BIM (Building Information Modeling) je technológia, ktorá mení spôsob, akým sa navrhujú, plánujú a realizujú projekty železničnej infraštruktúry. Článok sa zaoberá niektorými z hlavných problémov a výziev, ktoré sa objavujú pri implementácii BIM v slovenskom prostredí.
Inžinierske stavby
mageba úspešne vyvinula a certifikovala novinku vo svete stavebných ložísk v podobe špičkového klzného materiálu vytvoreného na uspokojenie najnáročnejších požiadaviek na klzné vlastnosti pri extrémnom zaťažení a teplotnom rozsahu možného fungovania.
Finančné prostriedky majú pokryť výdavky na projektovú dokumentáciu a rekonštrukciu trate, elektrifikáciu, vybudovanie zabezpečovacích zariadení a zvýšenie bezpečnosti trate i na stavebný dozor. V piatok o tom informovalo Ministerstvo dopravy (MD) SR s tým, že so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) podpísali zmluvu o poskytnutí príspevku.
Pod záštitou ministra dopravy SR Jozefa Ráža a predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Juraja Drobu vás pozývame na Cestnú konferenciu 2024, 19-20 marca v hoteli Tatra v Bratislave.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začne počas marca s komplexnou opravou mosta v križovatke diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 pri Trnave. Práce sa budú robiť v dvoch etapách a motoristi sa musia pripraviť na dopravné obmedzenia. NDS o tom informovala na svojej internetovej stránke.
Geotechnika je neoddeliteľnou súčasťou líniových stavieb – či už ide o oporné a zárubné múry, stabilizácie zosuvov, tunely, zlepšovanie konštrukčných vrstiev koľajového podložia, alebo špeciálne zakladanie mostných objektov. Inak to nie je ani pri modernizácii železničných tratí. Článok opisuje vybrané geotechnické stavby pri modernizácii železničnej trate Čadca – štátna hranica SR/ČR z pohľadu projektanta.
Tunel Bikoš s dĺžkou 1 155 m sa nachádza na rýchlostnej ceste R4 v úseku Prešov, severný obchvat, I. etapa (Prešov-sever – Prešov-západ). Článok približuje jeho hydroizolačný systém, realizovaný spoločnosťou Renesco, a. s.
Geobunková štruktúra TensarTech® Stratum® s výškou 1,0, resp. 1,3 m predstavuje osobitný priestorový konštrukčný systém vytvorený priamo na stavbe.
Cieľom článku je predstaviť širokej verejnosti spôsoby pasportizácie konštrukcií tunela Višňové, ktoré boli zrealizované predchádzajúcim združením dodávateľov Salini – Impregilo – Dúha.
Slovenská spoločnosť Uranpres, spol. s r. o., je v Poľsku podzhotoviteľom realizujúcim dva dvojrúrové cestné tunely s označením TD-1 a TD-2.
Tunel Branisko, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2003, je s celkovou dĺžkou 4 975 m najdlhším slovenským tunelom. Nachádza sa na diaľnici D1 v úseku medzi obcami Behárovce a Fričovce. Predstavuje jednorúrový tunel s obojsmernou prevádzkou s priemernou dennou intenzitou približne 12 800 áut. Zaradený je do kategórie E.
Spoločnosť PORR s. r. o. rozširuje svoje pôsobenie o divíziu špeciálneho zakladania. Zámerom je ponúknuť partnerom dlhodobé skúsenosti a znalosti rakúskej spoločnosti pôsobiacej na trhu viac ako 150 rokov.
Rýchlostná cesta R2 Kriváň – Mýtna disponuje najdlhšou estakádou na Slovensku s dĺžkou 4,374 km, prechádzajúcou údolím Krivánskeho potoka. Estakáda je rozdelená na dva stavebné celky 209-01 a 209-02, pričom dilatačný celok DC4 stavebného objektu 209-01 bol realizovaný metódou letmej betonáže pomocou štyroch párov Doka-vozíkov letmej betonáže.
Železničná trať Žilina – Čadca je zaradená medzi tranzitné medzinárodné koridory na území SR ako súčasť paneurópskeho koridoru č. VI Žilina – Zwardoň – Gdynia a úsek Čadca – št. hranica ČR/SR je prepojením tohto koridoru s koridorom č. 3 v sieti ČD.
V marci 2019 rozviazala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zmluvu s taliansko-slovenským zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, združením Salini Impregilo – Dúha.