Inลพinierske stavby

Partneri sekcie:

Hlavnรฝm cieฤพom stavby bolo modernizovaลฅ existujรบcu ลพelezniฤnรบ dopravnรบ cestu na รบseku Pรบchov โ€“ ลฝilina tak, aby sa dosiahli parametre definovanรฉ v platnรฝch medzinรกrodnรฝch dohodรกch. V sรบฤasnosti uลพ ukonฤenรก stavba predstavuje zatiaฤพ historicky, investiฤne aj technicky najnรกroฤnejลกรญ projekt modernizรกcie ลพelezniฤnej trate. Nominรกcia na Stavbu roka 2022 je tak zaslรบลพenรก.

Stavba je integrรกlnou sรบฤasลฅou vopred urฤenรฉho cezhraniฤnรฉho รบseku Bratislava โ€“ Bล™eclav a zรกroveลˆ sรบฤasลฅou medzinรกrodnรฉho projektu spรกjajรบceho slovenskรบ a ฤeskรบ hranicu cez Bratislavu so slovensko-maฤarskou hranicou. Modernizovanรก ลพelezniฤnรก traลฅ je sรบฤasลฅou trate ฤ. 126A Bratislava hl. st. โ€“ Kรบty โ€“ Lanลพhot, ฤŒR.

Jeden z najvรคฤลกรญch rieฤnych dopravnรฝch projektov v Eurรณpskej รบnii โ€“ modernizรกcia vodnรฉho diela Gabฤรญkovo โ€“ prebieha uลพ piaty rok. Divรญzia 8 spoloฤnosti Metrostav aktuรกlne pracuje na odstrรกnenรญ zรกvaลพnej statickej poruchy, ktorรก bola zistenรก dodatoฤne, poฤas modernizรกcie a inovรกcie ฤพavej komory. K odovzdaniu diela sa pristรบpi aลพ po ukonฤenรญ prvรฝch dvoch etรกp statickรฝch sanรกciรญ a รบspeลกnom uvedenรญ ฤพavej komory do prevรกdzky.

Mageba Group navrhuje, vyrรกba a montuje mostnรฉ dilataฤnรฉ zรกvery (MDZ) na celom svete uลพ viac ako 5 desaลฅroฤรญ. Naลกu ลกirokรบ ponuku tvoria jednoprofilovรฉ, lamelovรฉ, hrebeลˆovรฉ, kobercovรฉ, ลพelezniฤnรฉ a elastickรฉ zรกlievkovรฉ mostnรฉ zรกvery.

Hlavnรฝm cieฤพom komplexnej rekonลกtrukcie traลฅovรฝch koฤพajรญ ฤ. 1 a ฤ. 2 v รบseku trate Trnovec nad Vรกhom โ€“ Tvrdoลกovce je zvรฝลกenie technicko-prevรกdzkovรฝch parametrov trate.

Dostavba รบseku diaฤพnice D1 Lietavskรก Lรบฤka - Dubnรก Skala vrรกtane tunela Viลกลˆovรฉ pokraฤuje, k ukonฤeniu prรกc by malo dรดjsลฅ v decembri 2024. Na sociรกlnej sieti to uviedol ลกtรกtny tajomnรญk ministerstva dopravy Jaroslav Kmeลฅ s tรฝm, ลพe ich o tom informoval dodรกvateฤพ.

TASR -

Luลพnรฝ most slรบลพi na prevedenie diaฤพnice D4 cez rieku Dunaj v rรกmci obchvatu Bratislavy. Premostenie je rozdelenรฉ na 4 rรดzne mosty. Prรญspevok opisuje dva z tรฝchto mostov, aย to most cez rieku Dunaj aย vรฝchodnรบ estakรกdu. Dunajskรฝ most predstavuje spojitรบ, dodatoฤne predpรคtรบ betรณnovรบ konลกtrukciu.

Most je sรบฤasลฅou modernizรกcie trate Pรบchov โ€“ ลฝilina na rรฝchlosลฅ do 160 km/h. Prevรกdza ลพelezniฤnรบ traลฅ z tunela Diel ponad Nosickรบ priehradu, a to z pravรฉho brehu na ฤพavรฝ. Na pravom brehu kriลพuje ลกtรกtnu cestu II/507 Pรบchov โ€“ Povaลพskรก Bystrica, na ฤพavom brehu sa konฤรญ v blรญzkosti cesty III/5171 Milochov โ€“ Povaลพskรก Bystrica. Po dokonฤenรญ bude umoลพลˆovaลฅ splavnosลฅ Vรกhu dvomi plavebnรฝmi ลกรญrkami v poliach 3 a 4.

Projekt CORCAP (Kapitalizaฤnรฝ plรกn TEN-T koridoru pre regionรกlny rozvoj a logistiku), realizovanรฝ v rรกmci programu Strednรก Eurรณpa 2014 โ€“ 2020, sa zaoberรก prognรณzou nรกkladnej dopravy do roku 2050 s moลพnosลฅami jej vรฝhฤพadu aลพ do roku 2070. Rieลกenรฝm รบzemรญm je priestor juhozรกpadnรฉho Slovenska (Bratislavskรฝ, Trnavskรฝ a Nitriansky kraj). Na zรกklade vykonanรฝch analรฝz predstavujeme moลพnosti zabezpeฤenia potrebnรฝch ย trรกs pre nรกkladnรบ dopravu v tomto regiรณne. Nadvรคznou ฤinnosลฅou je lokalizรกcia multimodรกlnych prekladรญsk a ich vplyv na urbanistickรบ ลกtruktรบru