Inลพinierske stavby

Partneri sekcie:

Spoloฤnosลฅ Valbek SK, spol. sย r. o., pokraฤuje vย projektovรฝch prรกcach na stavbe โ€žModernizรกcia ลพelezniฤnej trate Zohor โ€“ Malackyโ€œ na stupni DSPRS, vย prรญpade jednรฉho podjazdu na stupni DUR aย nรกsledne DSPRS. ฤŒlรกnok sa venuje mimoรบrovลˆovรฝm krรญลพeniam cestnej aย ลพelezniฤnej infraลกtruktรบry vย lokalitรกch jestvujรบcich รบrovลˆovรฝch krรญลพenรญ.

ฤŒlรกnok sa venuje lรกvkam pre peลกรญch, ktorรฉ boli postavenรฉ v rokoch 2020 aลพ 2022. Obe lรกvky sรบ vo svojej kategรณrii inovatรญvne. Lรกvka pre peลกรญch v Topoฤพฤanoch je prvou extradosed lรกvkou pre peลกรญch na Slovensku a lรกvka v Senici je prvรฝm mostom na Slovensku, pri ktorom sa v rรกmci nosnej konลกtrukcie vyuลพila GFRP vรฝstuลพ.

Vahadlovรฉ (angl. rocker) loลพiskรก aย valฤekovรฉ (angl. roller) loลพiskรก, ktorรฉ poskytujรบ lineรกrnu oporu mostnej konลกtrukcii aย zรกroveลˆ umoลพลˆujรบ otรกฤanie len okolo jednej osi, uลพ nie sรบ najmodernejลกรญmi rieลกeniami loลพรญsk โ€“ novรฉ loลพiskรก RESTONยฎCYLINDER od mageba teraz ponรบkajรบ lepลกรญ vรฝkon aย novรฉ funkcie.

V rรกmci prรญpravy stavby modernizรกcie ลพelezniฤnej trate v รบseku Brno โ€“ Pล™erov, 2. stavba, Blaลพovice โ€“ Vyลกkov, v stupni dokumentรกcie pre รบzemnรฉ rozhodnutie, sme sa spolupodieฤพali na projektoch niekoฤพkรฝch ลพelezniฤnรฝch mostov. Celkovรก dฤบลพka modernizovanรฉho รบseku je 21,7 km.

Stavba D1 Hubovรก โ€“ Ivachnovรก nadvรคzuje priamo na pripravovanรฝ predchรกdzajรบci รบsek D1 Turany โ€“ Hubovรก v smere do Martina. Novรฝ รบsek diaฤพnice D1 sa zaฤรญna mimoรบrovลˆovou kriลพovatkou Hubovรก, prostrednรญctvom ktorej budรบ oba รบseky diaฤพnice napojenรฉ na existujรบcu cestu I/18.

Spoloฤnosลฅ nesie meno zakladateฤพa Arthura Porra, ktorรฉ je spojenรฉ sย vรฝvojom novej rakรบskej tunelovacej metรณdy aย vย sรบฤasnosti aj sย rรฝchlo sa rozvรญjajรบcou digitalizรกciou vย sektore stavebnรญctva, uลพ viac ako 150 rokov. Na Slovensku sa zameriava na vรฝstavbu veฤพkรฝch infraลกtruktรบrnych projektov, vย sรบฤasnosti sa zรบฤastลˆuje na vรฝstavbe R3 Tvrdoลกรญn โ€“ Niลพnรก aย D1 Lietavskรก Lรบฤka โ€“ Dubnรก Skala vrรกtane tunela Viลกลˆovรฉ.

Jednรฝm z dรดleลพitรฝch modernizaฤnรฝch trendov v rรกmci infraลกtruktรบry ลฝSR je komplexnรฝ program elektrifikรกcie ลพelezniฤnรฝch tratรญ. Jeho nespornรฝ ekonomickรฝ, prevรกdzkovรฝ a v neposlednom rade aj ekologickรฝ prรญnos je overenรฝ a potvrdenรฝ dlhoroฤnรฝmi skรบsenosลฅami vyspelรฝch zahraniฤnรฝch ลพelezniฤnรฝch spoloฤnostรญ, ale aj praktickรฝmi poznatkami ลฝSR.

Most zabezpeฤuje mimoรบrovลˆovรฉ kriลพovanie diaฤพnice D1 so ลกtรกtnou cestou I/18, riekou Vรกh, ลพelezniฤnou traลฅou aย preloลพkou cesty III/01898. Poฤas vรฝstavby bol identifikovanรฝ potenciรกlny zosun, preto sa nosnรก konลกtrukcia predฤบลพila oย ฤalลกรญ dilataฤnรฝ celok. Pri vรฝstavbe komorovรฉho prierezu nosnej konลกtrukcie sa vyuลพila technolรณgia letmej betonรกลพe aย betonรกลพe na podpernej skruลพi.

Najฤรญtanejลกie