Diaฤพnica D3 Svrฤinovec โ Skalitรฉ
Predmetnรฝ รบsek diaฤพnice D3 je sรบฤasลฅou zรกkladnรฉho komunikaฤnรฉho systรฉmu Slovenskej republiky a jeho รบฤelom je zabezpeฤiลฅ bezpeฤnรฉ, kapacitnรฉ a rรฝchle cestnรฉ odvedenie tranzitnej osobnej a nรกkladnej dopravy z รบzemia Kysรบc smerom od severu na juh. Diaฤพniฤnรฝ รบsek D3 Svrฤinovec โ Skalitรฉ je sรบฤasลฅou diaฤพniฤnรฉho ลฅahu D3 Hriฤovskรฉ Podhradie ลกtรกtna hranica SR/PR. V รบseku katastrรกlnych รบzemรญ obcรญ Svrฤinovec, ฤierne a Skalitรฉ viedla doprava po cestรกch 1/11 a 1/12 a takmer v celom รบseku prechรกdzala zastavanรฝm รบzemรญm tรฝchto obcรญ.
Novostavba D3 Svrฤinovec โ Skalitรฉ pozitรญvne ovplyvnรญ dopravnรบ situรกciu na celom severojuลพnom ลฅahu na รบzemรญ Slovenska. Bonusom po ukonฤenรญ vรฝstavby vลกak bude aj ponechanรฝ a pred odovzdanรญm do sprรกvy obcรญ zrekonลกtruovanรฝ komunikaฤnรฝ systรฉm prรญstupov na stavenisko, ktorรฝ bude prรญnosom pri rieลกenรญ dopravnej situรกcie tรฝchto obcรญ.
รฤel a ciele stavby
รฤelom novostavby diaฤพnice D3 bolo vybudovanie novej cestnej komunikรกcie (vrรกtane mostnรฝch a tunelovรฝch objektov) v parametroch zodpovedajรบcich dopravnej intenzite, ktorรก vytvorรญ podmienky na odklon tranzitnej dopravy mimo zastavanรฉ รบzemie obcรญ Svrฤinovec, ฤierne a Skalitรฉ s cieฤพom zlepลกenia ลพivotnรฉho prostredia a zvรฝลกenia bezpeฤnosti obyvateฤพov tรฝchto obcรญ, ako aj poskytnutia vyลกลกieho dopravnรฉho komfortu uลพรญvateฤพom komunikรกcie.
Napojenรญm diaฤพnice D3 na ลกtรกtnu hranicu SR/PR a vyuลพitรญm terajลกieho hraniฤnรฉho priechodu sa umoลพnรญ prechod nรกkladnej dopravy v smere do Poฤพska a spรคลฅ, ฤรญm sa odฤพahฤรญ najbliลพลกรญ hraniฤnรฝ priechod Trstenรก. Mimoรบrovลovรก kriลพovatka Svrฤinovec umoลพnรญ jednak prepojenie samotnรฉho รบseku D3 Svrฤinovec โ Skalitรฉ, ale zรกroveล vyrieลกi aj prepojenie diaฤพnice D3 a ลกtรกtnej cesty 1/11 vo vลกetkรฝch dopravnรฝch smeroch, ฤรญm vznikne prepojenie troch eurรณpskych ลกtรกtov โ Poฤพska, ฤeska a Slovenska. Tรกto skutoฤnosลฅ len podmieลovala vรฝstavbu diaฤพnice D3.
Rieลกenie
Odklon dopravy mimo zastavanรฉho รบzemia obcรญ, zlepลกenie ลพivotnรฉho prostredia a zvรฝลกenie bezpeฤnosti obyvateฤพov a dopravy v intravilรกne obcรญ, ktorรฝm prechรกdzajรบ cesty 1/12 a 1/11, a zvรฝลกenie dopravnรฉho komfortu uลพรญvateฤพov komunikรกcie sa umoลพnilo dosiahnuลฅ vybudovanรญm diaฤพnice D3 s dฤบลพkou 12,282 km, na ktorรบ nadviazal รบsek s dฤบลพkou 3,5 km vybudovanรฝ v predchรกdzajรบcich obdobiach. Na voฤพnej trase mรก diaฤพnica kategรณrie D 24,5/80, v poloviฤnom profile R 11,5/80 a v tuneli 2T 8 s doฤasnou obojsmernou prevรกdzkou.
Hlavnรฉ stavebnรฉ prรกce
Zemnรฉ prรกce
Priestorovรก poloha diaฤพnice cesty je navrhnutรก s ohฤพadom na konfigurรกciu terรฉnu a geologickรฉ podmienky na trase obchvatu. Prebytoฤnรก zemina z vรฝkopov na trase komunikรกcie bola v objeme 1 150 000 m3. Vzhฤพadom na mรกlo vhodnรฉ aลพ nevhodnรฉ zeminy z ฤasti zรกrezov sa teleso preloลพky cesty a ostatnรฝch cestnรฝch objektov navrhlo ako vrstevnatรฉ, t. j. so striedanรญm vrstiev mรกlo vhodnรฝch zemรญn a veฤพmi vhodnรฝch ลกtrkovitรฝch materiรกlov.
Celkovรฝ objem zemnรฝch prรกc (vรฝkop a nรกsyp spolu) predstavoval pribliลพne 555 000 m3. Stavba zemnรฝch telies si vyลพadovala podฤพa predpokladov objem 450 000 m3 materiรกlu do nรกsypovรฉho telesa, รบpravy podloลพia zemnรฉho telesa, odvodลovacรญch rebier a mrazovรฉho prรญsypu.
Vozovky
Komunikรกcia mรก polotuhรบ vozovku s povrchom spevnenรฝm asfaltom. Celkovรก hrรบbka vozovky komunikรกcie a kriลพovatkovรฝch vetiev je 0,59 m. Vozovka ciest prรญstupovรฝch komunikรกciรญ mรก hrรบbku 0,36 m.
Podzemnรก voda
Na vylรบฤenie รบฤinkov podzemnej vody na stabilitu telesa preloลพky cesty sa realizovali tieto opatrenia:
โข v zรกrezoch obojstrannรฝ hฤบbkovรฝ trativod,
โข stabilizaฤno-odvodลovacie rebrรก a protimrazovรฉ prรญsypy na zabezpeฤenie stability zรกrezovรฝch svahov,
โข upravenรฝ reลพim hladiny podzemnej vody jej znรญลพenรญm subhorizontรกlnymi odvodลovacรญmi vrtmi s dฤบลพkou 122 m a hฤบbkovรฝm trativodom na zabezpeฤenie stability zemnรฉho telesa komunikรกcie, najmรค v รบsekoch, kde trasa vedie v mieste stabilizovanรฝch alebo potenciรกlnych zosuvnรฝch รบzemรญ.
Odvodnenie
Odvedenie zrรกลพkovรฝch vรดd, prรญpadne lรกtok uniknutรฝch pri nehodรกch z vozovky komunikรกcie diaฤพnice je rieลกenรฉ cez povrchovรฝ betรณnovรฝ rigol alebo ลพฤพaby a vpusty do diaฤพniฤnej kanalizรกcie so zachytenรญm neextrahovateฤพnรฝch lรกtok v odluฤovaฤoch ropnรฝch lรกtok a s vyรบstenรญm do najbliลพลกรญch recipientov. V ostatnรฝch รบsekoch cesty sa odvodnenie zrรกลพkovรฝch vรดd z plochy vozovky rieลกi prostrednรญctvom prieฤneho a pozdฤบลพneho sklonu vozovky na teleso cesty a do pozdฤบลพnych priekop s vyรบstenรญm na voฤพnรฝ terรฉn alebo do existujรบcich vodnรฝch tokov.
Bezpeฤnostnรฉ zariadenia
Vzhฤพadom na funkciu cesty a nรกvrhovรบ rรฝchlosลฅ sรบ pozdฤบลพ vozovky zrealizovanรฉ zรกchytnรฉ a vodiace bezpeฤnostnรฉ zariadenia. Z vodiacich bezpeฤnostnรฝch zariadenรญ ide o vodiace prรบลพky (sรบฤasลฅ vodorovnรฉho dopravnรฉho znaฤenia), smerovรฉ stฤบpiky, vodiace tabule a smerovacie dosky. Smerovรฉ stฤบpiky sรบ osadenรฉ v nespevnenej krajnici alebo na zรกchytnom bezpeฤnostnom zariadenรญ.
Zo zรกchytnรฝch bezpeฤnostnรฝch zariadenรญ je pouลพitรฉ oceฤพovรฉ zvodidlo รบrovne zachytenia H1. Dopravnรฉ znaฤenie Dopravnรฉ znaฤenie predstavujรบ vodorovnรฉ a zvislรฉ dopravnรฉ znaฤky. Vodorovnรฉ znaฤenie obsahuje vodiace prรบลพky, deliace ฤiary a dopravnรฉ tiene. Znaฤenie je vyhotovenรฉ v retroreflexnej รบprave, v bielej farbe. V rรกmci zvislรฝch znaฤiek sรบ navrhnutรฉ tieto typy:
โข prรญzemnรฉ zvislรฉ dopravnรฉ znaฤky,
โข portรกlovรฉ zvislรฉ dopravnรฉ znaฤky,
โข zvislรฉ dopravnรฉ znaฤky s premenlivou symbolikou.
ฤlenenie stavby
Stavba zahลลala 357 stavebnรฝch objektov. Medzi najvรฝznamnejลกie sa radili:
โข mosty โ 17 mostnรฝch diaฤพniฤnรฝch objektov,
โข komunikรกcie โ SO 101-02, 103,
โข tunely โ Poฤพana (898 m โ pravรก rรบra + รบnikovรก ลกtรดlลa), Svrฤinovec (420 m โ pravรก rรบra + รบnikovรก ลกtรดlลa),
โข kriลพovatky โ mimoรบrovลovรก kriลพovatka Svrฤinovec,
โข protihlukovรฉ steny โ na znรญลพenie vplyvov hlukovรฉho zaลฅaลพenia na jestvujรบcu zรกstavbu sรบ pozdฤบลพ diaฤพnice D3 a na mostnรฝch objektoch protihlukovรฉ steny s celkovou plochou 11 800 m2.
Vozovky
Vรฝstavba diaฤพnice (obr. 1) vรฝznamne ovplyvnรญ existujรบci komunikaฤnรฝ systรฉm, keฤลพe svojรญm telesom naruลกรญ miestne รบฤelovรฉ komunikรกcie. Na zabezpeฤenie prรญstupu k priฤพahlรฝm pozemkom, ktorรฉ kriลพuje novovybudovanรฉ teleso diaฤพnice, sรบ vybudovanรฉ prรญstupovรฉ komunikรกcie so ลกรญrkou 4,0 m tak, ลพe ลพiaden z pozemkov na severnej strane nezostane po ukonฤenรญ jej vรฝstavby neprรญstupnรฝ.
Obr. 1 Novostavba D3 Svrฤinovec โ Skalitรฉ
Komunikaฤnรฝ systรฉm obcรญ sa tak vรฝznamne doplnรญ a vylepลกรญ. Samotnรก diaฤพnica je na existujรบci systรฉm ลกtรกtnych ciest napojenรก v mieste kriลพovatky Svrฤinovec prostrednรญctvom vetiev kriลพovatky na cestu 1/11, zรกroveล rieลกi prepojenia v smeroch Slovensko โ ฤesko โ Poฤพsko a na konci รบseku sa napรกja na ukonฤenรฝ รบsek diaฤพnice D3 Skalitรฉ โ SR/PR. Hlavnรฉ diaฤพniฤnรฉ teleso komunikรกcie mรก polotuhรบ vozovku s povrchom spevnenรฝm asfaltom.
Teleso diaฤพnice je konลกtrukฤne navrhnutรฉ na danรบ hydrogeologickรบ stavbu รบzemia, dopravnรฉ zaลฅaลพenie a klimatickรฉ podmienky a mรก takรบto skladbu:
โข Asfaltovรฝ betรณn modifikovanรฝ AKMS 40 mm
โข Spojovacรญ postrek
โข Asfaltovรฝ betรณn ABVHm 70 mm
โข Spojovacรญ postrek
โข Obaฤพovanรฉ kamenivo OKH I 80 mm
โข Stabilizรกcia cementom CBGM 200 mm
โข ล trkodrvina ล D 200 mm Spolu: 590 mm
Spolu: 590 mm
SO 240 Most Markov v km 23,995
Dฤบลพka mostnรฉho objektu: 405 m
ล รญrka medzi obrubnรญkmi: 11,25 m
Stavebnรก vรฝลกka NK: 3,20 โ 6,50 m
Plocha mosta: 4 936 m2
Zloลพenie vozovky: AKMS 40 mm, ABS mod. 45 mm, ochrana izolรกcie
Izolรกcia: Supermost IV, hr. 5 mm
SO 240-00 Most Markov
Premostenie je rieลกenรฉ kolmรฝmi monolitickรฝmi, vรฝลกkovo zakrivenรฝmi poฤพami. Niveleta mosta je v stรบpanรญ a menรญ sa od 1,43 % po 2,30 %. Prieฤny sklon sa menรญ z +2,50 % na โ 2,5 %. Mostnรฝ objekt (obr. 2) prevรกdza diaฤพnicu ponad รบdolie Markovho potoka vo vรฝลกke 54 m. รzemie pod mostom je zalesnenรฉ, so strmรฝmi svahmi. Pod mostom sa nachรกdzajรบ tri poฤพnรฉ cesty. Prรญstup na stavenisko mosta je zabezpeฤenรฝ prรญstupovou komunikรกciou v รบdolรญ potoka, na prรญstup sa bude vyuลพรญvaลฅ aj preloลพka lesnej cesty a รบprava existujรบcej poฤพnej cesty.
Obr. 2 SO 240-00 Most Markov
Mostnรฝ objekt je navrhnutรฝ ako ลกesลฅpoฤพovรฝ zdruลพenรฝ rรกm z monolitickรฉho predpรคtรฉho betรณnu C 30/37 XC4,XD1,XF2 โ Sk, vystuลพenรฝ je betonรกrskou vรฝstuลพou 10 505(R). Prieฤny rez tvorรญ jednokomorovรฝ trรกmovรฝ nosnรญk s premennou vรฝลกkou od 3,2 do 6,5 m. Spodnรบ stavbu tvoria krajnรฉ opory a pรคลฅ medziฤพahlรฝch podpier. Krajnรฉ opory sรบ navrhnutรฉ ako gravitaฤnรฉ, zaloลพenรฉ sรบ na mikropilรณtach s priemerom 156 mm.
Opory zo ลพelezobetรณnu C 30/37 XC4,XD1,XF2 โ Sk sรบ rieลกenรฉ ako ลพelezobetรณnovรฝ รบloลพnรฝ prah so zรกvernรฝm mรบrikom a s monoliticky spojenรฝmi krรญdlami. Drieky podpier tvoria rรกmovรฉ ลพelezobetรณnovรฉ stojky s obdฤบลพnikovรฝm prierezom. Driek kaลพdej podpery je votknutรฝ do zรกkladovej pรคtky zaloลพenej na mikropilรณtach s priemerom 156 mm.
SO 241-00 Most nad diaฤพnicou v km 24,780
Tento objekt (obr. 3) predstavuje cestnรฝ dvojpoฤพovรฝ most s jednรฝm dilataฤnรฝm celkom ponad diaฤพnicu. Stavebnรก vรฝลกka mosta je od 1,1 do 3,5 m, most prepรกja severnรบ ฤasลฅ pozemkov v extravilรกne obce ฤierne. Jeho okolie tvorรญ mierne svahovitรฝ terรฉn, preto sรบ podpery zaloลพenรฉ na mikropilรณtach s priemerom 76 mm, votknutรฝch do poloskalnรฉho podloลพia.
Obr. 3 SO 241-00 Most nad diaฤพnicou v km 24,780
Nosnรก konลกtrukcia je poloลพenรก na hrncovรฝch loลพiskรกch. Konลกtrukciu mostovky predstavuje trรกmovรฝ monolitickรฝ predpรคtรฝ betรณn s dฤบลพkovรฝm rozpรคtรญm polรญ 32,8 + 9,0 m. Nosnรก konลกtrukcia je votknutรก do opory ฤ. 1, s ktorou tvorรญ rรกmovรฝ roh. Podpera ฤ. 2 je plnostennรก. ลฝB konลกtrukcia s obdฤบลพnikovรฝm prierezom je navrhnutรก ako kyvnรก stojka s vrubovรฝmi kฤบbmi v mieste spojenia so zรกkladom a nosnou konลกtrukciou. Na krajnej opore ฤ. 3 je nosnรก konลกtrukcia uloลพenรก pomocou dvojice hrncovรฝch loลพรญsk. Sรบฤasลฅou spodnej stavby sรบ aj samostatnรฉ nadvรคzujรบce ลฝB opornรฉ mรบry (rovnobeลพnรฉ krรญdla).
SO 245 Most ฤadeฤka v km 29,380
Dฤบลพka mostnรฉho objektu: 705 m
ล รญrka medzi obrubnรญkmi: 11,25 m
Stavebnรก vรฝลกka NK: 4,40 m
Plocha mosta: 8 635 m2
Zloลพenie vozovky: AKMS 40 mm, ABS mod. 45 mm, ochrana izolรกcie
Izolรกcia: Supermost IV, hr. 5 mm
SO 245 Most ฤadeฤka
Mostnรฝ objekt (obr. 4) prevรกdza diaฤพnicu ponad รบdolie potoka ฤadeฤka vo vรฝลกke 64 m. รzemie pod mostom charakterizujรบ strmรฉ svahy, nachรกdzajรบ sa tam tri poฤพnรฉ cesty. Prรญstup na stavenisko mosta je zabezpeฤenรฝ prรญstupovou komunikรกciou (819-11, 820-11, 818-11) v รบdolรญ potoka, na prรญstup sa bude vyuลพรญvaลฅ aj preloลพka poฤพnej cesty (153-00, 154- 00) a รบprava existujรบcej poฤพnej cesty (819-13). Mostnรฝ objekt je navrhnutรฝ ako devรคลฅpoฤพovรฝ.
Obr. 4 SO 245 Most ฤadeฤka
Nosnรก konลกtrukcia je navrhnutรก ako spriahnutรก oceฤพovo-betรณnovรก, vรฝstavba prebehla vysรบvanรญm oceฤพovej konลกtrukcie z oboch opรดr a nรกslednรฝm dobetรณnovanรญm spriahajรบcej ลพelezobetรณnovej dosky. Medziฤพahlรฉ podpery boli navrhnutรฉ ako ลกtรญhle steny s pรดdorysnรฝm tvarom pรญsmena I. Niveleta diaฤพnice je v รบdolnicovom zakruลพovacom oblรบku so sklonom โ4,50 %, v stรบpanรญ so sklonom +2,55 %. Prieฤny sklon mosta sa menรญ z pravostrannรฉho (+3,0 %) na ฤพavostrannรฝ (+2,5 %). Opory sรบ rieลกenรฉ ako ลพelezobetรณnovรฝ รบloลพnรฝ prah so zรกvernรฝmi mรบrikmi a monoliticky spojenรฝmi krรญdlami.
Medziฤพahlรฉ podpery boli zaloลพenรฉ na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach s priemerom 900 mm. Prieฤny rez mosta tvorรญ dvojica oceฤพovรฝch zvarovanรฝch nosnรญkov v tvare I s konลกtantnou vรฝลกkou 4,40 m a spriahnutรก ลฝB doska. Pri oporรกch sรบ navrhnutรฉ ลฝB ukonฤujรบce prieฤniky na ukotvenie dilataฤnรฝch zรกverov. Na ochranu oceฤพovej konลกtrukcie sรบ navrhnutรฉ systรฉmy protikorรณznej ochrany.
Nad oporami sรบ povrchovรฉ mostnรฉ dilataฤnรฉ zรกvery pre celkovรฝ posun 640, resp. 720 mm. Mostnรฉ zรกvery majรบ znรญลพenรบ hluฤnosลฅ min. o 3 dB v porovnanรญ s beลพnรฝmi. Na rรญmsach je umiestnenรฉ oceฤพovรฉ zvodidlo pre รบroveล zachytenia H2 a mostnรฉ oceฤพovรฉ zรกbradlie, medzi nimi je obsluลพnรฝ chodnรญk. Svahy potoka ฤadeฤka pod mostom a na dฤบลพku 5 m pred a za mostom sรบ spevnenรฉ zรกhozom s pรคtkou z lomovรฉho kameลa do 80 kg.
Tunel Svrฤinovec a tunel Poฤพana
Stavba tunelov sa realizovala na poloviฤnรฝ profil. V pravom jazdnom pรกse diaฤพnice sa vybudoval tunel kategรณrie 2T-8 s doฤasnou obojsmernou premรกvkou. V ฤพavom jazdnom pรกse diaฤพnice sa vybudovala รบnikovรก ลกtรดlลa. Sรบฤasลฅou tunelov je jedno prieฤne prepojenie medzi tunelovou rรบrou a รบnikovou chodbou, ktorรฉ slรบลพi ako chrรกnenรก รบnikovรก cesta. ฤฝavรก tunelovรก rรบra (รบnikovรก ลกtรดlลa) kopรญruje smerovo aj vรฝลกkovo os budรบcej ฤพavej tunelovej rรบry.
Vรฝลกkovรฉ vedenie trasy tunela:
Svrฤinovec + 1,39 %
Poฤพana + 2,00 %
Prieฤny sklon jazdnรฉho pรกsu tunela:
Svrฤinovec + 2,00 %
Poฤพana + 3,50 % (po km 32,469), โ3,00 % (od km 32,561)
ล รญrka vozovky medzi obrubami je 8,0 m. Po stranรกch sa vozovka napรกja na betรณnovรฝ obrubnรญk, resp. odvodลovacรญ prvok, ktorรฝm je ลกtrbinovรฝ ลพฤพab.
Vozovka objektov sa skladรก z krytu (CB), podkladovej vrstvy (CBGM) a ochrannej vrstvy (ล D) a mรก takรฉto zloลพenie:
CB I (H) 50 mm betรณn C 30/37 โ XF4,XC3, Dmax 8
CBI (S) 210 mm betรณn C 30/37 โ XF4,XC3,Dmax32
CBGM C5/6 22 180 mm
ล trkodrvina ล D 31,5 min. 270 mm S
polu: min. 710 mm
Po kladenรญ cementom stmelenej zmesi CBGM C 5/6 22 sa na tejto vrstve zrealizovali kontrakฤnรฉ ลกkรกry v miestach budรบcich prieฤnych spรกr v CB kryte, aby sa prediลกlo kopรญrovaniu ลกkรกr do krytu. Protiลกmykovรก รบprava krytu je realizovanรก obnaลพenรฝm kamenivom (Wash concrete). Po kladenรญ CB krytu sa kryt musรญ opatriลฅ prieฤnymi a pozdฤบลพnymi ลกkรกrami so ลกรญrkou 3 mm. Prieฤne ลกkรกry sa rezali postupne podฤพa aktuรกlnych (klimatickรฝch) podmienok na stavbe do hฤบbky 90 mm.
Prieฤne ลกkรกry sรบ vystuลพenรฉ klznรฝmi tลลmi z hladkej ocele s priemerom 30 mm a dฤบลพkou 500 mm. Tลne sรบ opatrenรฉ protikorรณznym povlakom z PVC. Pozdฤบลพne ลกkรกry sรบ vystuลพenรฉ oceฤพovรฝmi kotvami z hrebienkovej ocele s priemerom 18 mm a dฤบลพkou 800 mm, tลne sรบ na dฤบลพke 200 mm v strede kotvy chrรกnenรฉ protikorรณznym povlakom z PVC. ล kรกry na CB kryte (pozdฤบลพne, prieฤne, pracovnรฉ) sa po dofrรฉzovanรญ opatrili profilom z mikroporรฉznej gumy a utesnili zรกlievkovรฝmi hmotami za studena.
Obr. 5 Tunel Svrฤinovec, CB kryt vozovky
Zรกver
Diaฤพnica D3 Svrฤinovec โ Skalitรฉ bola spustenรก do uลพรญvania pre motoristickรบ verejnosลฅ 10. jรบna tohto roka. Novostavba pozitรญvne ovplyvnรญ dopravnรบ situรกciu na celom severojuลพnom ลฅahu na รบzemรญ Slovenska a bude prรญnosom pri rieลกenรญ dopravnej situรกcie dotknutรฝch obcรญ.
Diaฤพnica D3 Svrฤinovec โ Skalitรฉ
Miesto stavby: okres ฤadca, ลฝilinskรฝ kraj
Katastrรกlne รบzemia: Svrฤinovec, ฤierne, Skalitรฉ
Druh stavby: novostavba Kategรณria: R 11,5/80 v ยฝ profile
Stavebnรญk: Nรกrodnรก diaฤพniฤnรก spoloฤnosลฅ, a. s. (nadriadenรฝ orgรกn: Ministerstvo dopravy, pรดลกt a telekomunikรกciรญ SR)
Zhotoviteฤพ: Zdruลพenie D3 Svrฤinovec โ Skalitรฉ (36 % Vรกhostav-SK, a. s. โ hlavnรฝ partner zdruลพenia, 35 % Doprastav, a. s. โ partner, 25 % STRABAG, s. r. o. โ partner, 4 % Metrostav, a. s. โ partner)
Termรญn zaฤatia vรฝstavby: 23. 10. 2013
Termรญn sprejazdnenia: 10. 6. 2017
Ukonฤenie vรฝstavby: september 2017
Prehฤพad bilancie zรกkladnรฝch materiรกlov a technolรณgiรญ
Celkovรฝ rozsah technologickรฝch prรกc
Mnoลพstvo poloลพenรฝch asfaltovรฝch zmesรญ: 120 000 t
Celkovรฝ objem zemnรฝch prรกc pre komunikรกciu: 1 150 000 m3
Poฤet mostnรฝch objektov: 17 diaฤพniฤnรฝch + 7 na prรญstupovรฝch komunikรกciรกch
Celkovรก plocha mostnรฝch objektov: 71 621 m2
Protihlukovรฉ steny: 11 800 m2
ล trbinovรฝ ลพฤพab: 2 300 m
Priekopovรฝ ลพฤพab GOMACO: 7 800 m
Horninovรฉ kotvy v tuneloch: 99 900 m
Lanovรฉ kotvy v tuneloch: 13 000 m
Prefabrikovanรฉ zvodidlรก: 2 140 m
Oceฤพovรฉ zvodidlรก: 33 450 m
รroveล zachytenia: H1, H2
ล tetovnicovรฉ steny: 6 000 m2
Veฤพkopriemerovรฉ pilรณty: 44 800 m
Materiรกly:
Betonรกrska vรฝstuลพ mรคkkรก: 27 000 t
Asfaltovรฉ zmesi: 120 000 t
Predpรญnacia vรฝstuลพ: 2 700 t
Plocha izolรกcie mostov: 84 500 m2
Betรณn monolitickรฝ: 290 000 m3
TEXT: Ing. Ladislav Thomka
FOTO: STRABAG, s. r. o.
Ladislav Thomka je vedรบci PJ ฤadca v spoloฤnosti STRABAG, s. r. o.