Nástupište v Michalovciach.
Galéria(5)

Premyslená funkčnosť, dlhá životnosť a k tomu niekoľko nápadov. To sú protihlukové steny od firmy mmcité+

Partneri sekcie:

Modulárne vyhotovenie prináša rýchlu inštaláciu, premyslená konštrukcia a voľba materiálov zasa stoja za akustickými parametrami či dlhou životnosťou. Na výrobu protihlukových stien systémového radu noba sa používa recyklovaný materiál. Ten môže mať niekoľko reliéfov a pestrú paletu farieb, vďaka čomu ponúka možnosť prispôsobiť sa miestu inštalácie.

Predĺžená Rudná, súčasť cesty I/11 v Ostrave. Nielen pre sever Moravy kľúčová investícia. Dlho sa ju nedarilo dokončiť. Námietky odporcov stavby vyriešila až nová protihluková stena noba plus 100. Ide o komplexné riešenie s najvyššími parametrami A5/B4. Absorbér má šírku 100 mm, navyše je na ňom nalisovaná textília.

Prvýkrát bola vybudovaná práve na tejto stavbe. Na tejto realizácii možno veľmi dobre ilustrovať modularitu a premyslenosť systémového radu protihlukových stien noba od spoločnosti mmcité+ z Bílovíc pri Uherskom Hradišti.

Nástupište v Michalovciach.
PHS noba kolor vrátane prístreškov na trati pri obciach Predmier a Plevník.
Spoločnosť mmcité sa zaoberá i dizajnovaním a realizáciou nástupíšť Nitra.
Stenu noba digi v Považskej Bystrici si dotvorili miestne deti.

Staré pneumatiky znovu slúžia

Protihlukové steny dodáva firma od roku 2014. Ide o unikátny koncept. Základom je sendvičový panel vyplnený penou. Na ňom sú nalepené absorbéry z gumového recyklátu. Ten pochádza z použitých pneumatík. Len v minulom roku tak vďaka tomu neskončilo na skládke vyše 183 000 pneumatík.

Medzi najvýznamnejšie minuloročné realizácie patria inštalácie pozdĺž D48 v úseku Rybí – Rychaltice, na Slánskej ulici v Prahe či na obchvate Příboru.

PHS noba kolor vrátane prístreškov na trati pri obciach Predmier a Plevník.
PHS noba kolor vrátane prístreškov na trati pri obciach Predmier a Plevník. | Zdroj: mmcité+

Jediná stena s „Oscarom pre dizajnérov“

Red Dot Design Award. Tak znie celý názov prestížnej ceny, pre ktorú sa vžilo označenie „dizajnový Oscar“. A práve tento rok jedného z nich získala protihluková stena noba. Ako prvá na svete. Steny s obchodným názvom noba sa vyrábajú v niekoľkých vzoroch.

Napríklad ocenená noba digi mini vychádza z grafiky digitálnych zobrazovačov. Môže tak byť akýmsi plátnom vo verejnom priestore. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo jej porota ocenenie Red Dot udelila. Posudzovala totiž ukážku protihlukovej steny, ktorú si „dotvorili“ deti.

Stenu noba digi v Považskej Bystrici si dotvorili miestne deti.
Stenu noba digi v Považskej Bystrici si dotvorili miestne deti. | Zdroj: mmcité+

Namiesto betónu dizajn

Miesto šedivej sivej masy betónu vizuálne atraktívna stena. Navyše už hluk len neodráža, ale účinne pohlcuje. Tak možno stručne opísať prínosy obkladových panelov renoba. Sú vhodné na staticky stále funkčné železobetónové steny, ktoré už nespĺňajú dnešné akustické požiadavky a estetické nároky.

Ďalšou výhodou je veľmi rýchla inštalácia. Za zmienku stojí aj ďalšia vlastnosť – reliéf a farebný dekor vytvárajú „prirodzenú“ ochranu proti sprejerstvu.

Spoločnosť mmcité sa zaoberá i dizajnovaním a realizáciou nástupíšť Nitra.
Spoločnosť mmcité sa zaoberá i dizajnovaním a realizáciou nástupíšť (Nitra). | Zdroj: mmcité+

Aj dopravná infraštruktúra môže mať dizajn

Terminál v Michalovciach či stanovište diaľkových liniek v Nitre. To sú dve rozdielne riešené nástupištia z opačných strán Slovenska. Jedno však majú spoločné – za ich návrhom, výrobou a montážou stojí spoločnosť mmcité+ z Bílovíc pri Uherskom Hradišti. Pri voľbe technického a tvarového riešenia hovoril do výsledku i dizajn. Podarilo sa tak skĺbiť požiadavky na funkčnosť, kvalitu spracovania i estetiku.

Spoločnosť mmcité+ projektuje a stavia vlakové a autobusové nástupištia, zastávky či stanice. Jej realizácie nájdete v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, Nemecku, Rakúsku či vo Švajčiarsku.

Na Slovensku sa okrem autobusových nástupíšť v Nitre a Michalovciach podarilo realizovať napríklad zastrešenie vlakových staníc v Púchove, Považskej Bystrici, Trenčíne či Bytči. Za pozornosť stojí aj Dúbravsko-karloveská električková radiála, kam z Bílovíc smerovalo 26 prístreškov.

ZDROJ: PR článok spoločnosti mmcité+