamenivom (Wash concrete). Po kladenรญ CB krytu sa kryt musรญ opatriลฅ prieฤnymi a pozdฤบลพnymi ลกkรกrami so ลกรญrkou 3 mm. Prieฤne ลกkรกry sa rezali postupne podฤพa aktuรกlnych (klimatickรฝch) podmienok na stavbe do hฤบbky 90 mm.

Prieฤne ลกkรกry sรบ vystuลพenรฉ klznรฝmi tล•ลˆmi z hladkej ocele s priemerom 30 mm a dฤบลพkou 500 mm. Tล•ne sรบ opatrenรฉ protikorรณznym povlakom z PVC. Pozdฤบลพne ลกkรกry sรบ vystuลพenรฉ oceฤพovรฝmi kotvami z hrebienkovej ocele s priemerom 18 mm a dฤบลพkou 800 mm, tล•ne sรบ na dฤบลพke 200 mm v strede kotvy chrรกnenรฉ protikorรณznym povlakom z PVC. ล kรกry na CB kryte (pozdฤบลพne, prieฤne, pracovnรฉ) sa po dofrรฉzovanรญ opatrili profilom z mikroporรฉznej gumy a utesnili zรกlievkovรฝmi hmotami za studena.

Obr. 5 Tunel Svrฤinovec, CB kryt vozovky

Obr. 5 Tunel Svrฤinovec, CB kryt vozovky

Zรกver

Diaฤพnica D3 Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ bola spustenรก do uลพรญvania pre motoristickรบ verejnosลฅ 10. jรบna tohto roka. Novostavba pozitรญvne ovplyvnรญ dopravnรบ situรกciu na celom severojuลพnom ลฅahu na รบzemรญ Slovenska a bude prรญnosom pri rieลกenรญ dopravnej situรกcie dotknutรฝch obcรญ.

Diaฤพnica D3 Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ

Miesto stavby: okres ฤŒadca, ลฝilinskรฝ kraj
Katastrรกlne รบzemia: Svrฤinovec, ฤŒierne, Skalitรฉ
Druh stavby: novostavba Kategรณria: R 11,5/80 v ยฝ profile
Stavebnรญk: Nรกrodnรก diaฤพniฤnรก spoloฤnosลฅ, a. s. (nadriadenรฝ orgรกn: Ministerstvo dopravy, pรดลกt a telekomunikรกciรญ SR)
Zhotoviteฤพ: Zdruลพenie D3 Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ (36 % Vรกhostav-SK, a. s. โ€“ hlavnรฝ partner zdruลพenia, 35 % Doprastav, a. s. โ€“ partner, 25 % STRABAG, s. r. o. โ€“ partner, 4 % Metrostav, a. s. โ€“ partner)
Termรญn zaฤatia vรฝstavby: 23. 10. 2013
Termรญn sprejazdnenia: 10. 6. 2017
Ukonฤenie vรฝstavby: september 2017

Prehฤพad bilancie zรกkladnรฝch materiรกlov a technolรณgiรญ

Celkovรฝ rozsah technologickรฝch prรกc
Mnoลพstvo poloลพenรฝch asfaltovรฝch zmesรญ: 120 000 t
Celkovรฝ objem zemnรฝch prรกc pre komunikรกciu: 1 150 000 m3
Poฤet mostnรฝch objektov: 17 diaฤพniฤnรฝch + 7 na prรญstupovรฝch komunikรกciรกch
Celkovรก plocha mostnรฝch objektov: 71 621 m2
Protihlukovรฉ steny: 11 800 m2
ล trbinovรฝ ลพฤพab: 2 300 m
Priekopovรฝ ลพฤพab GOMACO: 7 800 m
Horninovรฉ kotvy v tuneloch: 99 900 m
Lanovรฉ kotvy v tuneloch: 13 000 m
Prefabrikovanรฉ zvodidlรก: 2 140 m
Oceฤพovรฉ zvodidlรก: 33 450 m
รšroveลˆ zachytenia: H1, H2
ล tetovnicovรฉ steny: 6 000 m2
Veฤพkopriemerovรฉ pilรณty: 44 800 m
Materiรกly:
Betonรกrska vรฝstuลพ mรคkkรก: 27 000 t
Asfaltovรฉ zmesi: 120 000 t
Predpรญnacia vรฝstuลพ: 2 700 t
Plocha izolรกcie mostov: 84 500 m2
Betรณn monolitickรฝ: 290 000 m3

TEXT: Ing. Ladislav Thomka

FOTO: STRABAG, s. r. o.
Ladislav Thomka je vedรบci PJ ฤŒadca v spoloฤnosti STRABAG, s. r. o.

Najฤรญtanejลกie