
Obnova trate medzi Popradom a Vydrníkom sa stala strategickou investíciou
Vláda urobila z modernizácie traťového úseku Poprad Tatry – Vydrník strategickú investíciu. Návrh, ktorý predložil minister dopravy SR Jozef Ráž schválila na stredajšom rokovaní.
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
Medzistaničný úsek Vydrník – Poprad Tatry bude mať po modernizácii neporovnateľne vyššie parametre vo všetkých oblastiach kladených na moderné európske železničné koridorové trate. Najvýznamnejším stavebným objektom je tunel Španí háj s dĺžkou 711,00 metrov.
Modernizácia sa týka vyše 14 kilometrov dlhého traťového úseku, zahŕňa okrem nového tunela aj vybudovanie estakád, mostov i rozšírenie cesty I/66 v Poprade na štvorpruhovú komunikáciu.
Na realizáciu stavebných prác bola uzavretá zmluva v rozsahu 442,7 milióna eur s DPH. Výstavba by sa mala začať v najbližšom období a ukončená by mala byť v novembri 2028. „Ďalšie prípadné predlžovanie bude automatické v nadväznosti na rozhodnutia Rady Európskej únie,“ uvádza v tejto súvislosti Ministerstvo vnútra SR. Zákazku dostalo združenie pod vedením TSS Grade.
Podľa Denníka N ministerstvo dopravy pôvodne chcelo, aby projekt neposudzovali analytici ministerstva financií, teda Útvaru hodnoty za peniaze. V schválenom uznesení už takáto veta nie je. ÚHP však typicky hodnotí projekty naposledy pred podpisom zmluvy a tá už podpísaná je.