Tunelย Milochov spolu s tunelomย Diel a mostom cez vodnรบ nรกdrลพย Nosice skracuje modernizovanรฝ รบsek Pรบchov -ย Povaลพskรกย Teplรก z devรคtnรกstich na ลกestnรกsลฅ kilometrov.
Inลพinierske stavby
Odklad sa pohybuje v mesiacoch. Zvรฝลกiลฅ by sa mala aj zmluvnรก cena.
Vodnรฉ dielo Ruลพรญn bolo vybudovanรฉ v rokoch 1962 aลพ 1972 a vyลพiadalo si novรฉ usporiadanie cestnej siete v tejto lokalite, a tรฝm aj realizรกciu viacerรฝch premostenรญ ponad vodnรบ plochu nรกdrลพe. Tieto mosty sa budovali v rokoch 1964 aลพ 1969, eลกte pred napustenรญm priehrady.
Diaฤพniฤnรฝ รบsek ฤadca, Bukov โ Svrฤinovec je sรบฤasลฅou diaฤพniฤnรฉho ลฅahu D3. Vย kriลพovatke Hriฤovskรฉ Podhradie sa napรกja na diaฤพnicu D1, ktorรก tvorรญ zรกkladnรฝ ลฅah Slovenskou republikou vย smere zรกpad โ vรฝchod. Rieลกenรฝ รบsek D3 dopฤบลa diaฤพniฤnรบ sieลฅ vย smere ลฝilina โ Kysuckรฉ Novรฉ Mesto โ ฤadca โ Skalitรฉ, ฤรญm sย รบsekom D1 vytvรกra od Bratislavy jednu zo severojuลพnรฝch dopravnรฝch osรญ Slovenska.
Pandรฉmia covidu-19 ovplyvnila celosvetovo turizmus a mobilitu obyvateฤพstva, ฤo sa dotklo najmรค leteckรฉho priemyslu. Letiskรก sa dostali do veฤพmi nepriaznivej finanฤnej situรกcie a priority investรญciรญ v rรกmci ich rozvoja sa zredukovali, prรญpadne pozastavili.
Sprevรกdzkovanie diaฤพnice D4 a rรฝchlostnej cesty R7 v Bratislave vรฝrazne odbremenilo najmรค mestskรฉ ฤasti Vrakuลa a Podunajskรฉ Biskupice, kde je doprava plynulรก.
Aj vย roku 2021 pokraฤovala spoloฤnosลฅ SMS a. s. vย realizรกcii prรกc na zรกkazke Povaลพany โ kanalizรกcia sย plรกnovanรฝm ukonฤenรญm vย zmluvnom termรญne vย decembri 2021.
Vย portfรณliu mostnรฝch dilataฤnรฝch zรกverov (MDZ) spoloฤnosti mageba je aj typ TENSAยฎCRETE. Ide oย MDZ pre ลกรญrky dilataฤnรฝch ลกpรกr do 80โmm pri type RE aย 100โmm pri type RE-LS. Typ RE-LS mรก povrch vo forme sรญnusovรฝch platnรญ, ktorรฝ zniลพuje hluk, aย to aลพ oย 80โ%.
R4 Severnรฝ obchvat Preลกova, I. etapa, je sรบฤasลฅou dopravnej siete Eurรณpskej รบnie TEN-T, ktorรก patrรญ do medzinรกrodnรฉho eurรณpskeho ลฅahu E 371 vย smere zo severu na juh. Realizรกciou tejto etapy sa prevedie doprava vย smere od Sabinova do mimoรบrovลovej kriลพovatky Vydumanec na diaฤพnicu D1, ฤรญm sa odฤพahฤรญ doprava vย meste Preลกov.
Mostnรก konลกtrukcia je vystavenรก extrรฉmnym podmienkam prostredia, ako aj vplyvom posypovรฝch solรญ alebo inรฝch agresรญvnych lรกtok spรดsobujรบcich korรณziu. Okraje mostnรฝch telies sรบ chrรกnenรฉ betรณnovรฝmi rรญmsami, ktorรฉ sรบ samostatne kotvenรฉ k hlavnej nosnej konลกtrukcii mosta. Kritickรฝm detailom je prestup rรญmsovรฝch kotiev cez izolรกciu do nosnej konลกtrukcie mosta.
Predmetom stavby bola rekonลกtrukcia ลพelezniฤnรฉho spodku aย zvrลกku, vรฝhybiek vย ลฝST Rimavskรก Sobota. Spolu iลกlo oย 14 vรฝhybiek aย 4โฏ659,244 m koฤพajรญ. Stavbu realizovalo Zdruลพenie Rimavskรก Sobota. Hlavnรก ฤasลฅ stavebnรฝch prรกc bola ukonฤenรก minulรฝ rok, teraz vย jรบni prebehlo finรกlne podbitie koฤพajรญ.
Cestnรฉ komunikรกcie predstavujรบ dรดleลพitรบ sรบฤasลฅ naลกej infraลกtruktรบry. Vykonanรฉ kontroly a nรกslednรฉ analรฝzy vลกak ukazujรบ, ลพe v sรบฤasnosti je veฤพkรฉ percento z nich poลกkodenรฝch a vyลพaduje si sanaฤnรฉ prรกce.
ฤlรกnok demonลกtruje potrebu geotechnickรฉho monitoringu na inลพinierskych stavbรกch. Zรกroveล opisuje aktivizรกciu zosuvu poฤas vรฝstavby mostnรฉho objektu SO 204-00, jeho vฤasnรบ identifikรกciu a prijatรฉ sanaฤnรฉ rieลกenie.
Spoloฤnosลฅ Metrostav, a. s., divรญzia 8 dokonฤila zรกsadnรฝ mรญฤพnik modernizรกcie plavebnรฝch komรดr Vodnรฉho diela Gabฤรญkovo. Po รบspeลกnom ukonฤenรญ skรบลกobnej prevรกdzky prechรกdza pravรก plavebnรก komora do riadneho prevรกdzkovรฉho reลพimu.
Juลพnรฝ portรกl tunela Bikoลก sa nachรกdza v km 1,6705 rรฝchlostnej cesty R4 Preลกov โ severnรฝ obchvat. Tรกto komunikรกcia je sรบฤasลฅou severojuลพnรฉho dopravnรฉho prepojenia rรฝchlostnou cestou R4 v รบseku ลกtรกtna hranica SR/PR โ Vyลกnรฝ Komรกrnik โ Milhosลฅ โ ลกtรกtna hranica SR/MR.