Inžinierske stavby

Partneri sekcie:

Úsek R4 Prešov − severný obchvat, I. etapa, tvorí časť dopravnej siete Európskej únie TEN-T, ktorá je súčasťou medzinárodného európskeho ťahu E 371 VIA CARPATIA v smere zo severu na juh, spájajúceho Baltické more s Egejským. Realizáciou tejto etapy sa prevedie doprava v smere od Sabinova do mimoúrovňovej križovatky Vydumanec na diaľnicu D1, čím sa odľahčí doprava v meste Prešov a motoristickej verejnosti sa ušetrí 10 minút jazdy.

Súčasný stav Vajnorskej radiály je desivý. Na niektorých miestach je stará presne polstoročie a posledná oprava sa tu realizovala ešte na začiatku tohto milénia. Koľaje sú dnes v katastrofálnom stave, opotrebované sú podvaly aj výhybky a trať je rozbitá. Toto všetko sa ale o pár dní začne meniť – Magistrát hlavného mesta konečne oznámil rekonštrukciu časti električkovej trate.

Andrej Sárközi -

Pri rastúcej inflácii totiž eurofondy a štátny rozpočet už stačiť nebudú. Zväz stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) na to poukázal v novej odbornej publikácii Využitie PPP v železničnej infraštruktúre, ktorú pripravili spolu s českými partnermi Asociáciou pre rozvoj infraštruktúry, Správou železníc a európskymi odborníkmi. Informovalo o tom tlačové oddelenie ZSPS.

redakcia ASB -

Pri výstavbe dopravnej infraštruktúry sa v súčasnosti uplatňujú moderné technológie, pričom niektoré technologické postupy výstavby, resp. merania, či samotná orientácia v teréne sú často spojené s globálnym navigačným satelitným systémom (GNSS). Využívanie GNSS sa stalo bežnou súčasťou života, predovšetkým vo forme navigácie v dopravných prostriedkoch a pri mapovaní zemského povrchu v rôznych podobách a výsledných produktoch.

Diaľnice a obchvaty sú nevyhnutným krokom v rozvoji infraštruktúry každej modernej krajiny a sú dôležitým ukazovateľom jej vyspelosti a schopnosti efektívne zvládať rastúcu premávku. Aktuálnym príkladom zo Slovenska je Bratislavský nultý obchvat D4R7, jedna z najvýznamnejších dopravných stavieb v našej krajine.