Galéria(7)

Modulárna údržba

Most Geoga v Južnej Kórei, ktorý bol v čase uvedenia do prevádzky v roku 2010 vybavený dilatačnými závermi TENSA®MODULAR, si vyžadoval výmenu gumených tesniacich profilov a komponentov na báze elastomérnych ložísk, aby sa priebežne obnovila ich plná funkčnosť.

Výnimočne flexibilné dilatačné závery TENSA®MODULAR mosta uľahčujú veľké pozdĺžne pohyby (až 1 200 mm) a zároveň umožňujú priečne a vertikálne pohyby, ako aj trojosové rotácie.
Výnimočne flexibilné dilatačné závery TENSA®MODULAR mosta uľahčujú veľké pozdĺžne pohyby (až 1 200 mm) a zároveň umožňujú priečne a vertikálne pohyby, ako aj trojosové rotácie. | Zdroj: Mageba

Dokonca aj tie najlepšie mostné závery na trhu si občas vyžadujú údržbu, a to platí najmä pre zložité konštrukcie, ako je TENSA®MODULAR – produkt, ktorý ponúka mimoriadnu flexibilitu vďaka svojmu „prispôsobivému dizajnu“, čím zabraňuje vzniku vratných síl, a tým ponúka zlepšenie dlhodobej výkonnosti záveru. Avšak elastomérne a klzné komponenty, ktoré poskytujú túto flexibilitu, nie sú také odolné ako hlavné oceľové prvky a môžu vyžadovať výmenu v určitom bode počas životnosti mostného záveru.

Spoločnosť mageba neustále zdokonaľuje svoje produkty od čias vynájdenia modulárneho dilatačného záveru v roku 1965, komponenty ponúkajú mimoriadnu odolnosť vzhľadom na mnoho miliónov cyklov pohybov, posuvov a síl, ktorým sú vystavované, a dajú sa celkom ľahko vymeniť, keď na to príde čas. V súčasnosti sme to demonštrovali na moste Geoga v Južnej Kórei, ktorý bol počas výstavby vybavený dilatačnými závermi TENSA®MODULAR – 15-lamelovými mostnými závermi, ktoré umožňujú pozdĺžne pohyby 1 200 mm, ako aj priečne a vertikálne pohyby, a tak isto aj trojosové rotácie.

Namiesto výmeny celých dilatačných záverov navrhla mageba oveľa rýchlejšie a jednoduchšie riešenie, ktoré by minimalizovalo dosahy na používateľov mosta – nahradenie iba neoceľových komponentov, ktoré umožňujú pohyby a otáčanie.
Namiesto výmeny celých dilatačných záverov navrhla mageba oveľa rýchlejšie a jednoduchšie riešenie, ktoré by minimalizovalo dosahy na používateľov mosta – nahradenie iba neoceľových komponentov, ktoré umožňujú pohyby a otáčanie. | Zdroj: Mageba

Kvôli enormným objemom dopravy na tomto moste a agresívnemu morskému prostrediu začali neoceľové komponenty, ktoré sa prispôsobujú neustálym pohybom a rotáciám, prejavovať známky poškodenia.

Zospodu záveru sa vymenili elastomérne a klzné komponenty (rôzne pružiny a elastomérne ložiská).
Zospodu záveru sa vymenili elastomérne a klzné komponenty (rôzne pružiny a elastomérne ložiská). | Zdroj: Mageba

Aby sa optimalizovala efektívnosť výmenných prác a zároveň sa zabezpečila vynikajúca nepretržitá dlhodobá výkonnosť, bolo rozhodnuté vymeniť všetky neoceľové komponenty naraz. Je to oveľa rýchlejšie a jednoduchšie, minimalizuje to náklady a znižuje dosah na užívateľov mosta v dôsledku narušenia dopravy.

Most Geoga v Južnej Kórei, ktorý bol pred otvorením v roku 2010 vybavený dilatačnými závermi TENSA®MODULAR, v roku 2024 prebehla výmena elastomérnych a klzných komponentov, tak aby sa obnovil ich kontinuálny výkon
Most Geoga v Južnej Kórei, ktorý bol pred otvorením v roku 2010 vybavený dilatačnými závermi TENSA®MODULAR, v roku 2024 prebehla výmena elastomérnych a klzných komponentov, tak aby sa obnovil ich kontinuálny výkon | Zdroj: Mageba

Práca je už dokončená a dilatačné závery tohto dôležitého dopravného spojenia zostávajú vo výbornom stave – takmer v takom dobrom stave, ako keď opustili továreň v Šanghaji pred viac ako 15 rokmi!

Vďaka realizovanej výmene kľúčových komponentov, ktorý minimalizuje náklady a narušenie dopravy, je opäť stav dilatačných záverov tohto kľúčového mosta takmer taký dobrý, ako keď pred viac ako 15 rokmi opustili továreň mageby.
Vďaka realizovanej výmene kľúčových komponentov, ktorý minimalizuje náklady a narušenie dopravy, je opäť stav dilatačných záverov tohto kľúčového mosta takmer taký dobrý, ako keď pred viac ako 15 rokmi opustili továreň mageby. | Zdroj: Mageba

www.mageba-group.com

Most Geoga v Južnej Kórei, ktorý bol pred otvorením v roku 2010 vybavený dilatačnými závermi TENSA®MODULAR, v roku 2024 prebehla výmena elastomérnych a klzných komponentov, tak aby sa obnovil ich kontinuálny výkon
Vďaka realizovanej výmene kľúčových komponentov, ktorý minimalizuje náklady a narušenie dopravy, je opäť stav dilatačných záverov tohto kľúčového mosta takmer taký dobrý, ako keď pred viac ako 15 rokmi opustili továreň mageby.
Zospodu záveru sa vymenili elastomérne a klzné komponenty (rôzne pružiny a elastomérne ložiská).
Namiesto výmeny celých dilatačných záverov navrhla mageba oveľa rýchlejšie a jednoduchšie riešenie, ktoré by minimalizovalo dosahy na používateľov mosta – nahradenie iba neoceľových komponentov, ktoré umožňujú pohyby a otáčanie.
Výnimočne flexibilné dilatačné závery TENSA®MODULAR mosta uľahčujú veľké pozdĺžne pohyby (až 1 200 mm) a zároveň umožňujú priečne a vertikálne pohyby, ako aj trojosové rotácie.

Zdroj: PR článok Mageba Slovakia