Spoloฤnosลฅ Valbek SK, spol. sย r. o., pokraฤuje vย projektovรฝch prรกcach na stavbe โModernizรกcia ลพelezniฤnej trate Zohor โ Malackyโ na stupni DSPRS, vย prรญpade jednรฉho podjazdu na stupni DUR aย nรกsledne DSPRS. ฤlรกnok sa venuje mimoรบrovลovรฝm krรญลพeniam cestnej aย ลพelezniฤnej infraลกtruktรบry vย lokalitรกch jestvujรบcich รบrovลovรฝch krรญลพenรญ.
Inลพinierske stavby
ฤlรกnok sa venuje lรกvkam pre peลกรญch, ktorรฉ boli postavenรฉ v rokoch 2020 aลพ 2022. Obe lรกvky sรบ vo svojej kategรณrii inovatรญvne. Lรกvka pre peลกรญch v Topoฤพฤanoch je prvou extradosed lรกvkou pre peลกรญch na Slovensku a lรกvka v Senici je prvรฝm mostom na Slovensku, pri ktorom sa v rรกmci nosnej konลกtrukcie vyuลพila GFRP vรฝstuลพ.
Divรญzia 8 spoloฤnosti Metrostav, a. s., v spoluprรกci s Vodohospodรกrskou vรฝstavbou, ลก.p., aj napriek niekoฤพkรฝm prekรกลพkam, รบspeลกne napreduje s prรกcami na modernizรกcii ฤพavej plavebnej komory Vodnรฉho diela Gabฤรญkovo.
Koncom roka 2021 sa skonฤili vyลกe rok trvajรบce prรกce na modernizรกcii diaฤพnice D1 vย รบseku Trnava โ Hornรก Streda, na ktorej sa podieฤพala aj spoloฤnosลฅ PPA INลฝINIERING, s. r. o., ฤlen skupiny PPA CONTROLL, a. s. ฤo vลกetko mรดลพu vyuลพรญvaลฅ motoristi od januรกra?
Prรญspevok opisuje rozbor 470 m dlhรฉho diaฤพniฤnรฉho mosta na D4 v hlavnom meste SR Bratislave. Most je sรบฤasลฅou 2 941,55 m dlhรฉho (786,95 + 470 + 430 + 1 254,60 m) diaฤพniฤnรฉho sรบmostia cez rieku Dunaj aย jej okolie.
Vahadlovรฉ (angl. rocker) loลพiskรก aย valฤekovรฉ (angl. roller) loลพiskรก, ktorรฉ poskytujรบ lineรกrnu oporu mostnej konลกtrukcii aย zรกroveล umoลพลujรบ otรกฤanie len okolo jednej osi, uลพ nie sรบ najmodernejลกรญmi rieลกeniami loลพรญsk โ novรฉ loลพiskรก RESTONยฎCYLINDER od mageba teraz ponรบkajรบ lepลกรญ vรฝkon aย novรฉ funkcie.
Bratislavskรฝ primรกtor Matรบลก Vallo to povedal vย utorok (9. augusta) poฤas tlaฤovej besedy, ktorej tรฉmou bolo obnovenie stavebnรฝch prรกc na elektriฤkovej trati Bosรกkova - Janรญkov dvor. Udeje sa tak postupne, poฤas niekoฤพkรฝch tรฝลพdลov.
Vybudovanie modernรฉho strediska technicko-hygienickej รบdrลพby ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel je vstupenkou do 21. storoฤia.
Chorvรกti uลพ pรกr dnรญ vyuลพรญvajรบ slรกvnostne otvorenรฝ novรฝ most, ktorรฝ spรกja doteraz izolovanรบ oblasลฅ okolo mesta Dubrovnรญk so zvyลกkom krajiny.
V rรกmci prรญpravy stavby modernizรกcie ลพelezniฤnej trate v รบseku Brno โ Pลerov, 2. stavba, Blaลพovice โ Vyลกkov, v stupni dokumentรกcie pre รบzemnรฉ rozhodnutie, sme sa spolupodieฤพali na projektoch niekoฤพkรฝch ลพelezniฤnรฝch mostov. Celkovรก dฤบลพka modernizovanรฉho รบseku je 21,7 km.
Stavba D1 Hubovรก โ Ivachnovรก nadvรคzuje priamo na pripravovanรฝ predchรกdzajรบci รบsek D1 Turany โ Hubovรก v smere do Martina. Novรฝ รบsek diaฤพnice D1 sa zaฤรญna mimoรบrovลovou kriลพovatkou Hubovรก, prostrednรญctvom ktorej budรบ oba รบseky diaฤพnice napojenรฉ na existujรบcu cestu I/18.
Spoloฤnosลฅ nesie meno zakladateฤพa Arthura Porra, ktorรฉ je spojenรฉ sย vรฝvojom novej rakรบskej tunelovacej metรณdy aย vย sรบฤasnosti aj sย rรฝchlo sa rozvรญjajรบcou digitalizรกciou vย sektore stavebnรญctva, uลพ viac ako 150 rokov. Na Slovensku sa zameriava na vรฝstavbu veฤพkรฝch infraลกtruktรบrnych projektov, vย sรบฤasnosti sa zรบฤastลuje na vรฝstavbe R3 Tvrdoลกรญn โ Niลพnรก aย D1 Lietavskรก Lรบฤka โ Dubnรก Skala vrรกtane tunela Viลกลovรฉ.
Jednรฝm z dรดleลพitรฝch modernizaฤnรฝch trendov v rรกmci infraลกtruktรบry ลฝSR je komplexnรฝ program elektrifikรกcie ลพelezniฤnรฝch tratรญ. Jeho nespornรฝ ekonomickรฝ, prevรกdzkovรฝ a v neposlednom rade aj ekologickรฝ prรญnos je overenรฝ a potvrdenรฝ dlhoroฤnรฝmi skรบsenosลฅami vyspelรฝch zahraniฤnรฝch ลพelezniฤnรฝch spoloฤnostรญ, ale aj praktickรฝmi poznatkami ลฝSR.
Ministerka kultรบry Natรกlia Milanovรก v utorok (19. jรบla) na tlaฤovej besede oficiรกlne odลกtartovala diskusiu o trase elektriฤky po Landererovej ulici ako alternatรญve k navrhovanej trase na Pribinovej ulici pred Slovenskรฝm nรกrodnรฝm divadlom v bratislavskej zรณne Eurovea pri Dunaji.
Most zabezpeฤuje mimoรบrovลovรฉ kriลพovanie diaฤพnice D1 so ลกtรกtnou cestou I/18, riekou Vรกh, ลพelezniฤnou traลฅou aย preloลพkou cesty III/01898. Poฤas vรฝstavby bol identifikovanรฝ potenciรกlny zosun, preto sa nosnรก konลกtrukcia predฤบลพila oย ฤalลกรญ dilataฤnรฝ celok. Pri vรฝstavbe komorovรฉho prierezu nosnej konลกtrukcie sa vyuลพila technolรณgia letmej betonรกลพe aย betonรกลพe na podpernej skruลพi.