Neoฤakรกvanรก fyzickรก prekรกลพka a prispรดsobenie sa reรกlnym podmienkam na stavbe mali vplyv na predฤบลพenie doby vรฝstavby a vyลพiadali si posun stanovenรฉho druhรฉho mรญฤพniku modernizรกcie Vodnรฉho diela Gabฤรญkovo. Pravรบ plavebnรบ komoru odovzdรก spoloฤnosลฅ Metrostav, a. s., v mรกji 2021.
Inลพinierske stavby
Ak sa na veternรบ energetiku pozrieme z pohฤพadu fyziky a geografie, Slovensko mรก sluลกnรฝ potenciรกl na to, aby sme ฤasลฅ energie z obnoviteฤพnรฝch zdrojov pokrรฝvali vetrom. Preฤo potom veternรฉ turbรญny nepribรบdajรบ, kรฝm fotovotickรฉ panely uลพ vidรญme na mnohรฝch domoch?
ฤlรกnok prinรกลกa informรกcie o projektovej prรญprave modernizรกcie ลพelezniฤnej trate Poprad-Tatry (mimo) โ Krompachy na รบseku Poprad-Tatry โ Spiลกskรก Novรก Ves โ Markuลกovce (mimo).
Na stavbe diaฤพniฤnรฉho mostu D1/D4 za Bratislavou v smere do Senca nastal vรฝraznรฝ posun.
Minister dopravy poลพiada ministerstvo vnรบtra o pomoc, aby prรญsluลกnรฝ okresnรฝ รบrad pomohol zhotoviteฤพovi D4/R7 problรฉm s odstrรกnenรญm sklรกdky v Raฤi , ktorรฝ brรกni vรฝstavbe, vyrieลกiลฅ.
รsek diaฤพnice D1 Preลกov, zรกpad โ Preลกov, juh je sรบฤasลฅou trasy Bratislava โ ลฝilina โ Koลกice โ Uลพhorod (Ukrajina). Zรกroveล je zaradenรฝ do medzinรกrodnej cestnej siete pod oznaฤenรญm E 50, na ktorรบ je napojenรก medzinรกrodnรก cesta E371, smerujรบca z Preลกova cez Svidnรญk na hraniฤnรฝ priechod Vyลกnรฝ Komรกrnik โ Barwinek do Poฤพskej republiky.
Diaฤพnicu po odstrรกnenรญ betรณnovรฝch zรกbran otvorili pre motoristickรบ verejnosลฅ.
Prรกce na vybudovanรญ novรฉho diaฤพniฤnรฉho mosta bude realizovaลฅ spoloฤnosลฅ Swietelsky-Slovakia. Novรฝ most bude maลฅ podฤพa NDS celkovรบ dฤบลพku 150 metrov, ลกรญrku 15 metrov a vรฝลกku 8,30 metra.
Spoloฤnosลฅ Skanska je podฤพa ministra dopravy Andreja Doleลพala dobre oboznรกmenรก s aktuรกlnou havarijnou situรกciou tunelu Viลกลovรฉ. Firma diaฤพniฤnรฝ รบsek na D1 dokonฤรญ za zmluvnรบ cenu 254,83 miliรณna eur do konca roka 2023.
Celkovรฉ nรกklady na jeho vรฝstavbu odhaduje rezort hospodรกrstva na maximรกlne 9,843 mil. eur.
Projekt cezhraniฤnej spoluprรกce medzi Bratislavskรฝm krajom a regiรณnom Dolnรฉho Rakรบska prinรกลกa svoje ฤalลกie ovocie. ฤoskoro sa totiลพ zaฤne s realizรกciou ฤalลกieho cyklomosta ponad rieku Moravu, ktorรฝ prepojรญ medzinรกrodnรบ trasu EuroVelo 13 Cesta ลฝeleznej opony s rakรบskou nรกrodnou cyklotrasou KTM.
Prekladisko v ฤiernej nad Tisou sa zaฤalo budovaลฅ v roku 1946, priฤom prvรฉ vlaky z vรฝchodu zaฤali prรบdiลฅ na naลกe รบzemie uลพ v roku 1947. Hlavnรฝ stavebnรฝ ruch sa datuje v rokoch 1948 aลพ 1962, keฤ vznikli najdรดleลพitejลกie koฤพajovรฉ skupiny, rampy a k nim prislรบchajรบce administratรญvne a prevรกdzkovรฉ budovy.
Panely noba sรบ ako ลพivรฝ organizmus. V ฤพubovoฤพnej dฤบลพke stรบpajรบ do svahu, dokรกลพu sa zdvihnรบลฅ aลพ do vรฝลกky 6 m, sklenenรฉ preklenรบ aj mosty, dokรกลพu sa zalomiลฅ, oลพivia starรบ stenu. A ak treba, dokรกลพu sa sklopiลฅ.
Od zaฤiatku vรฝstavby tunela ลฝilina musela spoloฤnosลฅ Metrostav v รบlohe zhotoviteฤพa rieลกiลฅ nepriaznivรฉ okolnosti v podobe extrรฉmne nรกroฤnรฝch inลพinierskogeologickรฝch podmienok. Prรกce, ktorรฉ si vyลพadovali technologickรบ disciplรญnu, realizovala vlastnรฝmi kapacitami aj technickรฝm zรกzemรญm.
Mostnรฝ objekt bol navrhnutรฝ v podobe dvoch samostatnรฝch paralelnรฝch mostov so spojitou nosnou konลกtrukciou s konลกtantnรฝm komรดrkovรฝm prierezom, budovanรฝch technolรณgiou postupnรฉho vysรบvania.