Modernizácia koridoru Hostivař
V Prahe vzniká prvá štvorkoľajová trať, ktorá uľaví úsekom, ktoré nezvládajú intenzitu dopravy. Modernizáciu železničného koridoru medzi pražskou hlavnou stanicou a stanicou Hostivař má pod taktovkou tím divízie 5 spoločnosti Metrostav, ktorá je lídrom združenia.
Od mája je v skúšobnej prevádzke nová koľaj 201 v mieste budúcej železničnej stanice Praha-Zahradní město. V prevádzke je len v rozsahu nevyhnutnom na realizáciu ďalších etáp projektu. Stavebné práce pokračujú aj na mostoch Botič, Otakarova, Bartoškova a Průběžná.
Výsledkom projektu bude moderná vysokokapacitná železničná trať. Modernizácia takmer 7 kilometrov dlhého úseku prinesie zmeny nielen v diaľkovej železničnej doprave (modernizovaný úsek je súčasťou takzvaného IV. Tranzitného železničného koridoru), ale aj v tej prímestskej.
Vďaka narovnaniu trate sa skrátia koľaje o 232 metrov, a vďaka zvýšeniu rýchlosti na trati na 120 km/h sa zníži trvanie jazdy až o tri minúty. V rámci projektu sa tiež kompletne rekonštruuje stanica Vršovice a vzniknú dve nové zastávky, Praha-Eden a Praha-Záhradní Město.
Prípravné práce začali na jar 2018, stavba by mala byť dokončená v októbri 2021.