Spoločnosť Slovnaft plánuje v areáli svojej bratislavskej rafinérie vybudovať centrum na energetické zhodnotenie komunálneho aj priemyselného odpadu. Proti tomuto projektu vznikla petícia, ktorá ministerstvo životného prostredia žiada, aby zámer spaľovne neschválilo.
Inžinierske stavby
Z Bratislavy do Viedne pôjdeme rýchlejšie. Doteraz sa tak nedialo najmä pre krátky a zastaraný úsek medzi Devínskou Novou Vsou a štátnou hranicou s Rakúskom, ktorému chýbala elektrifikácia. Zmení sa to až v roku 2024, vďaka čomu by cesta medzi dvoma hlavnými mestami mala trvať 40 minút.
Vo Švédsku sa začala otáčať prvá plnohodnotná veterná turbína z dreva, ktorá je najvyššou svojho druhu na svete. Je postavená na princípe modulárneho systému a jej výhodou sú nižšie emisie pri výrobe aj menej problémov pri preprave a montáži.
Výsledky výskumu naznačujú veľmi efektívny spôsob vytvorenia modifikovanej asfaltovej zmesi odpadovým polymérom s vlastnosťami, ktoré spĺňajú všetky kritériá kladené na asfaltové zmesi. Výhodou tejto metódy je aj to, že je aplikovateľná v bežnej výrobni asfaltovej zmesi bez dodatočnej investície do akéhokoľvek prídavného zariadenia.
Potreba vybudovať ekodukt vznikla z dôvodu zásahu stavby diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité s priľahlou križovatkou Svrčinovec do nadregionálneho biokoridoru pre veľké šelmy a ostatnú zver, ktorým sa tento biokoridor zúžil. Potrebu vzniku ekoduktu potvrdilo aj Primerané posúdenie vplyvov stavby na územie sústavy Natura 2000, spracované pre predmetné územie, ktoré navrhlo riešiť vzniknutý zásah vybudovaním systému ekoduktov s minimálnou prechodnou šírkou 80 m.
Barrandovský most patrí medzi najvyťaženejšie dopravné tepny v Českej republike. Denne po ňom prejde 140-tisíc vozidiel. Most bol vybudovaný v 80. rokoch 20. storočia a jeho technický stav si už vyžiadal kompletnú rekonštrukciu.
Projekt, ktorý rieši komplexnú rekonštrukciu železničnej infraštruktúry v meste Žilina a jeho blízkom okolí, vstúpil v úvode roka 2023 do ďalšej fázy výstavby.
Pri výstavbe rýchlostných ciest sa využíva široký potenciál inžinierskych profesií. Geodetická zložka je významne prítomná vo fáze prípravy a projekcie, vo fáze samotnej realizácie diela, ako aj v záverečnej dokumentačnej časti.
V technologických priestoroch tunela a v priestoroch s technologickým vybavením v stavebných objektoch mimo tunela treba okrem splnenia fotometrických požiadaviek zabezpečiť aj zrakovú pohodu, zrakový výkon a bezpečnosť a zdravie personálu pri práci vo vnútorných pracovných priestoroch.
Slovensko sa nových veterných elektrární tak skoro zrejme nedočká. Investori, ktorí už niekoľko rokov čakajú na zjednodušenie celého povoľovacieho procesu, dostali totiž ďalšiu byrokratickú ranu. Tentokrát zo strany zdravotníkov.
Po zmenách v súčasnej stavebnej legislatíve prišlo na rad rozhýbanie strategických investícií. Predtým boli upravené v zákone o významných investíciách, ale napríklad výstavbe dopravnej infraštruktúry to však nepomohlo. Ministerstvo dopravy sa rozhodlo pre rázny návrh zákona.
Vďaka uhlíkovej stope môžeme porovnať vplyv rôznych osvetľovacích sústav na globálne klimatické zmeny.
Rekonštruovaný úsek s celkovou dĺžkou 43 km vedie od Podbanského až po križovatku s cestou I/66. Projekt Vysoké Tatry za 42 miliónov eur je financovaný z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), zo štátneho rozpočtu a z rozpočtu Prešovského samosprávneho kraja. Termín ukončenia projektu je stanovený na rok 2024, ale veľká časť rekonštrukčných prác je v súlade s harmonogramami hotová už v týchto dňoch.
Pre spoločnosť STRABAG, s. r. o., je výstavba úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna jedným z kľúčových a najväčších aktuálne realizovaných stavebných diel na Slovensku. STRABAG sa na projekte účastní prostredníctvom združenia R2 Mýtna. Investorom projektu je Národná diaľničná spoločnosť.
Článok sa zaoberá opisom a možnosťami softvérového riešenia na hodnotenie premenných parametrov dlhodobo sledovaných úsekov (DSU). Toto riešenie bolo vytvorené v rámci rozborovej úlohy Slovenskej správy ciest ako nadväzujúce riešenie rozborovej úlohy z roku 2014 Metodika výberu kritérií sledovania a vyhodnotenia dlhodobo sledovaných úsekov. Priblížime architektúru, rozsah a možnosti použitia programu.