Modernizรกcia รบseku ลพelezniฤnej trate  Trenฤianska Teplรก โ€“ Beluลกa
Galรฉria(7)

Modernizรกcia รบseku ลพelezniฤnej trate Trenฤianska Teplรก โ€“ Beluลกa

Partneri sekcie:

Prรญspevok sa zaoberรก modernizรกciou ลพelezniฤnej trate naย รบseku ลพelezniฤnรก stanica Trenฤianska Teplรก aลพ po ลพelezniฤnรบ stanicu Beluลกa vย zmysle medzinรกrodnรฝch dohรดd AGC (Eurรณpska dohoda oย medzinรกrodnรฝch ลพelezniฤnรฝch magistrรกlach) aย AGTC (Eurรณpska dohoda oย najdรดleลพitejลกรญch trasรกch medzinรกrodnej kombinovanej dopravy) pri zohฤพadnenรญ technickรฝch ลกpecifikรกciรญ interoperability (TSI) eurรณpskeho ลพelezniฤnรฉho systรฉmu. Cieฤพom modernizรกcie je okrem zjednotenia prvkov infraลกtruktรบry, zvรฝลกenia bezpeฤnosti aj zvรฝลกenie vรฝkonnosti trate, traลฅovej rรฝchlosti aย ponuka vyลกลกieho ลกtandardu sluลพieb aย kultรบry pre cestujรบcu verejnosลฅ.

Sรบฤasnรฝ stav
Predmetnรฝ รบsek trate od Novรฉho Mesta nad Vรกhom smerom na ลฝilinu je vย sรบฤasnom stave navrhnutรฝ na maximรกlnu traลฅovรบ rรฝchlosลฅ 120ย km/h, ฤomu zodpovedรก aj smerovรฉ vedenie trate. Na nej sa nachรกdzajรบ vรคฤลกinou รบrovลˆovรฉ krรญลพenia so ลกtรกtnymi cestami aย miestnymi komunikรกciami sย vรฝnimkou diaฤพnice aย ลกtรกtnej cesty I. triedy.

ลฝelezniฤnรฝ zvrลกok tvorรญ koฤพajovรฝ roลกt sรบstavy S49 sย tuhรฝm upevnenรญm koฤพajnรญc. Vย staniciach (okrem Dubnice nad Vรกhom) sรบ sypanรฉ nรกstupiลกtia sย hranou TISCHER sย รบrovลˆovรฝm prรญstupom pre cestujรบcich aย vรฝลกkou 200ย mm nad temenom koฤพaje. Sรบฤasnรฉ trakฤnรฉ vedenie nedovoฤพuje bez prestavby dosiahnuลฅ vyลกลกie traลฅovรฉ rรฝchlosti. Na komplexnรฉ komunikaฤnรฉ spojenie medzi jednotlivรฝmi stanicami aย dispeฤerskรฝm centrom nie sรบ vybudovanรฉ oznamovacie zariadenia, komplexnรฉ informaฤnรฉ systรฉmy atฤ. Nie je umoลพnenรฉ riadiลฅ dopravu zย jednรฉho dispeฤerskรฉho centra pre urฤenรฝ traลฅovรฝ รบsek, nie je ani jednotnรฝ systรฉm zabezpeฤenia riadenia aย chodu vlakov ETCS (European Train Control System).

รšsek trate od ลพelezniฤnej stanice (ลพst.) Trenฤianska Teplรก po ลพst. Beluลกa predstavuje IV. aย V. etapu stavby modernizรกcie ลพelezniฤnej trate Novรฉ Mesto nad Vรกhom โ€“ Pรบchov. Kaลพdรก etapa sa delรญ na tzv. ucelenรฉ ฤasti stavby (UฤŒS) โ€“ staniฤnรฉ aย traลฅovรฉ รบseky:

  • IV. etapu predstavuje ลพst. Trenฤianska Teplรก (UฤŒS 33) aย ลพst. Dubnica nad Vรกhom (UฤŒS 35), ich medzistaniฤnรฝ รบsek (UฤŒS 34) aย medzistaniฤnรฝ รบsek Dubnica nad Vรกhom โ€“ Ilava (UฤŒS 36), ลพkm 130,348 โ€“ 141,747,
  • V. etapu predstavuje ลพst. Ilava (UฤŒS 37) aย ลพst. Ladce (UฤŒS 39), ich medzistaniฤnรฝ รบsek (UฤŒS 38) aย medzistaniฤnรฝ รบsek Ilava โ€“ Beluลกa (UฤŒS 40), ลพkm 141,747 โ€“ 150,767.


IV. etapa โ€“ situรกcia


V. etapa โ€“ situรกcia

Projektovรก prรญprava aย technickรฉ rieลกenie modernizรกcie

Projektovรก prรญprava celรฉho รบseku stavby Novรฉ Mesto nad Vรกhom โ€“ Pรบchov sa zaฤala vย roku 2002. Dokumentรกcia pre รบzemnรฉ rozhodnutie (DรšR) bola spracovanรก aย schvรกlenรก MDPaT SR vย roku 2003. รšzemnรฉ rozhodnutie vydal Spoloฤnรฝ stavebnรฝ รบrad vย Trenฤรญne aย nadobudlo prรกvoplatnosลฅ vย roku 2004. Pri ฤalลกom stupni prรญpravy โ€“ dokumentรกcii na stavebnรฉ povolenie (DSP) โ€“ sa stavba rozdelila na 6 etรกp. Nรกsledne sa vypracovali dokumentรกcie, ktorรฉ schvรกlilo MDPaT SR vย roku 2006. Po ich schvรกlenรญ sa zaฤala inลพinierska ฤinnosลฅ na zรญskanie stavebnรฝch povolenรญ aย majetkovoprรกvne vysporiadanie tรฝkajรบce sa jednotlivรฝch etรกp tak, aby investor โ€“ ลฝeleznice Slovenskej republiky (ลฝSR) โ€“ mohol vyhlรกsiลฅ medzinรกrodnรฉ sรบลฅaลพe na vรฝber zhotovovateฤพa.

Princรญpy technickรฉho rieลกenia modernizรกcie
Hlavnรฝmi kritรฉriami modernizรกcie ลพelezniฤnej trate na dosiahnutie danรฉho รบฤelu stavby sรบ vย struฤnom zvรฝลกenie traลฅovej rรฝchlosti do 160ย km/h pri maximรกlnom vyuลพitรญ terajลกej trasy,

  • zvรฝลกenie bezpeฤnosti vylรบฤenรญm vลกetkรฝch รบrovลˆovรฝch priecestรญ โ€“ krรญลพenรญ sย cestnรฝmi komunikรกciami, t. j. vybudovanie novรฝch konยญลกtrukciรญ nadjazdov, podjazdov aย podchodov so sรบvisiacimi cestnรฝmi komunikรกciami,
  • priechodnosลฅ vozidiel pri kinematickom obryse vozidla UIC C aย priechodnรฝ prierez UIC GC,
  • รบnosnosลฅ ลพelezniฤnรฉho zvrลกku aย รบnosnosลฅ ลพelezniฤnรฉho podvalovรฉho podloลพia pri triede zaลฅaลพiteฤพnosti D4 UIC (hmotnosลฅ na nรกpravu 22,5ย t),
  • priechodnosลฅ ลพelezniฤnรฝch mostnรฝch stavieb pri zaลฅaลพovacom vlaku UIC-71 aย priestorovรบ รบpravu podฤพa STN 73ย 6201, pri kriลพovanรญ sย vodnรฝmi tokmi navrhovaลฅ na priepustnosลฅ Q100 (storoฤnรก voda),
  • prestavba ลพelezniฤnรฝch stanรญc na dosiahnutie uลพitoฤnรฝch dฤบลพok hlavnรฝch aย predchรกdzajรบcich koฤพajรญ minimรกlne 750ย m, ostatnรฝch dopravnรฝch koฤพajรญ 700ย m (vรฝnimoฤne 650ย m),
  • peronizรกcia nรกstupรญลกลฅ (vรฝลกka nรกstupรญลกลฅ 550ย mm nad temenom priฤพahlej koฤพaje) sย bezkolรญznym โ€“ mimoรบrovลˆovรฝm prรญstupom cestujรบcich aย sย รบpravou vลกetkรฝch komunikรกciรญ pre chodcov vย priestoroch stanรญc aย zastรกvok aj pre osoby sย obmedzenou schopnosลฅou pohybu,
  • komplexnรก prestavba trakฤnรฉho vedenia na prevรกdzkovรบ rรฝchlosลฅ 160ย km/h aย maximรกlnu rรฝchlosลฅ vetra 35m/s,
  • novรฉ staniฤnรฉ zabezpeฤovacie zariadenie 3. kategรณrie na princรญpe elektronickรฝch stavadiel sย vรคzbami na vlakovรฝ zabezpeฤovaฤ, respektรญve systรฉmy automatickรฉho riadenia rรฝchlosti vlakov,
  • novรฉ traลฅovรฉ zabezpeฤovacie zariadenie, ktorรฉ sa vybuduje systรฉmom automatickรฝch hradiel,
  • novรก telekomunikaฤnรก technika โ€“ novรฉ telekomunikaฤnรฉ vedenia na prenos dรกt aย digitalizรกcia celej ลพelezniฤnej telekomunikaฤnej siete,
  • zabezpeฤenie interoperability ลพelezniฤnรฉho systรฉmu.

IV. etapa, รบsek ลพst. Trenฤianska Teplรก โ€“ ลพst. Ilava (mimo)
Modernizรกcia uvedenรฉho รบseku je rieลกenรก vย zmysle uvedenรฝch kritรฉriรญ. Vย predpokladanom rozsahu รบprav koฤพajiska ลพst. Trenฤianska Teplรก, ako aj ลพst. Dubnica nad Vรกhom sa vykonรก sanรกcia ลพelezniฤnรฉho spodku. Plรกลˆ zemnรฉho telesa sa urovnรก vย prieฤnom sklone 5 %. Presakujรบce vody sa odvedรบ sieลฅou pozdฤบลพnych aย prieฤnych trativodov. Vย zmysle prijatรฝch zรกsad sa na sรบbeลพnรฉ kรกblovรฉ vedenia vย priestore stanice vybuduje kรกblovรก chrรกniฤkovรก trasa, respektรญve kรกblovod.

Vย celej oblasti ลพst. Trenฤianska Teplรก, ako aj ลพst. Dubnica nad Vรกhom sa vย rozsahu predpokladanรฝch koฤพajovรฝch รบprav pouลพije zvrลกok tvaru 60 E1 (UIC 60) sย pruลพnรฝm upevnenรญm (Vossloh Skl 14) na betรณnovรฝch podvaloch (BP3) sย rozdelenรญm podvalov UIC. Vย ลพst. Trenฤianska Teplรก sa vybudujรบ dve novรฉ ostrovnรฉ nรกstupiลกtia dฤบลพky 400ย m โ€“ nรกstupiลกte ฤ. 1 pri staniฤnej budove sย jednou nรกstupiลกลฅnou hranou dฤบลพky 400ย m aย nรกstupiลกte ฤ. 2 vย atypickom vyhotovenรญ so ลกtyrmi nรกstupiลกลฅnรฝmi hranami dฤบลพky 400ย m, 165ย m aย 2 ร— 250 m. Vย ลพst. Dubnica nad Vรกhom sa zmodernizujรบ dve existujรบce nรกstupiลกtia โ€“ krajnรฉ pri koฤพaji ฤ. 3 aย ostrovnรฉ medzi koฤพajami ฤ. 2 aย ฤ. 4. Vรฝลกka nรกstupรญลกลฅ bude 550ย mm nad temenom priฤพahlej koฤพaje. Povrchovรก รบprava nรกstupรญลกลฅ sa rieลกi farebnou zรกmkovou dlaลพbou sย รบpravou pre osoby sย obmedzenou schopnosลฅou pohybu podฤพa vyhlรกลกky ฤ. 532/2002 Z. z. Na zastreลกenie nรกstupรญsk sa navrhli ลพelezobetรณnovรฉ prefabrikovanรฉ prvky, tzv. lastoviฤky, montovanรฉ na stavbe zย konลกtrukฤnรฝch dielcov.

Prรญstup na nรกstupiลกtia pre cestujรบcich je mimoรบrovลˆovรฝ cez podchod. Na presun batoลพรญn slรบลพi vย Trenฤianskej Teplej novovybudovanรฝ batoลพinovรฝ podchod.

Modernizรกciou sa dosiahlo aj zvรฝลกenie bezpeฤnosti prevรกdzky vรฝstavbou mimoยญรบrovลˆovรฝch krรญลพenรญ, t. j. pre IV. etapu novรฉho cestnรฉho nadjazdu vย k. รบ. Trenฤianska Teplรก pred ลพst. Trenฤianska Teplรก, cestnรฝch nadjazdov k. รบ. Dubnica nad Vรกhom (pred ลพst. Dubnica nad Vรกhom aย pred Prejtou), podchodom vย ฤasti Prรญles. Vย zmysle hlukovej ลกtรบdie sa navrhli protihlukovรฉ steny, eliminujรบce hlukovรบ zรกลฅaลพ na obytnรฉ lokality pozdฤบลพ trate.

Vย traลฅovรฝch (medzistaniฤnรฝch) รบsekoch sa pouลพije zvrลกok vย tvare 60 E1 (UIC 60) sย pruลพnรฝm upevnenรญm (Vossloh Skl 14) na betรณnovรฝch podvaloch (BP 3) sย rozdelenรญm podvalov UIC. Koฤพajovรฉ lรดลพko je navrhnutรฉ zย drvenรฉho kameลˆa frakcie 32 โ€“ 63ย mm kvalitatรญvnej triedy B I. Koฤพajovรฉ lรดลพko bude maลฅ minimรกlnu hrรบbยญku pod spodnou plochou podvalu 0,35ย m. Rovnako sa vykonรก sanรกcia telesa ลพelezniฤnรฉho spodku aย odvodnenia. Zemnรก plรกลˆ sa urovnรก vย prieฤnom sklone 5ย %, presakujรบce vody sa odvedรบ podloลพรญm do priekop. Priekopy vย celej dฤบลพke รบseku sa upravia aย spevnia podฤพa miestnych podmienok. Na sรบbeลพnรฉ kรกblovรฉ vedenia sa vybuduje chrรกniฤkovรก trasa, ktorรก sa ลกtandardne umiestnila do drรกhovรฉho chodnรญka vpravo od osi koฤพaje ฤ. 1.

Pri vรฝstavbe novรฝch mostov pri kriลพovanรญ sย vodnรฝmi tokmi sa vย potrebnom rozsahu upravรญ ich koryto.

Samotnรฉ teleso ลพelezniฤnej trate sa nachรกdza vย celej svojej dฤบลพke na รบzemรญ sย prvรฝm stupลˆom ochrany prรญrody. Vย stavbe IV. etapy prรญde do zรกsahu รบzemia sย pรกsmom hygienickej ochrany PHO-2 vodnรฉho zdroja (รบseky za Opatovou po ลพst. Trenฤianska Teplรก aย za ลพst. Dubnica nad Vรกhom po Prejtu).

V. etapa, รบsek ลพst. Ilava โ€“ ลพst. Beluลกa (mimo)
Technickรฉ rieลกenia modernizรกcie vย stavbe V. etapy sรบ principiรกlne rovnakรฉ ako vย predchรกdzajรบcej IV. etape. Vย ลพst. Ilava aย ลพst. Ladce, ako aj na traลฅovรฝch รบsekoch sa vย rozsahu รบprav koฤพajรญ vykonรก sanรกcia ลพelezniฤnรฉho spodku aย odvodnenia. Vย celej etape je navrhnutรฝ zvrลกok vย tvare 60 E1 (UIC 60) sย pruลพnรฝm upevnenรญm (Vossloh Skl 14) na betรณnovรฝch podvaloch (BP3) sย rozdelenรญm podvalov UIC โ€“ vย oboch traลฅovรฝch, hlavnรฝch staniฤnรฝch aย predjazdnรฝch koฤพajach.

Vย ลพst. Ilava sรบ navrhnutรฉ dve krajnรฉ nรกstupiลกtia sย mimoรบrovลˆovรฝm prรญstupom cestujรบcich dฤบลพky 250 aย 400ย m, na ktorรฝch sa nachรกdzajรบ tri prรญstreลกky na ochranu cestujรบcich proti poveternostnรฝm vplyvom. Vย ลพst. Ladce sa navrhli dve krajnรฉ nรกstupiลกtia sย mimoรบrovลˆovรฝm prรญstupom cestujรบcich dฤบลพky 250ย m, ktorรก sรบ proti sebe umiestnenรฉ asymetricky. Na nรกstupiลกtiach sa nachรกdzajรบ tri prรญstreลกky na ochranu cestujรบcich proti poveternostnรฝm vplyvom. Modernizรกcia ลพst. Ladce si vyลพiada aj รบpravu ฤasti koฤพajiska vleฤkรกra PC Ladce. Obojstrannรฉ napojenie vleฤky vลกak ostane nezmenenรฉ.

Na sรบbeลพnรฉ kรกblovรฉ vedenia vย priestore stanรญc sa vybuduje kรกblovรก chrรกniฤkovรก trasa, respektรญve kรกblovod, vย traลฅovรฝch (medzistaniฤnรฝch) รบsekoch sa vybuduje chrรกniฤkovรก trasa, ktorรก je ลกtandardne umiestnenรก do drรกhovรฉho chodnรญka vpravo od osi koฤพaje ฤ.ย 1.

Vลกetky รบrovลˆovรฉ krรญลพenia sa na zvรฝลกenie bezpeฤnosti zruลกia aย vybudujรบ sa novรฉ mimoรบrovลˆovรฉ krรญลพenia โ€“ novรฝ cestnรฝ podjazd sย podchodom vย ลพst. Ilava, cestnรฝ nadjazd vย k. รบ. Koลกeca, cestnรฝ podjazd vย ลพst. Ladce aย prรญstupovรฉ komunikรกcie kย uvedenรฝm objektom.

Vย zmysle hlukovej ลกtรบdie sa rovnako navrhli protihlukovรฉ steny, eliminujรบce hlukovรบ zรกลฅaลพ na obytnรฉ lokality pozdฤบลพ trate. Pri kriลพovanรญ sย vodnรฝmi tokmi sa vย potrebnom rozsahu upravรญ aj ich koryto. Pri modernizรกcii V.ย etapy sa neprรญde do styku sย pรกsmom hygienickej ochrany vodnรฝch zdrojov.

Etapizรกcia vรฝstavby โ€“ princรญpy realizรกcie

Kaลพdรก UฤŒS je navrhnutรก tak, aby sa dala realizovaลฅ samostatne aย bola schopnรก aj samostatnej prevรกdzky sย urฤitรฝmi obmedzeniami aย ลกpecifikรกciami (zabezpeฤovacia technika, oznamovacie zariadenia automatickรฝch hradiel, prenosovรฉ cesty atฤ.). Tieto ลกpecifickรฉ obmedzenia sa postupne eliminujรบ po dokonฤenรญ vลกetkรฝch UฤŒS. UฤŒS sa nerealizujรบ vย ฤรญselnej postupnosti od zaฤiatku etapy. Ani etapy sa nerealizujรบ vย ฤรญselnej postupnosti za sebou, ale na zรกklade potreby zachovaลฅ dopravu na vลกetkรฝch traลฅovรฝch รบsekoch vย korigovanom rozsahu. Pri nรกvrhu vลกetkรฝch etรกp sa vychรกdza zย tรฝchto zรกsad:

  • sรบฤasne sa nerealizujรบ dve na seba nadvรคzujรบce UฤŒS,
  • medzistaniฤnรฉ (traลฅovรฉ) รบseky sa budรบ modernizovaลฅ prv ako ลพelezniฤnรฉ stanice,
  • stavba na dvojkoฤพajnej trati sa bude realizovaลฅ pri vรฝluke jednej koฤพaje aย zachovanรญ prevรกdzky na druhej,
  • sรบฤasnรฉ preruลกenie prevรกdzky na oboch koฤพajach krรกtkodobรฝmi vรฝlukami je moลพnรฉ iba vรฝnimoฤne vย dฤบลพkach, ktorรฉ dovolรญ prevรกdzka diaฤพkovej osobnej dopravy,
  • pri nepretrลพitรฝch vรฝlukรกch treba poฤรญtaลฅ so sรบbehom prรกc na jednotlivรฝch staveniskรกch vylรบฤenรฉho รบseku (mosty, ลพelezniฤnรฝ spodok, trakcia atฤ.),
  • stavba vย ลพelezniฤnรฝch staniciach sa bude realizovaลฅ pri vรฝluke jednej alebo viacerรฝch koฤพajรญ, pri zachovanรญ prevรกdzky na najmenej dvoch dopravnรฝch koฤพajach aย dvoch nรกstupiลกtnรฝch hranรกch,
  • vรฝstavba skupiny odborov sa mรดลพe organizovaลฅ samostatne sย urฤitรฝm predstihom pred vlastnรฝmi ฤinnosลฅami na traลฅovรฝch aย staniฤnรฝch koฤพajovรฝch stavbรกch. Ide oย objekty pozemnรฝch stavieb na umiestnenie technologickรฝch zariadenรญ vย staniciach aย zastรกvkach โ€“ objekty nahradzujรบce jestvujรบce รบrovลˆovรฉ krรญลพenia โ€“ nadjazdy, podjazdy aย podchody sย prรญsluลกnou komunikรกciou.

Predpokladanรฝ ฤas vรฝstavby รบseku trate od ลพst. Trenฤianska Teplรก po ลพst. Beluลกu (mimo) je navrhnutรฝ na 48 mesiacov.

Realizรกcia stavby โ€“ sรบฤasnosลฅ
Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate IV. aย V. etapy sa zaฤala odovzdanรญm staveniska 24. aย 25. 11. 2009 investorom (ลฝSR) vybranรฉmu uchรกdzaฤovi zย medzinรกrodnej sรบลฅaลพe, ktorรฝm je Zdruลพenie ลฝSR โ€“ Beluลกa. Zdruลพenie tvorรญ pรคลฅ firiem โ€“ Strabag, Viamont DSP, Porr, Bรถgl aย Krรฝsl, Alpine Slovakia. Celkovรก koneฤnรก hodnota uvedenej stavby IV. aย V. etapy je 289ย 890ย 625 eur. Vย sรบฤasnosti prebieha intenzรญvna pracovnรก ฤinnosลฅ naย oboch etapรกch, konkrรฉtne vย UฤŒS 34 aย UฤŒS 40. Zรกroveลˆ prebieha prรญpravnรก aย realiยญzaฤnรก ฤinnosลฅ vย zmysle princรญpov ยญrealizรกcie aj na inรฝch UฤŒS, najmรค pri prรญpravnรฝch prรกcach aย preklรกdkach sietรญ. Podฤพa harmonogramu prรกc zhotovovateฤพa sa vย tomto roku zrealizuje aย odovzdรก do predฤasnรฉho pouลพรญvania UฤŒS 34. Stavba modernizรกcie IV.ย aย V. etapy by sa mala byลฅ kompletne dokonฤiลฅ aย odovzdaลฅ do pouลพรญvania vย zmysle zmluvy do 48 mesiacov od zaฤatia stavby, t. j. do konca roka 2013.

Zรกver

Jednรฝm zo strategickรฝch cieฤพov Slovenskej republiky vย procese eurรณpskej integrรกcie je napojenie dopravnรฝch vรคzieb Slovenska na eurรณpsku dopravnรบ sieลฅ. Zaฤlenenie tratรญ ลฝSR do vybranรฝch eurรณpskych koridorov pre Slovenskรบ republiku vรฝhฤพadovo znamenรก podiel na diaฤพkovej medziลกtรกtnej tranzitnej doprave, aย tรฝm aj danรฝch komerฤnรฝch prejavoch, priฤom vรฝhodou je prรกve energetickรก nรกroฤnosลฅ ลพelezniฤnej dopravy aย ekologickรฉ zaลฅaลพenie รบzemia vย porovnanรญ sย ostatnรฝmi druhmi doprรกv aplikovateฤพnรฝmi cez รบzemie Slovenska.

Modernizรกciou ลพelezniฤnej trate vย รบseku Novรฉ Mesto nad Vรกhom โ€“ Pรบchov, ktorรฉho sรบฤasลฅou je aj IV. aย V. etapa, vznikne ucelenรฝ รบsek trate nadvรคzujรบci na predchรกdzajรบce รบseky zย Bratislavy sย poลพadovanรฝmi technickรฝmi parametrami. รšsek je dรดleลพitรฝ nielen pre vnรบtroลกtรกtnu ลพelezniฤnรบ sieลฅ, ale je aj sรบฤasลฅou medzinรกrodnรฉho koridoru prepรกjajรบceho severnรบ Eurรณpu sย juhovรฝchodnou aย juลพnou Eurรณpou.

Vรฝstavbou aย realizรกciou predmetnรฉho รบseku modernizovanej ลพelezniฤnej trate sa okrem inรฉho dosiahne:

  • skvalitnenie dopravnej infraลกtruktรบry SR homogenizรกciou ลฅahu Bratislava โ€“ ลฝilina,
  • zapojenie SR do medzinรกrodnรฝch koridorov ลพelezniฤnรฝch trรกs,
  • zvรฝลกenie bezpeฤnosti odstrรกnenรญm รบrovลˆovรฝch krรญลพenรญ,
  • zrรฝchlenie aย skvalitnenie kultรบry cestovania,
  • zlepลกenie aย skvalitnenie ลพivotnรฉho prostredia.

TEXT: Ing.ย Jozef Niลพลˆan
FOTO: REMING Consult

Jozef Niลพลˆan je vedรบcim strediska Bratislava Iย aย projekยญtovรฝm manaลพรฉrom na V. ลพelezniฤnom koridore na รบseku Novรฉ mesto nad Vรกhom โ€“ Pรบchov. Je autorizovanรฝm inลพinierom pre inลพinierske stavby aย statiku stavieb.

ฤŒlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby/Inลพenรฝrskรฉ stavby.

Najฤรญtanejลกie